"Doom 4 uppskjutet på obestämd tid"

Så länge de inte hotar oss med ett Rage 2 så kommer jag minnas ID för deras stordåd Doom & Quake. Tunga titlar...

Medlem

RAGE var det sämsta skitspelet jag någonsin lirat. Metacritic's user-betyg av ca 3.8 berättar allt om hur otroligt jävla misslyckat RAGE är på alla sätt och viss. Jag loskar på det från hög höjd, fy fan.

Medlem

Har själv inte spelat RAGE men det är en flopp utifrån vad jag hört.

Skrivet av vampyrer_suger:

Hade du betalat för spelet hade du kunnat patcha bort det

Det halvhjärtade försök till konsolport sög håret av ett svin och var ett utsträckt finger till ID's sanna fans. De så kallade patcharna var i bästa fall klena plåster på kapade lemmar, när de väl gjorde sitt jobb vilket verkligen inte var någon garanti.

Medlem

Rage är ett skämt som de flesta spel i dag. Och det är fan på tiden med nya konsoler. Jag orkar inte se den här fula grafiken längre.

Inaktiv

Tröttnade på spelet.
Det finns talesätt som lyder "if it ain't broke, don't fix it" och "skomakare bliv vid din läst".
De hade kunnat göra succé även genom att vara tjatiga, dvs levererat det som de alltid gjort tidigare. Ett FPS med ett bra multiplayerläge.

Själv hade jag helst velat se det första quake återfödas i ny grafikmotor med soundtrack av Trent Reznor. Hade ju inte blivit annat än succé och det är på tiden med då det bara levererats stroggos, imps och nazizombies sedan dess. Jag vill återvända till den där Lovecraftianska spelvärlden på nytt. Det var ju också där många av oss fångades in i multiplayer och i begynnelsen var FZ.se en samlingsplats för de svenska spelarna. Om jag inte missminner mig hade FZ en shambler som maskot.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Newklear:

Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.

10 minuter för att dra den slutsatsen? Ja jag säger då det...

Det laggar på en dator det inte ska lagga på och texturer tar 1-2 sekunder på sig att ladda klart varje gång man vänder sig om...

Bara det gör att man inte orkar spela längre än så.

Hade du betalat för spelet hade du kunnat patcha bort det

Hade jag betalat för spelet hade jag troligtvis blivit otroligt besviken


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Varför i helvete måste alla spel i dag ha siffror efter titeln i dag? Alla spel i mitt steam förutom Deus Ex (som kommer undan med att vara en prequal..) har siffror efter sig. Rage var ju en blek och tråkig postapokalyptisk kopia av fallout och borderlands och bjöd inte på något nytt. Spelskapare gör något nytt och fräscht, lite, lite nytänkande är väl inte för mycket begärt på spelutvecklingssidan. Är allt detta de stora distributionshusens fel där EA och Zenimax helt enkelt inte vågar satsa med nytänkande på osäkra kort. Usch nu behöver jag mer öl för att kyla av min vrede på spelmarknaden.

Medlem

id Software har stött på sitt egna Daikatana.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Dunder:

Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.

10 minuter för att dra den slutsatsen? Ja jag säger då det...

Det laggar på en dator det inte ska lagga på och texturer tar 1-2 sekunder på sig att ladda klart varje gång man vänder sig om...

Bara det gör att man inte orkar spela längre än så.

Inget jag märkt på min dator - och min är inget speciellt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Dunder:

Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.

10 minuter för att dra den slutsatsen? Ja jag säger då det...

Det laggar på en dator det inte ska lagga på och texturer tar 1-2 sekunder på sig att ladda klart varje gång man vänder sig om...

Bara det gör att man inte orkar spela längre än så.

Hade du betalat för spelet hade du kunnat patcha bort det

Hade jag betalat för spelet hade jag troligtvis blivit otroligt besviken

De sakerna du klagade på hade inte varit kvar. Om du tror att du skulle vara otroligt besviken på spelet även utan de buggarna och efter att ha spelat det 10 minuter MED buggarna...så tror jag du inte direkt hade rätt inställning redan innan du startade spelet äns.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Förstår inte varför folk ser ner på Rage hela tiden. Det är ju årets actionröj i mina ögon. Snabb och tajt action med roliga vapen

Kunde inte sagt det bättre själv! Håller på och spelar Rage för fullt och har skitkul! Riktigt snyggt och välgjort.
Synd bara med problemen med drivrutinerna i början. Många gamers kommer aldrig att ge spelet en riktig chans bara p g a det. Id skulle nog ha väntat med släppet tills AMD och Nvidia hade släppt icke-beta drivisar med stöd för Rage.

Medlem

Väldigt luddig källa - som vanligt. Alla svenska spelsidor verkar vara grundade på att utan någon källkritik återupprepa nyheter från större utländska sidor. "En anonym källa som påstår sig stå nära de båda utgivarna" kom igen!

Funderar på att skicka ett anonymt mail till Kotaku om att jag arbetar på Valve och att Half-Life 3 är färdigt och gjort i Gamebryo-motorn. Det lär väl hamna här på FZ direkt.

Medlem

Tyckte Rage var ett riktigt bra spel, men så gillade jag även Doom3 trots sina skavanker

Medlem
Skrivet av NisseHult:
Skrivet av LordDaimos:

Förstår inte varför folk ser ner på Rage hela tiden. Det är ju årets actionröj i mina ögon. Snabb och tajt action med roliga vapen

Kunde inte sagt det bättre själv! Håller på och spelar Rage för fullt och har skitkul! Riktigt snyggt och välgjort.
Synd bara med problemen med drivrutinerna i början. Många gamers kommer aldrig att ge spelet en riktig chans bara p g a det. Id skulle nog ha väntat med släppet tills AMD och Nvidia hade släppt icke-beta drivisar med stöd för Rage.

Det är mindre ansträngande att anamma andras åsikter, många gånger trots att man inte ens spelat spelet

KoP
Medlem

9 timmars spelande Rage so far, and love it. Flyter i underbara 60 fps på xb vilket gör mycket för känslan. Sen att det ser hyffsat snyggt ut är mest bonus. Och kararaktärs designen, gotta love it.

Medlem

Var sugen på att lira FPS Spel och började lira Rage. Tyvärr så var det inte vidare underhållande även om det är snyggt osv. Så det blev Crysis 2 istället av en händelse, det är något helt annat i FPS väg.

Tror ID inte ska göra det så avancerat. Satsa på multiplayer och fragfest istället.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Newklear:

Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.

10 minuter för att dra den slutsatsen? Ja jag säger då det...

Det laggar på en dator det inte ska lagga på och texturer tar 1-2 sekunder på sig att ladda klart varje gång man vänder sig om...

Bara det gör att man inte orkar spela längre än så.

Hade du betalat för spelet hade du kunnat patcha bort det

Hade jag betalat för spelet hade jag troligtvis blivit otroligt besviken

De sakerna du klagade på hade inte varit kvar. Om du tror att du skulle vara otroligt besviken på spelet även utan de buggarna och efter att ha spelat det 10 minuter MED buggarna...så tror jag du inte direkt hade rätt inställning redan innan du startade spelet äns.

Jag gick in med förhoppningarna att det var ett FPS liknande fallout, som är min favoritserie, men fick istället fula texturer, ett evigt hackande och eftersläpande dialoger uppslängd i ansiktet.

Nu hinner jag ändå inte spela det då BF3 snart dimper ner i brevlådan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ganska tråkigt spel överlag. Rage gör inget (förutom fordonsdelen som är som ett arkadspel ändå) som inte Fallout 3 gör bättre.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av gebe:

Ett nytt jävla old school fps a la Quake med fokus på multiplayer och med utökad esport-funktionalitet, är det för mycket att begära? Är rätt galet att det liksom fortfarande är Q3 som gäller nu 12 år senare. Vill inte ha fler cod/battlefield/gow kloner eller projekt som Rage! Vore ju underbart om ID kunde gå "back to the basics" och fylla detta vakum, kan någon besanna mina böner?!

