Namninsamlingen för Dark Souls till PC ger effekt

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Heter hemsidan "webhallen" eller "spelbutiken"?

www.webhallenellerspelbutiken.se?

Inaktiv
Skrivet av Simmoo:

Bra initiativ. Hoppas folk är villiga att betala för PC versionen också

Mycket bra initiativ! Mestadels för att de lyssnar till skillnad mot andra utgivare/utvecklare.

Men efter att ha kollat på filmer läst dylikt om spelet har jag bestämt mig att inte supportera detta. Så bra ser det inte ut... Tycker de ska satsa på andra spel istället!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Friberg:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Heter hemsidan "webhallen" eller "spelbutiken"?

www.webhallenellerspelbutiken.se?

Spelbutiken är en spelhall som är baserad på webben & den förkortas webhallen, duh...

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Heter hemsidan "webhallen" eller "spelbutiken"?

www.webhallenellerspelbutiken.se?

Spelbutiken är en spelhall som är baserad på webben & den förkortas webhallen, duh...

Ahhh! Fasen att det var så lätt! Kan man spela spel i denna spelhall som är en webhall?

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Heter hemsidan "webhallen" eller "spelbutiken"?

Språkpoliser..

Skrivet av Friberg:

Ahhh! Fasen att det var så lätt! Kan man spela spel i denna spelhall som är en webhall?

Jag vet inte, har aldrig varit där. Fråga Showerguy!

Medlem

Alla tjatar om TPB men vad är meningen att pirata ett spel där mycket av det roliga kommer från MP? Finns säkert folk som bara kan avnjuta SPn men man tappar mycket genom det.

Medlem

Beställde det just från Zavvi för 17.95€. Orkar inte vänta 1-2 år på en pc-version.

Medlem
Skrivet av Zmizk:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Zmizk:

Jag tror jag är den enda i världen som ogillar både Demon's och Dark Souls...

Ångrar så starkt att jag köpte Demon's Souls till PS3.

Där är nog väldigt många som har köpt något av spelen utan att veta vad de ger sig in på. Hypen kring det här spelen motiveras oftast med att de inte skulle spelas annars och att den höga svårighetsgraden hittar man inte i något annat spel.

Allt annat som är dåligt blundar man för...

Det är just det. Folk får tycka vad de vill om spelet, men ibland känns det som om man missar många saker.

Det som stör mig mest när jag påstår att spelet är dåligt är att folk får för sig att jag hatar det eftersom det är svårt. Vilket jag inte alls gör, en utmaning är bra. Men som den RPG-nörd jag är så har saknar spelet många av de saker jag förväntar mig av genren:

1. Du kan inte sälja dina items du hittar.
2. Spelet är egentligen en samling banor fullproppade med fiender. Det är inte så fritt som folk påstår helt enkelt.
3. Jämnför man med många andra RPGn så verkar många missa att det är ganska likt de flesta spelen i genren. Det enda "revolutionerande" som så många fans påstår finns i sättet du slåss på, soul-mode, osv.
4. Storyn finns knappt där, förutom att du är en stackare som råkar dö och blir fast i Nexus. Slakta demoner!
5. Du som spelare har inga som helst val i storyn. Teleportera dig till en värld, död alla fiender och bossar, and repeat.

I demon souls är det banor. I Dark Souls är det en öppen värld

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Har du ätit huggormstabletter idag eller?

Nej, han är sitt vanliga jag, bitter och tråkig

Finns väl en anledning till varför dom inte släpper spelet till PC. Åker direkt upp på piratebay och där slukas det.

Och det gör inte ps3 och xbox spel? HA!

Vi har haft den diskussionen tidigare och då var det folk här på FZ som visade konkreta exempel på hur mycket mer det piratas till PC. För varje torrent till ett xbox-spel så är där väl 23 torrents till samma spel på PC...

Medlem

Gött att veta att skiten når piratviken!

Feels good man.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Vi har haft den diskussionen tidigare och då var det folk här på FZ som visade konkreta exempel på hur mycket mer det piratas till PC. För varje torrent till ett xbox-spel så är där väl 23 torrents till samma spel på PC...

Det kan vara 1000 torrents till PC men ingen som seedar eller leechar. Jag skulle gissa på att det är fler som laddar ner dem "få" torrenterna som är till konsoler.

Om man ska fylla på med statistik.

Frasen "how to mod an xbox 360" ger endast 79 miljoner resultat på google också.

Medlem

Nu får man bara hoppas att iaf 76 000 personer köper spelet på PC när det har release, inte tankar, väntar på rea eller klagar över att det är portat.
Något mer seriöst; Det är trevligt att se att namninsamlingar och "folket"s vilja kan påverka företagen, att de är villiga att ge PC-platformen en chans trots dess dåliga rykte, allt tack vare hängivna gamers (Gamer = person som köper spel, pirat = person som tankar).

Dock var det ju nån utvecklare som sa att kostnaden för att porta ett spel till PC gjorde att de var tvungna att sälja minst 50 000ex bara för att nå break even, och långt mer för en dedikerad version (köper du spelet för 399 går i bästa fall 150kr till utgivaren och 30kr till utvecklaren, i bästa fall).

Medlem
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av DarkZide8:

Vi har haft den diskussionen tidigare och då var det folk här på FZ som visade konkreta exempel på hur mycket mer det piratas till PC. För varje torrent till ett xbox-spel så är där väl 23 torrents till samma spel på PC...

