Miljöuppvisning från Might & Magic: Heroes VI

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Ni som inte gillade BETAn - Jag hoppas att ni har postat på beta-forumen också så att de kan hjälpa till att fixa det ni inte gillar till releasen. Det är trots allt det BETA finns till för.

Och ärligt talat pojkar... gnälla över att namnet inte är exakt som förr? Det är ju nästan lite sorgligt.

Klart man skrivit på Beta forumet men med tanke på att ingen dev läser där ( gjorde inte iaf) och att beta building är sjukt gammal så förstår man att det bara är en dålig marketing ploy.

Medlem
Skrivet av Cane:

Klart man skrivit på Beta forumet men med tanke på att ingen dev läser där ( gjorde inte iaf) och att beta building är sjukt gammal så förstår man att det bara är en dålig marketing ploy.

Det där låter som skitsnack. Har du några som helst belägg för detta? Och är det därför den andra BETA-fasen drar igång om drygt en vecka? Känns ju som helt bortkastad tid att starta en ny BETA-fas med ny 'build' om de inte gjort något mer än bug-fixat.

Medlem

Hmm, Ubisoft. Undrar vad för infernaliskt helvete till kopieringsskydd de tänker ha den här gången.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Cane:

Kan bara säga vad jag själv tycker suger med HoMM6 än så länge efter att spelat betan.

1. Ingen Town screen som i tidigare spel. Alltså du kan inte se din stad och hur den byggs upp när du bygger nu byggnader.

2. Du har 3 olika tiers av units nu, core, elite och champion. Problemet är att core är absolut överlägsna och det finns liten anledning att använda sig av champion. 10 champions klarar inte av en 150 stack utav core units ( tänk om t.ex. 150 peasents skulle döda 10 angels).

3. Du har en massa core units som kan heala OCH ressurecta vilket gör att striderna blir fruktansvärt utdragna och du förlorar sällan några units av att döda neutrals

4. Man levlar nu genom ett talent tree liknande system där du även lär dig alla magierna så det finns ingen mage tower att bygga. Detta leder till att du mer eller mindre alltid kör på samma skills då det finns en optimal build och du bestämmer precis vad du vill bli bättre på så det blir lätt repetivt.

5. Få factions, finns bara 5 factions och de har skurit ner på en hel del lore viktiga factions/units. Räkna inte med några Drakar eller Titans.

6. Möjlighet att teleportera mellan alla dina städer samt möjligheten att köpa alla dina units från samma stad vilket gör att det finns ingen anledning att ha mer än en hero och splittra upp dina units.

7. Möjligheten att konvertera en viss faction town till din egen alltså om du tar över en fiende nectro stad så kan du konvertera den till din egen faction t.ex. inferno

Finns mycket mer att klaga på men vart ett tag sen jag spelade betan så har glömt en del men hur som så i nu läget ser det ut att bli ett fruktansvärt dåligt HoMM spel.

Jag håller inte alls med dig. Och som svar till ditt senaste inlägg om build så kom det en stor uppdatering för några veckor sen.
Jag kommer skriva lite angående dina 7 punkter.

1. Ingen Town screen...
Håller med till en viss del. Du kan inte se varje byggnad byggas men det finns en town screen under första tabben. Dock inga animationer. Visst kändes det lite "dåligt" i början men man vänjer sig. Jag tycker inte att det är något "fruktansvärt dåligt" som du säger, det är helt enkelt ett nytt spel.

2. Du har 3 olika tiers av units nu...
Jag har testat:
10 angels mot 150 uppgraderade ”peasents” (Sentinel) utan att använda skills osv på två lvl 1 heroes och resultatet blev att 7 änglar stod kvar vid stridens slut.
Jag testade även autocombat och där blev resultatet att änglarna vann med 2 enheter kvar. Detta pga Havens special där låglvl enheter får totalt skydd 1 omgång.

Sen är det så att man med helt uppgraderat slott får 5 angels och bara 28 peasants varje vecka.
Sen finns det otaliga skills och olika enheter som gör att resultaten givetvis skulle ändras åt båda hållen.

