LulzSec sänker League of Legends

Medlem

ojojojojojoj, nu kommer det bli ett jävla liv! hAHAHA XD


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

LulzSec is cruisin' for a bruisin'.
Tro mig, fortsätter det såhär så smäller det snart för dom, antingen från andra hackers eller från någon med tillräckligt pengar för att bry sig, som FBI, som dom redan varit på.

Medlem

Förbannade script kiddies vad det handlar om.. Grr..


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Hoppas de skitstövlarna snart åker fast och får fängelse så de kan bli någon gammal fängelserävs bitch och bli tagen hårt var dag.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

De verkar ha ett resonemang som liknar personer som piratkopierar.
De intalar sig att de har "rätt" att göra någonting grundat på deras egna subjektiva moral.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det roliga är att de allra flesta som ansåg att dessa grupper har "rätt" till att göra dessa idiotiska ting har nu vänt om 180 grader och påstår att dessa "script-kiddies" bör dra åt skogen, vilket iofs. är sant.
Vad dessa idioter gör är att sprider en botnät på datorer med låg eller ingen säkerhet och använder de till DDoS-attacker som i princip inte kräver någon större intelligens, jag tror verkligen inte att det är vuxna som sitter och gör detta utan snarare tonåringar som suttit inne större delen av deras uppväxt vilket gör att de inte har fått någon bekräftelse i sociala sammanhang. Detta leder i sin tur till att de i princip kräver bekräftelse från annat håll och tyvärr verkar de tro att dessa löjligheter är vad som är definitionen på ett bekräftelse från en social grupp.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

De verkar ha ett resonemang som liknar personer som piratkopierar.
De intalar sig att de har "rätt" att göra någonting grundat på deras egna subjektiva moral.

What? Piratkopierar folk "For the lulz"?

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Tybalt:

De verkar ha ett resonemang som liknar personer som piratkopierar.
De intalar sig att de har "rätt" att göra någonting grundat på deras egna subjektiva moral.

What? Piratkopierar folk "For the lulz"?

Det var resonemanget, inte motivationen jag pratade om.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ännu en tråd som översvämmas av straffmoral taget från tidig medeltid.
Vilka är värst? De som gör DDoS-attacker mot spelnätverk eller de som kräver dödsstraff, skottpengar, och böter på miljarder för tidiga tonåringar som hiveminde:ar företag?

Hänvisar till ett av dina tidigare inlägg.

Man har inte kommatecken före "och".

Medlem

Någon som märker av sambandet mellan dessa attacker och Microsofts 18 säkerhetsuppdateringar? ^^

Medlem

tycker det är roligt de visar ju bara hur dålig säkerhet alla har.

Inaktiv
Medlem

Stäng ner internet!


signatur

Meep!

Medlem

Underbart! Låt dem slåss mot varandra, så slipper vi patrasket

Inaktiv

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

Medlem
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

qft!!
var tro ni dessa personer hamnar när dom blir vuxna (om dom inte hamnar bakom galler)?

Medlem
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

What? I dont even......

Så du tycker alltså de är okej att krasha servrar och göra tjänster helt oåtkomliga för kunder? Vissa har kanske jobb som har rätt långa arbetsdagar och de blir jävligt drygt att försöka koppla av och spela när man inte kan de för ett par finniga tonåringar bestämt sig för att DDoS:a just de spelet. De är som att gå på nattklubb, betala inträde, bli utsparkad direkt och sen stå i spöregnet bara för att vakterna tyckte de verkade vara en kul grej.... Förstår inte alls ditt resonemang att LuLzSec skulle vara någon slags "rebellare".

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

qft!!
var tro ni dessa personer hamnar när dom blir vuxna (om dom inte hamnar bakom galler)?

Om de inte får fängelse blir jag ännu mer besviken på samhället...

Inaktiv
Skrivet av Jorkakim:
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

What? I dont even......

Så du tycker alltså de är okej att krasha servrar och göra tjänster helt oåtkomliga för kunder? Vissa har kanske jobb som har rätt långa arbetsdagar och de blir jävligt drygt att försöka koppla av och spela när man inte kan de för ett par finniga tonåringar bestämt sig för att DDoS:a just de spelet. De är som att gå på nattklubb, betala inträde, bli utsparkad direkt och sen stå i spöregnet bara för att vakterna tyckte de verkade vara en kul grej.... Förstår inte alls ditt resonemang att LuLzSec skulle vara någon slags "rebellare".

Har aldrig sagt eller antytt att dom är några rebeller. Tycker dom är helsköna, varken mer eller mindre Det du gör nu är som att gråta över att någon snott din bil när du lämnat den på Rosengård olåst över natten. Skyll på de som är ansvariga för sidorna istället för att skylla på LulzSec. LulzSec visar att det går, och det enda vi kan göra är att hoppas på att företagen förstår att de måste göra något åt saken. (Sätta LulzSec i fängelse kommer knappast göra något bättre så jag förstår inte varför alla sitter och föreslår det)

Medlem

Tråkigt, men är ju inte något som berör mig...

Medlem

Sånt som händer.

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Jorkakim:
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

What? I dont even......

