Battlefield 3 olagligt i Iran

Medlem

Du har en poäng, apministern, men bara för att man är van vid det så behöver det inte betyda att det nödvändigtvis ska fortsätta så. Fightingspel har inte alltid haft märkliga typer med konstiga klädsmaker, inte heller rollspel(j-rpg). Krigsspel behöver inte bara handla om att USA räddar dagen.

Medlem
Skrivet av Javas:

Gud vad jag stör mig på folk som reagerar så här på spel. Köp inte spelet om ni inte gillar det, förbjud det inte och förstör för dom som faktiskt gillar det.

Fast när det gäller Bf3 så är det väl nästan lika bra för Iranierna, nu slipper dom slänga pengar i sjön på ett trasigt spel^^

Vad ska vi då göra? Eftersom vi inte får prova spelet i förväg så är det lite svårt att inte klaga när det visar sig att det bara är överhypat skit.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

ni fattar väll att spelet inte släpptes i iran allts?

ea skulle aldrig ha tjänat pengar på det om det släpptes. spelet kommer fortfarande säljas som vanligt där (hemgjorda kopior som alla andra spel som säljs i 3 världs länder)


signatur
Medlem

Al Quaidas spel är ju inte tillåtet i USA så varför ska Battlefield vara tillåtet i Iran?

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Javas:

Gud vad jag stör mig på folk som reagerar så här på spel. Köp inte spelet om ni inte gillar det, förbjud det inte och förstör för dom som faktiskt gillar det.

Fast när det gäller Bf3 så är det väl nästan lika bra för Iranierna, nu slipper dom slänga pengar i sjön på ett trasigt spel^^

Vad ska vi då göra? Eftersom vi inte får prova spelet i förväg så är det lite svårt att inte klaga när det visar sig att det bara är överhypat skit.

Jag tycker det ska vara illegalt av företagen att släppa trasiga produkter, dvs alla kunder får tillbaka sina pengar och företaget får grov böter. Om det vore så..ja då hade nog BF3 haft release 2012 istället


signatur

Game long and prosper

Medlem

Förståerligt så som det ser ut nu, men det kanske legaliseras senare? haha

Medlem

Det är ju poänglöst eftersom EA inte får sälja spel till Iran i vilket fall som helst, hade DICE varit svenskt och självpublicerat hade däremot kunnat göra det. Nu är dock EA skyldiga att följa amerikanska sanktioner. Mellan USA och Iran förekommer det dock ingen handel och landet får inte ens köpa franska Airbusplan pga påtryckningar. De har inte heller ratificerat WTO-regler kring upphovsrätt så det är lagligt att piratkopiera där. Gamers bryr sig knappast om något hypotetiskt förbud även om de kanske skulle invända sig mot den skadade världsbilden och underliggande berättelsen i spelet. Själv diggar jag nog mer när det uppenbart är ett parallellt universum som när Kim Jong-Un tar över USA i Homefront Men då kommer Sydkorea under sin Nation Security Act och censurerar allt rörande Nordkorea istället

Medlem

Visste inte att de hade sånt som datorer/spelkonsoler


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

1 nere. Nu ska vi bara få det här skräpet portat från 245 andra länder.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Spela som något annat än USAs Pappersarmé skulle vara tokigt tråkigt. De som kommer närmast är väl Ryssland 2050 alt Kina 2030 (fast de är ju så hemliga)

Medlem
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Spela som något annat än USAs Pappersarmé skulle vara tokigt tråkigt. De som kommer närmast är väl Ryssland 2050 alt Kina 2030 (fast de är ju så hemliga)

Man skulle bara kunna gissa vilket jäkla liv det skulle bli på Aftonbladet, olika vänsterelement, Svenska Freds osv. om ett spel skulle handla om den Svenka Armén i ett påhittat krig i t.ex. ett arabland. Det skulle bli politik av det direkt.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hela jävla skitspelet borde vara olagligt att släppa efter senaste patchen .. Finns det helt ärligt någon som kan spela ett helt game utan krashar och skit ?

Spelet flyter på klockrent, både före och efter patchen, dock så "känns" det stabilare nu.
Har inte haft en krasch ännu sen release, och ingen i vår klan (20+ personer) har haft det heller.

Gissar mer på att det är skit bakom spakarna än fel på spelet!

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Gud vad jag stör mig på folk som reagerar så här på spel. Köp inte spelet om ni inte gillar det, förbjud det inte och förstör för dom som faktiskt gillar det.

Fast när det gäller Bf3 så är det väl nästan lika bra för Iranierna, nu slipper dom slänga pengar i sjön på ett trasigt spel^^

trasigt och trasigt, inget spel är helt fungerande, buggar finns alltid, och alla spel kraschar då och då. Battlefield 3 är nytt och inte helt lagat, det kommer att funka bra i framtiden när alla patchar har släppts ^^ men personligen väntar jag med att köpa det när allt är lagat och funkar som det ska....

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Spela som något annat än USAs Pappersarmé skulle vara tokigt tråkigt. De som kommer närmast är väl Ryssland 2050 alt Kina 2030 (fast de är ju så hemliga)

Man skulle bara kunna gissa vilket jäkla liv det skulle bli på Aftonbladet, olika vänsterelement, Svenska Freds osv. om ett spel skulle handla om den Svenka Armén i ett påhittat krig i t.ex. ett arabland. Det skulle bli politik av det direkt.

Ja de skulle gå bananas. men som tur är, är sveriges försvar inte ens häftigt på pappret så ingen risk

Medlem

Hihi alltid lika kul att läsa alla BF3 haters kommentarer, "buhuu BF3 var inte exakt som BF2 *snyft* *snyft*".

För övrigt är det märkligt att vissa påstår att 500 OC serien inte fungerar med BF3. Kör 2 st 560 i sli och de är överklockade Asus TOP varianter. 80 timmar spelat nu utan en endasta krash från min sida. Serverkrashar var jag med om de första dagarna tills den första serverpatchen kom... luktar lokala problem.
För övrigt kan Iran fakk off.

Medlem

fullt förståeligt egentligen, med tanke på de båda ländernas minst sagt spända relationer.. but still, det är ett spel

Medlem
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Spela som något annat än USAs Pappersarmé skulle vara tokigt tråkigt. De som kommer närmast är väl Ryssland 2050 alt Kina 2030 (fast de är ju så hemliga)

Man skulle bara kunna gissa vilket jäkla liv det skulle bli på Aftonbladet, olika vänsterelement, Svenska Freds osv. om ett spel skulle handla om den Svenka Armén i ett påhittat krig i t.ex. ett arabland. Det skulle bli politik av det direkt.

Ja de skulle gå bananas. men som tur är, är sveriges försvar inte ens häftigt på pappret så ingen risk

Nu blev jag deppig!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Spela som något annat än USAs Pappersarmé skulle vara tokigt tråkigt. De som kommer närmast är väl Ryssland 2050 alt Kina 2030 (fast de är ju så hemliga)

Man skulle bara kunna gissa vilket jäkla liv det skulle bli på Aftonbladet, olika vänsterelement, Svenska Freds osv. om ett spel skulle handla om den Svenka Armén i ett påhittat krig i t.ex. ett arabland. Det skulle bli politik av det direkt.

Ja de skulle gå bananas. men som tur är, är sveriges försvar inte ens häftigt på pappret så ingen risk

Nu blev jag deppig!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halldinus:
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Spela som något annat än USAs Pappersarmé skulle vara tokigt tråkigt. De som kommer närmast är väl Ryssland 2050 alt Kina 2030 (fast de är ju så hemliga)

Man skulle bara kunna gissa vilket jäkla liv det skulle bli på Aftonbladet, olika vänsterelement, Svenska Freds osv. om ett spel skulle handla om den Svenka Armén i ett påhittat krig i t.ex. ett arabland. Det skulle bli politik av det direkt.

Ja de skulle gå bananas. men som tur är, är sveriges försvar inte ens häftigt på pappret så ingen risk

Nu blev jag deppig!

De går över

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hela jävla skitspelet borde vara olagligt att släppa efter senaste patchen .. Finns det helt ärligt någon som kan spela ett helt game utan krashar och skit ?

Jag har de senaste dagarna spelat runt 3 - 4 timmar i sträck utan en enda crash eller några problem.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Inaktiv

Äeh överkänsliga skägg tofflor.. -.-

Medlem
Skrivet av Nomz:

Det lustiga är att de säger att det är amerikansk propaganda. Men spelet är svenskt.

Skulle knappast kalla det Svenskt. Visst, DICE har utvecklat det, men efter att de horat bort sig totalt till EA så finns där inget svenskt kvar. EA styr dice -> Amerika styr Sverige.

Redaktör
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Nomz:

Det lustiga är att de säger att det är amerikansk propaganda. Men spelet är svenskt.

Skulle knappast kalla det Svenskt. Visst, DICE har utvecklat det, men efter att de horat bort sig totalt till EA så finns där inget svenskt kvar. EA styr dice -> Amerika styr Sverige.

Det utvecklas i huvudsak på Södermalm i Stockholm, med många svenskar i utvecklingsteamet. Då borde det väl vara okej att kalla det svenskutvecklat, även om Dice ägs av ett bolag med säte i annat land?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Nomz:

Det lustiga är att de säger att det är amerikansk propaganda. Men spelet är svenskt.

Skulle knappast kalla det Svenskt. Visst, DICE har utvecklat det, men efter att de horat bort sig totalt till EA så finns där inget svenskt kvar. EA styr dice -> Amerika styr Sverige.

Det utvecklas i huvudsak på Södermalm i Stockholm, med många svenskar i utvecklingsteamet. Då borde det väl vara okej att kalla det svenskutvecklat, även om Dice ägs av ett bolag med säte i annat land?

Så kan man se på det. Man kan också tänka sig att eftersom Ea är dem som till 99% stått för den ekonomiska delen, också är dem som styrt utvecklingen till 99%.
Med det menar jag t.ex att det är EA, Amerikanskt jättebolag som gör ett spel där spelarna får kriga mot Iran? Jo, jag förstår hur Iranierna tänker.

"USA försöker förmå den internationella gemenskapen att frukta Iran."

Helt klart. Jag tror inte att vi hade läst "Sverige försöker förmå den internationella gemenskapen att frukta Iran" om så inte vore fallet.

Personligen kunde jag inte bry mig mindre om saken dock. Knappast så att jag bryr mig om Iran, och ärligt talat missar dem inget heller. BF3 var Årets största besvikelse imo.

Redaktör
Skrivet av raefzm88:

Så kan man se på det. Man kan också tänka sig att eftersom Ea är dem som till 99% stått för den ekonomiska delen, också är dem som styrt utvecklingen till 99%.

Det där är ju snarare en diskussion om spelets ideologiska innehåll och eventuella propagandaavsikter än var det utvecklas.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:

Så kan man se på det. Man kan också tänka sig att eftersom Ea är dem som till 99% stått för den ekonomiska delen, också är dem som styrt utvecklingen till 99%.

Det där är ju snarare en diskussion om spelets ideologiska innehåll och eventuella propagandaavsikter än var det utvecklas.

Men det hör ihop. EA är ett amerikanskt bolag (som äger de Svenska utvecklare som gör ett spel som till större delen går ut på att kriga mot Usas fiender)

Men visst förstår jag hur du tänker. Jag vill gärna säga att BF3 är svenskt, till viss del håller jag med också. Men det är inte helt svenskt. (Samtidigt är ju BF3 inte särskilt bra så det är väl ingen större förlust att kalla det amerikanskt )

Har aldrig kört BF3 till datorn då man tydligen hört att Origin är något slags "Spyware", vilket låter troligt då dessa personer förklarat hur Origin funkar.

Skrivet av nils45:
Skrivet av LoyalCrystalean:

War cant give life it can only take it away.

Källa?

Citat:

Alla vet ju att Sverige är det nya USA...

+1

Huh? Jag har då inte skrivit "War cant give life it can only take it away."? Det var ju någon annan som citera mig...

OnT: Sverige är ju mini-USA.

Inaktiv

Det är som med allt annat här i världen när det gäller människor. Man får inte tala om det som verkligen är utan man ska låtsas att verkligheten är en annan, försköna bilden så att man ska kallas t.ex. en positiv människa. För de flesta finns det bara svart och vitt, postiv eller negativ. Själv ser jag mej som en realist i alla lägen. Postiv eller negativ är ord jag inte förstår mej på. Eller bra eller dåligt. Snarare är det väl så att det finns saker som fungerar och saker som inte fungerar och då baserad på erfarenhet. Räcker det inte med att vara realist och se verkligheten som den är utan påverkan från någon annan.

Om det i Iran är väldigt religiöst styrt och fyllt av förtryck mot befolkningen, ska vi då låtsas att det ändå inte är det, för att vi tror att vi anses som bra positiva människor då?
Ni får själv komma fram till svaret. Jag är så trött på allt hyckleri. Som svensk stöter man på det varje dag i politiken och media. Var realister, följ och lita på era egna åsikter och styrs inte av andras såsom medias eller den generella samhällsuppfattningens.

Medlem
Skrivet av joche:

how come that part of the world get so fuckt up all the time.

+1

Skriv svar