Tråden om svenska ARC Raiders

Medlem

Detta var den enda nyheten jag var intresserad av från hela veckans begivenheter


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Workout51:

Vad tror ni det kommer kosta? Jag gissar på 400 kr

Det är bekräftat att priset är 40 dollar/euro. Så ca. 440kr kommer det gå på.

Medlem

Lite balla ljudbilder från Embark:

57 dagar kvar

EDIT: De postade en kommentar i samband med videon på Discord för den som vill läsa mer om spelets ljuddesign:

Citat:

At Embark, we know that sound is paramount to game design. It creates immersion. It forces cohesion. It is one of the best tools we have for transporting you to a different world. That’s why, from the very beginning of our journey with ARC Raiders, we intended to create an environment that you could understand even with your eyes closed, simply by listening.

But what does it mean to understand an environment through listening? Well, it starts with familiarity. Sounds you hear in your everyday life. The hiss of a speeding train, the clicking of helicopter blades, the metronomic thumping of an engine.

To capture these sounds accurately, the majority of what you hear in our game comes from live recordings. The beauty of live recordings is their ability to provide nuance of sound from a variety of angles and distances. For example, when the Audio Team at Embark records the firing of a gun, we attach a microphone to that gun, and then a microphone hundreds of meters away from that gun, and one in between those two. The same goes for explosions and projectiles. When things sound plausible and grounded, you start to believe all the unbelievable things that are happening around you.

However, the real magic starts when we combine our live recordings with procedural game logic. Like every department at Embark, our Audio Team is a lean operation. We’ve developed processes that allow us to craft a soundscape via dynamic game systems so we can remain small but mighty. How does that work in practice? Well, if there’s a tree, you’ll hear the chirping of birds. If you’re standing by a car and it’s raining, you’ll hear droplets bouncing off of metal. At higher altitudes, the wind changes. If you’re by a pond, you may hear the ribbeting of a toad. We have hundreds of these rules and parameters that decide every sound you hear.

Sound adds depth to gameplay. As you might have already experienced, each ARC machine has its own unique sound pattern. These sounds change depending on its state, whether the ARC is searching for something, is in combat, or just rolling around and minding its own business. We want players to be able to make strategic gameplay decisions before they ever see an ARC creep around the corner.

If you can’t tell already, we’re kind of detail obsessed. Every single item in the game has its own foley-recorded sound effect when you grab it from your inventory, and its own voice line when pinged. We track how far apart your legs are when you’re walking…yes, seriously. We call it the knee distance delta. Your backpack changes sound based on how full it is.

Our audio team’s philosophy is simple. No sound should ever take you out of the experience. Everything is recorded on the same microphones. No sound effect is sacred. If it doesn’t fit, it doesn’t stay. What remains is a soundscape built with intention. When we launch on October 30, we hope you’ll step in and feel like you belong in the world of ARC Raiders.

–The ARC Raiders Dev Team

Riktigt bra! Vill köpa allt de säger/skriver.
Hoppas de kan genomföra det. TT2 var ju redan där en kavalkad utav ljud, ljud som var helt nya i den här genren. Allt lät ju lite retrofuturistiskt, så man var ju inte helt säker på vad det var.

Mycket spännande och given ledighetsansökan releaseveckan!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Nyheter nära release

Kartuppdateringar: Hotspot-områden har justerats så att farlig loot och svåra robotar matchar varandra bättre – kartans värsta zoner ger nu också bäst utbyte.

AI och fiender: Flera robotfiender är mycket svårare – du tvingas ofta välja mellan strid, flykt eller att avstå loot för att överleva.

Spelarinteraktion: Proximity chat och oväntade möten med andra lag skapar oförutsägbara situationer och tyst diplomati.

Socialt och crossplay: Fullt stöd för samarbete och crossplay mellan PC, PlayStation och Xbox.

Ingen mer beta: Nu är det sista tech-testet klart, och fokus ligger på att justera loot och spawns baserat på spelardata.


signatur

En Svensk Tiger Gaming - https://svensktiger.com

Medlem

Pre-orders för Arc Raiders finns nu tillgänglig på samtliga plattformar. Det är också bekräftat att det kommer hållas en "Server Slam" mellan 17-19 Oktober med syfte att stresstesta deras servrar inför release. Den är öppen för alla, så inga koder/nycklar behövs.

Medlem

Snabbaste preorder jag någonsin gjort.

Medlem
Skrivet av Grimster:

Snabbaste preorder jag någonsin gjort.

Kommer lägga in min så fort lönen kommer in på torsdag. 😄 Blev det standard eller deluxe edition?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kommer lägga in min så fort lönen kommer in på torsdag. 😄 Blev det standard eller deluxe edition?

Jag tror så pass mycket på det här spelet efter Tech Test 2 så jag körde på Deluxe. Var väl inte så jättespännande egentligen men ville premiera ett spel jag tror väldigt mycket på.

Skriv svar