Premiär för SM i e-sport i höst

Robot
Premiär för SM i e-sport i höst

Svenska mästerskapen i bland annat Starcraft 2 och Counter-Strike drar igång i oktober.

#quake, #counter-strike, #starcraft-ii, #heroes-of-newerth, #superstreet-fighter-iv-arcade-edition, #fifa-12, #pes-2012


Medlem
Premiär för SM i e-sport i höst

Nice, e-sport for the win

Medlem

Det var faktiskt på tiden... Grymt initiativ!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kärlek, måste älska att Sverige visar framfötterna här. Detta har möjlighet att bli riktigt stort!

Medlem

Kul som fan och i Norrköping oxå. Då måste jag nog gå och titta lite.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Detta låter positivt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

tråkiga spel......=(

Medlem

Inget bil spel...

Medlem

Inget NHL 12.
Fast dessa brukar väl EA hålla i själva. Förra året tillsammans med Webhallen.

Medlem

Nu behövs det bara en dedikerad TV kanal för detta!

Medlem
Skrivet av kivi:

Inget bil spel...

Bilspel är väl inte särskilt stora inom e-sport? Å andra sidan är FIFA/PES/Street Fighter knappast det heller (rätta mig om jag har fel).

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av kivi:

Inget bil spel...

Bilspel är väl inte särskilt stora inom e-sport? Å andra sidan är FIFA/PES/Street Fighter knappast det heller (rätta mig om jag har fel).

Du har fel! FIFA Och Street Fighter brukar dom ha tuneringar i på dreamhack varje år typ

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av kivi:

Inget bil spel...

Bilspel är väl inte särskilt stora inom e-sport? Å andra sidan är FIFA/PES/Street Fighter knappast det heller (rätta mig om jag har fel).

Du har fel! FIFA Och Street Fighter brukar dom ha tuneringar i på dreamhack varje år typ

Ok

Medlem

Kommer hjälpa den svenska E-Sport scenen att växa om något.
Hoppas på fler framgångar i SC2 så vi verkligen kan utmana Syd Korea!

Medlem

Inget Quake då är det fail enligt mig.

Medlem
Medlem

Ge mig strategispel

Medlem
Skrivet av devvis:

Ge mig strategispel

Så SC2 är inte strategi?

Medlem

Kasst att inte quake är med, brukar va kul att se dom matcherna dom få som spelas nu förtiden. Dom kan väl ta bort nåt annat.

Medlem

Ja, att e-sport blivit enormt stort kan ingen förneka..

Medlem

Grymt dåligt att LoL inte e med Borde ju locka betydligt större publik än lilla HoN... Snackar ju 30ggr så många utövare av LoL jämfört med HoN.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

jag gillar loggan SJUKT mycket! ge mig den i form av en pin i metall! å så gillar jag initiativet såklart!

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av devvis:

Ge mig strategispel

Så SC2 är inte strategi?

Vill ha turn-based alá civ, inget RTS-tjaffs.

Medlem
Skrivet av devvis:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av devvis:

Ge mig strategispel

Så SC2 är inte strategi?

Vill ha turn-based alá civ, inget RTS-tjaffs.

Efter som du endast skrev "strategi" var det svårt för mig att veta

Flakmonkey

Saknar verkligen Quake och om de nu älskar det aå mycket kan de väl använda SM för att öpnna folks ögon för det? Fins väl en heöt ny generation gamer som inte förstår sig på dss storhet. Kanske har de testat det och blivit tokägda och därför tröttnat och då kan en välbevakat sm där de inte bara visar Starcraft 2 och CS vara ett bra sätt att öppna deras ögon

Inaktiv
Skrivet av Myrsloken91:

Grymt dåligt att LoL inte e med Borde ju locka betydligt större publik än lilla HoN... Snackar ju 30ggr så många utövare av LoL jämfört med HoN.

HoN var/är skit stort i Sverige. LoL var/är inte speciellt stort men blir större dock.

Var/är är vad de är

Medlem

Tramsigt.. Jag hade gärna sett femkamp! Fighting, fps, rts, racing och nåt sportlir.. Vi snackar lite skills om det är folk på hög nivå som behärskar flera spelstilar på topp. Men det kommer väl aldrig att hända.

Medlem

Vafan inget League of Legends?

Medlem

Fan va grymt, har väntat länge på nåt sånt här. VM nästa!

Medlem

Fattas några bra spel. UT, Quake m.m.

12
Skriv svar