Skyrim-manualen har läckt ut på nätet

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av lolBEEF:

Magicka? Ska inte Arrowhead stämma Bethesda nu? Bethesda gillar ju sånt.

Vad skulle dem kunna stämma dem för?

Hade dem kunnat, hade dem gjort det.

För att ha använt ordet Magicka. Antar att du inte har hängt med så mycket i svängarna på senaste...

Medlem
Skrivet av Dunder:

Brawling brukar väl inte översättas till tjafsa..?

Nej, det brukar snarare översättas till "bråka". Se Google Translate

Ser väldigt många likheter med Oblivion, som förväntat. Men en skillnad som jag tror kan vara viktig är att man verkar kunna hantera sina följeslagares inventory. Det innebär väl att man bör kunna ha med sig mycket mera loot? Vill minnas att jag i Oblivion ständigt käkade en massa feather-potions för att kunna bära med mig allt loot hem till städerna för att sälja.
Detta kanske inte behövs i lika stor grad nu i så fall.

(Edit: Varför fungerade inte länken?)

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av lolBEEF:

Magicka? Ska inte Arrowhead stämma Bethesda nu? Bethesda gillar ju sånt.

Vad skulle dem kunna stämma dem för?

Hade dem kunnat, hade dem gjort det.

För att ha använt ordet Magicka. Antar att du inte har hängt med så mycket i svängarna på senaste...

Jo, jag har hängt med, och därmed kan jag säga att dem inte har något att stämma dem för...

Men denna diskussion tänker jag inte ge mig in i igen, så ha en fortsatt trevlig kväll!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform [...]

Källa på det tack! Dessutom så tycker jag att hela konceptet med "lead platform" är lite mystiskt.

Skrivet av Hannu:

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Jag tror du missförstod mig. Jag ville enbart att du skulle definiera vad du menade med "konsollsjukan".
Av ditt inlägg så verkar det vara ett spel vars primära målgrupp inte är PC-spelare. Men du undviker systematiskt frågan genom att säga att det är fakta att någonting som du inte ens definierat existerar.

"Work began on The Elder Scrolls IV: Oblivion shortly after the release of Morrowind in 2002.[13] By mid-September 2004, Oblivion had been officially announced, and its title released"

" Code for the PC and Xbox 360 were somewhat interchangeable, owing to the similarity in system architecture between the consoles,[53] but the team still had to divide its programming staff between the two."

Utvecklar teamet var delad i två delar vid utvecklingen, ena delen sattsade på PC versionen och den andra Xbox versionen, men använde sig i vissa fall av samma kod.

I Skyrim blir det en portning direkt av konsol versionerna till PC, vilket brukar leda till diverse gameplay-buggar, grafik glitchar, kontroll problem etc.

Är du någolunda insatt i dagens spelutveckling så behöver jag inte förklara djupare i problemen.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_The_Elder_Scrolls...]

Inaktiv
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform [...]

Källa på det tack! Dessutom så tycker jag att hela konceptet med "lead platform" är lite mystiskt.

Skrivet av Hannu:

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Jag tror du missförstod mig. Jag ville enbart att du skulle definiera vad du menade med "konsollsjukan".
Av ditt inlägg så verkar det vara ett spel vars primära målgrupp inte är PC-spelare. Men du undviker systematiskt frågan genom att säga att det är fakta att någonting som du inte ens definierat existerar.

"Work began on The Elder Scrolls IV: Oblivion shortly after the release of Morrowind in 2002.[13] By mid-September 2004, Oblivion had been officially announced, and its title released"

" Code for the PC and Xbox 360 were somewhat interchangeable, owing to the similarity in system architecture between the consoles,[53] but the team still had to divide its programming staff between the two."

Utvecklar teamet var delad i två delar vid utvecklingen, ena delen sattsade på PC versionen och den andra Xbox versionen, men använde sig i vissa fall av samma kod.

I Skyrim blir det en portning direkt av konsol versionerna till PC, vilket brukar leda till diverse gameplay-buggar, grafik glitchar, kontroll problem etc.

Är du någolunda insatt i dagens spelutveckling så behöver jag inte förklara djupare i problemen.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_The_Elder_Scrolls...]

Nu så stärker ju det där absolut inte ditt påstående att pc var "lead platform" för oblivion.

