Succé för Batman – 6 miljoner sålda ex

Medlem

Åh dessa Troll som livnär sig på att gnälla på nätet...

Jag var inte fast under första timmen av liret men efter att jag fortsatte spela så blev det bara bättre och bättre. Arkham Asylum var en skön överraskning när det kom och Arkham City lyckades faktiskt bli ännu bättre. De killarna som utvecklat liret är värda pengarna.

Hoppas vi får se ett Batman: Gotham City om några år


signatur

// Ukiome

Medlem

ofattbart att detta säljer så pass.

Medlem

Toppenspel och ett av 2011 års bästa, förutsatt att man kör på hard - blir lagom nivå då. De lägre nivåerna ger ingen utmaning alls.

Hoppas utvecklarna fått rejäla bonusar, det är de värda!

Medlem

Må så vara att vissa "hatar" ett spel andra "älskar" men det är fortfarande jävligt onödigt att tjura över det på ett forum och försöka trycka ner folk som inte tycker som du själv.

Om du vill ha respekt från andra så vissa själv respekt mot andra.

Själv gillar jag båda Batman spelen skarpt och ser fram emot vad Rocksteady tar sig an härnäst.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av SWEBarb:

Eh va skit spel? ni låter som gamla gubbar som spelar tuffa att man är för gammal för batman eller? det är ju ett kanon spel.

Eller så slutar du tänka med röv*n och inser att vissa tycker olika?

Tex: (varför JAG och inte ALLA) hatar spelet.

1. En knapp gör allt... button mash för att slå... slå lite till och sen kan vi ju trycka Y också för att få en cool counter som är helt automatisk... som vi också kan spama 100 ggr efter varandra... oj höll på att glömma B+a för en cool specialare ... kanske dags att komma med något nytt?

DVS. Du kan möta 40 st "evil dudes" och trycka Y (xbox kontroll) igenom hela fighten... kul? NEJ
Tröttsamt efter 5 min = JA

2. Detective mode ? ... skulle varit kul om det inte va gjort för 11 åringar.
3. Grafiken är på PC helt ok,,, med dx11 och allt på max. Allt på medium eller på ps3/360 = ser det ut som något från 2000.
4. En stor stad? ... vi säger väll det....crackdown någon?
5. Röst skådisar är det ända som är "ok"
6. Och låt mig inte starta med killen i läderlapp dräckt som ser så töntig ut så man garvar röven av sig.

DET är varför JAG inte gillar spelet..

Smaken är som baken.... delad.. men din kanske är ihop sydd?
Och jag kan gärna hoppa över folk som klagar på min stavning nu, för ni förstår ju vad som står eller?

Kan ju avsluta med - att detta är ett perfekt exemplar varför man tankar hem spel.
Skulle jag slänga ut 400kr på det här i butik så skulle jag fan slå huvet igenom väggen sen.

Varför spela och klaga på det om du inte gillar genren eller Batman överhuvudtaget?
Och förövrigt så är spelet faktiskt jävligt snyggt, kör allt på max Dx11, riktigt snyggt. Och detta är inget GTA spel om du tror det, dessutom så har alltid såna här fightingspel varit såhär. I ett FPS så räcker det med WASD+ mus? Gå runt, sikta och skjut. Är inte det samma för dig heller?

Spelar för det första inte "vanliga fps" utan håller mig till GRAW 2 tex där man måste "tänka" också du vet innan man agerar.

Annars håller jag mig till rpg /mmo där inte button mashing är a och o

För det första, GRAW 2 är inget exempel på ett spel man måste tänka innan man agerar i, det är en railshooter jämfört med t.ex. Operation Flashpoint.

GRAW 2 var ett stort steg neråt from till och med det första GRAW vad det gäller "tänk innan du agerar" ifall vi ska se det helt kallt, och det första spelet var mest krångligt tills du kört en bana eller två och lärt dig skillnaderna mellan det och andra FPS.

För det andra.... "buttonmashing" inte a och o i MMO... snälla nån vilka MMO spelar du om jag får fråga? ^^ Buttonmashing är en stor del av samtliga MMOs på marknaden, och ja visst, en del klasser i de olika spelen kanske bäst spelas utan det men kom igen, om vi nu ska gå på hur folk egentligen spelar så är buttonmash en rätt stor del av det hela i många fall.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av SWEBarb:

Eh va skit spel? ni låter som gamla gubbar som spelar tuffa att man är för gammal för batman eller? det är ju ett kanon spel.

Eller så slutar du tänka med röv*n och inser att vissa tycker olika?

Tex: (varför JAG och inte ALLA) hatar spelet.

1. En knapp gör allt... button mash för att slå... slå lite till och sen kan vi ju trycka Y också för att få en cool counter som är helt automatisk... som vi också kan spama 100 ggr efter varandra... oj höll på att glömma B+a för en cool specialare ... kanske dags att komma med något nytt?

DVS. Du kan möta 40 st "evil dudes" och trycka Y (xbox kontroll) igenom hela fighten... kul? NEJ
Tröttsamt efter 5 min = JA

2. Detective mode ? ... skulle varit kul om det inte va gjort för 11 åringar.
3. Grafiken är på PC helt ok,,, med dx11 och allt på max. Allt på medium eller på ps3/360 = ser det ut som något från 2000.
4. En stor stad? ... vi säger väll det....crackdown någon?
5. Röst skådisar är det ända som är "ok"
6. Och låt mig inte starta med killen i läderlapp dräckt som ser så töntig ut så man garvar röven av sig.

DET är varför JAG inte gillar spelet..

Smaken är som baken.... delad.. men din kanske är ihop sydd?
Och jag kan gärna hoppa över folk som klagar på min stavning nu, för ni förstår ju vad som står eller?

Kan ju avsluta med - att detta är ett perfekt exemplar varför man tankar hem spel.
Skulle jag slänga ut 400kr på det här i butik så skulle jag fan slå huvet igenom väggen sen.

Varför spela och klaga på det om du inte gillar genren eller Batman överhuvudtaget?
Och förövrigt så är spelet faktiskt jävligt snyggt, kör allt på max Dx11, riktigt snyggt. Och detta är inget GTA spel om du tror det, dessutom så har alltid såna här fightingspel varit såhär. I ett FPS så räcker det med WASD+ mus? Gå runt, sikta och skjut. Är inte det samma för dig heller?

Spelar för det första inte "vanliga fps" utan håller mig till GRAW 2 tex där man måste "tänka" också du vet innan man agerar.

Annars håller jag mig till rpg /mmo där inte button mashing är a och o

För det första, GRAW 2 är inget exempel på ett spel man måste tänka innan man agerar i, det är en railshooter jämfört med t.ex. Operation Flashpoint.

GRAW 2 var ett stort steg neråt from till och med det första GRAW vad det gäller "tänk innan du agerar" ifall vi ska se det helt kallt, och det första spelet var mest krångligt tills du kört en bana eller två och lärt dig skillnaderna mellan det och andra FPS.

För det andra.... "buttonmashing" inte a och o i MMO... snälla nån vilka MMO spelar du om jag får fråga? ^^ Buttonmashing är en stor del av samtliga MMOs på marknaden, och ja visst, en del klasser i de olika spelen kanske bäst spelas utan det men kom igen, om vi nu ska gå på hur folk egentligen spelar så är buttonmash en rätt stor del av det hela i många fall.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

lite offtopic här men är det nått fel på forum ? meddelanden försvinner när man postar de ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Flame wars!!!

Kanske lugna ner sig en smula?

Jag tyckte spelet var underhållande, inte lika bra som ettan, men underhållande. Fanns störningsmoment, och saker som var tråkiga att de inte fick mer plats (Poison Ivy!).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av jippo1:

Borde inte ens ha sålt en kopia.

Borde ha sålt mycket mycket mer

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Moderatorer, please stampa ned foten på de ställen där det behövs i den här tråden.

+1

Arkham City är definitivt ett av förra årets bästa spel. Ser man inte det kan man lika gärna sluta spela helt och gå över till virkning.

Avstängd
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Eller så slutar du tänka med röv*n och inser att vissa tycker olika?

Tex: (varför JAG och inte ALLA) hatar spelet.

1. En knapp gör allt... button mash för att slå... slå lite till och sen kan vi ju trycka Y också för att få en cool counter som är helt automatisk... som vi också kan spama 100 ggr efter varandra... oj höll på att glömma B+a för en cool specialare ... kanske dags att komma med något nytt?

DVS. Du kan möta 40 st "evil dudes" och trycka Y (xbox kontroll) igenom hela fighten... kul? NEJ
Tröttsamt efter 5 min = JA

2. Detective mode ? ... skulle varit kul om det inte va gjort för 11 åringar.
3. Grafiken är på PC helt ok,,, med dx11 och allt på max. Allt på medium eller på ps3/360 = ser det ut som något från 2000.
4. En stor stad? ... vi säger väll det....crackdown någon?
5. Röst skådisar är det ända som är "ok"
6. Och låt mig inte starta med killen i läderlapp dräckt som ser så töntig ut så man garvar röven av sig.

DET är varför JAG inte gillar spelet..

Smaken är som baken.... delad.. men din kanske är ihop sydd?
Och jag kan gärna hoppa över folk som klagar på min stavning nu, för ni förstår ju vad som står eller?

Kan ju avsluta med - att detta är ett perfekt exemplar varför man tankar hem spel.
Skulle jag slänga ut 400kr på det här i butik så skulle jag fan slå huvet igenom väggen sen.

Smaken är som baken helt klart. Men om man inte gillar genre och inte gillar läderlappen varför ens spela och trolla för? Jag skulle aldrig i min fantasi ens påbörja spela Barbie - The game för att barbie intresserar mig inte och jag är inte i närheten av rätt målgrupp. Detta gör att dina 6st argument till varför du inte gillar spelet har noll betydelse för att du redan innan du klicka på start knappen nynna på trololololololololololololo låten.

Medlem

FZ! Visserligen att verbet "bestiga" i en del avseenden menas att något eller någon klättrar, men i det här avseendet är det enkelt att dra paralleller till djur som (ursäkta uttrycket) sätter på varandra. Särskilt om andra hälften av meningen tillämpas i meningsförståelsen "6 000 000 ex". En översiktstolkning blir således "Batman sätter på 6 000 000 ex-partners" . Kom igen FZ, noggrann korrekturläsning ger bättre artiklar.

Medlem
Skrivet av Coffinshaker:

FZ! Visserligen att verbet "bestiga" i en del avseenden menas att något eller någon klättrar, men i det här avseendet är det enkelt att dra paralleller till djur som (ursäkta uttrycket) sätter på varandra. Särskilt om andra hälften av meningen tillämpas i meningsförståelsen "6 000 000 ex". En översiktstolkning blir således "Batman sätter på 6 000 000 ex-partners" . Kom igen FZ, noggrann korrekturläsning ger bättre artiklar.

Fy fan va långsökt haha

Jag gillade Arkham City men assylum var mycket bättre, kan inte riktigt sätta fingret på det men 1an kändes personligare på något vis

Inaktiv

Tyckte själv att spelet var grymt coolt i början (GOTY coolt) men sen plötsligt tog det stopp då allting kändes om en upprepning hela tiden. Och nästan lite för mycket att göra på den lilla ytan, även om det från början känns stort. Men visst är det värt dom ca 300sek jag la på spelet, det är ju väldigt välgjort och fint även om man kan önska lite mer variation i striderna. M

Medlem

Ja alla bundlingar med hårdvara räknas garanterat, annars hade det inte nått upp i så höga siffror. Jag fick spelet med ett grafikkort.

Jag spelade 20 min och det var lite småskoj faktiskt. Men sen gick månaderna och jag spelade hellre andra spel. Avinstallerade för några dagar sen för jag behövde mer plats på hårddisken. Så för min del föll det in i "Lovande spel men jag orkar tydligen inte bry mig"-kategorin.

Medlem

Själv tyckte jag det var sjukt kul, precis som ettan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Coffinshaker:

FZ! Visserligen att verbet "bestiga" i en del avseenden menas att något eller någon klättrar, men i det här avseendet är det enkelt att dra paralleller till djur som (ursäkta uttrycket) sätter på varandra. Särskilt om andra hälften av meningen tillämpas i meningsförståelsen "6 000 000 ex". En översiktstolkning blir således "Batman sätter på 6 000 000 ex-partners" . Kom igen FZ, noggrann korrekturläsning ger bättre artiklar.

