Svindlande försäljningssiffror för Battlefield 3

Medlem

Haters gonna hate.

Battlefield 3 är Årets bästa spel. Så länge man får det att funka.

Vad är det för gnäll om Punkbuster? Jag har inga problem. Fast i och för sig kör jag nog bara på icke Punkbuster servrar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Battlefield 3 är Årets bästa spel. Så länge man får det att funka.

Hehe, ja det lär ju bli årets bästa multiplayer shooter i alla fall, hoppas att årets spel blir Skyrim om det är så bra som jag hoppas att det kommer vara! Men det är ju helt klart en kandidat till den titeln, hoppas bara inte det blir MW3.. för då faller natt mössan från knoppen ner i ask koppen.

Medlem
Skrivet av Remus:

Haters gonna hate.

Battlefield 3 är Årets bästa spel. Så länge man får det att funka.

Vad är det för gnäll om Punkbuster? Jag har inga problem. Fast i och för sig kör jag nog bara på icke Punkbuster servrar.

Mm varför gnäller du på folk som "gnäller" när dom har ganska kritiska problem? När du inte ens kör på punkbuster servar..

Medlem
Skrivet av Svenpa:

En annan av mina polare har stora problem med att bli disconnected när som helst, därav förlorar alla sina poäng varje gång. Detta är särskilt illa då man är chanslös med helikoptrar och flygplan utan några unlocks om man möter folk som har dom, detta blir värre med tiden då det bli fler och fler som får dessa.

Att använda sig av webbläsaren som browser verkar inte heller särskilt genomtänkt. De verkar mena att man kan göra vad man vill om man inte är "tvingad" in i ett fullscreen program o väntar på att banan ska ladda etc. Men egentligen sitter man bara o stirrar på rutan nere i hörnet på att det ska starta. Har man satt på "start when ready" så kan man inte påbörja nått annat för då blir man plötsligt avbruten. Har man inte satt den på autostart så kan man lätt hinna bli kickad då de flesta servers kör "kick after 300seconds of being idle". Själv gillar jag ha en massa flikar öppna samtidigt vilket tar en jädra massa minne, vanligtvis stänger jag webbläsaren och kör igång spelet för att minnet inte ska ta slut. Nu måste jag antingen öppna en annan webbläsare för battlelog eller stänga alla mina fliker (då kan dom inte återskapas till skillnad från när jag stänger webbläsaren istället).

Fast poängen sparas ändå.. Bara att man får dom när mapen är slutspelad. Har själv också problemet att spelet hakar sig så ja måste hoppa ur och börja om. Men säg till han o hålla koll längst ner i vänstra hörnet på battle repports så kommer infon där såfort banan är klar hur mycket poäng osv man fick även om man blev disconnectad.

Ang server browsen så det där känns mer som att det bara är kul att gnälla för att något är nytt och inte som det är i alla andra spel.. Känner du att du inte hinner kolla något annat så hoppa bara in i spelet och kolla på laddningsrutan om det känns bättre istället för att vänta på att det startat själv Är ju precis samma väntetid som det är om du skulle hålla på o bläddra inne i spelet som det är att ha det på sättet det är nu..

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Coop är tydligen mer ostabilt än vanlig mp, att ens lyckas starta är 1/4 chans och då blir man dessutom disconnected 50/50 mitt i det. Ibland vill origin inte ens launcha BF3 utan battlelog sätter sig bara på "Initializing" tills man stoppar och startar om igen.

För mig är det bara multiplayer som buggar. Single och coop inga problem, multiplayer så fryser datorn helt efter 10-30 minuter. Läst så mycket inlägg så ögonen blöder, och såklart testat massa olika settings med drivisar .. bytt drivisar..får väl se vad som händer då patchen kommer.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Conana:

De borde räkna antalet klient- och servercrascher på något sätt med. Har ett antal försök att joina servrar som bara resulterar i crash för klient samt "Disconnected from server"-fel.

Skrivet av Idono:

98.9% är jätte dåligt.......

Det betyder att 1/100 server är ofunktionell. Sjukt dålig siffra.
Hade det varit 1/1000-10 000 så hade det varit bra.

Uppdatera er punkbuster manuellet, varken jag eller mina polare har problem med DCs eller lagg, förutom Theran Highway där det rubberbandar ibland. Mest troligen glitch i banan.

Min brors dator hänger sig helt när han kör med punkbuster, vet du om även detta fixas om man uppdaterar manuellt?

Som sagt, jag har inte haft några som helst problem, ändå uppdaterade jag punkbustern manuellt eftersom dom rekommenderade det. Det är värt ett försök för din bror.

Inaktiv

sjönk i mina ögon direkt då man får läsa att dom ännu kör med skit punkbuster. Akdrig haft problem med något anticheat program men just den dyngan har krånglat och hållt på alla jävla spel jag lirat som kör med skiten. Låt punkbuster begravas och kör med något vettigare eller skapa ett vettigare. Anser att punkbuster är lika med djävulens påfund

Medlem
Skrivet av qun0:

sjönk i mina ögon direkt då man får läsa att dom ännu kör med skit punkbuster. Akdrig haft problem med något anticheat program men just den dyngan har krånglat och hållt på alla jävla spel jag lirat som kör med skiten. Låt punkbuster begravas och kör med något vettigare eller skapa ett vettigare. Anser att punkbuster är lika med djävulens påfund

Vet inte om det finns några vettiga alternativ? Punkbuster är kanske inte världen bästa lösning, men hellre den än inget alls.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Nej juste... servrarna är ju klart dem SÄMSTA jag kört på i något spel alltså... herrejävlar... Men när man väl kan köra så är det ju jävligt kul... men detta borde vara Battlefield Bad Company 3 istället.

Medlem

Håller med om att spawn skärmen är värdelös. Går inte att se vart man skall spawn i allt klutter. Borde gå att förstora i helskärm.

Inaktiv

Härligt med ännu mer Battlefield 3 nyheter!

När ska ni byta till er nya domän fz.ea.com ?

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av qun0:

sjönk i mina ögon direkt då man får läsa att dom ännu kör med skit punkbuster. Akdrig haft problem med något anticheat program men just den dyngan har krånglat och hållt på alla jävla spel jag lirat som kör med skiten. Låt punkbuster begravas och kör med något vettigare eller skapa ett vettigare. Anser att punkbuster är lika med djävulens påfund

Vet inte om det finns några vettiga alternativ? Punkbuster är kanske inte världen bästa lösning, men hellre den än inget alls.

eller som jag sa skapa en ny och kanske lite mer genomtänkt som inte kickar en m.m efter 5 sekunder som den kan göra utan någon anledning även om man uppdaterat. Tycker nästan vac funkar bättre men då är det ju synd att det inte funkar till bf 3. Så dom hade ju kunnat skapa ett nytt anticheat system till bf 3 innan det släpptes

Medlem
Skrivet av Stuff:

Fast poängen sparas ändå.. Bara att man får dom när mapen är slutspelad. Har själv också problemet att spelet hakar sig så ja måste hoppa ur och börja om. Men säg till han o hålla koll längst ner i vänstra hörnet på battle repports så kommer infon där såfort banan är klar hur mycket poäng osv man fick även om man blev disconnectad.

Ang server browsen så det där känns mer som att det bara är kul att gnälla för att något är nytt och inte som det är i alla andra spel.. Känner du att du inte hinner kolla något annat så hoppa bara in i spelet och kolla på laddningsrutan om det känns bättre istället för att vänta på att det startat själv Är ju precis samma väntetid som det är om du skulle hålla på o bläddra inne i spelet som det är att ha det på sättet det är nu..

Jaså score:en sparas kontinuerligt och ges när rundan är över? Tack för du sa det Jag frågade andra människor men formulerade mig kanske lite dumt då dom sa att det bara sparas i slutet av rundan.

Problemet är inte vad jag ser när jag väntar, det är att det stör min webbläsarhantering. Jag får väl erkänna att jag är en minoritet med ha många flika öppna samtidigt.

Medlem
Inaktiv

Riktigt bra spel, jag är så nöjd att jets inte blev som i BF2 för nu kan man faktiskt ha kul på banor med jets som något annat än pilot.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

fin gratisreklam av fz.se

Gratis? Knappast.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Synd att det är så mycket problem med det då (iaf origin). Fick ladda hem 12gb 3 gånger innan det bestämde sig för att fungera, repair install verifierar tydligen inte filerna ordentligt (eller alls?). En annan person som inte har så snabb och stabil lina har fått sitta o tanka i flera dygn totalt för minsta lilla avbrott avbryter hela processen. Dåligt med tanke på att en väldigt basic funktion för en digital tjänst med tunga filer är att kunna återuppta nerladdningar, han har inga problem med steam. En annan av mina polare har stora problem med att bli disconnected när som helst, därav förlorar alla sina poäng varje gång. Detta är särskilt illa då man är chanslös med helikoptrar och flygplan utan några unlocks om man möter folk som har dom, detta blir värre med tiden då det bli fler och fler som får dessa.

