Lanseringsproblem för Dead Island

Medlem

Bokade mitt pc ex på spelbutiken.se tokbilligt och helt utan problem.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Förhandsbokade och preloadade via Steam. Har inte haft problem eller sett en enda bugg som stör.
Underbart spel. Flyter som smör på min burk och ser riktigt bra ut.

Medlem

Funkade att installera för mig, däremot så verkar inte vissa förbokningsbonusar funka för mig. Exempelvis Rippermodgrejen som gör att man kan lägga till något fräsigt sågblad till ett basebollträ finns inte alls att hitta. Står bara not yet available typ

Medlem

Verkar inte gått så himla bra? Jag är sugen på ett köp, men väntar nog tills det lugnat ner sig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Glad att jag inte köpte detta.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jävligt dåligt av dem att lyckas förstöra för sig själva så mycket genom detta fumlande. Spelet i sig är ju, att döma av det jag kört hittills, mer eller mindre lysande. Det enda jag har att anmärka på hittills är de BEDRÖVLIGT fula menyerna.

Medlem

Känner mig lite lurad av Fz's recension. Spelet förtjänar inte 4 poäng i det skick det är nu. Ja jag vet att ni testade singelplayer endast men Multiplayer är HELT ospelbart. Man åker ur, det laggar, XP'n funkar inge vidare i MP, ingame voice chat går inte att stänga av och är helt värdelös förövrigt (dåligt ljud) osv...

Mycket märkligt att ett spel som mer eller mindre är gjort för multiplayer kan vara så dåligt från start.

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Min GreenManGaming-nyckel fungerade utan problem att aktivera redan i måndags. Först natten mot fredag som spelet gick att låsa upp dock, totalt onödig tidsexklusivitet för Amerikaner. 220kr eller så gic mitt köp på inkl rabattkod vilket känns helt okej.

This Gjorde samma och för er som vill införskaffa det billigt så kan jag säga att det har funkat bra för mig och mina polare att inhandla det från Greenman Gaming för det priset. Rabattkoden gäller dock bara tills måndag så passa på innan dess.

Men jävligt synd på de som köpt i butik. Sådär får det inte gå till.


signatur

Videomupp

Medlem

Köpte PC versionen över disk, reggade cd-key'n utan prob..

Medlem

Ännu en gång som piraterna segrar. spelet har vart ute nu i en vecka på nätet. Om en med lite problem

Moderator | Testpilot

För mig funkar det fin fint, underbart spel!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Funka fint för mig ialla fall, jag och några polare är runt level 30-35 och hur jävla awsome som helst är spelet ^^ Förutom att fitt steam drygar sig me att man inte kan stänga av micken, utan måste ändra och fixa i windows för stänga av den, så man kan prata i annat Voip program utan rundgång.

Medlem

Köpt spelet, klarat det, nu spelar jag det igen. Inte påträffat några direkta buggar vad jag vet förutom att Quest Trackern ibland vägrar tracka 3-4 quests jag gjort.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Fungerade inte till en början. 6h fick jag vänta innan jag kunde spela. Nu rullar det och underhållande är det!

Medlem
Skrivet av thaiming:
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Att det är 100kr billigare är fortfarande som vanligt med många spel är för att du får första DLCn som kommer om en månad gratis och även grejer ingame som bara är för dem som köpte det på steam, kalla inte någon för hycklare innan du vet vad du pratar om.

Men är det inte bättre att köpa det billigare och sen välja att köpa DLC´n om spelet var bra?
samt att steam fortfarande kör med sina fantasiriset

Steam 445:-(download)
CDON 399:-(download)
Webhallen 329:-(29:- i frakt)
spelbutiken.se 298:-(inkl frakt)

Medlem
Skrivet av mobe:
Skrivet av thaiming:
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Att det är 100kr billigare är fortfarande som vanligt med många spel är för att du får första DLCn som kommer om en månad gratis och även grejer ingame som bara är för dem som köpte det på steam, kalla inte någon för hycklare innan du vet vad du pratar om.

