Batman: Arkham City försenas till pc

Robot
Batman: Arkham City försenas till pc

Hade du tänkt axla läderlappsmanteln genom din dator får du även ladda tålamodet.

#batman-arkham-city


Medlem
Batman: Arkham City försenas till pc

Alltid ska de göra så här för att få folk att köpa det till 360/PS3 istället för att folk köper/laddar ner det till PC.

Medlem
Medlem

Jag tycker att ett spel som Batman: Arkham Asylum och Arkham City passar bättre till konsol än PC, men eftersom det är billigare till PC kan jag lugnt vänta.

Skrivet av Tobblish:

Konsol port?

Har snackat med folk från Rocksteady, dom sa att spelet gjorts med PC som målplattform...

AW8
Medlem

Tråkigt! Nu hinner ju Skyrim släppas, och då lär jag inte spela AC förrän i December.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

9 dagar? Brukar ju vara månader? Undrar vad förseningen beror på. Jag hade ändå inga planer att skaffa det förns mycket senare. Köpte ju Batman Arkham Asylum för 99kr + GOTY edition då.

BF3 och kanske Skyrim är det som gäller i höst för mig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Tobblish:

Konsol port?

Har snackat med folk från Rocksteady, dom sa att spelet gjorts med PC som målplattform...

Trevligt, konstigt dock att det försenas.

Inaktiv
Skrivet av Mormis:

Alltid ska de göra så här för att få folk att köpa det till 360/PS3 istället för att folk köper/laddar ner det till PC.

Vilket är en märklig strategi då spel alltid kommer ut über tidigt till 360 på nätet

Skrivet av krillelille:

Vilket är en märklig strategi då spel alltid kommer ut über tidigt till 360 på nätet

Börja inte nu igen.
Här: http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html
Dom listar källor och använder vettiga metoder. Ska man tro på de siffrorna så är piratkopieringen på PC någonstans i storleksordningen tio gånger större än på de enskilda konsollerna.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av krillelille:

Vilket är en märklig strategi då spel alltid kommer ut über tidigt till 360 på nätet

Börja inte nu igen.
Här: http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html
Dom listar källor och använder vettiga metoder. Ska man tro på de siffrorna så är piratkopieringen på PC någonstans i storleksordningen tio gånger större än på de enskilda konsollerna.

Det är den, men han sa bara att konsoll-versionerna brukar vara ute på diverse sidor innan PC-versionen, och det har han mycket rätt i, han sa inte att det laddas mer ner dock.

OT: tråkigt, men vi har ju så många bra spel att spela ändå i höst!

Medlem
Skrivet av krillelille:
Skrivet av Mormis:

Alltid ska de göra så här för att få folk att köpa det till 360/PS3 istället för att folk köper/laddar ner det till PC.

Vilket är en märklig strategi då spel alltid kommer ut über tidigt till 360 på nätet

Precis, och piratkopieringen är verkligen ett problem och påverkar försäljningen negativt på konsol [massiv sarkasm].
Att jämföra piratkopiering på konsol med PC är som att jämföra privatkopiering av musik med piratkopiering. Det ena är ett massivt problem medan det andra är något som är både litet och inte märkbart påverkar försäljningen i dagsläget ^^

Medlem

Fattar inte varför så många här verkar vara villiga att ta skit från spelutgivarna och tacka dem för det. Det här är för jävligt, rent ut sagt. Jag blir straffad för att jag vill spela spel på min PC.

Ifall de nu så desperat gärna vill ha konsolreleasen innan PC-releasen så kan de väl för i helvete vara ärliga nog och gå ut med det redan från början. Jag har avbokat min förhandsbeställning nu. Trodde jag skulle få spelet samtidigt som alla andra men nej, tydligen inte.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av krillelille:
Skrivet av Mormis:

Alltid ska de göra så här för att få folk att köpa det till 360/PS3 istället för att folk köper/laddar ner det till PC.

Vilket är en märklig strategi då spel alltid kommer ut über tidigt till 360 på nätet

Precis, och piratkopieringen är verkligen ett problem och påverkar försäljningen negativt på konsol [massiv sarkasm].
Att jämföra piratkopiering på konsol med PC är som att jämföra privatkopiering av musik med piratkopiering. Det ena är ett massivt problem medan det andra är något som är både litet och inte märkbart påverkar försäljningen i dagsläget ^^

Verkligen inte.

Jag köper det både till PC och konsol, så det gör inget för egen del...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Till PC får man ju rök med PhysX och stuff som man inte får till konsol...

Hahaha 9 dagar Oooooooo det blir tufft att härda ut ..not

Kommer massa bra ändå i höst

AssCreed
Battlefield
L.A Noir


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Synd att det blir försenat, får man inte spela det förrän i november då...

Medlem

jävla töntar

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hahaha 9 dagar Oooooooo det blir tufft att härda ut ..not

Kommer massa bra ändå i höst

AssCreed
Battlefield
L.A Noir

Minst 9 dagar. Kan vara 30 också. Står bara att det kommer i November.

Medlem

Bara för att dom ska betala överpris för konsol-spel.

Inaktiv

Flytta releasen ännu närmare MW3. Klyftigt.

Medlem

okej det sög ju! fick det med mitt nya grafikkort , fick precis gears3 också pluss att man måst eju lira igenom witcher 2 också

Medlem

Försenat till PC... Denna har vi hört innan eller hur?

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Tobblish:

Konsol port?

Har snackat med folk från Rocksteady, dom sa att spelet gjorts med PC som målplattform...

Mm samma som Crytech sa om Crysis 2 *host*
http://www.techgearx.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/...
Av dömma av bilderna så lär det kanske bli det, ser grymt snyggt ut. Jag lär dock inhandla det till PS3 så fort det släpps, tyckte att Rocksteady hade lyckats riktigt bra med kontrollerna till konsollerna, vet inte hur känslan var till PC, men det kan nog inte vara sämre.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Bara det blir bra till PC så har jag inga problem med mindre förseningar. Konsollerna är betydligt enklare att programmera och buggsöka, eftersom de är en låst plattform med identisk hårdvara hos alla användare.

Inaktiv

Kära utvecklare, det är helt okej att ha delay på era PC spel, så att ni tjänare lite bättre. För sant är det att 4/5 PC spelare, spelar era spel illegalt. Men för guds skull åtminstone va ärlig om saken.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Utnyttja konsolspelarna för max inkomst men släpp även spelet på PC för oss konnässörer. Tycker det låter utmärkt.

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Kära utvecklare, det är helt okej att ha delay på era PC spel, så att ni tjänare lite bättre. För sant är det att 4/5 PC spelare, spelar era spel illegalt. Men för guds skull åtminstone va ärlig om saken.

Vars får du 4/5 ifrån? Det är många som piratar spelet visst, men att dom som faktiskt köper det skulle vara en försvinnande liten minoritet är ju helt jävla befängt och inget annat än idiotsnack.

Inaktiv
Skrivet av robineng:
Skrivet av matte89:

Kära utvecklare, det är helt okej att ha delay på era PC spel, så att ni tjänare lite bättre. För sant är det att 4/5 PC spelare, spelar era spel illegalt. Men för guds skull åtminstone va ärlig om saken.

Vars får du 4/5 ifrån? Det är många som piratar spelet visst, men att dom som faktiskt köper det skulle vara en försvinnande liten minoritet är ju helt jävla befängt och inget annat än idiotsnack.

Vi pratar PC här gubben, dryga 4 miljoner laddade ner Modern Warfare 2 till PC under 2009. Spelet sålde sämre än 500 000 till plattformen samma år. Det konstaterades att endast 3% av marknaden för spelet tillhörde PC, om du vill ha referenser så är det bara att googla.

Nu är iof MW2 ett extremt populärt spel till konsol och smått hatat spel till PC men siffrorna såg inte så mycket ljusare till det älskade PC spelet The Witcher 2. Om en av fem av köper ett PC spel så får utvecklare känna sig lottade, world of goo hade en 90-98% pirat kopiering vilket är helt jävla befängt och inte idiotsnack utan fakta.


signatur

The definition of insanity?

1
Skriv svar