Vilket är det bästa fps som jag inte spelat?

Medlem
Vilket är det bästa fps som jag inte spelat?

Satt precis och klarade ut Terminator: Restistance. Det är väl egentligen inget höjdarspel, det förstår jag. Men det gav mig så mycket spelglädje. Jag tror att fps-genren ligger mig värmast om hjätat. Det är däför jag kan se förbi de dåliga sidorn i t.ex. Terminator-spelet. Så nu behöver jag er hjälp för att finna lite spellycka som jag kan tänkas missat.

Snälla, hjälp mig att hitta det bästa fps-spelet som jag inte har spelat!

Jag har typ spelat alla de stora tiltlarna och de med bäst kritik. Men som sagt. Nivån på fps som jag faktiskt uppskattar kan nog vara betydligt lägre än hos alla andra. Jag har samlat alla spel som jag vet jag spelat ut i listan nedan. Så innan ni postar ett förslag, sök gärna i min färdigspelat lista.

https://pastebin.com/b7wF6Rn5

Edit: Spel jag spelat igenom tack vare denna tråd och dess deltagare!

  • Wolfenstein (2009) +++

  • Half-Life 2 +++

  • PowerSlave Exhumed +

  • Far Cry 3 +++

  • Metroid Prime Remastered +

  • Deathloop ++

  • Atomic Heart +

Medlem

Powerslave, PS-versionen.
Ion Fury
Damage Incorporated på Mac
Delta Force
Soldier of Fortune 1 och 2

Det finns asmånga, men jag måste sova =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Powerslave, PS-versionen.
Ion Fury
Damage Incorporated på Mac
Delta Force
Soldier of Fortune 1 och 2

Det finns asmånga, men jag måste sova =/

Bra tips må jag säga. Ska undersökas. Angånde Powerslave, är det orginal utgåvan till PS1 som du tipsar om. Eller funkar https://store.playstation.com/en-se/product/EP0917-CUSA30927_... för PS4?

Medlem

Lite äldre Windows-spel, men sex bra spel som inte är på din lista. Håller även med ovanstående Soldier of Fortune 1 och 2.

Contract J.A.C.K.
Deus Ex
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
Shogo
Thief Gold (smygspel)
Thief II: The Metal Age (smygspel)

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Lite äldre Windows-spel, men sex bra spel som inte är på din lista. Håller även med ovanstående Soldier of Fortune 1 och 2.

Contract J.A.C.K.
Deus Ex
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
Shogo
Thief Gold (smygspel)
Thief II: The Metal Age (smygspel)

Både Deus Ex & Shogo har jag spelat massor. Bra spel. Dock minns jag inte om jag faktiskt klarat ut dem eller inte (de var j-vligt länge sedan nu). Därför är dem inte med på listan. Men de kanske är dags nu om inte annat, de håller nog fortfarande.

Tack för tipsen. Nu måsta jag också sova lite.

Medlem

timeshift är en klassiker för mig inom genren!
edit såg att du spelat det. missade länklistan

Medlem

Du har spelat otroligt många spel redan. Bra jobbat!

Medlem

Men hallå, ingen som nämnt världens bästa Single Player spel? Titanfall 2!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Citat:

Metal Gear Rising: Revengeance [Steam]
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (Metal Gear Solid HD Collection) [360]
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (Metal Gear Solid HD Collection) [360]
Metal Gear Solid: Peace Walker - HD Edition (Metal Gear Solid HD Collection) [360]
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes [PS4]

Jag rekommenderar att du får tag på en gamecube/wii och lirar MGS1: Twin Snakes.
Du har ju inte mött på en av spelets roligaste / viktigaste bossar när du varken lirat MGS1 eller 4.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Du har spelat otroligt många spel redan. Bra jobbat!

Min främsta hobby i många många år. Kunde inte valt en bättre hobby!

Skrivet av MiLeS:

Men hallå, ingen som nämnt världens bästa Single Player spel? Titanfall 2!

Klart man spelat, det är ju skitbra. Men kolla listan.

Medlem

TimeSplitters: Future Perfect! Ett av de bästa FPS-spelen till Gamecube. Kan rekommendera Dolphin-emulatorn


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag rekommenderar att du får tag på en gamecube/wii och lirar MGS1: Twin Snakes.
Du har ju inte mött på en av spelets roligaste / viktigaste bossar när du varken lirat MGS1 eller 4.

