Deus Ex: HR Flipp eller flopp?
Jag är väldigt delad angående det här spelet. Ena videon/trailern så ser det ut att vara helt underbart i stil med ettan, men sen så ser jag på en annan video och då ser det ut som vilket generiskt pangarspel som helst...
Var tror ni att det kommer att hamna?
Som ni kanske vet så har fans av det första Deus Ex uttryckt förtvivlan över DX:HR under i princip hela utvecklingstiden. Men när betan läckte så byttes faktiskt gnället mot lovord. Hör från många håll att det är en värdig uppföljare till tidernas bästa spel, och det är inte fy skam.
Så för att svara på din fråga: Ja, Deus Ex: Human Revolution blir ett utmärkt spel.
Imperator
det beror helt på vilken grad av fingertoppskänsla man lyckas visa upp och hur man får spelaren att engagera sig spelmomenten och känna sig delaktig i uppdragen och deras utgång.
kör 1:a hells kitchen uppdragen från orginalet så vet ni vad jag menar:)
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Tråkigt att säga detta, men jag tror på en stor flopp.
Spel som på sin tid var stora och fantastiska, med innovativa och nya "coola" grejer är egentligen gammal skåpmat idag.
Lysande exempel på uppföljare/remakes efter en lång tid borta från rampljuset, är Duke nukem forever, Sonic, Aliens vs Predator, Goldeneye 007, Wolfenstein. Givetvis finns det remakes/uppföljare som blir succé, men det känns oftast som ett ett filmlicense spel... D.O.A.
Jag är framåtsträvande, nostalgi i all ära... men jag vill inte spela gammal skit som quake 1 eller System shock.. jag vill ha nytt. Ett stort problem vi har idag är att dem stora företagen vill nå samma försäljningssuccé som Call of Duty serien, därför blir det många projekt som läggs ned, spel byggs istället kring liknande känsla och omgivningar som cod, utvecklare som inte vågar ta risker med något nytt.
Sen kanske jag har lite dubbelmoral här.. för jag älskar krigsspel och sci-fi spel, och kan knappt bärga mig till Battlefield 3, Resistance 3 och Rage. Samtidigt som jag vill ha nytt och innovativt går det lika bra med det som finns idag.. "if it aint broken, why fix it?" Dock så borde verkligen Activision sluta följa den slogan och förnya sig.
Dem kör slut på sina serier och släpper ett nytt varje år.. dem pumpar det så hårt (med små förändringar) att folk tröttnar.
"High life on low budget"
Tråkigt att säga detta, men jag tror på en stor flopp.
Spel som på sin tid var stora och fantastiska, med innovativa och nya "coola" grejer är egentligen gammal skåpmat idag.
Lysande exempel på uppföljare/remakes efter en lång tid borta från rampljuset, är Duke nukem forever, Sonic, Aliens vs Predator, Goldeneye 007, Wolfenstein. Givetvis finns det remakes/uppföljare som blir succé, men det känns oftast som ett ett filmlicense spel... D.O.A.
Jag är framåtsträvande, nostalgi i all ära... men jag vill inte spela gammal skit som quake 1 eller System shock.. jag vill ha nytt. Ett stort problem vi har idag är att dem stora företagen vill nå samma försäljningssuccé som Call of Duty serien, därför blir det många projekt som läggs ned, spel byggs istället kring liknande känsla och omgivningar som cod, utvecklare som inte vågar ta risker med något nytt.
Sen kanske jag har lite dubbelmoral här.. för jag älskar krigsspel och sci-fi spel, och kan knappt bärga mig till Battlefield 3, Resistance 3 och Rage. Samtidigt som jag vill ha nytt och innovativt går det lika bra med det som finns idag.. "if it aint broken, why fix it?" Dock så borde verkligen Activision sluta följa den slogan och förnya sig.
Dem kör slut på sina serier och släpper ett nytt varje år.. dem pumpar det så hårt (med små förändringar) att folk tröttnar.
Folk kommer aldrig tröttna på små förändringar, de kommer vänja sig och nöja sig med mindre.
Retro.
