Första kvarten från Bioshock Infinite

Robot
Första kvarten från Bioshock Infinite

Se demonstrationen alla snackar om som bara visades bakom stängda dörrar på E3.

#bioshock-infinite


Första kvarten från Bioshock Infinite

Liten Geekgasem fick man nog, Demot visar att scripts funkar när designen tillåter sömlös rörelse mellan olika spelelement.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Synd bara att det såg ut att vara utvecklat till PS3/Xbox360 så texturerna söööög

Medlem

Det ser otroligt snyggt ut och jag älskar att den man spelar faktiskt har en röst. Gör otroligt mycket för inlevelsen när det faktiskt är dialoger med, snarare än monologer från de andra karaktärerna.

Min största oro är att denna video plus de tidigare som har visats har försökt få det att se ut som fritt gameplay, även fast det ma ser sannolikt är hårt scriptat och han som spelar följer ett manus. Det verkar bara så osannolikt att man ska kunna färdas fritt på bergochdalbanorna sådär till exempel. Hur skulle man kunna veta var man är och var man ska när de går kors och tvärs? Jag hoppas på att det är så fritt och sån cinematisk gameplay, men jag tvivlar starkt på det. Time will tell!

Medlem

@Wartex, det där var de första 15 minutrarna och de brukar oftast vara ganska hårt scriptade bara för att spelaren ska få en introduktion till storyn och vad spelet går ut på.

Ser riktigt nice ut tbh, gillar karaktärerna och gameplayet set stabilt ut.
Dock så borde de sluta ha Godmode igång och istället köra på Easy

Medlem

Var tog den typiska Bioshock-stämningen vägen?
Dess frånvaro samt det oengagerade röstskådespeleriet gör mig lite skeptisk, men det är inget som kommer hindra ett köp

Medlem

har absolut inte varit taggad på det här spelet förut men nu känns det som att storyn har en enorm potenstall. Om spelet fortsätter ha samma känslomässiga "grejs" mellan karaktärerna och tonnvis med dialog så kan det här bli GOTY

Medlem

@3 - De håller fortfarande på att experimentera lite fram och tillbaka med hur man kontrollmässigt ska kunna orientera sig mellan olika skylines. Det senaste jag hörde var att man ville göra det mesta automatiskt - dvs. att det inte finns något i själva hoppmomentet som kan gå fel, när man väl hoppat åt rätt håll. Utmaningen skulle istället ligga i att taktiskt planera vart och varför man hoppar. Spontant lät det som en god tankegång.

Medlem

Inte imponerad, hade högre förväntningar faktiskt. Två weapon limit suger verkligen i ett spel som detta, extrema mängder skjutande likt call of duty passar heller inte in. Sen ser det ut att vara väldigt linjärt vilket också sabbar det mesta. Även om Bioshock 1 inte var System shock material så var det iaf ett bra spel men det här ser ut att mest bli som vilket FPS som helst.

Medlem

omfg... det där.. det där var mindblowing O_o

Medlem

Ojojoj vad det ser kul ut, olikt originalet som jag älskade så mycket men tror det här kan bli jäkligt bra.

Jag tror vi har en ny husgud nu... Se gärna HD-versionen här, bättre upplösning:

http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/124


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fan va stämningsfullt!! ser riktigt bra ut!

Medlem

Wow! Det spelet gick just fran att inte vara pa radarn till en must have! Ser bra ut!

Medlem
Inaktiv

Detta ser sjukt lovande ut. Vågar man hoppas på lite nytänkande map design äntligen i ett fps eller är det bara en liten del av världen som verkar så vertikal och öppen?

Ser redan ut som givet köp dock

Medlem

Min pc kan inte ens klara bioshock2 så för mej sög det inte

Medlem
Medlem

Sablar i gatstenen vad coolt. Fick gåshud!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem

Wow! Gameplay ser ut att flyta på hur bra som helst från sekvens till sekvens! Påminner lite om Half-life 2.

Medlem

"Revenge of the Jedi"? Visst hette den så innan Lucas tyckte att Jedis inte skulle ägna sig åt hämnd och sedermera bytte titel, men man undrar om det är en miss eller ett medvetet val av Levine och kompani.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar