Bara ett konto per PS Vita

Robot
Bara ett konto per PS Vita

Planerar du och din kära att dela på en PS Vita-konsol? Drömmer ni om att importera spel digitalt från både väst och öst? Då får ni tänka om.

#sony


Medlem
Bara ett konto per PS Vita

epic fail

Inaktiv

Varför detta jävla kontrollerande, vill de verkligen att folk ska jailbreaka skiten eller? För nu har man en ännu bättre anledning.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Redaktör
Ponny

Själv har jag inte importerat så många spel på PS3:s PSN – men jag borde! Det här känns inte alls kul. Jag vill slå Sony på näsan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så för en som inte är så insatt i hur det fungerar med olika regioner på PSN...

Om jag bestämmer mig för att vara permanent på den japanska regionen för VITA, kommer jag fortfarande lira med vänner i andra regioner (i Sverige), dvs. kommer spelen vara låsta till att bara spela med folk inom den valda regionen oberoende av var man befinner sig?

Medlem

Tack Sony, ni uppmuntrar bara folk att flasha skiten, som 95% ändå kommer göra


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Själv har jag inte brytt mig om att fixa flera PSN konton... Men vad har Sony att förlora på det egentligen? Köper folk så tjänar dom ju pengar oavsett PSN region?

Om dom nu inte planerar att faktiskt få fart på EU PSN så att den blir mer som US PSN

Inaktiv

Om den inte är regionslåst, vad hindrar en då att spela ett spel från Japan på ens konto här i Europa?

Antingen är spelen regionslåsta eller inte.

Var lite sugen på en sådan där tingest, men inte nu. Kanske lär de sig något när fansen börjar gorma och skrika.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är lite orolig över priserna, då PS Vita är typ två-tre tusenlappar.. och inte har något internt lagringsutrymme.. men Sony har det täckt! och släpper speciella minneskort på typ 8, 16 och 32gb mellan 400-1200kr.. HURRA!

Medlem

Så... Jag skulle kunna köpa spel från Japan, återställa och sedan köpa ifrån Europa eller USA?


signatur

Jaha.

Inaktiv

Fick ju en knappast att bli sugen på att köpa en PS Vita... Gillar faktiskt att få ha kontroll över dom maskiner jag använder.

Inaktiv

vore ju annars epic med en handhållen konsoll som inte är låst till en region, men istället så öppnar dom upp för flashanade o kopierande delux.

RIDGE RACEEEEEEER!

Medlem

Då hoppas jag verkligen att vi får samma innehåll i butiken som de får i US, UK osv. Den svenka PS-store är ju ett skämt.

Medlem

Man går ju miste om PSN-spelen, men alla spel som släpps i fysiskt format går väl fortfarande att importera och spela?

Medlem

Tråkigt!

Jag själv har flera konton på PS3:an och har laddat ner friskt från US-kontot.
Fanns massvis med titlar som inte släpps här i Europa.

Vad håller Sony på med?

Medlem

Bara dom inte delar in spelen i olika regioner som PS3an gjorde över psn. Jag blev lite sur när jag såg t ex mer Crash Bandicoot spel i US store än vad som fanns i EU store -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Varför hatar företag sina kunder? It makes no sense...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sony slår till igen, denna generation har de ju bara satsat på att ta bort funktioner och begränsa möjligheter, eller ta betalt för sådant som tidigare var gratis.
Känns inte riktigt så smart, men de har väl nog många trogna fans för att klara sig ändå...

Bara för att förstöra så att man inte kan sälja/köpa begagnat!

Medlem

PlayStation Plus Content

Content and offers available until January 4th 2012 unless otherwise stated:

From December 7th:
Tomb Raider: Underworld – 100% off
Cool Boarders (PSone Classic) – 100% off
Sneezies (minis) – 100% off
Orbit (minis) – 100% off
Split/Second: Velocity – 50% off
Split/Second: Velocity – Deadline DLC Pack – 100% off
Disney’s Bolt: The Game – 50% off
4 Elements HD – 40% off
Rocket Knight – 50% off
GoldenEye 007: Reloaded – One week early access demo until December 14th
Festive Dynamic Theme – 100% off
Stripes Part II Dynamic Theme – 100% off
PixelJunk: Sidescroller Player One Avatar – 100% off
PixelJunk: Sidescroller Player Two Avatar – 100% off

From December 14th:
Marvel Pinball – 100% off
Marvel Pinball: Captain America Table – 50% off
Marvel Pinball: Fantastic Four Table – 50% off
Burnout Crash – 50% off until December 28th
The Studio – Hanging Mobile Theme – 100% off

Please note: additional offers may become available throughout the month. Keep an eye on the Plus section of the PlayStation Store and the weekly Store update posts for more information

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Själv har jag inte importerat så många spel på PS3:s PSN – men jag borde! Det här känns inte alls kul. Jag vill slå Sony på näsan.

Elda upp dom bara!

Medlem

Betyder detta att om jag köper ett spel på PSN som är kompatibelt med både PS3 och PSVita så måste jag köpa det två gånger på två olika konton för att kunna spela samma spel på båda konsolerna?

Medlem

Nä det betyder att du kan köra ett ps1 spel tex på 2st ps3 2st psp å 1 ps vita utan problem. Eller ett psp spel på 2psp å en ps vita

1
Skriv svar