Dö permanent i World of Darkness
Det massiva onlinerollspelet baserat på Vampire: The Masquerade-världen verkar inbegripa den sanna döden. Akta dig, odöde.
#eve-online, #ccp, #world-of-darkness
Äntligen!
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.
Ni skriver fel andra gången nu i en nyhet om WoD.... World of Darkness är namnet på världen som Vampire utspelar sig i. Och inte Vampire the Masquerade men Vampire the Requiem, masquarade är en gammal utgava som gick i graven för många år sen.
Nu är det faktiskt du som har fel, måste jag säga. Visst, Masquerade är en riktigt gammal regelbok som inte är i tryck mer men den sägs även vara bättre av många spelare än vad Requiem är.
Världen är World of Darkness, precis som du sa MEN, här kommer det roliga, spelet bygger fortfarande på Masquerade å inte Reqiuem även fast Requiem är den nya regelboken.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Darkness#WoD_MMORPG <--
Jag citerar: "The game will be based on Vampire: The Masquerade and "will have a focus on player politics and social interaction." It is scheduled to launch in 2012 at the earliest."
Tänkte bara rätta dig litegranna
Om man skall se till hur ccp har gjort med EVE så kommer detta nog bli något liknande. Du dör säkert i den meningen att du förlorar precis allt du har på din karaktär men erfarenheter och stålar får du behålla.
CCP lyckades hålla liv i politiken och känslan av badguys ett par år där i början. Alla hatade en viss gruppering (BOB) och det "rollspelades" för fullt i den mening att folk gick in 110% i konflikterna.
Den första Titan som byggdes, den första titan som förstördes var stora grejer. Nu är dock spelet helt dött på den fronten.. inga stora krig eller konflikter inga motståndare förlorar utan de bara tråkas till döds tills interna stridigheter splittrar motståndarna
Oj, spännande! Har inte hört nått om detta förän nu, men detta är för mig intressant då jag lirade det riktiga rollspelet väldigt mycket i början av 90-talet. Jag hoppas att dom håller det fast vid original-klanerna och inte alla dom andra tråkiga dom envist stoppade in för att blidka 90talets amerikanska gothlodisar.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Tänkte bara rätta dig litegranna
'
Jaha där ser man! Hm världen i Masquarade är bra men synd att det utesluter Werewolfs osv... blir nog bra ändå ^^
Masquerade utesluter inte werewolves alls. De finns i Masquerade regelboken med
Spelar fortfarande gamla Masquerade med polare ibland ^_^
Så spelet heter 'World of Darkness' men man kan bara va vampyr? Fan va tråkigt. Vill ju prova på att vara varulv, "hunter", magiker etc.
Du ska nog se att spelet blir complex nog utan att ha reglerna från Werewolves, Hunters, Mages och Changelings. Världen blir FÖR stor om allting skall tas med. Vi vet ju inte direkt någonting om vi kommer se sådanna saker i spelet men chansen är väll rätt stor att vi får. Dock rätt liten att vi får spela dem... I första taget i alla fall.
Allting måste börja någonstans.
Och du säger detta utan att enns ha provat Vampyrerna från början? Ser nästan lite ut som att du klagar bara för klagandets skull
Tänkte bara rätta dig litegranna
'
Jaha där ser man! Hm världen i Masquarade är bra men synd att det utesluter Werewolfs osv... blir nog bra ändå ^^
Masquerade utesluter inte werewolves alls. De finns i Masquerade regelboken med
Spelar fortfarande gamla Masquerade med polare ibland ^_^
Så spelet heter 'World of Darkness' men man kan bara va vampyr? Fan va tråkigt. Vill ju prova på att vara varulv, "hunter", magiker etc.
Och du säger detta utan att enns ha provat Vampyrerna från början? Ser nästan lite ut som att du klagar bara för klagandets skull
Du ska nog se att spelet blir complex nog utan att ha reglerna från Werewolves, Hunters, Mages och Changelings. Världen blir FÖR stor om allting skall tas med. Vi vet ju inte direkt någonting om vi kommer se sådanna saker i spelet men chansen är väll rätt stor att vi får. Dock rätt liten att vi får spela dem... I första taget i alla fall.
Allting måste börja någonstans.
Tänkte bara rätta dig litegranna
'
Jaha där ser man! Hm världen i Masquarade är bra men synd att det utesluter Werewolfs osv... blir nog bra ändå ^^
Jag kan inte uttala mig om vampire idag då jag inte spelat rollspel sedan högstadiet, men vampire: the masquerade utesluter absolut inte varulvar eller något av de andra elementen man hittar i World Of Darkness.
Enklast är att se det som att det finns ETT rollspel som heter World of Darkness, och de olika böckerna är helt enkelt supplement för var och en av denna världs grupperingar (Vampire: The Masquerade, Mage: The Ascension, Werewolf: the apocalypse o.s.v.)
När vi spelade som mest (mitten till slutet på 90-talet) så var det mest vampire men vi blandade ofta in element från många av de andra spelen. Inte minst werewolf.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Tänkte bara rätta dig litegranna
'
Jaha där ser man! Hm världen i Masquarade är bra men synd att det utesluter Werewolfs osv... blir nog bra ändå ^^
Eh, gamla World of Darkness hade också Werewolf/Mage/Changeling/etc. Masquerade utesluter dom inte mer än Requiem gör. Om något så hade gamla World of Darkness ännu mer tjafs än nya, fanns ju hur mycket som helst i gamla.
Världen blir FÖR stor om allting skall tas med.
Hade spelet hetat typ 'World of Darkness: Vampires' så hade jag nog inte höjt på ögonbrynen. Fast nu heter ju spelet kort o gott 'World of Darkness Online'. Då förväntar iaf jag mig några fler spelbara 'fraktioner' än bara vampyrer.
Vi vet ju inte direkt någonting om vi kommer se sådanna saker i spelet men chansen är väll rätt stor att vi får. Dock rätt liten att vi får spela dem... I första taget i alla fall.
Allting måste börja någonstans.
Dåhoppas jag att vi får spela som dem längre fram. Vore på gränsen till missledande marknadsföring annars.
Where are we runnin'?
Det jag tänkte på när jag skrev utesluter är att werewolfs och vampires osv har olika character sheet, olikt den nya systemet där alla i grunden är en människa med en supernatural template ovanpå. Självklart är kanon gemensamt även i det gamla spelet men det var inte lika anpassad för att blanda olika 'tillägg'. Klart det gick, men skillnader fanns. Det nya skapades just för att de ska kännas mer gemensamt (och dra in cash så klart)
Spelat båda Vampire: The Masquerade-spelen och verkligen fått blodad tand. Har läst några böcker också och har verkligen fått (blod)smak på Vampire: The Masquerade, men jag gillar inte MMO-spel. Precis som med the Old Republic, så hade jag hellre sett ett nytt singleplayer RPG produceras, snarare än ett MMO. Båda verkar dock bra, så jag kanske prövar någon av de.
Get Keisinger or die scrying
Puns is the path to the Dark Side