Men är det inte bättre att köpa det billigare och sen välja att köpa DLC´n om spelet var bra?
samt att steam fortfarande kör med sina fantasiriset

Steam 445:-(download)
CDON 399:-(download)
Webhallen 329:-(29:- i frakt)
spelbutiken.se 298:-(inkl frakt)

+1

Men priset på steam är faktiskt 454.84kr

Medlem

Förbokade mitt spel på spelbutiken.se har nötat dead island ända sen i fredags utan problem

För jävligt att visa som har köpt och sen inte kan spela

Medlem

Någon mer som upplever "sprakande" ljud, speciellt i menyerna? Jag har Logitech G35 hörlurar.

Har bara lirat någon timme men det var riktigt kul. Har ett speciell "moment" som jag vill dela med er.:
RL rum ner släckt. Befinner mig, i spelet, i ett rum utan ljus (ficklampa "slut") som jag fick fly till. Ca 4 zombies står utanför dörren och vill in. Någon fucktard joinar mitt spel och börjar Ramsteina "Du hast". F**k vad rädd jag blev.

Edit: http://forums.steamgames.com/forums/showthread.php?t=2110244 verkar drabba 7.1 system och usb-lurar.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Inaktiv

Tycker att nån jävel måste ta ansvar.. Webhallen, utvecklarna eller Steam. Resten skiter jag i... här betalar man webhallen 400 spänn för ett spel som ska fungera.. då får vi heller inte lämna tillbaka det. Jävla skit regler....

Medlem

Utvecklaren har satt regionslås på spelet. Fattar egentligen inte varför det är ju samma spel det är väl för fan bara ta en kod och slänga i fodralet och inte ha olika koder för olika regioner.
Jävligt dåligt...

Medlem

Läste nyss på Deep Silvers forum att de vägrar göra en sektion för Dead Island. Otroligt glad att jag inte köpte detta skräp!

Medlem

Skaffa bara en rysk proxy eller VPN och regga spelet?
Hard stuff, kommer troligen själv köpa en "eastern copy" då dom är betydligt billigare.

Medlem

Tror ja skiter i detta spel på tok för mycket problem och så är det inte ett riktigt pc spel skriver folk det fattas massa inställningar för grafiken osv som man inte kan ändra i menyn..

Inaktiv

Finns väl bara ett ord: epic fail / f*kup. Ännu ett starkt argument till att aldrig förköpa något. Då slipper man känna sig blåst.

Medlem

Tur att jag hatar zombiespel då.


signatur

Meep!

Medlem

köp spacemarines instället, har inte sett en enda bug=)

Medlem
Skrivet av Sille:

köp spacemarines instället, har inte sett en enda bug=)

Gjort av Relic, de är ju bland de bästa utvecklarna i världen

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Begär pengarna tillbaka ni som köpt det så att de får en tankeställare. Det är inte OK att behandla kunder på det här sättet.

Haha, skulle nog inte räkna med det:p

BÄÄ-ÄÄÄ!


signatur

Where are we runnin'?

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

Tror ja skiter i detta spel på tok för mycket problem och så är det inte ett riktigt pc spel skriver folk det fattas massa inställningar för grafiken osv som man inte kan ändra i menyn..

Typiskt folk som inte fixar en egen åsikt utan tror jämt på andra..

Du kan ändra grafikinställningar så det räcker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SWEBarb:

Tror ja skiter i detta spel på tok för mycket problem och så är det inte ett riktigt pc spel skriver folk det fattas massa inställningar för grafiken osv som man inte kan ändra i menyn..

Typiskt folk som inte fixar en egen åsikt utan tror jämt på andra..

Du kan ändra grafikinställningar så det räcker.

Finns det V-sync och kan man ändra FoV?

Skriv svar