Xbox 360 uppdateras i dag

Robot
Xbox 360 uppdateras i dag

Nå sparade spel överallt, kolla på tv och lär dig det nya utseendet – Microsoft uppdaterar 360:n med nytt tryne och nytt innehåll.

#microsoft


Medlem
Xbox 360 uppdateras i dag

Jahapp, så är det dags att lära sig hur det nya fungerar...
Utseende nummer 2 tog lite tid tills man hittade allting, hoppas det kommer gå fortare med denna

Medlem

Gillar att Microsoft börjar att köra samma stuk i flera kanaler: Windows 8, Windows Phone, Xbox osv.

Inaktiv
Skrivet av siipan:

Gillar att Microsoft börjar att köra samma stuk i flera kanaler: Windows 8, Windows Phone, Xbox osv.

Håller med


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Hm, innebär detta att spel du köper via live arcade går att spara i cloudet och sedan spelas från vilken konsol som helst där jag loggar in med mitt konto? Och att jag kan lägga upp mina saves så man inte behöver starta om från början?
Om det går så är det ju riktigt nice, det var tillräckligt jobbigt att ta med sig disken till polarna för att lira local co-op spel som de inte hade, speciellt när en av polarna inte har en slim och diskarna är olika.

Redaktör
Skrivet av Winzi:

Hm, innebär detta att spel du köper via live arcade går att spara i cloudet och sedan spelas från vilken konsol som helst där jag loggar in med mitt konto? Och att jag kan lägga upp mina saves så man inte behöver starta om från början?
Om det går så är det ju riktigt nice, det var tillräckligt jobbigt att ta med sig disken till polarna för att lira local co-op spel som de inte hade, speciellt när en av polarna inte har en slim och diskarna är olika.

Live Arcade-spel kommer du redan åt från valfri konsol genom att logga in på ditt konto (säger jag och är 99 procent säker på att det är rätt). Det nya är att savegames och achievements sparas online.


signatur
Medlem

Är det någon som vet om man nu kommer kunna ha samma profil på två Xboxar? Dvs utan att behöva "ladda ner" profilen varje gång man loggar in?

Cloud-storage för save games är ganska värdelöst om man ändå måste ha profilen på ett usb-minne eller behöver vänta en timme för att profilen ska laddas ner.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Är det någon som vet om man nu kommer kunna ha samma profil på två Xboxar? Dvs utan att behöva "ladda ner" profilen varje gång man loggar in?

Cloud-storage för save games är ganska värdelöst om man ändå måste ha profilen på ett usb-minne eller behöver vänta en timme för att profilen ska laddas ner.

Din profil kommer att vara i molnet, av vad jag har förstått så inga problem där

Medlem

Undrar när Sony ska få ändan ur vagnen och förbättre meny sytemet på PS3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det är positivt av Microsoft att uppdatera och släppa förbättringar allt eftersom. Det håller intresset uppe bland oss spelare.

Medlem

Bra av Microsoft att uppdatera interfacet, det ser ganska bra ut faktiskt. Sony borde ha uppdaterat XMB för ett tag sedan, och jag är tveksam till att de gör det innan PS4 kommer.

Medlem

Lite snålt med bara en halv gig i molnutrymme tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är väldigt snygg design på nya Dashboarden, men jag fattar inte varför vi kan få saker som t.ex. Last.FM, Netflix, hulu mm som alla Amerikanare får. Handlar väl om avtal med andra länder, men vad hindrar t.ex. Netflix från att stödjas i Sverige? Nu måste man liksom "Ladda ner film, serier" eller hålla på med proxy server för att ens försöka komma in där. Netflix är fantastiskt, hoppas det kan komma till Europa, Sverige snart. Alla amerikanare har mycket fler funktioner dom kan utnyttja på sin konsol än vi Europeér kan. Fast vi som bor i Europa kanske använder PC istället för att det är så otroligt mycket effektivare på alla sätt. Men överlag så kanske man inte ska gnälla

Medlem

En halv gig gånger 35miljoner användare.. ca 17miljoner gig. alltså 17000 tera.. eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Lite snålt med bara en halv gig i molnutrymme tycker jag.

Fast molnet är bara till för sparade spel och profiler? Behövs väl knappast mer än en halv gig för det?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag gillade inte riktigt NXE då den kändes så jobbig att orientera sig i. Det här ser däremot riktigt bra ut, man får en bra uppsyn på kategorierna och dess innehåll.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Det är väldigt snygg design på nya Dashboarden, men jag fattar inte varför vi kan få saker som t.ex. Last.FM, Netflix, hulu mm som alla Amerikanare får. Handlar väl om avtal med andra länder, men vad hindrar t.ex. Netflix från att stödjas i Sverige? Nu måste man liksom "Ladda ner film, serier" eller hålla på med proxy server för att ens försöka komma in där. Netflix är fantastiskt, hoppas det kan komma till Europa, Sverige snart. Alla amerikanare har mycket fler funktioner dom kan utnyttja på sin konsol än vi Europeér kan. Fast vi som bor i Europa kanske använder PC istället för att det är så otroligt mycket effektivare på alla sätt. Men överlag så kanske man inte ska gnälla

Allt har med rättigheter att göra. Netflix var på gång i Sverige för några år sedan men tyvärr så föll en del på filmbranschens oförmåga att ha world-wide releaser samt att förhandlingarna drog ut på tiden rätt mycket. Netflix skulle nog inte själva ha något emot att finnas i hela världen.