Angående spelutveckling så anser jag att jag är relativt insatt, jag har jobbat med openGL, DX och arbetat som programerare. Dessutom vet jag att xbox också använder sig av DX.
Det finns mig veterligen ingenting som skulle skapa problem med en portning från konsol till PC.

Däremot så slarvas det ibland vilket kan ge otrevliga konsekvenser t.ex. muspekaracceleration som kan anses vara oönskat. Det går att göra utmärkta portningar som t.ex. Splinter Cell Chaos Theory, Jade Empire, vissa av GTA-spelen men personligen måste jag säga att KotOR är den bästa portningen av ett konsolspel till PC.

Medlem
Skrivet av Håkan:

No shit att "vissa" personer tjata ut varenda nyhet med "konsol suger, PC är skitcoolt". Fan köp er ett xbox eller ps3, kostar knappt något, så "vinner" ni när PC-spelen är bäst eller så "vinner" ni när konsolversionen är bättre. Slipper ni böla i varenda kommentar om hur PC-spelen blivit sämre o sämre.

Jag äger både PS3 och den här finfina dumburken jag sitter vid nu. Jag har kört massa olika spel till PS3 och till dator och vad jag har kommit fram till så är det bara bilspel som är bättre till konsol, fps och spel där man vill ha kontroll så äger PCn konsollerna. För att inte glömma hur mycket bättre grafik och prestanda PCn har.

nöff sad


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

OT: En liten reflektion angående trådens utveckling: Är det inte så att rätt många trådar verkar mutera till en "Konsol vs PC"-diskussion här på FZ numera? Känns så i a f. Tycker alla att detta i så fall är ett intressantare ämne än respektive tråds faktiska ämne? Jag tycker nog inte det.

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform [...]

Källa på det tack! Dessutom så tycker jag att hela konceptet med "lead platform" är lite mystiskt.

Skrivet av Hannu:

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Jag tror du missförstod mig. Jag ville enbart att du skulle definiera vad du menade med "konsollsjukan".
Av ditt inlägg så verkar det vara ett spel vars primära målgrupp inte är PC-spelare. Men du undviker systematiskt frågan genom att säga att det är fakta att någonting som du inte ens definierat existerar.

"Work began on The Elder Scrolls IV: Oblivion shortly after the release of Morrowind in 2002.[13] By mid-September 2004, Oblivion had been officially announced, and its title released"

" Code for the PC and Xbox 360 were somewhat interchangeable, owing to the similarity in system architecture between the consoles,[53] but the team still had to divide its programming staff between the two."

Utvecklar teamet var delad i två delar vid utvecklingen, ena delen sattsade på PC versionen och den andra Xbox versionen, men använde sig i vissa fall av samma kod.

I Skyrim blir det en portning direkt av konsol versionerna till PC, vilket brukar leda till diverse gameplay-buggar, grafik glitchar, kontroll problem etc.

Är du någolunda insatt i dagens spelutveckling så behöver jag inte förklara djupare i problemen.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_The_Elder_Scrolls...]

Nu så stärker ju det där absolut inte ditt påstående att pc var "lead platform" för oblivion.

Angående spelutveckling så anser jag att jag är relativt insatt, jag har jobbat med openGL, DX och arbetat som programerare. Dessutom vet jag att xbox också använder sig av DX.
Det finns mig veterligen ingenting som skulle skapa problem med en portning från konsol till PC.

Däremot så slarvas det ibland vilket kan ge otrevliga konsekvenser t.ex. muspekaracceleration som kan anses vara oönskat. Det går att göra utmärkta portningar som t.ex. Splinter Cell Chaos Theory, Jade Empire, vissa av GTA-spelen men personligen måste jag säga att KotOR är den bästa portningen av ett konsolspel till PC.

"...but the team still had to divide its programming staff between the two."

Upprepar mig själv, alltså var teamet uppdelat i två delar. En för Xbox och en för PC. Vilket inte ligger till i utvecklingen av Skyrim, där har dom sagt att det blir en rakt av portning till PC.

Medlem
Skrivet av NisseHult:

OT: En liten reflektion angående trådens utveckling: Är det inte så att rätt många trådar verkar mutera till en "Konsol vs PC"-diskussion här på FZ numera? Känns så i a f. Tycker alla att detta i så fall är ett intressantare ämne än respektive tråds faktiska ämne? Jag tycker nog inte det.

