Nu är det klart – Batman: Arkham City är ett GfWL-spel

Medlem

Avskyr skiten, de som varit styrande över designen för GFWL borde säga upp sig. Varför kan man inte ha visa som offline vid inloggning? Jag vill inte störa alla mina kompisar bara för att GTA IV får för sig att krascha när man prövar nya mods o.s.v.

Medlem

Personligen har jag ett flertal ggr. kommit på mig själv med att jag inte orkat med alla dessa inloggningar, fixa konto m.m när jag haft ett spel som kräver GFW... Har helt enkelt gett fan i att spela. Så nu undviker jag helst detta.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Jo men faktiskt hade jag problem med Arcam Asylum och GFWL första helgen efter releasen.
Var nåt att det inte gick att spara när man var inloggad (fan vad många gånger jag spelade igenom början bara för att få lira+ det "interaktiva" introt på 8 jädra minuter) xD

Det löste sig efter ett tag men i det stora hela känns GFWL ganska omständligt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Mitt enda och största problem med GFWL är att jag har köpt Bioshock (1 och 2) genom Steam men kan inte spela dem. Eftersom det av en eller annan anledning inte fungerar för mig att uppdatera GFWL så kan jag inte heller logga in, vilket betyder att den tar bort mina saves varje gång jag avslutar ett spel.

Jag ska erkänna att Steam var mest skräp när det kom också men jag ger inte mycket för spel som kräver ytterligare validering när jag startar dem genom Steam till att börja med.

Inaktiv

GFWL, Origin, Steam. Skräp allihop, synd att detta blir ännu ett GFWL spel...

Jaja, man kan ju spela med offline profil i GFWL, så det är inte så jättefarligt.

Medlem

Nooooo! Nåja, Special Edition finns ju bara till konsol (wtf?) så det blir ändå Xbox för mig.

Medlem

Då blir det inget köp.

Medlem

Enda anledningen att klaga över GfWL är väl om man tankat ner ett spel olagligt. Jag har fan aldrig haft problem med det, ligger ju ändå bara i bakgrunden och så kan man se när polarna är online osv.
Kul med allt klagande dock, keep it up livströtta människor

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Enda anledningen att klaga över GfWL är väl om man tankat ner ett spel olagligt. Jag har fan aldrig haft problem med det, ligger ju ändå bara i bakgrunden och så kan man se när polarna är online osv.
Kul med allt klagande dock, keep it up livströtta människor

Sist jag försökte lira något genom GFWL så skulle programmet uppdateras ungefär 15 gånger eller mer. VARJE gång var jag tvungen att starta spelet, låta GWFL ladda ner uppdateringen, sen starta om spelet, göra om tills det var klart. Usch nej!

Och just det, jag var tvungen att logga in varje gång också.

Inaktiv

Så länge det inte krävs internetanslutning för att aktivera det så bryr jag mig inte.
Föredrar fortf. GFWL framför äckliga jävla Steam vilken dag som helst.

Medlem

Sjukt dålig! Lägg ner microsoft!

Inaktiv
Skrivet av Bizzy:

Enda anledningen att klaga över GfWL är väl om man tankat ner ett spel olagligt. Jag har fan aldrig haft problem med det, ligger ju ändå bara i bakgrunden och så kan man se när polarna är online osv.
Kul med allt klagande dock, keep it up livströtta människor

GFWL stoppar ju piraterna sämre än Steam. Förstår inte folk som hävdar att man bara ogillar Steam/Origins/GFWL för att man vill ladda ner spel olagligt? Dom tjänster stoppar inte piraterna och krånglar bara till det för oss konsumenter som bara vill installera spelet, inte extra tjafs.

Skälet till att jag inte gillar det är just för att det ligger i bakgrunden och för att polarna kan se när jag är online. Ibland känner jag inte för att prata med folk och då vill jag spela ett spel ifred, vilket verkar vara förbjudet i dessa dagar av onödig social media.

Medlem

Öhhh GFWL, whine whine whine!!!!!!!

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Bizzy:

Enda anledningen att klaga över GfWL är väl om man tankat ner ett spel olagligt. Jag har fan aldrig haft problem med det, ligger ju ändå bara i bakgrunden och så kan man se när polarna är online osv.
Kul med allt klagande dock, keep it up livströtta människor

GFWL stoppar ju piraterna sämre än Steam. Förstår inte folk som hävdar att man bara ogillar Steam/Origins/GFWL för att man vill ladda ner spel olagligt? Dom tjänster stoppar inte piraterna och krånglar bara till det för oss konsumenter som bara vill installera spelet, inte extra tjafs.

Skälet till att jag inte gillar det är just för att det ligger i bakgrunden och för att polarna kan se när jag är online. Ibland känner jag inte för att prata med folk och då vill jag spela ett spel ifred, vilket verkar vara förbjudet i dessa dagar av onödig social media.

