Sniper: Ghost Warrior 2
Originalet gjorde inte många kritiker glada, men över 1,6 miljoner sålda ex bäddar för en uppföljare. Och tro det eller ej, Sniper: Ghost Warrior 2 ser ut att pricka rätt.
#sniper-ghost-warrior, #sniper-ghost-warrior-2, #city-interactive, #crysis-2
Slow motion, reggande hp, ganska få fiender (På den banan i alla fall) och ingen större frihet (Av banan att döma).
Hm..
Väldigt vacker omgivning dock.
Inte direkt något hardcore spel av videon att döma men vem vet, det kanske slår en med häpnad som Minecraft gjorde ^^
-Edit-
Då menar jag inte att Minecraft är ett Hardcore spel, långt ifrån, utan jag menade att det var bättre än det såg ut att vara
Det ser fint ut, men det första var inte särskilt upphetsande, det var detaljerna som förstörde upplevelsen...
"Det känns trovärdigt med korrekta vapen och vi har lagt ner mycket tid på efterforskning. Men vi tycker inte att upplevelsen är realistisk – ingen shooter är det. Däremot är den är autentisk; det känns äkta men är inte det."
Ett lika sällsynt som befriande ärligt uttalande.
Dock så ställer jag mig tveksam till spelet som sådant då det tycks alldeles för styrt och simpelt. Inga möjligheter att själv välja angreppsvinkel och därtill väldigt färgglatt och action-packat för att snorungar på häxbox blir otåliga annars.
Vad som hade gjort MIG glad är en sandbox-variant på Ghost Warrior (med bättre AI) där man kan göra som i gamla Delta Force och köra fast-forward för att slippa vänta långa perioder.
var det bara jag som såg att karaktären inte hade långärmad tröja på sig när han gick upp för stegen och när helikopterns missiler slog i väggen då han hade händerna på marken, men hade en långärmad tröja när han springer runt med ett vapen i handen
Haha, ja du har rätt. Riktigt B.
Jag såg det med, han var snabb som attan att kavla upp ärmarna igen.
Men allvarligt talat, är detta ett "spel". Ska huvudkaraktären springa efter en gubbe, sedan följa en annan utstakad väg, sedan trycka på musknappen och så vad det klart? Det är inget spel...
Miljöerna ser snyggt renderade ut - om man jämför med t.ex Rage för ett tag sedan. Både djup och organisk känsla - även om videon inte är så hög upplösning.
Men finns det något annat än - tippe tippe tippe pang - tippe tippe tippe pang?
Något som man kan utvecklas som - någon karriär eller något?
Rätt mycket effektsökeri kan jag tycka. Ren träff i huvudet med splatt och gubben skriker när han faller?
Jag såg det med, han var snabb som attan att kavla upp ärmarna igen.
Men allvarligt talat, är detta ett "spel". Ska huvudkaraktären springa efter en gubbe, sedan följa en annan utstakad väg, sedan trycka på musknappen och så vad det klart? Det är inget spel...
Jodå, det är det.
Svårare än så att förklara är det inte. xD
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3