Förstår att ni måste ha reklam men, ibland gör det till överdriven överdrift av en överdrift, som nu bara är HALLAAAAAL!!!

Medlem
Förstår att ni måste ha reklam men, ibland gör det till överdriven överdrift av en överdrift, som nu bara är HALLAAAAAL!!!

Helt ärligt, jag fattar, precis som de flesta här, att ni behöver ha reklam för att sponsra sidan osv,.
Men måste ni sälja ut, i princip, vart enda millimeter av sidan till Battelfield 3?! Så fort man kommer till sidan FZ - BF3! Så fort man råkar missa något klick på en länk med en millimeter -BF3! Vad man än gör här blir man sönderbombad av BF reklam, räcker det inte med att ha typ bf3 som baksida utan att om man råkar klicka på den bli länkad vidare?! JAG samt typ ALLA här VET redan vad BF3 är och skulle vi vilja veta mer så vill vi/jag åtminstone, kunna VÄLJA om jag ska länkas vidare. Funderar seriöst på två förslag. Antingen tar ni en smärre, frivillig medlemsavgift, vilket jag GLADELIGEN skulle betala! Då en papperstidning med samma info som ni har lätt skulle ligga på 60-90:- per numer och månad. Alternativ två är att jag helt enkelt enkelt tröttnar fett och bara lägger ner FZ för jag HATAR att allt ska bli som ITUNES, de rapear datorn typ. De säger att de installerar ett program, man klickar bort allt annat, sen när man kollar installerade program i programhanteraren, jag då är (överdriver lite nu) hälften av programmen Itunes relaterade och "stöd" program osv.. Slutsats- ITUNES är förbjudet på min dator.

Vill inte att FZ, vilken jag ÄLSKAR, BÄSTA spelsiten ever!
Ska bli så jobbig att checka läget på att man bara lägger ner. Ps. Var tog filtreringen vägen ang att bara se PC och Mobil nyheter? Har inställningen på de nämnda, men får upp all info om andra plattformar ändå. Sorry för all Flameing, men ibland måste man.

Tack för en grymt bra site (förutom det att reklamen är typ överallt) och tack för att ni håller er på topp i nyheter osv. Vet att det kostar, men snälla.. gör tydligare markeringar var länk, ruta osv tar slut och VAR reklamen aktiveras tack! Ser gärna reklam, men vill INTE länkas vidare helt plötsligt typ var tredje klick eller få en stor ruta med BATTLEFIELD 3 så fort jag gör något här. Mvh Neo!


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Håller med på att bf3 rutan som poppar upp varje gång man går in på sidan poppar upp ganska jobbigt när jag surfar via min iphone.

Medlem

Adblock. Ftw. 'nough said.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det jag personligen irriterar mig mest på är det svarta området under reklamen på sidorna, som fortfarande länkar mig vidare. Vet inte hur många gånger jag har klickat -.-


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Adblock. Ftw. 'nough said.

Att blockera ads är som att ladda ner spel, till slut kommer alla tänka som dig och då kommer vi inte ha några spel eller hemsidor relaterade till spel...

Om ni blockar ads så får inte FZ in behövliga pengar, dessutom har ni nog inte kollat runt på nätet med sidor där det verkligen finns mycket reklam. Jag tycker det är perfekt som det är.

Ta en titt på:

www.finest.se

- där kan vi prata om mycket reklam.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ta en titt på:

www.finest.se

- där kan vi prata om mycket reklam.

Its rainin' reklam, HELL-e-lol-ia, its rainin' reklam, WTF!

Fast tog lite tid för laptopen för att kunna se hela sidan.

Precis, den är en skandal. FZ är inte ens i närheten av det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej men, det kan bli så där en vacker dag. Man/kvinna vet aldrig

Medlem

Jag har vant mig att trycka fel tusen gånger om..

Sen om man surfar på mobilen är det rätt omöjligt att vara inne på FZ när det är popups med mer. Om man trycker en millimeter fel kommer man in till reklam.

