En hel långfilm i Gears of War 3

Robot
En hel långfilm i Gears of War 3

90 minuter mellansekvenser i tredje Gears-titeln bekräftade. Motorsågsmassakern 1, 2, 3 eller 4?


Medlem
En hel långfilm i Gears of War 3

Mysigt tycker jag!

90 minuter av "YOU GOT TO BE SHITTING ME!"?

Medlem
Medlem
Medlem

Underbart!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

90min sekvenser.. Då är ju frågan.. Hur mycket speltid kommer det bli allt som allt? Jag personligen tycker det är jobbigt med spel där det är sekvenser för ofta.


signatur
Medlem

Ja i dagens spel kan man ju undra om det är spela eller kolla på film man ska göra... Tur att duke nukem forever blev "old school" är jävligt trött på moderna spel med mer mellansekvenser än speltid i princip... kan ju lika gärna göra en film istället...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Själv så brukar jag köpa spela för att jag vill spela. Men jag vet inte hur ni andra tänker
:S

Medlem

Dem måste väl lägga in mer film för att väga upp det i annars oerhört tråkiga gameplay...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av nudelsdesign:

Ja i dagens spel kan man ju undra om det är spela eller kolla på film man ska göra... Tur att duke nukem forever blev "old school" är jävligt trött på moderna spel med mer mellansekvenser än speltid i princip... kan ju lika gärna göra en film istället...

Vad snackar du om? Det är just problemet med DNF, att det är mer irriterande "stå still och prata med personen" sekvenser än i något annat spel.Du har inte ens testat spelet, eller hur?

Inaktiv
Inaktiv

MonkeyDogs!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag hoppas på att Mass Effect 3 har 120 minuter mellansekvenser.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Bara det blir balans så är jag "game"!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar när spelutvecklarna gör såhär. Speciellt när det gäller spel med en bra historia. Det ger mer djup i det och gör så att det inte bara känns som man springer igenom. Utan att det har en mening med att skjuta det monstret.

Can't go wrong!


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:
Skrivet av nudelsdesign:

Ja i dagens spel kan man ju undra om det är spela eller kolla på film man ska göra... Tur att duke nukem forever blev "old school" är jävligt trött på moderna spel med mer mellansekvenser än speltid i princip... kan ju lika gärna göra en film istället...

Vad snackar du om? Det är just problemet med DNF, att det är mer irriterande "stå still och prata med personen" sekvenser än i något annat spel.Du har inte ens testat spelet, eller hur?

Ja precis, du kan alltså springa vidare och strunta i och lyssna, titta eller vad du nu vill göra ISTÄLLET för att kolla på en 10 min lång filmfrekvens... så, jo jag spelar duke, har fastnat vid en av bossarna dock.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av lastlegion:

Jag gillar när spelutvecklarna gör såhär. Speciellt när det gäller spel med en bra historia. Det ger mer djup i det och gör så att det inte bara känns som man springer igenom. Utan att det har en mening med att skjuta det monstret.

Can't go wrong!

Precis, om det är en vettig historia (GTA4, Mafia 1 och 2) ett spel som går ut på att ta död på utomjordingar har ju gjorts sisådär 1000 ggr om. Så hur vettig kan storyn i gears of war 3 bli?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Maffe 2 blev komiskt då det var cutscene i 5 minuter, sedan uppdrag i ett par minuter. Sedan skulle man köpa kläder till gubben om man ville få ut lite mer av spelet?

GOW har väl haft lika vettig story som andra spel i genren, men de gjorde det bra från första början, därför har de fans idag, däribland mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker bara dom här varelserna vid namn "Locust" och "Lambent" är det enda intressanta med spelet. Men Reapers är helt klart världens bästa "villains" någonsin.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Stör mig med sånt här, när jag köper ett spel vill jag spela. Det är väl bättre än quicktime events men man borde kunna väva in filmerna mer i gameplayet.

Medlem

Urk, Gears gameplay och coop är det som fått mig att spela det. Inte tusan är det storyn iaf, kanske får de till det i trean men om det går i tvåans påtvingade

"WHERES MAH WAAAAAJF"

så kommer det sätta emot lite. Men men, så länge coopen är skoj så kommer det väl sitta i hyllan.


signatur

Videomupp

Medlem

Om man vill göra en film, varför inte bara göra en film då?

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Om man vill göra en film, varför inte bara göra en film då?

sure men jag tror dom ville göra ett spel med cutscenes i, mission accomplished

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

90 minuter av "YOU GOT TO BE SHITTING ME!"?

Carmine: "I heard there is a shitload of grubs sir!"
Marcus: "More like TEN SHITLOADS of grubs!"

Oh, dem quotes. Ser faktiskt framemot det x). Fick mig skratta så mycket förut.

Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av slartibartfast:

90 minuter av "YOU GOT TO BE SHITTING ME!"?

Carmine: "I heard there is a shitload of grubs sir!"
Marcus: "More like TEN SHITLOADS of grubs!"

Oh, dem quotes. Ser faktiskt framemot det x). Fick mig skratta så mycket förut.

Om det är något som manusförfattaren ska ha cred för så är det alla underbart ostiga one-liners!

Inaktiv

Får ju hoppas dessa mellansekvenser inte är för långdragna. Finns inget värre än långa sekvenser som inte går att pausa.

Medlem

I nya Red Faction kan man både pausa och hoppa över mellansekvenserna. Passar mig bra för jag bryr mig inte så mycket om dem.

Jag har mer problem med spel som Dirt3 där det tar ett bra tag och j***a massa menyer och klickande innan man sitter i bilen. Jag vill bara köra!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar