Storväxt Battlefield 3-patch släpps i veckan
Något som absolut måste fixas är de otroligt löjliga anti air fordonen samt anti-air så som stingers. Det har en ytters lång rage och det krävs tamefan ingen skill alls, plus att varenda en på hela banan kan springa runt med ett portabelt anti-air.. så sjukt hemskt balanserat mot helis, flyg.
Håller inte med alls... Stingers är inga problem då man lätt kan undvika dom med lite kreativ flygning. Det tar evigheter för en Stinger att låsa. För helikoptrar kräver det bara att man flyger lågt och får någonting mellan en själv och stingern så börjar låsningen om. För flyg så kan man egentligen bara flyg högt/långt nog så tappar den låsningen, skulle dom få iväg ett skott så har man ju flares.
Anti-air fordonen är heller inga problem då om man som pilot bara vet var dom är kan man antingen undvika deras lilla area på kartan, alternativt spränga dom i bitar. Vet man var de står vinner man alltid om man har rocketpods/guided missile på flygen eller vet vad man gör med helikoptern. Har man en gunner i helikoptern har AA inget att komma med alls (än mindre om de har TV guided missiles upplåst).
Kräver lite övning som pilot för att veta vad som fungerar men där finns ingen obalans med AAn.
Håller med om att IR siktet är OP och det är bra att det nerfas. Dock ska det sägas att det är ett kombinerat IR och NV sikte liknande det man hittar här: http://www.youtube.com/watch?v=Mrb1TCgeDPo&feature=related
Något som absolut måste fixas är de otroligt löjliga anti air fordonen samt anti-air så som stingers. Det har en ytters lång rage och det krävs tamefan ingen skill alls, plus att varenda en på hela banan kan springa runt med ett portabelt anti-air.. så sjukt hemskt balanserat mot helis, flyg.
Håller faktiskt inte med om stingers. Tycker dom är bra balanserade. Det tar lång tid att låsa och IR Flares tar bort en missil och vet du vad du gör så undviker du nästa genom att flyga bakom byggnader, stenar etc innan han får iväg den. Sen har du flares igen och det är bara att repetera. Mobile AA tycker jag skadan är helt okej. Det som borde fixas med dom är att man flippar runt i helikoptrar när man blir träffas vilket bara är frustrerande.
...Detsamma gäller för Engineer. Minan borde byta ut RPG och inte repair tool. Det är sjukt obalans när en engineer slänger ut minor och väntar u närheten med en RPG för att gör på tanken.
Ja, vad overkligt att en anti-tank klass är så bra mot tanks alltså...
Något som absolut måste fixas är de otroligt löjliga anti air fordonen samt anti-air så som stingers. Det har en ytters lång rage och det krävs tamefan ingen skill alls, plus att varenda en på hela banan kan springa runt med ett portabelt anti-air.. så sjukt hemskt balanserat mot helis, flyg.
Håller faktiskt inte med om stingers. Tycker dom är bra balanserade. Det tar lång tid att låsa och IR Flares tar bort en missil och vet du vad du gör så undviker du nästa genom att flyga bakom byggnader, stenar etc innan han får iväg den. Sen har du flares igen och det är bara att repetera. Mobile AA tycker jag skadan är helt okej. Det som borde fixas med dom är att man flippar runt i helikoptrar när man blir träffas vilket bara är frustrerande.
Jag tycker också att Stingers fungerar bra. När du har fått iväg dina flares - gira runt en byggnad, eller jag vet inte... RAKT UPP I LUFTEN? De når inte hur långt som helst, som du sa, de är inte svåra att undvika.
Däremot hatar jag dogfights med jetplan, de är så... Klumpiga? Man har i princip inga manövrar att göra om någon kommer bakom en, det är lite segt. Skulle vilja se lite mera HawX-stil på flygandet
Till er som kraschar, det kan bero på en minnesförlust i spelet och det kan fixas ifall man kollar upp det.
Det fixade mina krascher in game (spelet kraschar dock jämt vid 1:a laddningen och ibland om man byter server på själva laddningskärmen).
Jag har ett 32-bitars Windows Vista med GT 240 som grafikkort ifall ni undrar
Kollar upp?
Hur menar du?
Jag krashar alltid första gången med
Det fanns en megatråd på BF3 forumet där en snubbe beskrev hur man kollade upp om kraschen var relaterad till en minnesförlust då man använde sig utav windows egna krasch-systems-rapport-nånting och då var det en radda med nollor och sen ett x5 eller något liknande (typ x000000x5) om man hade buggen, fast han skrev exakt vad det skall stå i den tråden.¨
Då berodde de krascherna in game (efter en viss tid, 2 min till typ 1 timme, helt random alltså) på att spelet ville ha mer minne än 2gb men det hade inte DICE fixat (detta är vad jag tror/kommer ihåg) och det kunde man själv göra genom att låta windows ge programmet mer tillgång till minne.
Det skulle även funka om man inte hade över 2gb RAM men ni får leta upp tråden
...Detsamma gäller för Engineer. Minan borde byta ut RPG och inte repair tool. Det är sjukt obalans när en engineer slänger ut minor och väntar u närheten med en RPG för att gör på tanken.
Ja, vad overkligt att en anti-tank klass är så bra mot tanks alltså...
I verkligheten har en enskild soldat extremt liten chans att slå ut en stridsvagn.
Framför stridsvagnen står det i soldf att man kan lika väl räkna med självmord, bakom stridsvagnen är det bästa men du tar inte ut en strv med 1-2 pansarskott idag.
...Detsamma gäller för Engineer. Minan borde byta ut RPG och inte repair tool. Det är sjukt obalans när en engineer slänger ut minor och väntar u närheten med en RPG för att gör på tanken.
Ja, vad overkligt att en anti-tank klass är så bra mot tanks alltså...
I verkligheten har en enskild soldat extremt liten chans att slå ut en stridsvagn.
Framför stridsvagnen står det i soldf att man kan lika väl räkna med självmord, bakom stridsvagnen är det bästa men du tar inte ut en strv med 1-2 pansarskott idag.
Jo men nu blir det så när DICE producent får för sig att en uppföljare till BF2/2142 passar bättre med BC mekanik där allt är anpassat för obalans.
Idono. That's me!