Crytek "förälskade i Kinect" – enligt Microsoft

Robot
Crytek "förälskade i Kinect" – enligt Microsoft

För sju-åtta år sedan var det snack om att Crytek skulle kila stadigt med Microsoft. Så blev inte fallet, men nu påpekas att Crytek är glittrande ögon-nöjda i och med Ryse och Kinect.

#crytek, #microsoft, #crysis, #ryse


Medlem
Crytek "förälskade i Kinect" – enligt Microsoft

Svammel

Medlem

second party.
second party=utomstående företag som utvecklar spel exklusivt för en konsol men inte helägt av vederbörande konsoltillverkare, som tex Rare var för nintendo och Bungie var för Microsoft.

Medlem

Ja Kinect tilltalar ju hardcore spelaren tydligen

Haha, sorry, men det var en rolig nyhet. Vad vet Microsoft som spel egentligen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tror mer Microsoft inte skulle gilla att Crysis skulle tävla mot deras Halo.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Tror mer Microsoft inte skulle gilla att Crysis skulle tävla mot deras Halo.

Då Halo påminner mer om Battlefield, medan Crysis stinker CoD klon, så kan bara en casual anse att de ens konkurrerar, visst var Reach i sig en Crysis klon men det var helt Bungies fel och de har straffats ^^
Crysis är dynga som sålde på bra grafik, Halo var en serie som sålde på bra spel, nuff said

Medlem

Kinect är skit, Crytek är skit. Skit älskar varandra, inget konstigt.

Medlem

Crytek Sports !


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Då Halo påminner mer om Battlefield, medan Crysis stinker CoD klon, så kan bara en casual anse att de ens konkurrerar, visst var Reach i sig en Crysis klon men det var helt Bungies fel och de har straffats ^^
Crysis är dynga som sålde på bra grafik, Halo var en serie som sålde på bra spel, nuff said

Halo påminner mer om BF? Crysis stinker CoD klon? Jag får inte det där att gå ihop för BF är så långt ifrån Halo man kan komma (det ena är en arcade shooter medan det andra är avsevärt mycket mer "realistiskt". Crysis har heller inget gemensamt med CoD för till skillnad från CoD kan man ta sig precis vart man vill, spela spelet som man själv vill inte som i CoD där någon leder en i handen hela tiden. Crysis har i så fall mer gemensamt med Deus Ex än CoD även om det inte kommer i närheten av att vara lika komplext som det spelet.

Skrivet av Kharif:

Tror mer Microsoft inte skulle gilla att Crysis skulle tävla mot deras Halo.

Tror snarare att de hade räknat med att kunna ge ut samtliga spel i Mass Effect serien, de blev nog rätt snopna när EA köpte upp Bioware och deras planer gick i stöpet.

Skrivet av walter_iego:

Haha, sorry, men det var en rolig nyhet. Vad vet Microsoft som spel egentligen?

Idag verkar de mer gått över för att utveckla spel till den stora massan men det fanns en tid då Microsoft faktiskt utvecklade riktigt grymma spel. De äger en hel del intressanta IP så jag kan inte förstå varför de inte använder dessa och ger oss core gamers bra spel istället för medioker dynga.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grumbledock:

Då Halo påminner mer om Battlefield, medan Crysis stinker CoD klon, så kan bara en casual anse att de ens konkurrerar, visst var Reach i sig en Crysis klon men det var helt Bungies fel och de har straffats ^^
Crysis är dynga som sålde på bra grafik, Halo var en serie som sålde på bra spel, nuff said

Halo påminner mer om BF? Crysis stinker CoD klon? Jag får inte det där att gå ihop för BF är så långt ifrån Halo man kan komma (det ena är en arcade shooter medan det andra är avsevärt mycket mer "realistiskt". Crysis har heller inget gemensamt med CoD för till skillnad från CoD kan man ta sig precis vart man vill, spela spelet som man själv vill inte som i CoD där någon leder en i handen hela tiden. Crysis har i så fall mer gemensamt med Deus Ex än CoD även om det inte kommer i närheten av att vara lika komplext som det spelet.

*bygger wall of text*
Halo påminner mer omn BF då Halo är ett teamorienterat taktiskt (nåja) FPS, där kartkontroll, fordonskontroll och teamplay är avgörande. BF är samma grundläggande gameplay och principer, bara en modern och inte futuristisk miljö (bl.a.).
Crysis (2) har många likheter med CoD, har du ens spelat det?
Många vapen men usel balans mellan dem, "killstreaks", campande/lone wolf i ett hörn (noobtube/osynlighet) belönas och kartkontroll eller liknande finsn inte ens. Inga fordon heller, och få spelare online.

Att jämföra Crysis med Deus Ex är ett helgerån, kan förlåta det om du är väldigt ung och aldrig spelat nyss nämnda serie utan bara dömmer på utseende, men de är i princip så olika spel kan bli... ^^

Medlem

Enligt microsoft är kinect det bästa som har hänt mig under denna genetraition..

Inaktiv

Demot av Ryse såg ut som en gubbe som automatiskt åker runt i ett spår utan möjlighet till styrning och med Kinect-kontroller som inte såg ut att kontrollera någonting alls, utan bara ge en illusion av att man styr svärdsvingar. Minst interaktiva spelet någonsin?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Halo påminner mer omn BF då Halo är ett teamorienterat taktiskt (nåja) FPS, där kartkontroll, fordonskontroll och teamplay är avgörande. BF är samma grundläggande gameplay och principer, bara en modern och inte futuristisk miljö (bl.a.).
Crysis (2) har många likheter med CoD, har du ens spelat det?
Många vapen men usel balans mellan dem, "killstreaks", campande/lone wolf i ett hörn (noobtube/osynlighet) belönas och kartkontroll eller liknande finsn inte ens. Inga fordon heller, och få spelare online.

