Amerikanska revolutionen i nästa AssCreed?

Robot
Amerikanska revolutionen i nästa AssCreed?

Kommer du möjligtvis skaka hand med George Washington när nästa lönnmördaritteration släpps? Det tisslas och tasslas friskt om detta.

#assassins-creed-revelations, #ubisoft


Medlem
Amerikanska revolutionen i nästa AssCreed?

Bra!

Inaktiv

Nice men skulle vart bättre med Antika Rom enligt mig

Vilken fin bild ni har

Medlem

låter awsome

Medlem

Franska Revolutionen, Amerikanska revolutionen..Antingen eller funkar för mig :).
Antika Rom skulle också vara kul, men kanske bara att besöka än att göra ett helt spel runt om.

Medlem

Antikens Rom hade jag VERKLIGEN hoppats på... Jag undrar hur de kommer att göra med städerna under amerikanska revolutionen, eftersom det då endast fanns några mindre städer/byar och fort samt tält för trupperna. Det verkar inte som det finns så mycket att klättra i och själva landet var faktiskt ganska öde kulturellt sett.

Medlem

Kunde man ju nästan gissa att det skulle leda dit tillslut.
Skulle vara häftigare om det utspelade sig under stora nordiska kriget, eller ännu bättre, 30 åriga kriget.

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Kunde man ju nästan gissa att det skulle leda dit tillslut.
Skulle vara häftigare om det utspelade sig under stora nordiska kriget, eller ännu bättre, 30 åriga kriget.

Det hade varit intressant!

Medlem

Kan man inte få hjälpa Britterna? snälla söta? skriva om historien är väll inte för mycket begärt

Medlem

Hade nog föredragit England under ungefär samma tidsperiod, men det kan nog bli fint ändå.

Medlem

Ryktades det inte om Egypten för några månader sen?


signatur

Game long and prosper

Medlem

AssCreed! Rövens Bekännelse! Hell Yeah!!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Låter intressant, någon annan än ezio hade vart skönt.

Medlem

AssCreed med Seymore Butts & Ron Jeremy? Något att se fram emot!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Hade det varit rom hade jag åter intresserat mig för denna serie, men amerikanska revolutionen känns verkligen botten, det blir väl någon överpatriotisk dynga utan nyanser som alltid när det handlar om amerikanska revolutionen.

Medlem

Med tanke på hur mycket konspirationsteorier som det finns om den tidiga amerikanska epoken så vore det en trolig skådeplats för ett AssCreed-spel.

Inaktiv
Skrivet av red_laces:

Hade det varit rom hade jag åter intresserat mig för denna serie, men amerikanska revolutionen känns verkligen botten, det blir väl någon överpatriotisk dynga utan nyanser som alltid när det handlar om amerikanska revolutionen.

Värt att notera är att spelet främst utvecklas av Edios Montreal. Kanadensarna har en mycket mer nyanserad bild av det hela. Men det går ju inte att sticka under mattan att Britterna faktiskt var skurkar och att revolutionen hade ett nobelt mål.

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av red_laces:

Hade det varit rom hade jag åter intresserat mig för denna serie, men amerikanska revolutionen känns verkligen botten, det blir väl någon överpatriotisk dynga utan nyanser som alltid när det handlar om amerikanska revolutionen.

Värt att notera är att spelet främst utvecklas av Edios Montreal. Kanadensarna har en mycket mer nyanserad bild av det hela. Men det går ju inte att sticka under mattan att Britterna faktiskt var skurkar och att revolutionen hade ett nobelt mål.

Kan inte hålla med om att Britterna var någon form av skurkar direkt. Men för att spelet ska sälja bra i USA måste de ju göra revolutionärerna till de goda och fortsätta prata i nattmössan om att de själva befriade kolonierna (i själva verket är det mesta tack vare Frankrike). Hade spelet gjort Washington och gänget till de onda tempelriddarna hade det dock varit ganska intressant även om jag ogillar att tempelriddarna är de onda i spelserien.

Medlem

Utpselar sig inte Brotherhood redan i Rom?

Dessutom så hade inte riktigt storymässigt funkat att gå längre bak då det är endast ett par hundra år mellan Ezio's period och Altair. Assassins hade inte börjat strö runt i världen förrän efter Altair, så att gå längre bak i tiden innan Altairs tid och utspela i Rom hade inte gått.

Nu har jag bara spelat Assassin's Creed 2, Brotherhood och Revelations så jag har säkert missat något storywise från 1an och andra spel från bärbara plattformar, men av det jag förstod genom spelens gång så går det inte att gå längre bak som jag beskrev.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Utpselar sig inte Brotherhood redan i Rom?

Dessutom så hade inte riktigt storymässigt funkat att gå längre bak då det är endast ett par hundra år mellan Ezio's period och Altair. Assassins hade inte börjat strö runt i världen förrän efter Altair, så att gå längre bak i tiden innan Altairs tid och utspela i Rom hade inte gått.

Nu har jag bara spelat Assassin's Creed 2, Brotherhood och Revelations så jag har säkert missat något storywise från 1an och andra spel från bärbara plattformar, men av det jag förstod genom spelens gång så går det inte att gå längre bak som jag beskrev.

Japp, de gjorde det. Men även Assassin's Creed II gjorde det, i slutet.

Tror inte att den amerikanska revolutionen skulle bli så bra, kännetecknet med AC är ju trots allt, lönnmörda och intriger, och allt vad som menas med det.


signatur

/Command Your Armies And Conquer Your Enemies

Medlem

Jag hade hoppats på egypten. att kunna klättra upp på pyramiderna hade varit fräckt

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Antikens Rom hade jag VERKLIGEN hoppats på... Jag undrar hur de kommer att göra med städerna under amerikanska revolutionen, eftersom det då endast fanns några mindre städer/byar och fort samt tält för trupperna. Det verkar inte som det finns så mycket att klättra i och själva landet var faktiskt ganska öde kulturellt sett.

Det är lite min tanke med! Då befolkningen under amerikanska revolutionen var fruktansvärt lågt fördelad in i städer. De städer som var störst då var New York, Boston och Philadelphia, men inte ens de städerna var "stora" då.

Ska bli intressant.

Medlem

Franska borde väl vara mer logiskt då programstudion har anknytning till just frankrike, eller canada
Sen vore det ballt och höra Ezio jean babtiste snacka franska istället för italoamericano!

Dax för något nytt

Asscreed in space!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av Playcrafter:

Antikens Rom hade jag VERKLIGEN hoppats på... Jag undrar hur de kommer att göra med städerna under amerikanska revolutionen, eftersom det då endast fanns några mindre städer/byar och fort samt tält för trupperna. Det verkar inte som det finns så mycket att klättra i och själva landet var faktiskt ganska öde kulturellt sett.

Precis det jag funderade också på, Antika byggnader skulle vara perfekta för assassins creed!
Hoppas dom fixar istället antika rom skulle vara kul o döda Caesar och kanske hjälpa Spartacus

1
Skriv svar