Crysis 2 försvinner från Steam

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Alltså. Vilken skit. Jag köper sedans ett par år tillbaka _ENBART_ spel på steam. Crysis var ju ett spel jag faktiskt gillade och hade planen på att även köpa Crysis 2. På STEAM då. Att i efterhand ta bort ett spel från en sån tjänst enbart för att grisa till sig mera pengar själv måste ju va det äckligaste jag varit med om. Min puls hade precis gått ner efter att ha läst att EA skulle lägga Old Republic Exklusivt på deras egen sorry-excuse-of-a-digital-distribution-service Origin. Och nu detta. Snart följer ju Battlefield 3. Inte en chans att det nu kommer på Steam.

När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir.

Och du ska representera FZ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whe112:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av gurkoz:

Alltså. Vilken skit. Jag köper sedans ett par år tillbaka _ENBART_ spel på steam. Crysis var ju ett spel jag faktiskt gillade och hade planen på att även köpa Crysis 2. På STEAM då. Att i efterhand ta bort ett spel från en sån tjänst enbart för att grisa till sig mera pengar själv måste ju va det äckligaste jag varit med om. Min puls hade precis gått ner efter att ha läst att EA skulle lägga Old Republic Exklusivt på deras egen sorry-excuse-of-a-digital-distribution-service Origin. Och nu detta. Snart följer ju Battlefield 3. Inte en chans att det nu kommer på Steam.

När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir.

Ursäkta mig, men det är bedrövligt att läsa att en från FZ Crew ens funderar över piratkopiering för att omstruktureringar sker i den digitala distributionen av spel. Hur de än väljer att göra får ingen bryta lagen för att det passar ens personliga behov bättre. Jag hoppas ditt synsätt inte delas av andra i FZ Crew?

Jag måste hålla med här: det känns fullständigt oacceptabelt att en person från FZ Crew ens skulle överväga ett alternativ som har med piratkopiering att göra. Det här hoppas jag verkligen att resterande delar av FZ tar ordentligt avstånd från.

Vi tar självklart avstånd från alla typer av piratkopiering.


signatur
Medlem

Oh noooewwwss, ett konsol spel mindre att köpa på steam.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av gurkoz:

Alltså. Vilken skit. Jag köper sedans ett par år tillbaka _ENBART_ spel på steam. Crysis var ju ett spel jag faktiskt gillade och hade planen på att även köpa Crysis 2. På STEAM då. Att i efterhand ta bort ett spel från en sån tjänst enbart för att grisa till sig mera pengar själv måste ju va det äckligaste jag varit med om. Min puls hade precis gått ner efter att ha läst att EA skulle lägga Old Republic Exklusivt på deras egen sorry-excuse-of-a-digital-distribution-service Origin. Och nu detta. Snart följer ju Battlefield 3. Inte en chans att det nu kommer på Steam.

När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir.

Ursäkta mig, men det är bedrövligt att läsa att en från FZ Crew ens funderar över piratkopiering för att omstruktureringar sker i den digitala distributionen av spel. Hur de än väljer att göra får ingen bryta lagen för att det passar ens personliga behov bättre. Jag hoppas ditt synsätt inte delas av andra i FZ Crew?

Vad jag ville påpeka var att många säkerligen kommer ställas inför just dessa val. Vilket säkert aldrig var tanken från EA själva men som jag personligen tror kommer skada dom mer än de tror. Om de ska vinna "Kriget" mot COD så börjar det inte bra.

Piratkopiering kommer ju inte bli _mitt_ val, utan säkerligen helt enkelt att då bara Skippa EA spel hur bra de nu än må vara. Kanske vaknar jag upp en dag och så finns även dessa spel på Steam igen. Återstår att se. Dock att detta _kan_ innebära att det ökar piratkopiering är väll ändå något att diskutera skulle jag tycka, men jag kan ha fel. Jag är bara en simpel grafiker.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Avstängd

Crysis 2 var ju aldrig värt att skaffa men fan om BF3 endast finns på skiten.
Fan vad jag hatar enskilda utecklares/publishers steamkopior, alltid sämmre på alla sätt och bara mer lösenord att hålla koll på. Med BF3s preorder DLC och detta börjar jag mer och mer fundera om jag verkligen ska köpa det, fan ta EA!

.. fan vad jag hatar allt och alla..

Medlem

Steam är för dyrt helt enkelt. Kan juh spara flera hundralappar på att köpa på andra ställen, även steam nycklar på andra ställen är juh flera hundra billigare.

Inaktiv

Jag hatar Steam så denna nyhet gör mig nöjd

Medlem

NEJ! Jag som hade planerat att köpa BF3 på steam till både mig och min kompis. Tycker den är så super smidig, och så har jag som många andra samlat alla mina spel där. Om det blir ett köp till PC nu blir det på skiva. För hade tänkt köpa det till PS3 och PC.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Oh noooewwwss, ett konsol spel mindre att köpa på steam.

när (om) de släpper DX11 patchen så blir det "pc-spel" dock fortfarande konsollskadat. fram tills dess är det renodlad konsol

Skrivet av gurkoz:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av gurkoz:

Alltså. Vilken skit. Jag köper sedans ett par år tillbaka _ENBART_ spel på steam. Crysis var ju ett spel jag faktiskt gillade och hade planen på att även köpa Crysis 2. På STEAM då. Att i efterhand ta bort ett spel från en sån tjänst enbart för att grisa till sig mera pengar själv måste ju va det äckligaste jag varit med om. Min puls hade precis gått ner efter att ha läst att EA skulle lägga Old Republic Exklusivt på deras egen sorry-excuse-of-a-digital-distribution-service Origin. Och nu detta. Snart följer ju Battlefield 3. Inte en chans att det nu kommer på Steam.

När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir.

Ursäkta mig, men det är bedrövligt att läsa att en från FZ Crew ens funderar över piratkopiering för att omstruktureringar sker i den digitala distributionen av spel. Hur de än väljer att göra får ingen bryta lagen för att det passar ens personliga behov bättre. Jag hoppas ditt synsätt inte delas av andra i FZ Crew?

Vad jag ville påpeka var att många säkerligen kommer ställas inför just dessa val. Vilket säkert aldrig var tanken från EA själva men som jag personligen tror kommer skada dom mer än de tror. Om de ska vinna "Kriget" mot COD så börjar det inte bra.

Piratkopiering kommer ju inte bli _mitt_ val, utan säkerligen helt enkelt att då bara Skippa EA spel hur bra de nu än må vara. Kanske vaknar jag upp en dag och så finns även dessa spel på Steam igen. Återstår att se. Dock att detta _kan_ innebära att det ökar piratkopiering är väll ändå något att diskutera skulle jag tycka, men jag kan ha fel. Jag är bara en simpel grafiker.

Du skrev ju klart och tydligt å dina egna vägnar:

"När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir."

Jag hoppas du inte hemfaller åt någon piratkopiering, det gör inte verkligheten bättre.

Jag är också grafiker, vi är inte "simpla", snarare tvärtom, vi sätter färg på tillvaron.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av gurkoz:

Alltså. Vilken skit. Jag köper sedans ett par år tillbaka _ENBART_ spel på steam. Crysis var ju ett spel jag faktiskt gillade och hade planen på att även köpa Crysis 2. På STEAM då. Att i efterhand ta bort ett spel från en sån tjänst enbart för att grisa till sig mera pengar själv måste ju va det äckligaste jag varit med om. Min puls hade precis gått ner efter att ha läst att EA skulle lägga Old Republic Exklusivt på deras egen sorry-excuse-of-a-digital-distribution-service Origin. Och nu detta. Snart följer ju Battlefield 3. Inte en chans att det nu kommer på Steam.

När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir.

Ursäkta mig, men det är bedrövligt att läsa att en från FZ Crew ens funderar över piratkopiering för att omstruktureringar sker i den digitala distributionen av spel. Hur de än väljer att göra får ingen bryta lagen för att det passar ens personliga behov bättre. Jag hoppas ditt synsätt inte delas av andra i FZ Crew?

Vad jag ville påpeka var att många säkerligen kommer ställas inför just dessa val. Vilket säkert aldrig var tanken från EA själva men som jag personligen tror kommer skada dom mer än de tror. Om de ska vinna "Kriget" mot COD så börjar det inte bra.

Piratkopiering kommer ju inte bli _mitt_ val, utan säkerligen helt enkelt att då bara Skippa EA spel hur bra de nu än må vara. Kanske vaknar jag upp en dag och så finns även dessa spel på Steam igen. Återstår att se. Dock att detta _kan_ innebära att det ökar piratkopiering är väll ändå något att diskutera skulle jag tycka, men jag kan ha fel. Jag är bara en simpel grafiker.

