Kan NETGEAR WNR3500L fungera som switch?

Medlem
Kan NETGEAR WNR3500L fungera som switch?

Jag försökte att koppla in digitalboxen till min NetGear Router men fick inte det att fungera. På TV-skärmen var det två prickar som fylldes gröna ut av fem. Betyder det då att jag inte kan få igång det med min router och är tvungen att köpa en Switch?

Medlem

Jag använder min Netgear WNR1000 som switch, däribland så är digitalboxen inkopplad i den och det fungerar prima

Medlem
Skrivet av Sprut:

Jag försökte att koppla in digitalboxen till min NetGear Router men fick inte det att fungera. På TV-skärmen var det två prickar som fylldes gröna ut av fem. Betyder det då att jag inte kan få igång det med min router och är tvungen att köpa en Switch?

Har samma router, kan däremot inte svara annat än indirekt att Netgear har ett supportfora för den och att Tomato (open source) har guider och supportfora för den.
http://www.myopenrouter.com/category/40/WNR3500L-Open-Source-...


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Sprut:

Jag försökte att koppla in digitalboxen till min NetGear Router men fick inte det att fungera. På TV-skärmen var det två prickar som fylldes gröna ut av fem. Betyder det då att jag inte kan få igång det med min router och är tvungen att köpa en Switch?

Hur har du kopplat in den? Har du varit inne i routerns kontrollpanel?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sprut:

Jag försökte att koppla in digitalboxen till min NetGear Router men fick inte det att fungera. På TV-skärmen var det två prickar som fylldes gröna ut av fem. Betyder det då att jag inte kan få igång det med min router och är tvungen att köpa en Switch?

Hur har du kopplat in den? Har du varit inne i routerns kontrollpanel?

Nej, vet nästan ingenting om routar. Jag koplade in bara s.k. Ethernet kabel i digitalboxen och router och försökte få igång den. Ringe också till canaldigital, men där sade de att jag behövde en switch.

Medlem

Det går alldeles utmärkt att använda den som en switch, eftersom det är precis vad de 4 LAN-portarna är. Kopplade du in rätt kablar i rätt portar? Läste du manualerna? (till både router och digitalbox)

1
Skriv svar