Rykte: Battlefield 3 kommer till Steam

Inaktiv
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Davisx3m:

@CybranM För att det programmet söker igenom din dator för att se vad du har på den. Sedan analyserar den det och om de påträffar ett olagligt Windows kontaktar de Microsoft vilket genast tar hand om problemet. Resten av det de träffar på använder de som bas för vilken reklam och erbjudande de skall skicka till dig via din mail.

Källa or it didn't happen...

Du läste inte Origin EULA? Dom har "rätt" att söka igenom din dator för att se vilka program osv som är installerade. Informationen skickas därefter vidare till EA. Tidigare hade dom även "rätt" till att dela med sig av informationen till tredje part, något dom fick ändra efter massivt internetrage!
Men att detta leder till att dom som har olagliga Windowsexemplar åker dit är ju väldigt långsökt.

http://www.gamespot.com/pc/action/battlefield-3/news/6331203/...

"EA may also use this information combined with personal information for marketing purposes and to improve our products and services. We may also share that data with our third party service providers in a form that does not personally identify you." (numera är denna raden borta från deras EULA)

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/24/eas-origin-eula-pr...

"Under the title of “Consent to Collection and Use of Data”, the clause states that by installing Origin you are giving EA permission to “collect, use, store and transmit technical and related information that identifies your computer, operating system, Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware.”"

Medlem

BF3-time... yaaaaaay!

Kör igång Steam, öppnar BF3 via Steam --> Origin öppnas --> Origin startar BF3 --> webbläsare öppnas --> webbläsare går in på Battlelog, startar BF3 via Battlelog --> BF3 startar äntligen (och nu på riktigt)...

... eller?


signatur

// Peace

Inaktiv
Skrivet av TheRavensNest:

Ännu ett rykte om årets mest överhypade spel? Blir inget köp för min egen del, this is why:
Origin suger otroligt hårt.
Battlelog suger något otroligt.
Kanske Steam?? Lösa rykten för att hypa spelet mer...suck
Värdelösa hitboxar.
Konsolifierat.
Regenererade hälsa på både människor och fordon. For the kids.
Sämre grafik än tidigare utlovat.
Kommer nog ha ganska många buggar vid release då DICE själva sagt att de inte hinner fixa allt till release dagen.
OTROLIGT ÖVERHYPAT, likadant med MV3("de"(korporationerna som äger spelföretagen som tillverkar båda spelen) ger dig illusionen att du skall välja mellan dessa 2, jag säger screw them both)
Inga mod tools
Ingen medic klass.
Ingen Commander.
Rush.
Känns mer som Bad Company 3 med prone :(.

Slutsats, återgå till BF2 och project reality. Spelar alltid några rundor BF2 efter att ha spelat BF3 betan med sunkiga Operation Metro vilket måste vara en utav de sämsta banorna mänskligheten skådat. Kampandet är olidligt i längden. It should be called: Cripplefield 3: Bad Company.
Tycker verkligen synd om alla de som gått på propagandan och svalt den med hull och hår, speciellt de som uppgraderat sina datorer och till och med köpt helt nya system för detta spelet. Så går det när man låter sig luras av hypen. FZ har ju garanterat gjort kontrakt med DICE vilket förklarar all hype kring BF3 och all reklam kring spelet. De håvar ju säkerligen in pngar med tanke på alla feta annonser man ser hela tiden. När spel blir så här pass mainstream resulterar det alltför ofta i att man blir lurad. Falsk marknadsföring. Problemet blir att man bara marknadsför det spelet som är mest hypat och det resulterar i att många andra bra spel aldrig får chansen p.g.a att spelsidor som denna är helt biased(jäviga). Tragiskt men sant. Ett bra exempel är System shock 2 som är ett otroligt underskattat spel vilket hamnade i Half-Life's skugga. Ett utav företagen bakom SS2 fick bomma igen. Fast vad kan man förvänta sig utav median idag som bara återspeglar en sida utav myntet kryddat med 50% lögn. Det är upp till en själv att ta reda på de andra alternativen och bilda sig en egen uppfattning som inte är jävig. Var din egen recensent och kolla gärna på fler recensioner samt ditt eget omdöme vilket är det viktigaste och lita inte på att en person eller alla de stora sidorna ska tala om för dig vad du skall tycka. Jag skriver bara vad jag tycker men även vad jag upplever.
End of line___________________________________________________________________

Wow, du har verkligen provat BF3 i ca 10 min va? Ingen medics-klass va? Och bara Rush? På vilket sätt är det konsolifierat? Hela konceptet med BF3 är att det är utvecklat för och har mer content till PC. Detta måste verkligen få en nominering till "Mest puckade inlägg på FZ-Forumet". You got my vote!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Shit vad alla hatar på Origin, kan någon förklara varför?
Vi snackar om ett 100 MB stort program som tar upp nära 0 systemresurser och ALDRIG stör eller påverkar sin dator på något annat sätt. Det lägger sig inte ens i autostarten via "msconfig", till skillnad mot steam. Det är snabbt att starta upp och det är snabbt att stänga ner. Jag är förvånad över att det funkar så bra som det gör när det är i beta-stadie. Någon som kommer ihåg steam vid början av CS 1.6 tiden?

Skrivet av malowi:

Shit vad alla hatar på Origin, kan någon förklara varför?
Vi snackar om ett 100 MB stort program som tar upp nära 0 systemresurser och ALDRIG stör eller påverkar sin dator på något annat sätt. Det lägger sig inte ens i autostarten via "msconfig", till skillnad mot steam. Det är snabbt att starta upp och det är snabbt att stänga ner. Jag är förvånad över att det funkar så bra som det gör när det är i beta-stadie. Någon som kommer ihåg steam vid början av CS 1.6 tiden?

Det är helt enkelt ett efterblivet sätt att starta spelet på, erbjuder en dyr webshop och tvingar på en reklam. Battlelog har en bra poäng och fungerar praktiskt, det finns ingen praktisk poäng med Origin. Som att använda kryckor när man sitter i rullstol.

Medlem

Origin eller Steam? Båda fungerar bra så jag bryr mig inte om vilket program jag måste använda


signatur

Game long and prosper


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av showerguy:

Battlelog, Origin, Steam, Windows Live... blir många program för ett spel. Sen ska xfire var igång, skype och en webläsare som driver battlelog... blir fint ingame! vi ses och hörs alla!

Räcker förfan med Steam! inge annat skit..

Mmm bara så du vet brah så tar Origin, webbläsare och xfire mindre minne tillsammans än Steam.

Och "inge annat skit" går inte Steam under det ochså?

Nåja, Origin självt drar mer än Steam gör. 73MB ram vs 17MB, och då var jag snäll och avrundade uppåt för Steam och ner för Origin.

Medlem

Spelar ingen roll för mig. Älskar spelet och Origin är okej. Jävla petitesser om steam eller origin.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

...ha webbläsaren igång för att kunna spela ett spel!!!!!! Fan, trodde inte det skulle bli som i betan.

Asså, min performance dras ner som satan om jag lirar och surfar samtidigt... :/ Antar att det är Grafiken som slöas på nått sätt, minnet el CPUn.... jag kör Chrome.

Men jag vägrar köpa det om man måste starta via internet, som "The Hunter" jakt-spelet. Glöm det Dice/EA!

Medlem

Vad är det som är fel på Origin ? har inte kunnat spela betan än så vet inget om det men skulle gärna vilja ha en förklaring på varför en del skulle kunna bojkottta BF3 bara för att det inte kommer på steam ?

Medlem

EA kommer aldrig tillåta detta

Medlem

Läste detta igår, låter ju trevligt men jag är MYCKET skeptisk till om detta kommer att ske.

Man kan alltid hoppas.........

Medlem

Att valve kräver att all DLC släpps via steam är bara myt för övrigt. Finns flera spel där du kan köpa dlc utanför steam, till en steamversion av spelet.

Medlem

Hoppas att man kan välja att köra det via Steam även om det är aktiverat via Origin. Giltig cd-nyckel som giltig cd-nyckel liksom...

Skrivet av Onomonom:

Vad är det som är fel på Origin ? har inte kunnat spela betan än så vet inget om det men skulle gärna vilja ha en förklaring på varför en del skulle kunna bojkottta BF3 bara för att det inte kommer på steam ?

Bojkott är säkert bara snack...

Spelet startar du genom det fantastiskt smidiga Battlelog i webbläsaren. Här hittar du servrar, håller kontakten med dina vänner, kollar stats, chattar med mera.
Men! Origin krävs för att starta Battlelog...
Googla "Origin EA problems"

-So what? Det är en beta!

Tja, tyvärr så kommer ett fullt fungerande Origin fortfarande vara en liten blodigel i blindtarmen, ett litet hinder du måste klättra över gång på gång. Därför lackar folk höger och vänster, program som Games for Windows Live och liknande är meningslösa kackerlackor.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Onomonom:

Vad är det som är fel på Origin ? har inte kunnat spela betan än så vet inget om det men skulle gärna vilja ha en förklaring på varför en del skulle kunna bojkottta BF3 bara för att det inte kommer på steam ?

Bojkott är säkert bara snack...

Spelet startar du genom det fantastiskt smidiga Battlelog i webbläsaren. Här hittar du servrar, håller kontakten med dina vänner, kollar stats, chattar med mera.
Men! Origin krävs för att starta Battlelog...
Googla "Origin EA problems"

-So what? Det är en beta!

Tja, tyvärr så kommer ett fullt fungerande Origin fortfarande vara en liten blodigel i blindtarmen, ett litet hinder du måste klättra över gång på gång. Därför lackar folk höger och vänster, program som Games for Windows Live och liknande är meningslösa kackerlackor.

Ok tack för infon

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av jyggen:
Skrivet av White Moose:

Även om spelet, mot förmodan, skulle släppas genom steam är det genom Battlelog som man startar spelet.

I betan, ja - I fullversionen kommer det finnas en meny ingame.

Konsol versionerna ja men inte PC. Dice har varit ganska klara på den punkten...

Dom har faktiskt sagt att det kommer finnas en meny ingame med kampanj, multiplayer osv bara att det går snabbare via Battlelog. Har inte källan på det, men vet att jag har sett någonstans. Dessutom finns det ju bilder på ingame menyn i den senaste Battlelog trailern.

MFZ
Medlem

om det kommer till steam så köper jag det antagligen, men om det krävs origin så avstår jag.
orkar inte ha en massa olika skitprogram för att starta spel, steam räcker gott och väl.

one client to rule them all.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Avbokade mitt BF3 från origin så får vi väl se om det dyker på steam eller inte^^

Medlem

Borttagen då många andra medlemmar blev arga för att jag informerade om detta

Medlem

"Hata" origin, njea.
Mitt irritationsmoment är att det är för många tjänster, jag vill ha allt samlat på ett ställe...

Tyvärr verkar ju M$ vara påväg att fixa till ett bättre Windows Live game, jag hörde nått om att integerara det i Win 8 och köra pc/x360/mobile cross platform.

Problemet blir då att man ska adda sina "vänner" i 3 platformar, och starta 3 platformar.... Mkt irriterande.

Hade varit bättre om det bara hade kunnat enats kring ett system, varför inte ett helt oberoende från alla tillverkare och studios?

Men som vanligt, $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ rulezz teeh w0rlddd!!!!!!

Medlem
Skrivet av laxan96:

MAN KAN AVBOKA BATTLEFIELD 3 OM MAN BOKAT DET VIA ORIGIN UT I FALL ATT NI VILL VÄNTA OCH SE OM DET KOMMER EN STEAM VERSION. DET ÄR BARA ATT RINGA TILL EA:S KUNDSUPPORT, GJORDE DET FÖR BARA NÅGRA TIMMAR SEDAN. HÄR ÄR NUMRET!

EA SUPPORT

http://ease.custhelp.com/

Telefon: +46 844 68 00 04

Öppettider: Mån - Fre 9.00 - 18.00

För mer Info läs mitt fourm-inlägg:
http://www.fz.se/forum/battlefield/battlefield-3-gr-att-avbok...

Jag skickade bara en request i formuläret på: http://support.ea.com/app/ask
Skrev bara "There is no issue, I just want a refund for the product" och angav orderID så fick jag svar efter några timmar att det var klart.

Inaktiv
Skrivet av Stephan:

Skulle BF3 släppas på Steam skulle jag köpa det - om jag inte måste ha Origin installerat i bakgrunden ändå, alltså. Origin-installation = inget köp.

troligtvis måste man ha det iaf,, men dom kommer installera en osynlig verision ,som bara är en process , och ge intrycket av att steam startar spelet ..

Inaktiv
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av jyggen:
Skrivet av White Moose:

Även om spelet, mot förmodan, skulle släppas genom steam är det genom Battlelog som man startar spelet.

I betan, ja - I fullversionen kommer det finnas en meny ingame.

Konsol versionerna ja men inte PC. Dice har varit ganska klara på den punkten...

Dom har faktiskt sagt att det kommer finnas en meny ingame med kampanj, multiplayer osv bara att det går snabbare via Battlelog. Har inte källan på det, men vet att jag har sett någonstans. Dessutom finns det ju bilder på ingame menyn i den senaste Battlelog trailern.

dom kan behålla battlelog för dom som bryr sig om trams och ladders, Jag vill bara spela. med en ingame server browser, så jag kan stänga av den minnesslukande och klockcykelätande firefoxprocessen

Medlem
Skrivet av Onomonom:

Vad är det som är fel på Origin ? har inte kunnat spela betan än så vet inget om det men skulle gärna vilja ha en förklaring på varför en del skulle kunna bojkottta BF3 bara för att det inte kommer på steam ?

Origin söker genom din dator och skickar information om bland annat vilka program du installerar, avinstallerar och använder direkt till EA. Jag accepterar inte det, så jag vägrar använda Origin.

Medlem

Att det är tveksamma hitboxar är ingen nyhet för någon som spelat Battlefield-serien över åren som gått. Det är kul som fan ändå (enl. mig som spelat sedan BF1942 back in the days)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Ännu ett rykte om årets mest överhypade spel? Blir inget köp för min egen del, this is why:
1. Origin suger otroligt hårt.
2. Battlelog suger något otroligt.
3. Kanske Steam?? Lösa rykten för att hypa spelet mer...suck
4. Värdelösa hitboxar.
5. Konsolifierat.
6. Regenererade hälsa på både människor och fordon. For the kids.
7. Sämre grafik än tidigare utlovat.
8. Kommer nog ha ganska många buggar vid release då DICE själva sagt att de inte hinner fixa allt till release dagen.
9. OTROLIGT ÖVERHYPAT, likadant med MV3("de"(korporationerna som äger spelföretagen som tillverkar båda spelen) ger dig illusionen att du skall välja mellan dessa 2, jag säger screw them both)
10. Inga mod tools
11. Ingen medic klass.
12. Ingen Commander.
13. Rush.
14. Känns mer som Bad Company 3 med prone :(.

(Whine)

15. FZ har ju garanterat gjort kontrakt med DICE vilket förklarar all hype kring BF3 och all reklam kring spelet. De håvar ju säkerligen in pngar med tanke på alla feta annonser man ser hela tiden.

(whine)

16. Problemet blir att man bara marknadsför det spelet som är mest hypat och det resulterar i att många andra bra spel aldrig får chansen p.g.a att spelsidor som denna är helt biased(jäviga). Tragiskt men sant. Ett bra exempel är System shock 2 som är ett otroligt underskattat spel vilket hamnade i Half-Life's skugga.

(gnäll)

17. Det är upp till en själv att ta reda på de andra alternativen och bilda sig en egen uppfattning som inte är jävig. Var din egen recensent och kolla gärna på fler recensioner samt ditt eget omdöme vilket är det viktigaste och lita inte på att en person eller alla de stora sidorna ska tala om för dig vad du skall tycka. Jag skriver bara vad jag tycker men även vad jag upplever.

Oh det här ska bli kul. Jag bara numrerar allt och svarar på en för sig. Jag kan ha editerat lite, whoops. :3

LETS RIP THIS APART!

1. Ingen förvåning där, men gissa vad som också var rätt kasst vid sina första månader efter release, Steam. Inte för att jag ger support till Origin, tycker de har fel prissättningar och dåliga erbjudanden till andra regioner än Amerika och vissa utvalda europeiska länder. Det kan dock förbättras, förhoppningsvis, med tiden.

2. Battlelog är nyutvecklat och har potentiall, men precis som det mesta DICE gör funkar det rätt dåligt såhär tidigt. Spelet är inte ens släppt och Battlelog utvecklas fortfarande.

3. Är Steam verkligen så jäkla viktigt? Visst, ett bra sätt att hålla reda på alla ens spel osv, men det finns alltid andra alternativ, och Steam är sällan det billigaste. Jag köper fortfarande de flesta av mina spel ifrån butiker online (prisjakt eller pricerunner) när de är nyutsläppta och kollar Steam för rea priser.

4. Nätverkskod, precis som tidigare spel så är där problemet, annars tycker jag hitboxarna har fungerat bäst hittils. Problemet just nu är träffregisteringar och det handlar om lagg och hur informationen behandlas mellan servern och klienter.

5. Inte ett argument, får vara lite mer specifik där.

6. På fordon kan jag ifrågasätta också, men just nu är den regenererande hälsan så långsam och tar så lång tid att kicka in att mina polare verbalt slår mig om jag inte har med mig ett medpack som assault. Även fordon tar det lång tid på.

7. Det är en beta, grafik har dragits ner för testsyften enligt DICE och det syns, vänta till release istället.

8. Oj, förvånad, wow, newsflash, DICE släpper ett buggigt spel. Du har inte varit med länge eller hur? Om du hade spelat sen 1942, så hade du vetat att ALLA DICE spel släpps buggiga.

9. Det är rätt självklart att de konkurrerar med varandra, det är de två största multiplayer shooter spelen som släpps i höst. Och ett spel blir inte automatiskt sämre för att det hypas, folk ser fram emot det mera helt enkelt.

10. Det här kan jag förstå, det är jättesynd och lite ifrågasättande varför de inte skulle släppa modverktyg. "Det är för komplicerat" är inte ett vidare bra argument från deras sida. Däremot så är mod verktyg fortfarande inte ur spelet, de säger att det diskuteras fortfarande och kommer tas upp på allvar EFTER release.
11. Va? Va? Antingen så är du blind eller så läser du inget. Assault ÄR medic med val. Antingen får du ett medpack, eller så får du en granatkastare. Och av min erfarenhet från betan så är granatkastaren grovt övervärderad över ett otroligt packe medicin.

12. Kan jag förstå, Commandern gav en slags känsla av enighet i laget, en kedja av order, MEN, få tyckte om att spela Commandern, det var rätt tråkigt att vara relegerad till att stirra på en karta och få kunde göra det ens bra. Squadleaders och squadsen sköter nu commanderns uppgifter istället.

13. Du gnäller allvarligt talat för att det finns ett extra spelläge att spela? Som du behöver inte ens spela? Väx upp bortskämda unge.

14. Det finns självklart inspirationer från det spelet, det är vad utvecklare gör, tar lärdomar och erfarenheter från tidigare utvecklade spel och applicerar det på nya spel. Och det fanns saker i BC2 jag gillade väldigt mycket, exempelvis att kunna spawna på alla i squadet vilket gjorde det så mycket lättare att hålla ihop och gjorde så att "squadleadern" inte behövde vara en mes som backade ur striden och höll sig undan för att agera mobil spawnpoint.

15. FZ skriver om spel, DICE gör spel. FZ är svenskt, DICE är svenskt. Känns som en rätt naturlig relation där.

16. Till Half-Lifes försvar, det var ett briljant gjort spel och förtjänade allt guld och glitter det har någonsin fått. System Shock 2 var fortfarande bra men hade vissa irriterande saker som ett segment i spelet man INTE kunde passera om man hade speccat EN SPECIFIK skill.

17. Utmärkt, bra sagt, jag gillar att läsa recensioner men kollar också gärna filmer, artiklar, testar spelen hos kompisar för att bilda en egen uppfattning om hur spel är innan jag köper dem. Däremot om man går ut på internet och spyr ut en mängd påstånd som inte är sanna eller bara dumma så får man ta att man blir kritiserad.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Bazajaytee har väl redan nekat detta?

Medlem
Skrivet av laxan96:

MAN KAN AVBOKA BATTLEFIELD 3 OM MAN BOKAT DET VIA ORIGIN UT I FALL ATT NI VILL VÄNTA OCH SE OM DET KOMMER EN STEAM VERSION. DET ÄR BARA ATT RINGA TILL EA:S KUNDSUPPORT, GJORDE DET FÖR BARA NÅGRA TIMMAR SEDAN. HÄR ÄR NUMRET!

EA SUPPORT

http://ease.custhelp.com/

Telefon: +46 844 68 00 04

Öppettider: Mån - Fre 9.00 - 18.00

För mer Info läs mitt fourm-inlägg:
http://www.fz.se/forum/battlefield/battlefield-3-gr-att-avbok...

+ rep.

Skriv svar