Medlem
Medlem

sedan länge lagt av o kolla på fz:s trailers...där drar jag min gräns. Orkar inte med att kolla på reklam innan rätt innehåll visas. Hittar samma saker på youtube i de fallen.
Men annars så är det okej med lite reklam, även om jag har svårt att tro att fz:s överlevnad enbart bygger på en enda ekonomisk pelare.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skrivet av Siken:

Jag har vant mig att trycka fel tusen gånger om..

Sen om man surfar på mobilen är det rätt omöjligt att vara inne på FZ när det är popups med mer. Om man trycker en millimeter fel kommer man in till reklam.

Om du är van, menar du att du tycker det är OK eller inte? Du är lite kryptisk.

Att du trycker fel beror på hur du koordinerar fingret, eller så har du fel slags mobil för surf.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Siken:

Jag har vant mig att trycka fel tusen gånger om..

Sen om man surfar på mobilen är det rätt omöjligt att vara inne på FZ när det är popups med mer. Om man trycker en millimeter fel kommer man in till reklam.

Om du är van, menar du att du tycker det är OK eller inte? Du är lite kryptisk.

Att du trycker fel beror på hur du koordinerar fingret, eller så har du fel slags mobil för surf.

Eller så är det FZ som inte har en speciel gjord mobil-sida som passar hans telefon?

Medlem

Jag tycker inte det är ok, direkt.
Men ta exempelvis notifieringar-menyn. Om man INTE trycker EXAKT på texten så kommer man förmodlingen in på en reklam. Eventuellt att man kanske kommer in på en nyhet som ligger bakom notifieringar.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Siken:

Jag har vant mig att trycka fel tusen gånger om..

Sen om man surfar på mobilen är det rätt omöjligt att vara inne på FZ när det är popups med mer. Om man trycker en millimeter fel kommer man in till reklam.

Om du är van, menar du att du tycker det är OK eller inte? Du är lite kryptisk.

Att du trycker fel beror på hur du koordinerar fingret, eller så har du fel slags mobil för surf.

Vi är förövrigt bröder, så du vet.

Om man nu är bröder om man har samma mobiltelefon..

Medlem
Skrivet av Siken:

Jag tycker inte det är ok, direkt.
Men ta exempelvis notifieringar-menyn. Om man INTE trycker EXAKT på texten så kommer man förmodlingen in på en reklam. Eventuellt att man kanske kommer in på en nyhet som ligger bakom notifieringar.

Då kan du väl se till att zooma in extra mycket innan du vågar sätta fingret. Om det nu går.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Siken:

Jag har vant mig att trycka fel tusen gånger om..

Sen om man surfar på mobilen är det rätt omöjligt att vara inne på FZ när det är popups med mer. Om man trycker en millimeter fel kommer man in till reklam.

Om du är van, menar du att du tycker det är OK eller inte? Du är lite kryptisk.

Att du trycker fel beror på hur du koordinerar fingret, eller så har du fel slags mobil för surf.

Vi är förövrigt bröder, så du vet.

Om man nu är bröder om man har samma mobiltelefon..

Förtydligar det, jag har samma mobil som du!

Skrivet av shadoozle:
Skrivet av Siken:

Jag tycker inte det är ok, direkt.
Men ta exempelvis notifieringar-menyn. Om man INTE trycker EXAKT på texten så kommer man förmodlingen in på en reklam. Eventuellt att man kanske kommer in på en nyhet som ligger bakom notifieringar.

Då kan du väl se till att zooma in extra mycket innan du vågar sätta fingret. Om det nu går.

Jo, det gör man. Men man har ändå den risken.

Får väl hoppas på att FZ blir anpassat för smartphones inom kort..

Medlem

Vill bara förtydliga att det enda jag blockerar på FZ är popups, och det är överlag. Har någon form av allergi mot popups. I övrigt är allt orört.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Låter hemskt, men adblock är min räddning. Jag ser bakgrundsreklamen för Battlefield 3, men besväras inte av missklickningar, reklamer i filmer (räcker med F5 för att slippa den).