Hur som helst så har du inte rätt här. Alla 3 core units tillväxt per vecka kan inte utmana 5 angels.

3. Du har en massa core units som kan heala OCH ressurecta...
Här håller jag med. Det går mer ut på att planera sina heals så att man inte dör något under striderna. Men har det inte alltid gått ut på att inte förlora enheter? Sen kanske striderna blir lite längre i början men det ändrar sig när man har lite erfarenhet av sin grupp.
Men jag tror att de sänkte % heal i förra patchen. Jag fick en känsla av det iaf.

4. Man levlar nu genom ett talent tree liknande system...
Jag tycker helt tvärt om. Det finns massor av olika talents att välja och visst kan det bli lite enformigt men välj då inte samma talents hela tiden. Beroende på vilka enheter du satsar på anpassar man sina talents. Går därför att spela på många olika sätt.
Om jag går tillbaka till 3an så fanns det en hel del skills som man var tvungen att ha för att de var OP. Nu känns det inte riktigt så men man behöver väl testa allt för att få en känsla av det. Jag är tveksam till att du har gjort det.

5. Få factions, finns bara 5 factions...
Det brukar inte va fler än 5 och sen kan det bli någon/några fler vid expansioner. Känns inte som att de kan köra samma enheter/factions i alla spel. Är det inte roligt med lite omväxling?
Det kanske kommer fler factions som man känner igen senare bara att vänta och se.

6. Möjlighet att teleportera mellan alla dina städer...
Vad jag kommer ihåg kunde man även i 3:an hoppa runt mellan sina städer om man ville. Bara att skaffa earth magic och ha lite tur med spells.
Anledningen att splitta dina enheter är att anfalla på fler än ett ställe. Och att spela med olika heroes/talents samtidigt. Gör det mindre enformigt.
Sen att kunna köpa upp alla enheter från samma stad är oerhört bra OM du splittar på dina enheter och springer runt med flera heroes.

7. Möjligheten att konvertera...
Varför måste detta vara dåligt? Visst är det annorlunda men det är väl ett nytt spel?

Övriga saker som jag tycker är bra.

Möjlighet att ställa in hur snabbt man kan lvla sina heroes. Ger spelet en till dimension.
Det gamla wait systemet är tillbaka.
Många möjligheter att ställa in svårighetsgrad.

Sen kan man säkert klaga på en hel del men att säga att ett spel kommer bli "fruktansvärt dåligt" när det är i beta stadiet känns inte så begåvat.

Jag har spelat betan lite väl mycket nu. Dock kör jag inte kampanjerna då jag känner att de går för segt. Men så har jag känt i alla seriens spel.

Medlem

Bra inlägg Fixxer!
Jag har redan tackat Carver för sina synpunkter.

Kul att se sådant här. Precis som det skall vara på ett spelforum.

Tyvärr injöd du till personangrepp när du skrev "Sen kan man säkert klaga på en hel del men att säga att ett spel kommer bli "fruktansvärt dåligt" när det är i beta stadiet känns inte så begåvat.". Hade det inte varit bättre att bara säga att du inte håller med?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är konstigt det där med känslor. Möjligen är det för att jag inte spelar så mycket spel förutom heroes serien
, wow (6 mån paus) och Dragon Age men all negativitet kändes nästan som ett personangrepp

Att alla gillar 3:an så mycket tror jag beror att det kom under en period då det inte fanns överdrivet med alternativ. Många hade inte fått bredband och för att spela spel med kompisar var det LAN, turas om eller dyra telefonräkningar som gällde.

Heroes med hotseat var dåtidens sällskapsspel på datorn.

Sen dess har alla fått tillgång till internet och man (jag) sitter ofta och spelar Heroes mot AI och då är det svårt att få samma känsla i de nyare spelen.

Är det något jag vill klaga på så är det nog heroes seriens AI.
Jag är lite oroad över 6:ans då den tar mycket tid på sig att bygga klart låglevel-byggnader. Men i övrigt är den iaf ganska aktiv.

Får se hur det blir på andra banor sen när spelet dimper ner i brevlådan. Ska se till att binda fast en kompis vid datorn sen så det blir lite action

12
Skriv svar