LulzSec sänker League of Legends

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ännu en tråd som översvämmas av straffmoral taget från tidig medeltid.
Vilka är värst? De som gör DDoS-attacker mot spelnätverk eller de som kräver dödsstraff, skottpengar, och böter på miljarder för tidiga tonåringar som hiveminde:ar företag?

Ja, vilka är värst? De som på allvar tror att det folk skriver i hast på forum är deras sanna åsikter? Eller de som i nästan alla inlägg har något konstigt behov av att visa hur dumma andra människor är och sedan påvisa sin egen intelligens?

Medlem

Skulle väl vara dumt att inte dela med sig av sin kunnighet? Så jag anser nog att de som tänker efter innan de skriver är bättre än de som inte gör de.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tror knappast att dem som ligger bakom dessa intrång hamnar bakom galler, mer troligt att dom får en anställning på något vis. xD.

OM dom nu är så duktiga på det dom gör som det sägs.

Medlem

Codemasters är hackat också.

Medlem

Säkerligen dom där killarna som ingen riktigt gilla i klassen, dom där nördarna som säkerligen aldrig får ett ligg. Men ändå hade något bakom pannan. De har tyvärr ett utseende ingen riktigt gillar.
Nu vill de visa sig själva igenom att förstöra för folk. Hoppas de åker fast tillslut


signatur

AYY LMAO

Medlem

Hoppas de åker dit för det

Medlem
Skrivet av Jorkakim:

Kul grej de där va. Blir riktigt roligt sen när de bara matas på med extra inloggningar, autentisering, DRM så långt upp i röven att de kan tala om för en vad man åt för frukost. Jag kan inte ens tänka mig vad de får ut av de här, vad de är som gör värt de? Usch och elände, må blixten grilla deras datorer.

Öhm är det inte just på grund av drm som man inte kan spela spelen just nu?
En lan funktion hade löst de akuta problemen ganska kvickt.

Förövrigt vill jag spela HoN nu!!!!
Skitungar vägrar mig min HoN-fix!

Inaktiv
Skrivet av Jorkakim:
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Jorkakim:
Skrivet av Deamon:

Tycker LulzSec är helsköna som gör det här! Keep it up boys!

Det må vara jäkligt omoget och jag förstår att de drabbade blir sura men vadfan, ta det lite piano istället Det är ju mer tragiskt att ni börjar gråta när ni inte kan lira erat älskade spel en liten stund än att de ger fingret till allt och alla

What? I dont even......

Så du tycker alltså de är okej att krasha servrar och göra tjänster helt oåtkomliga för kunder? Vissa har kanske jobb som har rätt långa arbetsdagar och de blir jävligt drygt att försöka koppla av och spela när man inte kan de för ett par finniga tonåringar bestämt sig för att DDoS:a just de spelet. De är som att gå på nattklubb, betala inträde, bli utsparkad direkt och sen stå i spöregnet bara för att vakterna tyckte de verkade vara en kul grej.... Förstår inte alls ditt resonemang att LuLzSec skulle vara någon slags "rebellare".

Har aldrig sagt eller antytt att dom är några rebeller. Tycker dom är helsköna, varken mer eller mindre Det du gör nu är som att gråta över att någon snott din bil när du lämnat den på Rosengård olåst över natten. Skyll på de som är ansvariga för sidorna istället för att skylla på LulzSec. LulzSec visar att det går, och det enda vi kan göra är att hoppas på att företagen förstår att de måste göra något åt saken. (Sätta LulzSec i fängelse kommer knappast göra något bättre så jag förstår inte varför alla sitter och föreslår det)

Ditt exempel är helt oförståeligt. De är ju inte så att företagen står med öppna dörrar och säger, "Ta våra grejer, vi kan ändå inte skydda oss!" LuLzSec har ju inte snott något, och försöker ju inte heller ta sig igenom företagens säkerhet. De överbelastar servrarna tills de krashar och därför gör de omöjligt att komma i kontakt med dem.

De är som reklamnissarna fyllde din brevlåda med reklam, så när brevbärarna kommer med dina paket som du så länge väntat på, så tar han dem med sig hem igen, för att din brevlåda vart full. Och då tycker du att vi ska skylla på de som skickar paketen? DDoS är riktigt svårt att skydda sig mot, och har inget med själva säkerheten hos ett företag å göra.

http://lulzsecurity.com/releases/

Snälla du, läs på lite innan du öppnar munnen.

* Där tog dom ner cia.gov med, 1-0

Medlem
Skrivet av Deamon:

http://lulzsecurity.com/releases/

Snälla du, läs på lite innan du öppnar munnen.

Ursäkta, ja glömde visst göra en rejäl källgranskning innan jag postade mitt inlägg. Mitt intresse (eller vetande) är inte så utsträckt när de gäller sådana grupper. Utgick från FZ-artiklar och att de bara var DDoS-attacker. Fel av mig. Hade ingen aning om att de faktiskt tog data från sidorna. Men kan ju inte påstå att de gör saken bättre.

Hur du ens kan förmå att tycka sånt här är bra är fortfarande utöver mitt förstående.

Medlem
Skrivet av Deamon:

http://lulzsecurity.com/releases/

Snälla du, läs på lite innan du öppnar munnen.

* Där tog dom ner cia.gov med, 1-0

Om det stämmer med SQL-injection så kräver det bara några rader kod för att få full tillgång, helt otroligt om de använt detta på samtliga siter som hackats.

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Juel91:

Men vafaaan vad trött jag är på hackers. Det värsta är nästan att Anomynous tror att dom har "rätt" att hacka sidor och dom här verkar inte mycket bättre. Det borde fan vara livstids fängelse för att hålla på med sån här irriterande skit.

haha livstids fängelse?

Haha, så jäva allvarlig ocskå

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ännu en tråd som översvämmas av straffmoral taget från tidig medeltid.
Vilka är värst? De som gör DDoS-attacker mot spelnätverk eller de som kräver dödsstraff, skottpengar, och böter på miljarder för tidiga tonåringar som hiveminde:ar företag?

Tvivlar på att folk faktiskt menar allvar -.-

123
Skriv svar