Kan reklam inte läggas upp på ett schysst sätt, kommer besökerna att vidta egna åtgärder för att sidan ska bli ett behagligt besök.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om ni blockar ads så får inte FZ in behövliga pengar, dessutom har ni nog inte kollat runt på nätet med sidor där det verkligen finns mycket reklam. Jag tycker det är perfekt som det är.

Ta en titt på:

www.finest.se

- där kan vi prata om mycket reklam.

This is MADNESS!


signatur

Everybody needs help.

Yes it is, nu har ni fått lite perspektiv på tillvaron


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men vad fan, är det reklam i filmer varje kvart, precis när regissören byggt upp en stämning, eller att det ser ut som att man har kommit till en tonårs pilsk ADHD programmerare men en släng av, dock ej riktigt fyller kriterierna i retard utan istället har noll förmåga att fatta att ni rapear oss med BF, jag tänker fan inte köpa det längre, JUST PGA reklamen. Den störde mitt surfande här så mycket så att jag la ner skiten. Er overkill reklam tappade en kund just pga hur reklamen nu, likt att installera iTunes på burken säger ETT program, sen kollar man och har typ5-6

Ska fan sticka till Moderna museet och klistra fast långa, gula lappar på alla de populäraste tavlorna.. -Tavlan är sponsrad av- och sen kommer en guide och visar en damsugare eller kanske in matmaskin som gör matlagningen enklare men tiden det tar att diska den fördubblar totalsumman. Därefter bombar vi alla besökare med olika meddelanden från utvecklare osv, trots avstängda funktioner... Snar får vi väl se hårdporr här då det betalar bättre ;då de som klickat nej till donation just ändrade sig. Dock bara anime,Laura Craft och Batmans kollega Robin '(obs tidiga versionen) möter Fäbojäntorna och börjat digga prästen rätt milt sagt.


signatur

Det var inte jag...

Efter alla dessa år på FZ så har man blivit van med att klicka fel.
Ibland tycker jag att det kan vara för mycket reklam och ibland ser jag ingen reklam alls.

FZ Play on the other hand. Javisst att ni har reklam, men att inte kunna stänga av ljudet på dom är nog det jag stör mig mest på.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Någon Admin/mod som har någon kommentar? Är det just BF3 som typ skickat er 3 veckor till Thailands varmare breddgrader eller, för de har SJUUKT mycket reklam. Kom fan inte ens IN på HEM-sidan här utan att behöva klicka X på en, gissa vad..... en STOR skylt KÖP BF 3 typ! Snälla till och med tvååring vet vad BF3 är nu, Hur kul är det för alla som har mindre barn och deras första ord blir Bafflefflieldtrii. Min HUND kissar EA loggan på gruset, fattar ni? SLUTA nu!


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Mest störande tycker jag att fullskärms popup reklamen av bf3 är, är man inne på sidan med telefonen är det nästan omöjligt att klicka på det lilla krysset för att bli av med skiten >_<


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Redaktör

Ursäkta sent svar, har varit fullt upp med Gamex-mässan, Call of Duty-recensioner och annat så jag har inte hunnit innan.

Klickytorna på den stora bakgrundsannonsen var kanske lite skev, men vad jag kan se funkar den okej nu.

Ni vet alla att reklam är ett absolut krav för FZ:s överlevnad. Det är spelhöst nu, då drar annonsörerna på för fullt. Som synes marknadsförs BF3 stenhårt, vilket beror på att EA köpt det annonsutrymmet. Vi på redaktionen har ingenting med annonsförsäljningen att göra, det sköts av Egmonts annonssäljare, så vi kan inte påverka vem som gör reklam för vad. Däremot säger vi ifrån om reklam uppenbart stör (t.ex. ljud vid mouse over, sånt är bannlyst), men en eller ett par popup-rutor per dygn räknar vi inte dit. Att popup-rutan krånglar med smartphones beror på att vi ännu inte har en bra mobilsajt. Det är på gång, så håll ut.

Betalmedlemskap utan reklam är knivigt. Vore jag annonsör skulle jag vända mig någon annanstans om jag hörde att sajten där jag tänkt satsa mina pengar låter medlemmarna slippa se det jag har att sälja. Och jag misstänker att det skulle bli en ganska dyr medlemsavgift för att kompensera det bortfallet. Utöver det är det krångligare än att medlemmen sätter in pengar på ett konto, dessutom kräver det mycket jobb. Vi måste bestämma vad som ska ingå i betalmedlemskapet, det ska kodas, betalmodell ska tas fram och underhållas, support måste finnas, saker måste utvecklas, etc.


signatur
Medlem

Det är LUGNT, nu kan min dotter öva på CoD istället, hahaha! Fullskärms popup!
MEN, reklamen är väl i sig inte så störande, bara man inte blir "lurad" att hamna på en anan sida då man var 45 nanometer ifrån kanten. Sen den där pop upen.. DEN ÄR störande som en tandläkares vitlöksandedräkt blnandad med kaffe, fördelen med popupen är att du i alla fall kan klicka bort den.
Förstår att FZ - reklam = ingen FZ = NeoOhm - FZ =

En önskan då då, lite tydligare, inte så östtyska gränser där man inte blir skjuten fast man bara var i närheten av muren. När du kommer FZ som medlem och blir bemött av -MR I JUST POpPED YOU- tutan, kan det kanske ställas in så man får honom att bara komma..ehh..det här lät inte bra... Alltså, låt mig ta om det där, fick konstiga -tappa tvålen i fängelse bilder i huvudet, (ps. hur gör de nu där de bytt till flytande tvål istället?)

HEj FZ! Har två önskingar -
1: Lite mer space åt oss medlemmar att inte bli inkastade på reklamsidor om det inte uppenbart är så att vi klickat där, vi ser ju redan en stor fet bild, vi vet!
2: Helskärmspopuppen (inte riktigt helskärms men ändå) kan den möjligtvis bara visas en gång per dag, kanske två när man kommer till FZ inloggad, för har man köpt spelet så är ju den reklamen helt fricking meningslös! Ge oss ett REDAN KÖPT alternativ eller nått, kan fan skriva in serial key som bevis (sen kan FZ sälja serials och då anställa och bli ännu bättre, som om det gick. FZ rockar och vill INTE se er försvinna, men reklamen börjar bli riktigt jobbig)

3: snor en önskan till, det gör de ju alltid i filmer, någon som sett en film där man bara får två önskingar, bortsett från typ rånare som styäller den jobbiga jäkla frågan -Pengarna eller livet?- Vad menar han egentligen, att man vill behålla pengarna eller livet, att han ska ta pengarna eller livet, vad svarar man liksom?
Men skit samma 3: Glömde bort vad det var jag tänkte på faktiskt.
Så tack för en.. DEN BÄSTA siten och allt jobb ni lägger ner på den, vi ses i Old Republic! *I am your mothers fathers brothers sisters younger brothers oldest sons grandfathers sister, Tompa*


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Har aldrig haft någon större irritation mot all reklamen, men när hela rutan mörknar och det kommer fram en stor annons som täcker skärmen när jag sitter och läser kommentarer/skriver kommentarer blir jag arg :/


signatur

Everybody needs help.

Redaktör

Jag har bett annonsfolket se över bakgrundsannonsen så att klickytan och annonsytan ligger i fas med varandra. Har även frågat om hur ofta popup-reklamen ska dyka upp per dygn.

NeoOhm: som jag sa ovan är ett reklamfritt FZ inget alternativ. Erbjuder vi ett sånt flyr annonsörerna, då får vi visserlgen ett annonsfritt FZ, men vi får driva sajten med adsl-modem, hemma-pc som servrar och be er läsare skicka oss spel så att vi har nåt att recensera.


signatur
12
Skriv svar