Det kan vara 1000 torrents till PC men ingen som seedar eller leechar. Jag skulle gissa på att det är fler som laddar ner dem "få" torrenterna som är till konsoler.

Om man ska fylla på med statistik.

Frasen "how to mod an xbox 360" ger endast 79 miljoner resultat på google också.

jag gick till Piratebay nyss och skrev in två multiplattform spel på måfå, Battlefield 3 och Modern Warfare 3. Där var typ ett dussin PC-torrents av båda spelen och en xbox-torrent. Vilken torrent hade flest seeders i båda fallen? PC

Dö en smärtsam död tusen gånger om för att bevisa att man orkar stå ut, njae, jag skippar, men kul om det kommer till PC ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av DarkZide8:

Vi har haft den diskussionen tidigare och då var det folk här på FZ som visade konkreta exempel på hur mycket mer det piratas till PC. För varje torrent till ett xbox-spel så är där väl 23 torrents till samma spel på PC...

Det kan vara 1000 torrents till PC men ingen som seedar eller leechar. Jag skulle gissa på att det är fler som laddar ner dem "få" torrenterna som är till konsoler.

Om man ska fylla på med statistik.

Frasen "how to mod an xbox 360" ger endast 79 miljoner resultat på google också.

jag gick till Piratebay nyss och skrev in två multiplattform spel på måfå, Battlefield 3 och Modern Warfare 3. Där var typ ett dussin PC-torrents av båda spelen och en xbox-torrent. Vilken torrent hade flest seeders i båda fallen? PC

man kan även tillägga denna lista i diskussionen "Listan över förra årets mest piratade spel har gjorts av sajten Torrentfreak och statistiken har tagits fram i samarbete med alla stora Bittorrent-tjänster. Torrentfreak har listat de fem mest nedladdade spelen till pc, Xbox 360 och Wii. Playstation 3 listas inte överhuvudtaget eftersom det enligt uppgift laddas ner illegalt betydligt mindre till den konsolen." listan talar rätt tydligt hur mycket mer det piratas på PC än konsoler.

Populäraste spelen att ladda ner illegalt 2011

PC

1. Crysis 2 (3 920 000 exemplar)

2. Call of duty: Modern warfare 3 (3 650 000)

3. Battlefield 3 (3 510 000)

4. Fifa 12 (3 390 000)

5. Portal 2 (3 240 000)

Wii

1. Super Mario galaxy 2 (1 280 000)

2. Mario sports mix (1 090 000)

3. Xenoblade chronicles (950 000)

4. Lego pirates of the caribbean (870 000)

5. Fifa 12 (860 000)

Xbox 360

1. Gears of war 3 (890 000)

2. Call of duty: Modern warfare 3 (830 000)

3. Battlefield 3 (760 000)

4. Forza motorsport 4 (720 000)

5. Kinect sports: Season two (690 000)


signatur

God is dead

Inaktiv

Skrev på detta för två veckor sedan, mycket bra om det skulle genomföras


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Har en del vänner med xbox 360, igen kör legit. Men konsoler är ju spelplattformen för casual gamers så det säljer som smör. Hardcore gamers kommer alltid att vara på PC och så spelen till dessa. Såg nyligen att Leauge of Legends har spelats av 36 miljoner människor.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Jag skriver väl på då. Är väl ändå lite nyfiken på hur det kommer föra sig på pc.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Grön:
Skrivet av Friberg:

Ahhh! Fasen att det var så lätt! Kan man spela spel i denna spelhall som är en webhall?

Jag vet inte, har aldrig varit där. Fråga Showerguy!

1. Webhallen
2. Spelbutiken

Testpilot

För att göra statistiken rättvisande så piratar jag ibland spel jag köper tom. flera ggr och köper ibland spel flera gånger på tex. Steam reor.

Så all statistik om förlorade inkomster är sann ... SÅDESÅ!! [ironi]

Medlem
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen.

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120108/steam-dubblerade-s...]

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen.

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120108/steam-dubblerade-s...]

Jo vars.. folk handlar när det är super reor.

Medlem

Jag skulle vilja skriva på namninsamlingen, men jag tror inte jag kommer köpa spelet, så därför avstår jag :S

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen.

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120108/steam-dubblerade-s...]

Jo vars.. folk handlar när det är super reor.

Och Konsol-nollorna skulle tanka mindre om det var lika lättillgängligt menar du? Pfff, knappast. Failed moral high ground....


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nu får man bara hoppas att iaf 76 000 personer köper spelet på PC när det har release, inte tankar, väntar på rea eller klagar över att det är portat.
Något mer seriöst; Det är trevligt att se att namninsamlingar och "folket"s vilja kan påverka företagen, att de är villiga att ge PC-platformen en chans trots dess dåliga rykte, allt tack vare hängivna gamers (Gamer = person som köper spel, pirat = person som tankar).

Dock var det ju nån utvecklare som sa att kostnaden för att porta ett spel till PC gjorde att de var tvungna att sälja minst 50 000ex bara för att nå break even, och långt mer för en dedikerad version (köper du spelet för 399 går i bästa fall 150kr till utgivaren och 30kr till utvecklaren, i bästa fall).

har du källa

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen.

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120108/steam-dubblerade-s...]

Jo vars.. folk handlar när det är super reor.

uh, va

12
Skriv svar