Att jämföra Crysis med Deus Ex är ett helgerån, kan förlåta det om du är väldigt ung och aldrig spelat nyss nämnda serie utan bara dömmer på utseende, men de är i princip så olika spel kan bli... ^^

Om du menar MP så skriv det då för jag är nog inte ensam om att förknippa Halo med SP medan BF är MP (såvida du inte menar Bad Company, återigen skriv att det är detta spel du menar).

Och detta gäller även Crysis, jag menar första Crysis när jag skriver Crysis menar jag Crysis 2 så skriver jag Crysis 2 för att undvika den här typen av missförstånd. Kharif menade säkerligen inte andra Crysis utan första, detta antar jag då artikeln tar upp något som var för 7-8 år sedan, då var inte ens Crysis 2 under utveckling vilket torde innebära att han avser första spelet och inte andra (som bara verkar ha namnet gemensamt med första spelet såvitt jag kan förstå). Hur som helst så avsåg jag alltså första spelet, andra spelet har jag inte spelat något av och jag tvivlar på att jag kommer skaffa det överhuvudtaget.

Jodå jag vet att Deus Ex (från 2000) är ett mycket djupare spel och klassat som ett av de bästa RPG/FPS spelet någonsin men (första) Crysis är mer likt det än något CoD jag spelat när det kommer till hur man tacklar uppdragen man får.

Medlem

Ni kan snart tyvärr ändra på det heliga namnet Frag Zone till WZ pågrund av communityn här. (WZ=Wine Zone). Har ni tänkt på det att för typ 2 år sedan så var det inte alls lika mycket gnäll utan då var alla glada och alla hjälpte varandra. (Tur att forumet inte blivit besudlat med de medlemmarna som gnäller ((Ännu)) .)

PS:Ja jag har vart medlem här så länge och längre där till bara det att jag haft andra konton som "mrjdgw" mrjd" och jag kanske också reggat ett som hette "nonno" eller "nonno96".

Medlem
Skrivet av laxan96:

Ni kan snart tyvärr ändra på det heliga namnet Frag Zone till WZ pågrund av communityn här. (WZ=Wine Zone). Har ni tänkt på det att för typ 2 år sedan så var det inte alls lika mycket gnäll utan då var alla glada och alla hjälpte varandra. (Tur att forumet inte blivit besudlat med de medlemmarna som gnäller ((Ännu)) .)

PS:Ja jag har vart medlem här så länge och längre där till bara det att jag haft andra konton som "mrjdgw" mrjd" och jag kanske också reggat ett som hette "nonno" eller "nonno96".

Var inte själv medlem på den tiden då FZ hette Frag Zone men det hände ju att man fick en del träffar på Google som ledde till den sidan. Det var först när sidan bytte namn till FZ (och framför allt när de började recensera spel) som jag själv blev en del av dess community.

Tycker fortfarande många medlemmar är glada och hjälpsamma. Att man inte har samma syn på saker behöver inte betyda att man gnäller bara för gnällandet skull. Det är nog oundvikligt att ett community ändras när det får fler medlemmar, samma sak gäller även spel, ett spel som var på ett sätt när få gillade det kommer behöva ändras för att fler ska gilla det. Ett litet community har ofta väldigt många som tycker samma sak, när det växer kommer också åsikterna gå isär. Detta är på gott och ont, vill man att något ska bli mer populärt ja då får man tyvärr acceptera att det inte kommer vara på samma sätt som innan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av laxan96:

Ni kan snart tyvärr ändra på det heliga namnet Frag Zone till WZ pågrund av communityn här. (WZ=Wine Zone). Har ni tänkt på det att för typ 2 år sedan så var det inte alls lika mycket gnäll utan då var alla glada och alla hjälpte varandra. (Tur att forumet inte blivit besudlat med de medlemmarna som gnäller ((Ännu)) .)

PS:Ja jag har vart medlem här så länge och längre där till bara det att jag haft andra konton som "mrjdgw" mrjd" och jag kanske också reggat ett som hette "nonno" eller "nonno96".

Var inte själv medlem på den tiden då FZ hette Frag Zone men det hände ju att man fick en del träffar på Google som ledde till den sidan. Det var först när sidan bytte namn till FZ (och framför allt när de började recensera spel) som jag själv blev en del av dess community.

Tycker fortfarande många medlemmar är glada och hjälpsamma. Att man inte har samma syn på saker behöver inte betyda att man gnäller bara för gnällandet skull. Det är nog oundvikligt att ett community ändras när det får fler medlemmar, samma sak gäller även spel, ett spel som var på ett sätt när få gillade det kommer behöva ändras för att fler ska gilla det. Ett litet community har ofta väldigt många som tycker samma sak, när det växer kommer också åsikterna gå isär. Detta är på gott och ont, vill man att något ska bli mer populärt ja då får man tyvärr acceptera att det inte kommer vara på samma sätt som innan.

Förstår precis vad du menar men jag menade just att många har kommit och gnäller för just det sorgliga gnällandets skull. Sedan så har jag heller inte varit med sen Frag Zone tiden utan tror jag blev medlem 2006 eller 2007. Men tycker ändå att communityn var mycket mer possetiv gladare och alla medlemmar respekterade varandra alltid. Nu kan man inte ens skämta utan att många gånger bli idiot-förklarad känns det som. Men som du säger så förändras det alltid, får hoppas 2012 blir ett bättre år.

1
Skriv svar