Jag har typ aldrig ägt en egen Nintendokonsoll före Switch, så jag kan ha många hål i den listan. Förutom Metal Gear Rising: Revengeance som jag tycker är +++, så förstår jag helt ärligt inte denna serien. Fight me!

På tal om Nintendo och fps. Hur bra är egentligen primeserien?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

TimeSplitters: Future Perfect! Ett av de bästa FPS-spelen till Gamecube. Kan rekommendera Dolphin-emulatorn

Spelade det hos min bror, 4p splitscreen på xbox:en. Hade kul en kväll, sedan fall det i glömska. Ska kolla upp det igen.

Medlem

Wheel of Time från 99 är ett ofta förbisett guldkorn. Kanske för att det släpptes precis samtidigt som både Unreal Tournament och Quale 3. Magi istället för klassiska skjutvapen, men kvalificerar sig som FPS ändå. Precis lagom lång kampanj dessutom.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Några rekommendationer eller snarare must play:

Unreal (1998)
Star trek: Elite force 1-2 (första spelet är bättre men 2:an är klart värd en genomspelning).
Heretic
Hexen
Clive barkers undying


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Nomman:

Wheel of Time från 99 är ett ofta förbisett guldkorn. Kanske för att det släpptes precis samtidigt som både Unreal Tournament och Quale 3. Magi istället för klassiska skjutvapen, men kvalificerar sig som FPS ändå. Precis lagom lång kampanj dessutom.

99 är lite av ett svart hål i min gaminghistoria. Jag hade bestämt mig för att göra annat och att det var barnsligt att spela. Låt oss bara säga att det andra höll inte så länge. Jag var snart tillbaka. Tack, ska kolla upp.

Medlem
Skrivet av magma:

Några rekommendationer eller snarare must play:

Unreal (1998)
Star trek: Elite force 1-2 (första spelet är bättre men 2:an är klart värd en genomspelning).
Heretic
Hexen
Clive barkers undying

Jag har spelat alla dessa, men typ enbart i mp. Vilket har den bästa sp-kampanjen? Clive barkers undying visste jag knappt att det fanns. Ska kolla upp det.

Skribent

C&C Renegade

https://www.google.com/search?q=command+%26+conquer+renegade

Har aldrig klarat det själv, men kommer ihåg att jag gillade det riktigt mycket. Enekelt och kul. Fastnade på någon bana så slutade spela.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har spelat alla dessa, men typ enbart i mp. Vilket har den bästa sp-kampanjen? Clive barkers undying visste jag knappt att det fanns. Ska kolla upp det.

Då har du något att se fram emot. Skulle också säga att Unreal och Elite force 1 håller jämnt skägg.

Några fler:
Star trek Klingon honor guard: kanske inte det bästa sp-spelet men om du gillar star trek-universumet kan det nog vara värt en titt.
Gunman Chronicles: är en annan liten mindre känd och underskattad pärla som använder samma motor som half-life och lite samma stuk fast gör sin egen twist på det hela.
Kingpin: life of crime - Använder quake 2 motorn, svårt och oförlåtligt som fps var på den tiden. Har varit snack om en remaster men som verkar ha lagts på is?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inte spelat själv, men ser att Metroid Prime inte finns med i listan!

Arx fatalis är annars en klassiker värd att spela.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har spelat alla dessa, men typ enbart i mp. Vilket har den bästa sp-kampanjen? Clive barkers undying visste jag knappt att det fanns. Ska kolla upp det.

Clive Barkers undying hade en riktigt trevlig SP-kampanj, tyckte jag! Trevlig mix av story, skräck, action och random konstigheter.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

"F.E.A.R"-spelen och varför inte "Die Hard: Nakatomi Plaza", tror Bruce:san är vänsterhänt i den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Shadee:

C&C Renegade

https://www.google.com/search?q=command+%26+conquer+renegade

Har aldrig klarat det själv, men kommer ihåg att jag gillade det riktigt mycket. Enekelt och kul. Fastnade på någon bana så slutade spela.

Skulle vara kul med en remaster på detta, spelade demot en hel del.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Releasehästryttare

Du has missat Roboquest

Sen har jag tre lovande fps på min wishlist som ser ut att kunna bli riktigt bra

Medlem

Oj, här får man massa bra tips man bara lämnar datorn för en kort stund.