Så du tycker alltså de är okej att krasha servrar och göra tjänster helt oåtkomliga för kunder? Vissa har kanske jobb som har rätt långa arbetsdagar och de blir jävligt drygt att försöka koppla av och spela när man inte kan de för ett par finniga tonåringar bestämt sig för att DDoS:a just de spelet. De är som att gå på nattklubb, betala inträde, bli utsparkad direkt och sen stå i spöregnet bara för att vakterna tyckte de verkade vara en kul grej.... Förstår inte alls ditt resonemang att LuLzSec skulle vara någon slags "rebellare".

Har aldrig sagt eller antytt att dom är några rebeller. Tycker dom är helsköna, varken mer eller mindre Det du gör nu är som att gråta över att någon snott din bil när du lämnat den på Rosengård olåst över natten. Skyll på de som är ansvariga för sidorna istället för att skylla på LulzSec. LulzSec visar att det går, och det enda vi kan göra är att hoppas på att företagen förstår att de måste göra något åt saken. (Sätta LulzSec i fängelse kommer knappast göra något bättre så jag förstår inte varför alla sitter och föreslår det)

Ditt exempel är helt oförståeligt. De är ju inte så att företagen står med öppna dörrar och säger, "Ta våra grejer, vi kan ändå inte skydda oss!" LuLzSec har ju inte snott något, och försöker ju inte heller ta sig igenom företagens säkerhet. De överbelastar servrarna tills de krashar och därför gör de omöjligt att komma i kontakt med dem.

De är som reklamnissarna fyllde din brevlåda med reklam, så när brevbärarna kommer med dina paket som du så länge väntat på, så tar han dem med sig hem igen, för att din brevlåda vart full. Och då tycker du att vi ska skylla på de som skickar paketen? DDoS är riktigt svårt att skydda sig mot, och har inget med själva säkerheten hos ett företag å göra.

Medlem

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNN!!!!1

Medlem

vilka nördar har dom seriöst inget liv eller? :/

Medlem
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

De verkar ju inte vara direkt smarta, det är nog bara en tidsfråga innan FBI tagit reda på vilka de är med tanke på hur mycket de skryter på nätet. De kommer nog lära sig den hårda vägen, den här typen av "skämt" kan komma att straffa sig rejält, hoppas de tycker det var värt det.

Som redan nämnts innan, DDoS är väldigt svårt (och kostsamt) att skydda sig mot, när någon utför en sådan här attack kan man i princip bara göra en sak, att ta bort åtkomsten till nätet. Jag tycker också många företag idag har dålig säkerhet men då menar jag hur de skyddar uppgifter inte att de inte klara av att skydda sig mot en DDoS attack.

Inaktiv

What doesn't kill us, makes us stronger! Visst, tråkigt, men förhoppningsvis hittar dom svagheter i deras egna system och fixar dom.

Medlem
Skrivet av Uzza:
Skrivet av Juel91:

Men vafaaan vad trött jag är på hackers. Det värsta är nästan att Anomynous tror att dom har "rätt" att hacka sidor och dom här verkar inte mycket bättre. Det borde fan vara livstids fängelse för att hålla på med sån här irriterande skit.

Lite rättelser. Först så är detta är inte Anonymous, utan LulzSec.
Vad är skillnaden? Jo att LulzSec har tillkännagett sig själva som en egen gruppering, och har namngett sig själva, medan anonymous är just det, anonyma personer aka vem som helst.
För det andra så är dom crackers, inte hackers, som dessutom har script-kiddie inslag med dessa DDOS attacker.

Jag vet att det var lulzsec, det var därför jag skrev "och dom här verkar inte mycket bättre". Anonymous släppte just en pressrelease där dom sa att dom hade "rätt" att hacka nätverk i.e. det är en mänsklig rättighet. Att kalla folk som håller på med olaglig hackning på nätverk och sånt för crackers är rätt smart, visste inte om att den definitionen fanns. Vette fan vad den sista saken du sa ens betyder.

Inaktiv
Skrivet av Gotti:

Öhm.. hände detta igår kväll? Jag lirade LoL hela kvällen ända in på natten men har inte märkt några störningar..

De tog bara ned Login-servern. Jag citerar deras Twitter sida.

"Just to clarify, we're currently not hitting the League of Legends website at all... our cannonfire on the login server must be wrecking it."

och

"League of Legends login servers down. :D"


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Haha Vilka jävla idioter. Som om det skulle märkas att de sabbar servrarna till LoL, de ligger ju ändå alltid nere

EDIT_Deamon i denna tråden var för övrigt riktigt underhållande. Vem kan hålla sig för skratt när han kommer med sin "Kor bor på månen, detta vet jag för det står kor i hagen och på natten kan man se månen. Behöver ni mer bevis?"-intelligens

Medlem
Skrivet av Juel91:

Jag vet att det var lulzsec, det var därför jag skrev "och dom här verkar inte mycket bättre". Anonymous släppte just en pressrelease där dom sa att dom hade "rätt" att hacka nätverk i.e. det är en mänsklig rättighet. Att kalla folk som håller på med olaglig hackning på nätverk och sånt för crackers är rätt smart, visste inte om att den definitionen fanns. Vette fan vad den sista saken du sa ens betyder.

Ah, missade att du sa att lulzsec inte var bättre än Anonymous.
Script-kiddie är bara en betäckning för "skitungar" som använder verktyg som t.ex. LOIC, vilket gör att de kan t.ex. DDOS attackera med bara en knapptryckning, utan att ha någon faktisk kunskap om hur det fungerar eller vad det gör.

123
Skriv svar