Kingdoms of Amalur-utvecklaren låser singleplayer-material

Robot
Kingdoms of Amalur-utvecklaren låser singleplayer-material

Försvarar sig med att kalla det låsta materialet för extramaterial.

#ea, #kingdoms-of-amalur-reckoning


Kingdoms of Amalur-utvecklaren låser singleplayer-material

WTF!!!!!!!!

Medlem

Ökar det inte chansen/risken att folk laddar ner det och får allting helt gratis? Plus lite extra..
Istället för att pröjsa 600 någonting som nytt eller köpa det för 300kr begagnat och inte få hela spelet..
Mer och mer sådant skit blir det juh..

Vissa spel släpps snart bara med exe fil, sen får man om man betalat utöver sina 699kr diverse tillägg så att man kan spela något med. Har man tur så slipper man köpa ljudfilerna för att man köpta skiten på releasen..

Inaktiv

Från ett affärssynpunkt så låter det logiskt. I praktiken så är det att bajsa på kunderna och säga, fair!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Trodde först det handlade om 38 olika studios.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Samurai237:

Trodde först det handlade om 38 olika studios.

Haha


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som med mass effect 2 då, och i viss utsträckning arkham city.

Medlem

Har ni märkt när man köpt ett roligt spel och sedan när man köper ett tillägspack på bilar eller vapen så tar filen man laddar ner bara 50kb eller så?!..
Det betyder att ni blivit blåste på matrial som redan skulle varit med i spelet som utvecklarna begränsat bort, för att ge tillbaka till er, för att ni ska slösa ytterligare slantar på dem..

Medlem

Att strypa Onlineläget förstår jag men att börja strypa SP också känns lite... tråkigt?
nåja, jag hade ändå inte tänkt köpa Kingdoms of Albion.

Medlem

Gamla spel får kastas i soptunnan då istället för att andra övertar dem?

Hur faen tänker de ifall man får fråga? O.o

Medlem
Skrivet av matte89:

Från ett affärssynpunkt så låter det logiskt. I praktiken så är det att bajsa på kunderna och säga, fair!

Hela grejen är ju att du inte är deras kund. Köper du spelet i andra hand så ger du inte utgivaren/tillverkaren några pengar alls.

Tycker väl kanske inte om grejen med dessa pass helt men det är ändå bättre än ryktet om att nästa xbox kommer ha något system som hindrar än att köra begagnade spel alls. Hade varit tråkigt..

Medlem

"Snart" köper man spel som man köper lego och det kommer inte finnas några färdiga spel. Allt kommer baseras på hur mycket man är villig att betala >=(

Nä bättre var det förr när man köpte ett spel, så fick man HELA spelet utan tjafs och (nästan) utan problem. Förr kom det dessutom mer sällan patchar. Idag är ju fan spelen knappt halvklara när de släpps. (DX11-stöd i Crysis 2 är ju ett bra exempel på det)

*Suckar uppgivet*

Inaktiv

Detta tillsammans med ett dåligt buggigt demo som dom själva ber om ursäkt för gör ju att man helt enkelt skiter i detta spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mekku:

Har ni märkt när man köpt ett roligt spel och sedan när man köper ett tillägspack på bilar eller vapen så tar filen man laddar ner bara 50kb eller så?!..
Det betyder att ni blivit blåste på matrial som redan skulle varit med i spelet som utvecklarna begränsat bort, för att ge tillbaka till er, för att ni ska slösa ytterligare slantar på dem..

Jepp.

Give us 50$ for the game!

Give us 5$ more to give you cool items that could have been in the game but is sold seperately with awesome stats for people who want it to be even EASIER!

Give us 15$ more and you can play the game without restrictions!

Medlem

Idiotiskt! Jag tror att utvecklarna skjuter sig rejält i foten nu...

Jag har köpt många begagnade spel till PS3 och har på så sätt upptäckt roliga spelserier och bra för mig okända utvecklare. Detta har gjort att jag senare köpt andra spel i samma serie eller av samma utvecklare på releasedagen. Uncharted 1 köpte jag begagnat för att sedan förboka båda 2an och 3an. Även Demon souls inhandlades begagnat varefter Dark souls förbokades.

Det jag försöker komma fram till med mitt babblande är att om jag nu köper ett begagnat spel och upptäcker att halva SP-delen är låst tills jag har betalat massa extra ger inte det ett särskilt bra intryck av den utvecklaren och jag kommer sannolikt aldrig köpa något mer spel, nytt eller begagnat, från dem.

Medlem

Köper aldrig begangnade spel men det här är ju löjligt. Greedy MFs.