Jag tror det blir något som tilltalar gamla fans och nya, men, man har nog sett till att tillfredställa den nuvarande målgruppen, och då får inte spelet vara för svårt eller omständigt, då kanske det får ett dåligt rykte om att vara svårspelat.
det beror helt på vilken grad av fingertoppskänsla man lyckas visa upp och hur man får spelaren att engagera sig spelmomenten och känna sig delaktig i uppdragen och deras utgång.
kör 1:a hells kitchen uppdragen från orginalet så vet ni vad jag menar:)
Gillar ditt användarnamn.
Login: JCD
Password: bionicman
Imperator
det beror helt på vilken grad av fingertoppskänsla man lyckas visa upp och hur man får spelaren att engagera sig spelmomenten och känna sig delaktig i uppdragen och deras utgång.
kör 1:a hells kitchen uppdragen från orginalet så vet ni vad jag menar:)
Gillar ditt användarnamn.
Login: JCD
Password: bionicman
Yes, det är det första mailet man läser i spelet om jag inte minns fel.
Tråkigt att säga detta, men jag tror på en stor flopp.
Spel som på sin tid var stora och fantastiska, med innovativa och nya "coola" grejer är egentligen gammal skåpmat idag.
Lysande exempel på uppföljare/remakes efter en lång tid borta från rampljuset, är Duke nukem forever, Sonic, Aliens vs Predator, Goldeneye 007, Wolfenstein. Givetvis finns det remakes/uppföljare som blir succé, men det känns oftast som ett ett filmlicense spel... D.O.A.
Jag är framåtsträvande, nostalgi i all ära... men jag vill inte spela gammal skit som quake 1 eller System shock.. jag vill ha nytt. Ett stort problem vi har idag är att dem stora företagen vill nå samma försäljningssuccé som Call of Duty serien, därför blir det många projekt som läggs ned, spel byggs istället kring liknande känsla och omgivningar som cod, utvecklare som inte vågar ta risker med något nytt.
Sen kanske jag har lite dubbelmoral här.. för jag älskar krigsspel och sci-fi spel, och kan knappt bärga mig till Battlefield 3, Resistance 3 och Rage. Samtidigt som jag vill ha nytt och innovativt går det lika bra med det som finns idag.. "if it aint broken, why fix it?" Dock så borde verkligen Activision sluta följa den slogan och förnya sig.
Dem kör slut på sina serier och släpper ett nytt varje år.. dem pumpar det så hårt (med små förändringar) att folk tröttnar.
Jag måste faktiskt argumentera emot dig där. Även om Human Revolution delar samma grundide som originalet så är de flesta designvalen helt nya och "anpassad för den moderna spelpubliken" som man så fint säger. Saker som tredjepersonstakedowns, tredjepersons-coversystem och regenerative health ser jag knappast som "gamla och föråldrade"
Imperator
det beror helt på vilken grad av fingertoppskänsla man lyckas visa upp och hur man får spelaren att engagera sig spelmomenten och känna sig delaktig i uppdragen och deras utgång.
kör 1:a hells kitchen uppdragen från orginalet så vet ni vad jag menar:)
Gillar ditt användarnamn.
Login: JCD
Password: bionicman
Yes, det är det första mailet man läser i spelet om jag inte minns fel.
Tja, detta är ju inloggningsuppgifterna till din dator som du får av antingen Alex Jacobsson eller Joseph Manderleys sekreterare. När du sedan loggar in med dessa uppgifterna, DÅ kan du läsa dina mejl
Imperator
det beror helt på vilken grad av fingertoppskänsla man lyckas visa upp och hur man får spelaren att engagera sig spelmomenten och känna sig delaktig i uppdragen och deras utgång.
kör 1:a hells kitchen uppdragen från orginalet så vet ni vad jag menar:)
Gillar ditt användarnamn.
Login: JCD
Password: bionicman
Yes, det är det första mailet man läser i spelet om jag inte minns fel.
Tja, detta är ju inloggningsuppgifterna till din dator som du får av antingen Alex Jacobsson eller Joseph Manderleys sekreterare. När du sedan loggar in med dessa uppgifterna, DÅ kan du läsa dina mejl
Jag tror dock de skippat sådana här steg helt i uppföljaren, allt för att underlätta för gemene drönare, erm... köpare !
Retro.
Nej, det ska vara krånligt som f-n, och man ska leta ledtrådar och hacka här och där, så ska DX vara...