Vi diskuterar ju om Skyrim och Bethesda Softworks, om du syftar på manualen, så tror jag inte att det finns så mkt att säga om den,

Inaktiv
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform [...]

Källa på det tack! Dessutom så tycker jag att hela konceptet med "lead platform" är lite mystiskt.

Skrivet av Hannu:

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Jag tror du missförstod mig. Jag ville enbart att du skulle definiera vad du menade med "konsollsjukan".
Av ditt inlägg så verkar det vara ett spel vars primära målgrupp inte är PC-spelare. Men du undviker systematiskt frågan genom att säga att det är fakta att någonting som du inte ens definierat existerar.

"Work began on The Elder Scrolls IV: Oblivion shortly after the release of Morrowind in 2002.[13] By mid-September 2004, Oblivion had been officially announced, and its title released"

" Code for the PC and Xbox 360 were somewhat interchangeable, owing to the similarity in system architecture between the consoles,[53] but the team still had to divide its programming staff between the two."

Utvecklar teamet var delad i två delar vid utvecklingen, ena delen sattsade på PC versionen och den andra Xbox versionen, men använde sig i vissa fall av samma kod.

I Skyrim blir det en portning direkt av konsol versionerna till PC, vilket brukar leda till diverse gameplay-buggar, grafik glitchar, kontroll problem etc.

Är du någolunda insatt i dagens spelutveckling så behöver jag inte förklara djupare i problemen.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_The_Elder_Scrolls...]

Nu så stärker ju det där absolut inte ditt påstående att pc var "lead platform" för oblivion.

Angående spelutveckling så anser jag att jag är relativt insatt, jag har jobbat med openGL, DX och arbetat som programerare. Dessutom vet jag att xbox också använder sig av DX.
Det finns mig veterligen ingenting som skulle skapa problem med en portning från konsol till PC.

Däremot så slarvas det ibland vilket kan ge otrevliga konsekvenser t.ex. muspekaracceleration som kan anses vara oönskat. Det går att göra utmärkta portningar som t.ex. Splinter Cell Chaos Theory, Jade Empire, vissa av GTA-spelen men personligen måste jag säga att KotOR är den bästa portningen av ett konsolspel till PC.

"...but the team still had to divide its programming staff between the two."

Upprepar mig själv, alltså var teamet uppdelat i två delar. En för Xbox och en för PC. Vilket inte ligger till i utvecklingen av Skyrim, där har dom sagt att det blir en rakt av portning till PC.

Jag förstod det; första gången. Men du har fortfarande inte motiverat din ståndpunkt.

Först är oblivion bra för att det hade pc som "lead platform" sen så ändrar du dig och plötsligt så duger det att programeringsteamet var uppdelat i två delar och du säger att om jag sitter på någon kunskap om spelutveckling så är problemet självklart för mig.

Jag har kunskap om det och jag presenterar exempel på bra portningar och du svarar mig genom att upprepa dig. Jag förstår uppriktigt inte vart du vill komma? Vill du få det till att de flesta portningar är dåliga eller hatar du helt enkelt bara portade spel oavsett om de är bra portningar eller inte?

Observera att jag absolut inte är en konsol-kramare. Jag är bara nyfiken på vad du menar med att spel blir förstörda av "konsolsjukan".

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform [...]

Källa på det tack! Dessutom så tycker jag att hela konceptet med "lead platform" är lite mystiskt.

Skrivet av Hannu:

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Jag tror du missförstod mig. Jag ville enbart att du skulle definiera vad du menade med "konsollsjukan".
Av ditt inlägg så verkar det vara ett spel vars primära målgrupp inte är PC-spelare. Men du undviker systematiskt frågan genom att säga att det är fakta att någonting som du inte ens definierat existerar.

"Work began on The Elder Scrolls IV: Oblivion shortly after the release of Morrowind in 2002.[13] By mid-September 2004, Oblivion had been officially announced, and its title released"

" Code for the PC and Xbox 360 were somewhat interchangeable, owing to the similarity in system architecture between the consoles,[53] but the team still had to divide its programming staff between the two."

Utvecklar teamet var delad i två delar vid utvecklingen, ena delen sattsade på PC versionen och den andra Xbox versionen, men använde sig i vissa fall av samma kod.

I Skyrim blir det en portning direkt av konsol versionerna till PC, vilket brukar leda till diverse gameplay-buggar, grafik glitchar, kontroll problem etc.

Är du någolunda insatt i dagens spelutveckling så behöver jag inte förklara djupare i problemen.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_The_Elder_Scrolls...]

Nu så stärker ju det där absolut inte ditt påstående att pc var "lead platform" för oblivion.

Angående spelutveckling så anser jag att jag är relativt insatt, jag har jobbat med openGL, DX och arbetat som programerare. Dessutom vet jag att xbox också använder sig av DX.
Det finns mig veterligen ingenting som skulle skapa problem med en portning från konsol till PC.

Däremot så slarvas det ibland vilket kan ge otrevliga konsekvenser t.ex. muspekaracceleration som kan anses vara oönskat. Det går att göra utmärkta portningar som t.ex. Splinter Cell Chaos Theory, Jade Empire, vissa av GTA-spelen men personligen måste jag säga att KotOR är den bästa portningen av ett konsolspel till PC.

"...but the team still had to divide its programming staff between the two."

Upprepar mig själv, alltså var teamet uppdelat i två delar. En för Xbox och en för PC. Vilket inte ligger till i utvecklingen av Skyrim, där har dom sagt att det blir en rakt av portning till PC.

Jag förstod det; första gången. Men du har fortfarande inte motiverat din ståndpunkt.

Först är oblivion bra för att det hade pc som "lead platform" sen så ändrar du dig och plötsligt så duger det att programeringteamet var uppdelat i två delar och du säger att om jag sitter på någon kunnskap om spelutveckling så är problemet självklart för mig.

Jag har kunnskap om det och jag presenterar exempel på bra portningar och du svarar mig genom att upprepa dig. Jag förstår uppriktigt inte vart du vill komma? Vill du få det till att de flesta porningar är dåliga eller hatar du helt enkelt bara portade spel oavsett om de är bra portningar eller inte?

Ser ingen anledning att presentera exempel på bra portningar när det finns minst lika många(eller fler) dåliga portningar av spel.

Nu snackar vi om Skyrim och om Bethesda Softworks ska lyckas göra en någolunda bra portning.

Jag har vart med om så många dåligt portade spel så jag ryser bara av order "portning".

Jag är inte insatt alls i spelutveckling men jag förmodar att om du delar upp ett team på två delar där ena delen jobbar med endast konsol och de andra med endast pc. Så kan båda teaman jobba igenom buggar just på sin plattform, men utvecklar man till en plattform och portar om koden direkt till en annan plattform så uppstår det problem som man inte upptäcker i portnings versionen eftersom den inte testas lika mycket.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Alltid gillat TES spelen, hoppas det här inte är konsolskadat så jag går miste om godbiten :/

Du spammar ju alltid alla trådar med "kosolifierat skitspel", "PC är bäst" och andra icke-motiverade kommenterar.

Jag skulle gärna vilja att du uttryckligen sa vad denna konsollsjuka innebär med tanke på att TES har varit multiplattform sedan morrowind. Det skiljer dessutom väldigt mycket på dagerfall och morriwind. Skillnader är t.ex. som exempelvis enormt mycket mindre värld i morrowind, möjligheten att köpa hus och förmågan att klättra fanns dessutom i daggerfall.

Så om då morrowind inte är ett "konsolifierat skitspel" då det tagit bort features från sin föregångare vad är då ett spel som lider av konsollsjukan?

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform, nu är konsolerna leadplatform till Skyrim. Därav mitt beskymmer, men modverktyg ska släppas till PC så det löser sig förmodlingen.

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Hannu har rätt! Det blir sämre kvalitet och mekaniken fungerar sämre när ett spel har konsol som huvudplattform......

Utvecklarna inser att det lönar sig att satsa på konsolerna. Det säljer mera där än på PC. Ni PC folk kanske ska ta och köpa spelen och stödja era utvecklare så dom stödjer er i framtiden.