Skrivet av Shadee:

C&C Renegade

https://www.google.com/search?q=command+%26+conquer+renegade

Har aldrig klarat det själv, men kommer ihåg att jag gillade det riktigt mycket. Enekelt och kul. Fastnade på någon bana så slutade spela.

Är väl inte den största C&C fantasten där ute. Men det här ser helt ok ut. Ska låta det smälta in lite.

Skrivet av BeeJac:

Inte spelat själv, men ser att Metroid Prime inte finns med i listan!

Arx fatalis är annars en klassiker värd att spela.

Som jag skrev ovan. Aldrig varit ngn Nintedofantast. Men det finns ett Prime sug inom mig. Arx fatalis har jag installerat sedan ngt år tillbaka, men aldrig fått tummen ur.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

"F.E.A.R"-spelen och varför inte "Die Hard: Nakatomi Plaza", tror Bruce:san är vänsterhänt i den.

Fear 1 & 2 finns med på listan. Die Hard däremot, var det ett seriöst förslag?

Skrivet av Devan:

Du has missat Roboquest

Verkligen. Ser röjigt ut.

Medlem

Du har bara half-life i listan men måste nästan anta att du spelat 2an? Annars är det ju ganska givet. Sen kanske de äldre wolfenstein spelen? Galen lista förövrigt, du har hunnit med en hel del haha.

Medlem
Skrivet av maq777:

Bra tips må jag säga. Ska undersökas. Angånde Powerslave, är det orginal utgåvan till PS1 som du tipsar om. Eller funkar https://store.playstation.com/en-se/product/EP0917-CUSA30927_... för PS4?

Ja, den funkar bra. PS-versionen är mycket bättre än PCversionen då det är som ett helt annat spel. Det är ett av de bättre hubbaserade FPSen, det kom innan HL1 och Quake2 dessutom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har typ aldrig ägt en egen Nintendokonsoll före Switch, så jag kan ha många hål i den listan. Förutom Metal Gear Rising: Revengeance som jag tycker är +++, så förstår jag helt ärligt inte denna serien. Fight me!

På tal om Nintendo och fps. Hur bra är egentligen primeserien?

Kolla på trailern och se ifall du gillar karaktärer och storyn.

Du har ju lirat flera MGS-spel tidigare så du känner ju till upplägget. USA/Västvärlden hotas av terrorister som påstår sig utvecklat ett mobilt vapen kapabelt till att avfyra atombomber. USA svarar med hemlig infiltrering av terroristernas bas. Den infiltrering står du för, eller rättare sagt elitsoldaten Solid Snake.

Spelet varvar actionfilm-inspirerad handling med stealth gameplay, boss fighter och en grov skopa humor. Spelet är ju till hälften en actionfilm så det finns gott om cutscenes och intressanta boss-karaktärer. Spelet ska även ha en eloge för ljud och musik.

De häftigaste karaktärerna i 1:an är enligt mig: Gray Fox, Psycho Mantis, Sniper Wolf och Revolver Ocelot.

Spelet finns ju att få tag på PC också. Jag tror man kan köpa ett exemplar på steam/humble och sedan lira spelet med 60 FPS i en Dolphin emulator (har inte testat på PC). Jag antar att ”HD edition” är den där Dolphin-varianten. Alternativt får man låna/köpa en Wii/Gamecube och spelet i fysisk form.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Kasse:

Du har bara half-life i listan men måste nästan anta att du spelat 2an? Annars är det ju ganska givet. Sen kanske de äldre wolfenstein spelen? Galen lista förövrigt, du har hunnit med en hel del haha.

Det har jag faktiskt inte. Svårt att förklara varför och jag skäms lite. Well spotted.

Jag har börjat med Wolfenstein 3d + Spear X antal gånger. Men jag blir åksjuk. Det är för mycket fusk i den 3d för att jag ska klara av det...

Medlem
Skrivet av maq777:

Det har jag faktiskt inte. Svårt att förklara varför och jag skäms lite. Well spotted.

Jag har börjat med Wolfenstein 3d + Spear X antal gånger. Men jag blir åksjuk. Det är för mycket fusk i den 3d för att jag ska klara av det...

Finns ju wolfenstein från 2009 som jag inte såg

Skriv svar