Detsamma gäller ESPN etc. Idag äger Canal digital sändnings-rättigheterna till ESPN i Skandinavien och många delar av Europa. Vilket gör att MS inte kan skicka ut deras signal hur som helst utan avtal med Canal Digital.

Väldigt tråkigt men sånt är läget...

Medlem

XMB till min Xbox, härligt!

Medlem

Tur att man bor i England da

Medlem

Hmm,jag har lirat mkt idag och ingen uppdatering har skett då jag loggat på på morgonen,lunchen och för en stund sedan.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Det är väldigt snygg design på nya Dashboarden, men jag fattar inte varför vi kan få saker som t.ex. Last.FM, Netflix, hulu mm som alla Amerikanare får. Handlar väl om avtal med andra länder, men vad hindrar t.ex. Netflix från att stödjas i Sverige? Nu måste man liksom "Ladda ner film, serier" eller hålla på med proxy server för att ens försöka komma in där. Netflix är fantastiskt, hoppas det kan komma till Europa, Sverige snart. Alla amerikanare har mycket fler funktioner dom kan utnyttja på sin konsol än vi Europeér kan. Fast vi som bor i Europa kanske använder PC istället för att det är så otroligt mycket effektivare på alla sätt. Men överlag så kanske man inte ska gnälla

Det är precis samma sak med PS3:an. Amerikanerna har ung. 5-6 olika tjänster bara för att hyra/köpa/streama film medan vi har 1 (som knappt borde räknas).

Medlem

http://twitter.com/majornelson

För att dömma av MajorNelsons twitterfeed är uppdateringen försenad. Information är att vänta senare idag.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Nånting har helt klart inträffat, nu går det inte att ta sig in på Xbox svenska sida. Det kan ju vara en slump men vad är sannolikheten för det..?


signatur

War, War never changes...

Medlem

Ja, något har hänt, från Major Nelsons twitter.

"We are still working to get the release out. Stay tuned, we’ll have an update this afternoon (PT) on when it will begin rolling out."

Medlem

Så man kommer att kunna använda youtube nu?

Medlem

Enligt Nelson är dom sjukt försenade med uppdateringen!

https://twitter.com/#%21/majornelson

Medlem

ser förjävligt ut.

* w8
* microsoft
* facebook
* kinect
* bing
* röststyrning
* youtube

fyfan jag ryser när jag läser detta. Istället för att försöka göra en dålig spelkonsol bättre, så lyckas dem göra den ännu sämre genom att trycka in en massa meningslöst skit.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

ser förjävligt ut.

* w8
* microsoft
* facebook
* kinect
* bing
* röststyrning
* youtube

fyfan jag ryser när jag läser detta. Istället för att försöka göra en dålig spelkonsol bättre, så lyckas dem göra den ännu sämre genom att trycka in en massa meningslöst skit.

Jag tror faktiskt inte att det är så många som är intresserade av din personliga åsikt.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem
Skrivet av Depure:
Skrivet av raefzm88:

ser förjävligt ut.

* w8
* microsoft
* facebook
* kinect
* bing
* röststyrning
* youtube

fyfan jag ryser när jag läser detta. Istället för att försöka göra en dålig spelkonsol bättre, så lyckas dem göra den ännu sämre genom att trycka in en massa meningslöst skit.

Jag tror faktiskt inte att det är så många som är intresserade av din personliga åsikt.

Bra sagt Depure.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem
Skrivet av raefzm88:

ser förjävligt ut.

* w8
* microsoft
* facebook
* kinect
* bing
* röststyrning
* youtube

fyfan jag ryser när jag läser detta. Istället för att försöka göra en dålig spelkonsol bättre, så lyckas dem göra den ännu sämre genom att trycka in en massa meningslöst skit.

Motivera gärna. Vad gör det en Xbox ägare om det finns youtube eller facebook i den? Om man nu inte vill använda sig av det så kan man väl bara skita i det?

Och motivera gärna också hur de kan göra den bättre. Skicka ut nya grafikkretsar?

Nä, håll dig ifrån forum om du inte har något att komma med. Ingen idé att posta inlägg som en passiv aggressiv hemmafru med ett block post-it.

123
Skriv svar