Du skrev ju klart och tydligt å dina egna vägnar:

"När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir."

Jag hoppas du inte hemfaller åt någon piratkopiering, det gör inte verkligheten bättre.

Jag är också grafiker, vi är inte "simpla", snarare tvärtom, vi sätter färg på tillvaron.

Vi kanske inte alla är så nobla att ha ett fläckfritt liv men jag är i alla fall stolt över att ha lagt piratkopieringen bakom mig sedans många år. Jag jobbar ständigt för att motverka den och främja Digital distribution så fort jag kan (förutom i detta inlägg då tydligen). I detta fallet så tycker jag dock EA försvårar det både för sig själva och alla andra.

Gissningsvis lika bra jag slutar diskutera detta och målar en tavla istället.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Steam = Dyrt som fan + osäkert. Säger du något negativt om Gabe eller Valve rent allmänt så ryker ditt konto direkt. Sen är ju frågan vad som hände med att inte lägga alla ägg i samma korg...

Inaktiv

Tråkigt men inte helt oväntat, frågan är om EA tillåter att man laddar ner spelet hur många gånger som helst eller om man ska betala igen, någon som vet? Hittar ingen info om det på deras FAQ mer än att det går att ladda ner det igen men ingenting om en kostnad. Har för mig att deras förra butik tillät 1-3 nedladdningar sen var det bara till att betala igen, som Itunes.

Blir drygt om alla ska ha sin egna butik och man ska logga in hit o dit och ha trettio olika program o vännerlistor o skit igång för att kunna lira lite, å andra sidan så är ju steams monopol inte bra i längden heller.
EAs försök kommer ju att suga som fan från första början det vet man ju, lär dyka under dagen då Bf3 släpps så en ny början med massiv internetrage är att vänta.

Medlem

Om utvecklarna själva säljer downloads så lär det ju bli listpriser hela vägen.

Dålig utveckling för spelarna.

Sedan är downloads inte så billigt som det verkar vid första anblick. Du kan inte sälja vidare dessa och få tillbaks delar av kostnaden som vid retail-köp. så download behöver vara 100-200 kr billigare i så fall.

Medlem

Vem fan köper nya spel på Steam. Deras priser är ett skämt. Deras nedladdningshastighet är ett skämt också. Ska bli intressant och se hur Origin presterar. Deras priser ser i varje fall och ligga på mer rimliga nivåer.

Medlem

skönt att bf3 inte blir ihopsmetat med steam !

Medlem

jävligt svagt av EA -.-"

Medlem

Det finns 2 saker jag tycker är negativt med steam, den ena är att om man te x har förbokat ett spel så går det inte att ångra! .. man kan inte avboka. Den andra negativa saken är att priset är ju en aning högre än på andra ställen.

Medlem

Jag kan förstå att de vill skapa lite konkurrens, men det här kan ju enkelt bli lika jobbigt som att ha fem miljoner videoformat på nätet. Windows Media Player, Quicktime, Realplayer... fy och usch.

Medlem

Folk som argumenterar för monopol bör tänka om, för monopol gnagas ingen av.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Folk som argumenterar för monopol bör tänka om, för monopol gnagas ingen av.

Ett enkelt tips i alla välmening: fortsätt gärna i skolan. Du använder ordet "monopol" helt felaktigt. Förmodligen vet du inte vad det betyder.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Alltså. Vilken skit. Jag köper sedans ett par år tillbaka _ENBART_ spel på steam. Crysis var ju ett spel jag faktiskt gillade och hade planen på att även köpa Crysis 2. På STEAM då. Att i efterhand ta bort ett spel från en sån tjänst enbart för att grisa till sig mera pengar själv måste ju va det äckligaste jag varit med om. Min puls hade precis gått ner efter att ha läst att EA skulle lägga Old Republic Exklusivt på deras egen sorry-excuse-of-a-digital-distribution-service Origin. Och nu detta. Snart följer ju Battlefield 3. Inte en chans att det nu kommer på Steam.

När jag för många år sen lämnade piratkopieringen så var det just för digital distribution och Steam. Jag har inte ångrat det en sekund. När dock EA beter sig så här så har jag två val, att skippa alla framtida EA spel eller helt enkelt piratkopiera. Återstår att se vad det blir.