Inaktiv

Ser det lite som en naturlig konsekvens av en affärsmodell där priserna är konstanta medan förväntningarna ökar massivt årligen. Spelen kostade ca 400 kr när jag var 14 år gammal och de kostar ungefär lika mycket idag trots att detta var >13 år sedan. Detta samtidigt som spelen kostar kanske 50 gånger så mycket att utveckla.
Givetvis letar utvecklarna kryphål och dylikt - precis av samma anledning som spelens kampanjer blir kortare.

Medlem
Skrivet av Mekku:

Har ni märkt när man köpt ett roligt spel och sedan när man köper ett tillägspack på bilar eller vapen så tar filen man laddar ner bara 50kb eller så?!..
Det betyder att ni blivit blåste på matrial som redan skulle varit med i spelet som utvecklarna begränsat bort, för att ge tillbaka till er, för att ni ska slösa ytterligare slantar på dem..

Tror du verkligen att en modell för en bil i ett spel är 20 Mb?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Förstår inte vad folk klagar på. Köper du nytt får du gratis dlc som kanske tar 2-3 timmar att köra igenom i ett 300-timmars spel, köper du begagnat får du ge en symbolisk summa till utgivaren. Dom kunde lika gärna tagit betalt för extramaterialet som dlc. Ligger det på skivan? Möjligt. Är extramaterialet som ligger på skivan färdigt? Vet inte. Precis samma gnäll som skedde när super street fighter 4 skulle släppas. En förbaskad massa nya grejer och de som hade köpt orginalet tyckte att super skulle vara gratis uppdatering. Så om du har spenderat som jag 300 timmar på ett spel är det inte värt att köpa nästa version som i grund och botten är ett helt nytt spel? Allvarligt talat, det är alldeles för mycket gnäll.

Jag säger, bra jobbat BHG & 38 studios, bra initiativ att ge dlc gratis till de som köper spelet nytt.

Medlem

för mig blir detta spel kanske köp när det går ner i pris, vill inte betala full pris för enbart singleplayer

Medlem

Om jag köper en fåtölj och sedan säljer den måste köparen betala extra till IKEA för att få ryggstödet??? Multimediabolagen har konstig syn på sina kunder, detta kommer ju bara leda till att piratkopieringen ökar.

CDproject släppte The Witcher 2 utan DRM från en återförsäljare och tog bort skyddet efter tre dagar eller något sådannt från resten av försäljarnas versioner. De har sedan släppt Patchar och DLC:s på löpande band med både fixar och nytt material gratis. Nu får vi Enhanced edition gratis, en uppgradering som säker kostat 100 kr om spelet varit Dragon Age 2. Så gör ett företag som vill ha nöjda kunder och därmed tjäna pengar.

Medlem

Gott mos! 400kr är inte mycket för kvalitetsspel. När man väl och om man säljer det begagnat är det ännu billigare.

Medlem

Skulle dem ju åtminstone kunna skippa på PC men jag antar att de som sitter och hittar på sådana här saker inte har speciellt bra koll på hur marknaden fungerar ändå.

Ack ja när EA tankar blir världen en bättre plats, de och nintendo.

Medlem

hela marknaden börjar luta åt att folk ska börja hyra och streama istället för att köpa.

dvs. "köp" för att spela spelet för 200kr.. 50 kr per vecka för att spela det utefter första.. typ
hyrköp nästa?

Medlem

Piratkopiera Piratkopiera Piratkopiera Piratkopiera Piratkopiera Woohooo!

Medlem

Man börjar ju i sitt stilla sinne undra över konsumenters rättigheter och leverantörers skyldigheter. Man verkar kunna göra precis vad man vill så länge det handlar om spel. Skulle försäljaren av en cykel komma över och ta tillbaka framhjulet bara för att du säljer den begagnat på blocket så tror jag nog att folk skulle börja klaga.

Vi har väl för attan betalat för full funktionalitet för ett spel vid inköpstillfället, vilket borde inkludera full access till både singleplayer och multiplayer under spelets livstid. Eftersom det är det jag betalat för vid inköpstillfället så borde det vara min rätt som ägare av spelet att sälja det vidare med full funktionalitet till en tredje part.

Medlem

Och så undrar de varför det är så många som laddar ner =]

Inaktiv

I framtiden kommer alla spel att ha en kinect liknande modul.
I modulen kommer det finnas ett chip som känner av hur många och vem som sitter framför skärmen.
Om du bjuder över kompisar på en spelkväll måste dem först betala för att kunna vara med.

123
Skriv svar