Nedstrippade Rage: Campaign Edition ute nu till Mac

Robot
Nedstrippade Rage: Campaign Edition ute nu till Mac

Innehåller enbart singelkampanjen.

#id-software, #rage, #aspyr


Nedstrippade Rage: Campaign Edition ute nu till Mac

Köp det här och testa om det rullar på i Mac-miljö.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Körde bara igenom singelplayer tyckte inte att mp delen var något intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Erm, det har stöd för Intel HD Graphics 3000, varför då? Kan inte tänka mig att min Macbook Air 13" 2011 kommer att klara av det här speciellt bra alls.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

borde funka bättre på mac som har bättre stöd för opengl

Medlem

Jag blev peppad när jag såg att det hade släppts, men ångrade mig när jag insåg att multiplayer inte ingick. Antagligen hade jag aldrig spelat multiplayer ändå, men det kändes inte tillräckligt komplett.


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

Medlem

Det är väl knappt nån som spelat rages multiplayer ändå så.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Empezar:

Jag blev peppad när jag såg att det hade släppts, men ångrade mig när jag insåg att multiplayer inte ingick. Antagligen hade jag aldrig spelat multiplayer ändå, men det kändes inte tillräckligt komplett.

Rages multiplayer är ju bara lite fåniga bilrace. Spelet är till 99% ett singleplayer spel så vette fan hur det inte kan vara tillräckligt komplett för den som vill spela det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sämsta spelet i modern spelhistoria. Må ni kånka för detta, Id!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Sämsta spelet i modern spelhistoria. Må ni kånka för detta, Id!

De har redan fått avskeda lite folk så det går nog inte bra just nu. Med tanke på hur skit Rage är så förtjänar de detta.

Medlem

Id får inte konka. Då får världen inte Doom 4. Har alla missat att alla Macar numera är en PC? Bara att kasta i Windoze & tuta/köra. Men prestandan lär vara lite sämre.

Medlem

verkar inte, på listan, som att min 2011 macbook stöds, så då får de väl va, finns de inga demos? hade vart kul att testa spela på mac ngn gång (bara bootcamp hittills)

Medlem
Skrivet av KatOne:

Sämsta spelet i modern spelhistoria. Må ni kånka för detta, Id!

Varför är Rage det sämsta spelet i modern spelhistoria och varför ska isf en av världens bästa studios gå i graven för att de släppt ett dåligt spel?
Rage var fjolårets största spelupplevelse efter Skyrim.

Storyn och questingen är enkel, lätt att följa och man förstår hela tiden vad som händer och vad man ska göra. Man letar aldrig runt efter nån knapp eller dyl som ska tryckas på och man vet hela tiden vart man ska.
Hela spelet följer ett väldigt bra tempo med perioder av lugn, uppbyggnad och action för att sedan återgå till att vara lugnt. Man bryter av fps delen med att köra bil och uppgradera sin bil vilket iaf jag tycker var jäkligt kul, speciellt då jag körde på en xboxkontroll(fast på pc).
Spelet har dessutom mycket inklämt, man kan spela massa olika minispel(eller större spel som magic) emellan alla dyngfeta ställen man åker till och får uppleva tillsammans med smarta fiender.

Vapenutbudet är dyngbra, bäst i något spel sedan hl1, förstår verkligen inte hur man inte kan vara nöjd med utbudet. Vad saknar du, vad finns inte? Robotar-Check, Maskingevär-Check, Häftigt pilvapen som kan skjuta massor med oika typer av skott-check, sjukt kul bumebrang-check, radiostyrda bombbilar-check. Man har fasiken allt man kan önska, samt att texten på raketkastarens ammo är "When it absolutely must die, settle for nothing less" och det är mycket sånt där kul dom har klämt in. Tex att en vakt i sista staden beordrar spelaren att plocka upp skräpet(hl2 referens) och säger efteråt "Thats a good boy.".
Men dom har även gjort andra saker så bra, många spel där man har en inventory där man samlar på sig grejjer så förstår man inte vad allt är men i Rage har dom ett simpelt ikon-system så man förstår exakt vad allt används till och vad som kan säljas.

Jag tycker inte spelet är det minsta repetetivt, snarare tvärtom, man harvar verkligen inte igenom samma hela tiden utan får hela tiden se nya saker, nya ställen, nya fiender osv. Varpå speltiden på ca 30h känns bra rakt igenom, många spel är jävligt långa men borde egentligen vara sjukt mkt kortare bara för att dom är så repetetiva. Jag tycker inte Rage är det, Rage är bra, spännande och nytt rakt igenom och i min mening är det väldigt få spel som är så pass icke repetetiva som Rage är.

Om Rage hade släppts av en annan studio än ID hade spelet hyllats. Man ser så många reviews som sågar spelet på helt värdelösa anledningar som oftast har med ID att göra än med själva spelet i sig eller nåt likande med "the lightning is bakes and not dynamic". Just för att det släpps av ID så förväntar sig alla så orimliga saker och att hela deras värld ska vändas upp och ned igen precis som när dom spelade Doom för första gången och det måste man förstå att det går inte riktigt. Men att släppa ett riktigt kul och bra spel lyckas verkligen ID med.

Medlem

har inte spelat klart spelet med tiden jag har spenderat i spelet har ägt! längtar tills jag kan komma hem till sverige och spela klart ..

1
Skriv svar