Coop är tydligen mer ostabilt än vanlig mp, att ens lyckas starta är 1/4 chans och då blir man dessutom disconnected 50/50 mitt i det. Ibland vill origin inte ens launcha BF3 utan battlelog sätter sig bara på "Initializing" tills man stoppar och startar om igen.

Serverbrowsern vägrar komma ihåg att man sorterar efter ping.

Att använda sig av webbläsaren som browser verkar inte heller särskilt genomtänkt. De verkar mena att man kan göra vad man vill om man inte är "tvingad" in i ett fullscreen program o väntar på att banan ska ladda etc. Men egentligen sitter man bara o stirrar på rutan nere i hörnet på att det ska starta. Har man satt på "start when ready" så kan man inte påbörja nått annat för då blir man plötsligt avbruten. Har man inte satt den på autostart så kan man lätt hinna bli kickad då de flesta servers kör "kick after 300seconds of being idle". Själv gillar jag ha en massa flikar öppna samtidigt vilket tar en jädra massa minne, vanligtvis stänger jag webbläsaren och kör igång spelet för att minnet inte ska ta slut. Nu måste jag antingen öppna en annan webbläsare för battlelog eller stänga alla mina fliker (då kan dom inte återskapas till skillnad från när jag stänger webbläsaren istället).

Det var ett genidrag av EA att lansera sin katastroftjänst ihop med ett hajpat spel som BF3. Samma sak kan sägas om STEAM när det kom men dom var först och nu är dom bäst.

Håller med om att jets är väldigt obalanserade men det är inga problem att levla fordon som är två- eller flersitsiga. En polare till mig är väldigt duktig på fordon och jag åkte med honom som gunner i helikopter och har hittills kommit nästan halvvägs i helikoptrar. Jets är svårare. Att man tappar poäng var någonting jag märkte väldigt ofta i BC2 men inte tappat ett enda poäng i BF3 hittills. De lagras ju nästan i realtid.

Coop har inte jag eller någon av mina 15-20 kompisar i battlelog haft problem med. Inga disconnect eller problem att starta.

Förstår inte riktigt problemen du har med battlelog. Det är den i särklass bästa serverbrowsern som någons skådats i ett Battlefield spel och varför skulle du inte kunna öppna andra flikar när du väntar på att spelet skall ladda? Dessutom så reserverar du en slot så fort du joinar även om du inte har "start game when it's ready". 300 sekunder är en del. Jag hinner oftast gå ut och röka i 5 minuter mellan rundor utan problem. Och skall du sitta och surfa i över 5 minuter medan du har reserverat en slot så är det inte mer än rätt att du blir kickad. Låt folk ta den som faktiskt skall spela. Och hur mycket minne har du i din dator? Jag har 4gb och med BF3, Boxee, Chrome, Skype, och Origin har jag ändå en 1gb ledigt.

Håller med dig om att EA kunde kört igång Origin och utvecklat det så att det höll lite klass innan man blev påtvingad skiten, men jag som hann registrera min nyckel innan servrarna dog, har i princip inte haft ett enda problem, bortsett någon krasch då och då. Spelet har nog kraschat 7 gånger under 25 timmars speltid i MP.

Medlem
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Svenpa:

En annan av mina polare har stora problem med att bli disconnected när som helst, därav förlorar alla sina poäng varje gång. Detta är särskilt illa då man är chanslös med helikoptrar och flygplan utan några unlocks om man möter folk som har dom, detta blir värre med tiden då det bli fler och fler som får dessa.

Att använda sig av webbläsaren som browser verkar inte heller särskilt genomtänkt. De verkar mena att man kan göra vad man vill om man inte är "tvingad" in i ett fullscreen program o väntar på att banan ska ladda etc. Men egentligen sitter man bara o stirrar på rutan nere i hörnet på att det ska starta. Har man satt på "start when ready" så kan man inte påbörja nått annat för då blir man plötsligt avbruten. Har man inte satt den på autostart så kan man lätt hinna bli kickad då de flesta servers kör "kick after 300seconds of being idle". Själv gillar jag ha en massa flikar öppna samtidigt vilket tar en jädra massa minne, vanligtvis stänger jag webbläsaren och kör igång spelet för att minnet inte ska ta slut. Nu måste jag antingen öppna en annan webbläsare för battlelog eller stänga alla mina fliker (då kan dom inte återskapas till skillnad från när jag stänger webbläsaren istället).

Fast poängen sparas ändå.. Bara att man får dom när mapen är slutspelad. Har själv också problemet att spelet hakar sig så ja måste hoppa ur och börja om. Men säg till han o hålla koll längst ner i vänstra hörnet på battle repports så kommer infon där såfort banan är klar hur mycket poäng osv man fick även om man blev disconnectad.

Ang server browsen så det där känns mer som att det bara är kul att gnälla för att något är nytt och inte som det är i alla andra spel.. Känner du att du inte hinner kolla något annat så hoppa bara in i spelet och kolla på laddningsrutan om det känns bättre istället för att vänta på att det startat själv Är ju precis samma väntetid som det är om du skulle hålla på o bläddra inne i spelet som det är att ha det på sättet det är nu..

Visste inte att mappen behövde vara avslutad men jag levlade till 22 förut och quittade strax innan mappen tog slut (skulle tvätta, brukare inte quitta för att det går dåligt) och hade alla mina poäng direkt i battlelog efter att jag hade quittat.

Medlem

Sedan så tycker jag det är minst sagt tråkiga försäljningssiffror. Det här spelet är ju en av de största launches genom tiderna och Batman Arkham City sålde ju 4.6 miljoner exemplar första veckan så det här är inte mycket att hänga i julgranen. Det var ju 8 miljoner som spelade betan och releaseversionen är ju bra mycket bättre och stabilare än betan.

Skrivet av robineng:

Riktigt bra spel, jag är så nöjd att jets inte blev som i BF2 för nu kan man faktiskt ha kul på banor med jets som något annat än pilot.

Jet-planen är ju SÄMST i BF3... ingen känsla, inget kul och ingen flygplans-känsla? BF2 med joystick FTW! Men BF3 är grymt kul förutom en super-mega stor försämring om det ska vara uppföljare för BF2, men ska det vara uppföljare för BFBC2 så är det en sjujävla bra förbättring. Det är lite roligt att dem ska kalla det för en "uppföljare för BF2" istället för "uppföljare för Bad Company 2". Men jag hoppas alla jävla CoD-spelare far åt helvete när MW3 kommer ut, värre campers finns det väl inte? Det gör det hela 99% så mycket tråkigare...

Medlem

Vänta bara tills cod släpps, undra hur många miljoner det kommer sälja.. fast bf spelen har ju alltid haft problem med punkbuster, problemet är ju att jag fattar inte varför dom inte gjort en auto check update som dom gör med bc2 innan man startar, vet att jag hade massa problem med en halvgammal punkbuster men ändå fick jag ingen indikation i spelet att det var den som strulade, man blev ju inte kickad direkt, sen när man fixade en manuell update så var alla problem borta men jag tror inte dom flesta ens vet hur punkbuster funkar osv..

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av robineng:

Riktigt bra spel, jag är så nöjd att jets inte blev som i BF2 för nu kan man faktiskt ha kul på banor med jets som något annat än pilot.

Jet-planen är ju SÄMST i BF3... ingen känsla, inget kul och ingen flygplans-känsla? BF2 med joystick FTW! Men BF3 är grymt kul förutom en super-mega stor försämring om det ska vara uppföljare för BF2, men ska det vara uppföljare för BFBC2 så är det en sjujävla bra förbättring. Det är lite roligt att dem ska kalla det för en "uppföljare för BF2" istället för "uppföljare för Bad Company 2". Men jag hoppas alla jävla CoD-spelare far åt helvete när MW3 kommer ut, värre campers finns det väl inte? Det gör det hela 99% så mycket tråkigare...

Visst kanske jetsen inte är lika roliga att flyga i BF3 som i BF2, men det var inte det jag pratade om. Nu är jetsen faktiskt roliga i spelet för någon annan än dom som flyger jets, för du blir inte sönderbombad så fort du visar dig vid ett objective.

Medlem

För er som tycker kartan är konstig och liten, när ni trycket M efter det trycker ni N i det läge ni vill ha kartan dvs zooma ut osv. För övrigt ett roligt spel, inte haft något problem alls med det vare sig lagg eller buggar.

Dock hade min vän problem men vi chattade men supporten och (12 min kö) dom fixade det på 1 min efter vi var i kontakt med dem. Bra support!


signatur

IDKFA

Medlem

Om man nu tycker att FZ skriver för mycket om BF3 hela tiden, är det väl fan inte så svårt att strunta i nyheten.
Nya gnällspikar frodas på löpande band här i Sverige och de blottar gärna sina fula trynen i diverse forum.
Att man sedan har någon invändning på hur spelet i sig är, har jag ingenting att säga om men bara att gnälla för sakens skull är mer uttjatat att läsa om än själva nyheterna om BF3.

Medlem

Helt sjukt hur mycket nyheter FZ spottar ut angående BF3. Dessutom känns det som de syftar till att hypa spelet orimligt mycket. Har aldrig noterat detta om något annat spel, känns lite oroväckande faktiskt.

Inaktiv
Skrivet av Eottt:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Ett tips om ni vill kö multiplayer: Spela ALDRIG NÅNSIN mp på Xbox 360. Server-lagg hit och dit hela jävla tiden och servrar stängs ner blablabla och JÄVLA massa anslutningsproblem till servrar... WOOTWOOT? Till och med Halo Reach servrar var ju så fan så mycket bättre i början och dem var sämst asså...

OnT: Nämen vad bra då Men man är ju blåst i huvve om man kallar detta uppföljare för BF2...

1. Commander - Nej
2. Commander-"meny" - Nej
3. Kampanj - Fanns ej i BF2
4. Singleplayer som i BF2 - Nej
5. Huvudmenyn ungefär som i BF2 - Nej, ÄLSKAR den alltså...
6. Musik som i BF2 - Nej, gillar introt och musiken i BF2
7. STORA banor - Njaä
8. IN-GAME server-browser - Nej
9. MÅSTE hyra server för att kunna göra egen - Nej
10. Spawn-skärmen ungefär som i BF2 - Nej, den var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket bättre...
Allt jag kan komma på nu... Men det är ju ett RIKTIGT bra spel men tycker bara att man inte kan kalla det en uppföljare för BF2 direkt..

Håller med, de som påstr att "BF3" är en värdig efterföljare till BF2 har fel.

"BF3" har varken commander eller gruppchef. På något sätt finns det gruppchef men denne har ju inga som helst uppgifter vad jag har sett. DICE har även passat på att dra ner antalet max personer i en grupp till 4 vilket är tvärtemot vad de egentligen borde ha gjort. I och med detta har de förstört möjligheten arr spela teamplay. Det går inte att be commandern om understöd tex artelleri, UAV eller suply drop. Kan inte komma på en enda andlenign till att DICE tog bort det.

"Stora banor", nja. Okej, en del banor är stora men på dom banorna har de ändå tryckt ihop alla "flaggor" i en smet. Och hälten av alla andra kartor känns som de är direkt hämtade från cod.

Flygplanen och helikoptern är ett skämt, med alla dessa uppgradering har de fösröt spleupplevensn samt att körkänslan är totalt förstör speceielt t i det så kallade flygplanet. Tråkiga vapen samt att den far fram i typ 500km/h? Ett F-18 slygplan kan ju åka fram i upp emot 2000km/h om jag inte misstar mig?

Tråkigt val av nationer, i BF2 hade de intressanta lag och nationer. Vem vill spela ryss alltså? Så utomordentligt ut tjatat, OCH VARFÖR I HELVE*E PRATAR RYSSARNA ENGELSKA?? Kan någon svara på det? Det ger bara en extremt budgetkänsla över hela spelet.

Minimappen, vilket skämt alltså. Hittade den här bilden. Behöver jag säga mer? http://i.imgur.com/LtY5H.jpg

Den här är ju bara en bråkdel av alla saker som är idiot dåligt gjorda av DICE, herregud.

Kan vara det bästa inlägget som jag har läst i år!

Så jävla rätt på alla punkter! Vart är Bf känslan? Dice säger att spelet är nytt från grunden.. ahh visst.. det är ju förfan Bad company 3. Nej jag håller mig till BC2 några månader till!

Hoppas att Mw3 spöar skiten ur BF3.. vilket det också kommer göra.

Medlem

vart någon förvånad? =D

Fredrik tycks ha missat att vi redan publicerat en nyhet om det här. Men eftersom nyheten legat uppe hela dagen känns det som att det är lite väl sent att jag plockar bort den nu, så den får vara...

Inaktiv

BF-spelarna skrattar åt att MW3 är så likt MW2.

BF-spelarna gråter över att BF3 är annurlunda än BF2.

Logiskt?

Medlem
Skrivet av qun0:

sjönk i mina ögon direkt då man får läsa att dom ännu kör med skit punkbuster. Akdrig haft problem med något anticheat program men just den dyngan har krånglat och hållt på alla jävla spel jag lirat som kör med skiten. Låt punkbuster begravas och kör med något vettigare eller skapa ett vettigare. Anser att punkbuster är lika med djävulens påfund

Sluta fuska då;) Var bara tvungen att säga det:)

123
Skriv svar