Intressant utryck att säga att grisa till sig mera pengar, spelet är billigare på Origin än det är på steam. Så vet inte riktigt vart du vill komma med det hela, ea är grisar för att dom gör så du kan köpa spelet billigare? Sedan kan du genom att skiva in din CD nyckel enkelt lägga alla dina EA spel under samma plattform. Det roliga för dig och din attityd är att Activision och Ubisoft kommer troligen snart göra det samma, så då får du valet att sluta köpa stora delar av de spel som finns eller piratkopiera dem.

Orsaken till varför EA gör på detta vis är dels för att göra det lättare att sälja DLC på PC, samt även för att kunna integera sina spel med en klient som erbjuder en communtiy med mera. Visst steam erbjuder också detta, men vilket företag bygger in sina produkter i en klient de har noll kontroll över?

Fast du kanske tycker att Gabe Newell's "pengalösa" fickor behöver gödas ännu mera?

Medlem
Skrivet av studiox2:

Skit. EADM har ju varit skit från början. Efter ett antal nya releaser så dyker inte ens mina gamla BF spel upp där. Ladda hem spelen igen tog evigheter etc. etc.

Steam är en snabb plattform med downloadservrar i sverige tom.

BF3 finns redan på Origin, för dom som missat det http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDeta...

Finns för 100 kr billigare här: http://www.g2play.net/store/Battlefield-Series/
Ska beställa efter löning. Första gången i mitt liv jag förbokar nått.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Red_warning:

Folk som argumenterar för monopol bör tänka om, för monopol gnagas ingen av.

Ett enkelt tips i alla välmening: fortsätt gärna i skolan. Du använder ordet "monopol" helt felaktigt. Förmodligen vet du inte vad det betyder.

Hela grejen tolkade jag som ett steg i riktning mot EA-monopol på downloads.

Så jag tycker inte Red-inlägget var något tokigt alls.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Red_warning:

Folk som argumenterar för monopol bör tänka om, för monopol gnagas ingen av.

Ett enkelt tips i alla välmening: fortsätt gärna i skolan. Du använder ordet "monopol" helt felaktigt. Förmodligen vet du inte vad det betyder.

Hela grejen tolkade jag som ett steg i riktning mot EA-monopol på downloads.

Så jag tycker inte Red-inlägget var något tokigt alls.

På vilket sätt är det ett monopol? Du och många andra (inklusive Red_warning) förstår inte vad som är monopol och när det begreppet inte är applicerbart. Även om Origin skulle gå om Steam och få 95% av marknaden på "downloads" skulle det ändå aldrig någonsin bli ett monopol.

Dominans på en marknad är ALDRIG ett monopol.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

känt mig våldtagen av steam mer än en gång , när man köper spel på cd/dvd och ändå måste ha deras skitprogram för det ska fungera

Medlem

Det är även möjligt att Steam's cd keys för Crysis 2 har tagit slut, och därmed finns inte Crysis 2 att köpa hos dom. När dom väl får in keys igen så lär spelet komma upp igen.

Detta är vad jag har hört dock.

Medlem

Från vad jag såg på E3 kommer EA pusha detta hårt. Gillar det inte.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det jag kom att önska mig mest av allt vad det gäller speldistribution, efter att ha läst det här, är någon slags gemensam plattform. Tänk en galleria eller ett köpcentrum (i verkligheten, dit folk åker och handlar) där det huserar många butiker av olika slag. Det tror jag är vad som behövs för att det ska bli någon ordning på digital distribution av spel (och kanske annan media). Steam är ju på sätt och vis ett steg åt det hållet då de säljer inte bara sina egna spel utan också många andras. Det jag önskar skulle vara något lite mer neutralt.

För egen del ser framtiden dyster ut där de just nu troligaste alternativen är antingen ett företag med grym dominans av marknaden (Steam) eller att alla företag vill ha sin egen butik och man kommer behöva ett separat konto för varenda jäkla en.

Drömma kostar ju inget. Än så länge i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Har använt EADM i flera månader och nu bytt till Origins (tvungen). Jag har inte haft något problem alls angående detta, förutom c:a 2 timmar en dag då jag inte kunde hitta mina spel, fast dom var installerade lokalt så var det bara att starta .exe så var det problemet ur vägen. Det enda jag saknar är att jag har dåligt med friends på Origins, men nu när det är integrerat med Facebook och dylikt så kommer det nog snart ordna upp sig ändå.

Jag har Steam och alldeles för mycket spel på min lista, men priserna på Steam gör att det nog kommer minska mer och mer med inköp.


signatur

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."

Skriv svar