Steam krånglar dock inte mycket. Stoppa i skivan/lägg in CD-key, ladda hem/installera, spela!

Medlem

Jag som hoppades på Origin som DRM/Reklam-portal/bloatware/steam-klon

Medlem

Fan hade velat ha det här för PC men jaja då blir det Ps3 istället då, gfwl HELL NOOO:P

Inaktiv

Där blev det omedelbart inget köp...

Medlem

Det äger att folk är beredda att missa alla årets stora spel bara för att de vägrar installera en klient. Jag håller med om att det känns onödigt att ha ett förbenat program för att kunna starta ett spel, men kom igen, hur jobbigt är det? Tar högst 5 min att fixa dessa klienter (Steam, Origin, GFWL) för att kunna spela ett spel. Det är trenden just nu, deal with it.

Medlem

Lika bra eftersom det första var det. Då vill man ju ha achievements i detta också. Men det inte lönt att skapa en ny serie med GfWL.

Medlem

Har man, som jag, både en spel-PC och en Xbox360 så är det ganska trevligt att ha GfWL i spelen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Trevligt då blir det bra stöd för xbox/hackad ps3 kontroll. kommer endå köpa detta så jag bryr mig inte.
Inte så jättejobbigt att skriva in användarnamn och lösenord en gång när man installerat spelet=P.
Fast finns väl så mycket dampbarn nuförtiden som stänger av spelet om dom inte får döda något inom 2 minuter.

AW8
Medlem

Buuuuuuuuuu!!!!

Skrivet av Bizzy:

Enda anledningen att klaga över GfWL är väl om man tankat ner ett spel olagligt. Jag har fan aldrig haft problem med det, ligger ju ändå bara i bakgrunden och så kan man se när polarna är online osv.
Kul med allt klagande dock, keep it up livströtta människor

Grattis, jag har haft problem med varenda GFWL-spel jag har inhandlat.

Sparfilerna kan ej användas efter ominstallation, det tar århundraden att uppdatera i den klumpiga in-game saken som förhindrar dig från att göra nånting annat (ligger allt annat än "i bakgrunden"), uppdateringar har flera gånger vägrat fungera, och en gång kunde jag inte logga in (100% säker på att jag hade rätt lösenord, det var ju till och med sparat från förra gången) så jag fick byta och då byttes mitt mail-kontos(!) lösen till detta också.

En uppdatering vägrade att funka tills jag stängde Xfire, och en gång screenshotade jag felkoden och letade efter den på GFWL's hemsida - och den fanns inte ens listad.
Genom det klumpiga ingame-fönstret kan man titta på lite info om achievements och vad polarna gör, men vill man kontakta dem får använda PM's.

GFWL är ett dåligt skämt, Steam är samma sak men bättre på alla punkter.
Steam uppdaterar i sitt egna fönster, Steam uppdaterar 10x snabbare och har ALDRIG krånglat för mig, Steam har en chatt istället för sega PM's och Steam har aldrig vägrat ta emot gamla sparfiler i några av mina Steam-spel.

Och jag är inte den enda som klagar. Tycker det är synd att folk fortfarande kan säga att GFWL är felfritt och inte ha en aning om att en stor mängd av de som använt GFWL hatar skiten på bra grunder. För stoppar piratkopiering, det gör det då inte. Finns ju program som tar bort skiten till GTA IV, och ännu enklare är att skapa en icke-LIVE profil. Men vill man spela multiplayer i GTA IV måste man ju tragiskt nog dras med skiten. (Och inte blir det bättre av att GTA IV är svårt nog att få att funka felfritt så det räcker...)


signatur

PC gamer 'til I die.

Ish
Medlem

^
This. GTA 4 är ett rent helvete.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Köp det till konsol istället.

Medlem

Lär inhandla detta spel till PS3 så jag bryr mig inte nämvärt.
Mitt senaste möte med GfWL var när jag spelade Bioshock 2 och efter en uppdatering så fungerade det utan större problem, förstår inte gnället, eller har det blivit värre sedan dess? :S


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av AW8:

Tycker det är synd att folk fortfarande kan säga att GFWL är felfritt och inte ha en aning om att en stor mängd av de som använt GFWL hatar skiten på bra grunder.

Vad menar du? Är det synd att det finns människor som har positiva upplevelser av något du ogillar? För många människor fungerar GFWL felfritt och det är inget som är negativt med att de människorna uttrycker det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Testpilot

Den största nackdelen med GFWL är ju att det ger ju inget.

Finns inget i det som man har användning av , man loggar in o sen ligger det där med taskigt interface och achievements som ingen ser.

Visst är det buggigt o kasst men det e hela Live & messenger egentligen , GFWL var tvunget att uppdatera sig till senaste versionen och då kunde jag plötsligt inte streama från datorn till min Netgear-Mediabox , sådana saker gör ju en förbannad.

Medlem
12
Skriv svar