Så du menar om jag köper spelet till PC stödjer inte jag utvecklarna lika mycket som om jag skulle köpa det till konsol? Skitsnack och jag stödjer inte dumma saker och saker som fördummar.
Varför köpa silver när man kan få tag på guld istället? Varför stå stilla när man kan gå framåt? (förstår ni inte vad jag menar så lär ni inte vara den vassaste kniven i lådan....)
Jag tänker aldrig i helvette stödja konsol då det är sämre på alla plan i princip. Visst en bra gaming dator kanske kostar mer än en konsol men det är helt klart värt det eftersom man får det man betalar för och konsol grejerna är ju utdaterade.....
Jag är inte en pirat eftersom det är rent av stöld och jag har tillräckligt mycket ära och moral för att det aldrig skulle falla mig in att sno något. Jag önskar att fler skulle ha den självdisciplinen att avstå att "pirata" spel etc. men tyvärr så finns det många avskum och oärliga personer där ute som saknar självdisciplin, respekt och ärlighet.....

Medlem
Skrivet av Exim:

vad är matlagning till skilnad från alchemy ?

Påminn mig att aldrig äta något som du lagat, någonsin!

Medlem

Jag ska brawla med alla!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Dreako:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Hannu:

Alltid gillat TES spelen, hoppas det här inte är konsolskadat så jag går miste om godbiten :/

Du spammar ju alltid alla trådar med "kosolifierat skitspel", "PC är bäst" och andra icke-motiverade kommenterar.

Jag skulle gärna vilja att du uttryckligen sa vad denna konsollsjuka innebär med tanke på att TES har varit multiplattform sedan morrowind. Det skiljer dessutom väldigt mycket på dagerfall och morriwind. Skillnader är t.ex. som exempelvis enormt mycket mindre värld i morrowind, möjligheten att köpa hus och förmågan att klättra fanns dessutom i daggerfall.

Så om då morrowind inte är ett "konsolifierat skitspel" då det tagit bort features från sin föregångare vad är då ett spel som lider av konsollsjukan?

Skillnaden mellan Skyrim och dess förgångare är att Oblivion och de äldre utvecklades med PC som lead platform, nu är konsolerna leadplatform till Skyrim. Därav mitt beskymmer, men modverktyg ska släppas till PC så det löser sig förmodlingen.

Bryr mig mindre om ditt gråt över mina kommentarer och s.k. "spam". Läs det inte helt enkelt, men tyvärr så är det fakta i dagens spelindustri. Rage är ett bra exempel.

Hannu har rätt! Det blir sämre kvalitet och mekaniken fungerar sämre när ett spel har konsol som huvudplattform......

Utvecklarna inser att det lönar sig att satsa på konsolerna. Det säljer mera där än på PC. Ni PC folk kanske ska ta och köpa spelen och stödja era utvecklare så dom stödjer er i framtiden.

Så du menar om jag köper spelet till PC stödjer inte jag utvecklarna lika mycket som om jag skulle köpa det till konsol? Skitsnack och jag stödjer inte dumma saker och saker som fördummar.
Varför köpa silver när man kan få tag på guld istället? Varför stå stilla när man kan gå framåt? (förstår ni inte vad jag menar så lär ni inte vara den vassaste kniven i lådan....)
Jag tänker aldrig i helvette stödja konsol då det är sämre på alla plan i princip. Visst en bra gaming dator kanske kostar mer än en konsol men det är helt klart värt det eftersom man får det man betalar för och konsol grejerna är ju utdaterade.....

Han syftade nog på att det piratkopieras mer på PC än på konsoll...

Inaktiv

Undrar om PC utgåvan får en manual, steamworks spel brukar ju bara vara en kod för att låsa upp spelet på steam och en helt meningslös skiva som inte fyller någon nytta alls.

Medlem

Hmm followers var kass i oblivion, kass i fallout 3, kass i fallout new vegas... så lär vara kass i Skyrim med. Men man kan ju hoppas. T.ex. kunna ge dom order on the fly så som stay here, attack etc. istället för att se dom plötsligt dra iväg 500 meter för att börja slå på en drake som inte en sett en... (vet inte hur många gånger ED-E gjorde så i fallout:nv* trots att han stod på defensive, passive, stay close etc etc)

*Ja jag vet inte bethseda, men var deras spelmotor och ai i grunden...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag ska spela som en så barbarlik klass som möjligt, så brawl passar mig fint
Lägg ner Mojang stämningen så bokar jag spelet igen^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Långa citat borde automatiskt minimeras, så kan man maximera om man tycker början e intressant å vill läsa vidare. Får ju fan brännskador på "scroll" fingret!

Medlem

Att filtrera intressanta inlägg mellan alla PC VS konsoll i trådar på FZ nuförtiden är fan inte det lättaste.. :/

Själv kommer jag njuta av vanilla-versionen på 360 (som förhoppningsvis inte är ett totalt clusterfuck av buggar, vilket isf förmodligen gäller alla tre versionerna) sedan skaffa det till PC och avnjuta det igen med en handfull fina mods.

(se vad ni fick mig att göra! Skriva ett inlägg om konsoll VS PC.. )

Skägg.
10 Chambers

Har städat tråden på diverse idioti och trams.


signatur
Medlem
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av Soulless:

Sjukt bra stämmning i den hära tråden

Bättre än Såporna på TV

Ett garanterat köp dock : ) .. (PC)

För övrigt vet jag inte vart alla får att PC spelare bara Piratar sina spel.
Känns som pirat eran är över, För en 3 år sedan pirata de väldigt mycket, Men tror den siffran dalat.
Sedan har man läst och sett folk på Youtube som rekommenderar sina subscribers att pirata en del spel , Pga av de tycker att utvecklarna inte borde få betalt för skiten de gjort. Men det e jue fel .. Är ett spel tillräckligt bra så att man kan pirata det och spela det ett tag + 4 h ?? .. borde väl det antyda att det fans något bra i spelet som lyckades dra en till det .Och då borde de iaf vara värda lite pengar -.

Undra om Demon/Betor minskar pirateriet ? ..
Då kan ju folk testa det och redan då avgöra om man ska köpa spelet eller ej ..
Men sedan finns det ju folk som aldrig betalar för vad dem spelar .. Dock gäller detta konsol oxo .. Då jag vet flertal st i min bekantskap som haft piratade spel på sina konsoler .

+4h ja då är det väl värt 10kr skulle jag säga. Vill ha ut åtminstone 100 timmar innan det är värt att betala 400kr för ett spel men det bör man ju kunna få ut av skyrim dock fast vet inte om man vill köpa det med tanke på hela Mojang historien...

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av Soulless:

Sjukt bra stämmning i den hära tråden

Bättre än Såporna på TV

Ett garanterat köp dock : ) .. (PC)

För övrigt vet jag inte vart alla får att PC spelare bara Piratar sina spel.
Känns som pirat eran är över, För en 3 år sedan pirata de väldigt mycket, Men tror den siffran dalat.
Sedan har man läst och sett folk på Youtube som rekommenderar sina subscribers att pirata en del spel , Pga av de tycker att utvecklarna inte borde få betalt för skiten de gjort. Men det e jue fel .. Är ett spel tillräckligt bra så att man kan pirata det och spela det ett tag + 4 h ?? .. borde väl det antyda att det fans något bra i spelet som lyckades dra en till det .Och då borde de iaf vara värda lite pengar -.

Undra om Demon/Betor minskar pirateriet ? ..
Då kan ju folk testa det och redan då avgöra om man ska köpa spelet eller ej ..
Men sedan finns det ju folk som aldrig betalar för vad dem spelar .. Dock gäller detta konsol oxo .. Då jag vet flertal st i min bekantskap som haft piratade spel på sina konsoler .

+4h ja då är det väl värt 10kr skulle jag säga. Vill ha ut åtminstone 100 timmar innan det är värt att betala 400kr för ett spel men det bör man ju kunna få ut av skyrim dock fast vet inte om man vill köpa det med tanke på hela Mojang historien...

Antar du aldrig köpt dig typ en läskburk eller en öl eller dylikt då. Jag menar en storstark på krogen 70-90kr och ger väl nöje i typ... 15min?

Blir ju rätt begränsat med spel o köpa annars om du betalar max 4kr timmen.

On Topic: Jo Pc är det enda rätta för denna typen av spel enbart pga moddar, Oblivion var ju riktigt skräp i standard utförande, var ju först med moddar det var ett vettigt spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av Soulless:

Sjukt bra stämmning i den hära tråden

Bättre än Såporna på TV

Ett garanterat köp dock : ) .. (PC)

För övrigt vet jag inte vart alla får att PC spelare bara Piratar sina spel.
Känns som pirat eran är över, För en 3 år sedan pirata de väldigt mycket, Men tror den siffran dalat.
Sedan har man läst och sett folk på Youtube som rekommenderar sina subscribers att pirata en del spel , Pga av de tycker att utvecklarna inte borde få betalt för skiten de gjort. Men det e jue fel .. Är ett spel tillräckligt bra så att man kan pirata det och spela det ett tag + 4 h ?? .. borde väl det antyda att det fans något bra i spelet som lyckades dra en till det .Och då borde de iaf vara värda lite pengar -.

Undra om Demon/Betor minskar pirateriet ? ..
Då kan ju folk testa det och redan då avgöra om man ska köpa spelet eller ej ..
Men sedan finns det ju folk som aldrig betalar för vad dem spelar .. Dock gäller detta konsol oxo .. Då jag vet flertal st i min bekantskap som haft piratade spel på sina konsoler .

+4h ja då är det väl värt 10kr skulle jag säga. Vill ha ut åtminstone 100 timmar innan det är värt att betala 400kr för ett spel men det bör man ju kunna få ut av skyrim dock fast vet inte om man vill köpa det med tanke på hela Mojang historien...

Antar du aldrig köpt dig typ en läskburk eller en öl eller dylikt då. Jag menar en storstark på krogen 70-90kr och ger väl nöje i typ... 15min?

Blir ju rätt begränsat med spel o köpa annars om du betalar max 4kr timmen.

On Topic: Jo Pc är det enda rätta för denna typen av spel enbart pga moddar, Oblivion var ju riktigt skräp i standard utförande, var ju först med moddar det var ett vettigt spel.

Antar att du aldrig köpt öl på krogen? 70-90kr ?! WTF? Vad är det för jävla finställen du går till??? Inte ens Riche vid stureplan tar sånna ockerpriser.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av Soulless:

Sjukt bra stämmning i den hära tråden

Bättre än Såporna på TV

Ett garanterat köp dock : ) .. (PC)

För övrigt vet jag inte vart alla får att PC spelare bara Piratar sina spel.
Känns som pirat eran är över, För en 3 år sedan pirata de väldigt mycket, Men tror den siffran dalat.
Sedan har man läst och sett folk på Youtube som rekommenderar sina subscribers att pirata en del spel , Pga av de tycker att utvecklarna inte borde få betalt för skiten de gjort. Men det e jue fel .. Är ett spel tillräckligt bra så att man kan pirata det och spela det ett tag + 4 h ?? .. borde väl det antyda att det fans något bra i spelet som lyckades dra en till det .Och då borde de iaf vara värda lite pengar -.

Undra om Demon/Betor minskar pirateriet ? ..
Då kan ju folk testa det och redan då avgöra om man ska köpa spelet eller ej ..
Men sedan finns det ju folk som aldrig betalar för vad dem spelar .. Dock gäller detta konsol oxo .. Då jag vet flertal st i min bekantskap som haft piratade spel på sina konsoler .

+4h ja då är det väl värt 10kr skulle jag säga. Vill ha ut åtminstone 100 timmar innan det är värt att betala 400kr för ett spel men det bör man ju kunna få ut av skyrim dock fast vet inte om man vill köpa det med tanke på hela Mojang historien...

Antar du aldrig köpt dig typ en läskburk eller en öl eller dylikt då. Jag menar en storstark på krogen 70-90kr och ger väl nöje i typ... 15min?

Blir ju rätt begränsat med spel o köpa annars om du betalar max 4kr timmen.

On Topic: Jo Pc är det enda rätta för denna typen av spel enbart pga moddar, Oblivion var ju riktigt skräp i standard utförande, var ju först med moddar det var ett vettigt spel.

Antar att du aldrig köpt öl på krogen? 70-90kr ?! WTF? Vad är det för jävla finställen du går till??? Inte ens Riche vid stureplan tar sånna ockerpriser.

Bruakr iofs inte kolla så jävla noga vad saker kostar på krogen, men 70-90 är nog mer drinkpriser ja.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

"Antar du aldrig köpt dig typ en läskburk eller en öl eller dylikt då. Jag menar en storstark på krogen 70-90kr och ger väl nöje i typ... 15min?

Blir ju rätt begränsat med spel o köpa annars om du betalar max 4kr timmen."

Jo det blir rätt begränsat med spel men släpps ju aldrig något som enligt mig är nog bra nu för tiden. Senaste spelet jag köpte var minecraft för ett år sedan och enda spelen jag skulle sett som värda köp är för det första minecraft sen morrowind, diablo 2, star craft, HoMM III, WC3, cs 1.6, quake 1 - 3 och för att inte glömma unreal tournament (orginalet ofc inte den nyare dyngan...)

Så där har du min lista vilket inte är så lång så är rätt begränsat, nästa köp blir diablo 3, möjligen skyrim men mest troligt inte.

Edit: sen kan man ju inte jämföra öl med spel och jag skulle aldrig betala 90kr för en öl på krogen. Här kostar dom 45 - 55 (bor i norrbotten) och då köper jag max en - två för man förfestar ju av en anledning. För att slippa punga ut 1500kr för en kväll när man klarar sig på 150...

Medlem

Dicez min poäng var bara att utekvällen nog kostar mer pengar per timme än vad skyrim någonsin kommer göra (eller några spel med lite halvvettigt multiplayer för den delen), så kändes lite som ett ganska meningslöst "argument". (och något som brukar användas som försvar för piratkopiering även om du inte använde det så).

Spel till PC är ju inte direkt dyrt om man inte köper spelen till fullpris på typ Steam.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Dicez min poäng var bara att utekvällen nog kostar mer pengar per timme än vad skyrim någonsin kommer göra (eller några spel med lite halvvettigt multiplayer för den delen), så kändes lite som ett ganska meningslöst "argument". (och något som brukar användas som försvar för piratkopiering även om du inte använde det så).

Spel till PC är ju inte direkt dyrt om man inte köper spelen till fullpris på typ Steam.

Jo fast utekvällarna händer inte lika ofta som man spelar, skulle man betala lika mycke per timme som för en utekväll kostar så skulle mina utgifter per månad vara skyhöga istället för 5000 som jag har nu (med bostadshyra mat och allt som tillkommer) ^^ spelar en hel del ja men mest League of legends som gäller eftersom det är det enda jag finner underhållande atm och det är helt gratis.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av Soulless:

Sjukt bra stämmning i den hära tråden

Bättre än Såporna på TV

Ett garanterat köp dock : ) .. (PC)

För övrigt vet jag inte vart alla får att PC spelare bara Piratar sina spel.
Känns som pirat eran är över, För en 3 år sedan pirata de väldigt mycket, Men tror den siffran dalat.
Sedan har man läst och sett folk på Youtube som rekommenderar sina subscribers att pirata en del spel , Pga av de tycker att utvecklarna inte borde få betalt för skiten de gjort. Men det e jue fel .. Är ett spel tillräckligt bra så att man kan pirata det och spela det ett tag + 4 h ?? .. borde väl det antyda att det fans något bra i spelet som lyckades dra en till det .Och då borde de iaf vara värda lite pengar -.

Undra om Demon/Betor minskar pirateriet ? ..
Då kan ju folk testa det och redan då avgöra om man ska köpa spelet eller ej ..
Men sedan finns det ju folk som aldrig betalar för vad dem spelar .. Dock gäller detta konsol oxo .. Då jag vet flertal st i min bekantskap som haft piratade spel på sina konsoler .

+4h ja då är det väl värt 10kr skulle jag säga. Vill ha ut åtminstone 100 timmar innan det är värt att betala 400kr för ett spel men det bör man ju kunna få ut av skyrim dock fast vet inte om man vill köpa det med tanke på hela Mojang historien...

Antar du aldrig köpt dig typ en läskburk eller en öl eller dylikt då. Jag menar en storstark på krogen 70-90kr och ger väl nöje i typ... 15min?

Blir ju rätt begränsat med spel o köpa annars om du betalar max 4kr timmen.

On Topic: Jo Pc är det enda rätta för denna typen av spel enbart pga moddar, Oblivion var ju riktigt skräp i standard utförande, var ju först med moddar det var ett vettigt spel.

Antar att du aldrig köpt öl på krogen? 70-90kr ?! WTF? Vad är det för jävla finställen du går till??? Inte ens Riche vid stureplan tar sånna ockerpriser.

Bruakr iofs inte kolla så jävla noga vad saker kostar på krogen, men 70-90 är nog mer drinkpriser ja.

Du ville alltså vara lite manlig och skriva "starköl" när du egentligen bara köper drinkar på krogen fail.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Quake-konnässsör

Det är ju till Xbox360, rage!!

123
Skriv svar