Fungerar Nile City år 2011?

Flakmonkey
Fungerar Nile City år 2011?

Har till min stora glädje upptäckt att SVT visar Nile City på ettan och just nu är det Nate Dogg som är kåtast i Kungsängen. Självklart sitter jag här med ett stort leende på läpparna och njuter men samtidigt kan jag inte undgå att fundera på hur det här tas emot av de som inte var med när det begav sig utan ser det för första gången. Kommer de tycka att det är kul? Kommer de inse storheten?

Många skämt är ju såna som funkar bra rent innehållsmässigt för att det är ständigt aktuellt men väldigt mycket är ju extremt tidstypiskt. Vet en 20-åring i dagens Sverige vem Alice Ba är? Förstår de varför det är så kul när de gör en parodi på Popsicle och har pingisbollar som ögon? Jag är ytterst tveksam men samtidigt hoppas jag ju att Greger, Farbror Barbro, Sudden och alla andra härliga karaktärer kommer gå hem hos dem på samma sätt som de gjorde hos "min" generation. Och med det avslutar jag med en av mina personliga favoritsketcher från denna magiska Tv-serie.

#blogg

Medlem
Fungerar Nile City år 2011?

Det var en glad överraskning att zappa över till SVT för en gångs skull...

Medlem

Rätt skojigt. Lite som de äldre simpsons också, de är typ 20 år gamla men de funkar ändå ok. Det är kanske också någon form av nostalgisk del av hjärnan som kickar igång, lite som det var med DNF. Fick flashbacks rätt ofta när jag spelade det men en del saker var lite för nasty (speciellt att plocka upp bajset omg).
Elefantbajs 2000 XD
http://www.youtube.com/watch?v=I-E9nrBBKls
Robert funkar fortfarande ^^

Medlem

Nile City kommer alltid att fungera, något av det bästa sverige kräkts ur sig någonsin....Vilket iofs inte säger mycket men fan...GO GREGER!

Det är lite si och så med humorn tycker jag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nile City är det bästa svensk TV någonsin kunnat erbjuda. Och kommer fortsätta vara.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

1
Skriv svar