Systemkrav släppta för Mass Effect 3

Robot
Systemkrav släppta för Mass Effect 3

Pallar din dator trycket? Spana in kraven som Bioware sätter på din favoritburk!

#bioware, #mass-effect-3, #electronic-arts


Medlem
Systemkrav släppta för Mass Effect 3

No problemas


signatur

Jag har ätit pannkaka!

My computer laugh in the face of these

Medlem

Uppdatering där:
Demot kräver inte 15Gb. Det var felskrivet i originalposten på BSN. Det är 2,5Gb för demot, om jag inte missminner mig. BioWare rättade nyligen till det.

Medlem

jopp, med råge


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

Är inte det ganska likt tvåans systemkrav?

EDIT: Jupp
Processor = 1.8GHz Intel Core 2 Duo or equivalent AMD CPU
Memory = 1 GB RAM for Windows XP / 2 GB RAM for Windows Vista and Windows 7
Hard Drive = 15 GB
DVD ROM = 1x Speed
Sound Card = DirectX 9.0c compatible
Direct X = DirectX 9.0c August 2008 (included)
Input = Keyboard / Mouse
Video Card = 256 MB (with Pixel Shader 3.0 support). Supported Chipsets: NVIDIA GeForce 6800 or greater; ATI Radeon X1600 Pro or greater.

Medlem

väldigt låga systemkrav tycker jag.

Medlem
Skrivet av thegittanok:

väldigt låga systemkrav tycker jag.

Verkligen. :/

Medlem

Skrattretande krav.

Medlem

Roligt hur alla måste skryta om sina snabba datorer.

Skribent

Tycker systemkraven ser lika ut för alla spel nuförtiden. Bara hur mycket plats spelet tar på hddn som ändras.

Medlem

Låter lite väl lågt, men grafiken är inte allt. Dessutom var både ettan och tvåan snygga spel trots låga systemkrav.

Now, about that Origin...

Medlem

1. Markera xbox 360 versionen 2. copy 3. paste 4. rename pc

Medlem

Vadå systemkrav? Det är ju knappt några..

SJUKT svaga systemkrav där? till och med min super-gamla dator pallar det där!

Medlem

Det var inte speciellt höga krav! detta spelar man smärtfritt!


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Inaktiv

Varför kräver spelet en dvdläsare? Trodde det skulle vara Origin exklusivt och då borde det ju vara valfritt om man vill installera från skivan eller slanga via Origin? Eller ska vi tvingas sitta med Origin och skiva i?

Medlem
Skrivet av Ankan:

Now, about that Origin...

Snälla

http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2011/240/e/b/laughing_meme_...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av robineng:

Varför kräver spelet en dvdläsare? Trodde det skulle vara Origin exklusivt och då borde det ju vara valfritt om man vill installera från skivan eller slanga via Origin? Eller ska vi tvingas sitta med Origin och skiva i?

Usch, aldrig!

Medlem

Överdrivna systemkrav som vanligt dessa tider. Skulle inte förvåna mig om spelet rullar okej på ett graff från 2005.

sidnot: AMD & NVIA måste ju muta spelutvecklare med att sätta barnsligt höga krav på spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av dmon:

1. Markera xbox 360 versionen 2. copy 3. paste 4. rename pc

+1
Även om det absolut inte är möjligt kan man tro det ibland. Lånar begreppet till min signatur en vecka. Tyvärr kan du inte få ersättning men det borde du ha.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag köpte min dator 2009.. Och min dator klarar av dom här systemkraven med råge..

4890 radeon..
amd phenom 2 x4

Medlem
Skrivet av cinderella:

Överdrivna systemkrav som vanligt dessa tider. Skulle inte förvåna mig om spelet rullar okej på ett graff från 2005.

sidnot: AMD & NVIA måste ju muta spelutvecklare med att sätta barnsligt höga krav på spel.

Hoppas innerligen att du trollar

Medlem

mjo det är i princip tvåans systemkrav rakt av.

död åt konsollerna

Skrivet av Norre:
Skrivet av cinderella:

Överdrivna systemkrav som vanligt dessa tider. Skulle inte förvåna mig om spelet rullar okej på ett graff från 2005.

sidnot: AMD & NVIA måste ju muta spelutvecklare med att sätta barnsligt höga krav på spel.

Hoppas innerligen att du trollar

han kanske lirar i 640x480...

Inaktiv

De använder väl Unreal Engine 3 även på ME3. Är väl pga det att system kraven är så låga. Dock ser spelet bra ut ändå.

Inaktiv

Kommer flyta på, väldigt nöjd. Tagga!

Medlem
Skrivet av Norre:
Skrivet av cinderella:

Överdrivna systemkrav som vanligt dessa tider. Skulle inte förvåna mig om spelet rullar okej på ett graff från 2005.

sidnot: AMD & NVIA måste ju muta spelutvecklare med att sätta barnsligt höga krav på spel.

Hoppas innerligen att du trollar

Gott folk, tänk efter nu. Hur kan multiplattformspel kräva mycket av PC'na, när de oxå ska rulla på nästan tio år gammal hårdvara. Ställ er den frågan och svara ärligt. Nå, jag har testat saken själv också och mycket riktigt så kan man köra de flesta spelen även när man ligger under minimi systemkraven. Visst, inte på högsta inställningar men inte på lägsta heller.

Medlem

Inga problem på lappisen och PS3

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Norre:
Skrivet av cinderella:

Överdrivna systemkrav som vanligt dessa tider. Skulle inte förvåna mig om spelet rullar okej på ett graff från 2005.

sidnot: AMD & NVIA måste ju muta spelutvecklare med att sätta barnsligt höga krav på spel.

Hoppas innerligen att du trollar

Gott folk, tänk efter nu. Hur kan multiplattformspel kräva mycket av PC'na, när de oxå ska rulla på nästan tio år gammal hårdvara. Ställ er den frågan och svara ärligt. Nå, jag har testat saken själv också och mycket riktigt så kan man köra de flesta spelen även när man ligger under minimi systemkraven. Visst, inte på högsta inställningar men inte på lägsta heller.

hur?

jag ska berätta hur.

konsollversionen pumpas ut i den pinsamma upplösningen 1280x720, samma som några av dagens mobiltelefoner har på sina skärmar.
30 fps, istället för 60 eller varför inte 120 på datorsidan.

fördelen med konsoller är att alla xbox 360's har samma inlevor.
alltså kan de optimera spelen specifikt efter de resurser som finns att tillgå.

istället för att slänga flera teraFLOPS beräkningskapacitet på att få "ooptimerad" kod att rulla.

sen är systemkrav ganska meningslösa enligt mig.

de är ofta alltdels för trubbiga,
( grafikkort med minst 512 MB krävs för rekommenderade inställningar )

jaha? det finns grafikkort för 200 och 5000 kr som möter det kriteriet.

visst, är man en vanlig förälder som inte har så bra koll på datorer så kan systemkrav/canyourunit.com etc vara till hjälp.

men annars tycker jag sådant är värdelöst.

minimikraven kan ju vara informativa iofs, men rekommenderade kraven berättar ju aldrig vad som menas med rekommenderat.

12
Skriv svar