SÅ JÄVLA MYCKET WORD PÅ DET. Fan vad jag väntar på att den dagen skall komma.

Medlem

Slutet I Rage var kanske inte det bästa om man säger så. Lite abrupt och man fick aldrig någon känsla för The Authority.

Medlem

Om Rage kunnat erbjuda samma möjligheter till inlevelse som exempelvis The Witcher 2 så hade jag gett det full pott. Inget snack.

Otroligt snyggt (de bitarna som man faktiskt ser och inte allt småtjafs man ändå springer förbi. Rätt prioriterat, enligt mig.)

Så nära den äkta PC-känslan man antagligen kan förvänta sig av ett spel utvecklat till konsol i första hand. Gällande både FP och bil-delarna.

Fiender som faktiskt kändes spännande. Inte minst tack vare deras hyfsat oberäkneliga/smarta beteende.

Korta laddningstider.

(Jag spelade Rage utan några som helst problem från release genom att helt enkelt avinstallera mina ATI Catalyst-drivrutiner, med dessa installerade så buggade allt. Det är ju om inget annat ett tecken på att id hade minimal del av ansvaret för problemen som folk upplevde grafiskt.)

Det är sant som många av er säger att id bör hålla sig till spel med mindre story och mer skjutande, men jag tycker ändå att det enda riktigt stora problemet med Rage gällande storyn var slutet och hur abrupt det kändes. Något som jag inte förstår är hur man kan jämföra Rage med Borderlands och säga att spelet är dåligt, när Borderlands har sämre pang-pang OCH story, samt att slutet är det mest patetiska i något spel som håller relativt hög klass.

Och ja, jag har varit förtjust i id software sedan Quake 3, det mest ösiga och finslipade multiplayer-fps'et någonsin.

Medlem

Har inte spelat rage och är inte särskillt intresserad av det heller. Quake IV var ju inte heller någon höjdare.
Men Doom3 tycker jag var ett riktigt bra spel! De lyckades utmärkt med att göra en modern tappning av ett gammeldags spelkoncept!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag hatar att säga det. Men dem hade sin storhetstid. Id Software var bra, men tror inte dem klarar sig i den nya marknaden.

Håller med dig.
Crytech och ID tycker jag har samma problem: de gör bra spel från ett tekniskt perspektiv. Men speldesign och -stil samt interaktionen mellan dessa två är väldigt viktiga faktorer idag. Särskilt Randy och Borderlands 2 verkar ha fattat detta och har marknadsfört sig hårt på just det.

Crysis och Rage för mig är endast spelmotorer... väldigt tråkiga och enformiga spel. Bra pang pang, men inte mycket mer utöver det förutom den tekniska fascinationen.

Medlem

Jag har inte spelat Rage än, jag tänker inte köpa det till fullpris efter vad jag läst. Det kvittar att dom släppt en patch som löser det mesta, att ID skiter så fullständigt i PC-spelarna vid släpp av ett nytt spel är bara tragiskt, med tanke på var dom kommer ifrån.

Rage fungerade ju på Xbox och mobiltelefoner, är det där ID vill fokusera så är jag inte intresserad längre... Det är väl på telefon-hårdvara det nya DOOM-spelet hamnar då också, där det finns mest pengar att tjäna.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

ID tappar nog inte pengar men dom tappar nog fans. Med tanke på att John Carmack själv sa att spelen efter Rage kommer att gå snabbare att göra på Quakecon. Det finns inget att länga efter angående ID. Det är synd, marknaden är stor och många roliga spel släpps som man kan spela, men det är alltid något speciellt med Carmack och hans spel, de är så stabila och genialiska på vissa områden.

Medlem

Haha. Bra initiativ. Är också innerligt trött på folk som inte förstår skillnaden på "de och "dem".


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Rage är ju skitkul ju! Fattar inte bara inte, j*vla skiiiiiiiiit! Doom 4 skulle ju bli skitcoolt på den här motorn. Stora raviner med demoner som attackerar, och lite cool Doom-musik. Fan vad jag hatar alla nu! (dock ta inte åt er).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

123
Skriv svar