Låter mer som det är du som har "problem"...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gillade det...så långt jag spelade innan mitt savegame försvann vilket har varit ett gissel för oss som spelar på PC. Hade spelat igenom 45% av story-mode samt gjort en del sidouppdrag (investerat 13 timmar totalt i spelet vid det laget) men när min save försvann så tappade jag helt lusten att spela och blev förbannad. Rocksteady håller dock på med en patch och har identifierat problemet och förhoppningsvis så kommer den patchen snart. Så fort den är släppt kommer jag att börja spela igen


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av SWEBarb:

Eh va skit spel? ni låter som gamla gubbar som spelar tuffa att man är för gammal för batman eller? det är ju ett kanon spel.

Eller så slutar du tänka med röv*n och inser att vissa tycker olika?

Tex: (varför JAG och inte ALLA) hatar spelet.

1. En knapp gör allt... button mash för att slå... slå lite till och sen kan vi ju trycka Y också för att få en cool counter som är helt automatisk... som vi också kan spama 100 ggr efter varandra... oj höll på att glömma B+a för en cool specialare ... kanske dags att komma med något nytt?

DVS. Du kan möta 40 st "evil dudes" och trycka Y (xbox kontroll) igenom hela fighten... kul? NEJ
Tröttsamt efter 5 min = JA

2. Detective mode ? ... skulle varit kul om det inte va gjort för 11 åringar.
3. Grafiken är på PC helt ok,,, med dx11 och allt på max. Allt på medium eller på ps3/360 = ser det ut som något från 2000.
4. En stor stad? ... vi säger väll det....crackdown någon?
5. Röst skådisar är det ända som är "ok"
6. Och låt mig inte starta med killen i läderlapp dräckt som ser så töntig ut så man garvar röven av sig.

DET är varför JAG inte gillar spelet..

Smaken är som baken.... delad.. men din kanske är ihop sydd?
Och jag kan gärna hoppa över folk som klagar på min stavning nu, för ni förstår ju vad som står eller?

Kan ju avsluta med - att detta är ett perfekt exemplar varför man tankar hem spel.
Skulle jag slänga ut 400kr på det här i butik så skulle jag fan slå huvet igenom väggen sen.

Smak skiljer sig men det du skriver är bara ren idioti.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Erunas:

"räddaktör Calle" Oh really?

"rädd aktör"?...

Han syftar nog på att jag bara spelar Resident Evil dagtid, och aldrig vid fullmåne

I övrigt har jag satt upp ett par troll på min lilla privata bevakningslista. Bara så ni vet.


signatur
Medlem

Jag var riktigt hypad på det här spelet och tänkte köpa det vid release men sen försvann hypen av någon anledning
men blir väl att köpa det den 25e eller nåt då jag får hem nya burkeN^ i7 powah ftw

Medlem

Jäklar. Längtar till nästa års steam-rea redan.... nästan tragiskt

Till alla Er som hatar spelet: Jaha.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

2. Detective mode ? ... skulle varit kul om det inte va gjort för 11 åringar.

Borde passa dig då med tanke på den språkliga nivån i ditt inlägg.

Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Kan ju avsluta med - att detta är ett perfekt exemplar varför man tankar hem spel.
Skulle jag slänga ut 400kr på det här i butik så skulle jag fan slå huvet igenom väggen sen.

Hur tänker du nu? ska man ladda ned spelet och spela det för att man tycker att det är dåligt. Varför inte bara låta bli spelet helt och hållet istället.

Testpilot

Väl värt all försäljning , de har förbättrat mycket och i Arkham city slipper man dryga mellansekvenser med Scarecrow som jag tyckte var det sämsta i 1a spelet.
Fightingen är ju helt underbart cool och belönar de som lär sig systemet men även gamla kasshuven som mig kan klara en fight utan special moves som kräver reflexer som en kobra.

Väldigt trevligt , tog en stund att trimma in min dator så jag fick rätt grafikinställningar för maximalt flyt i spelandet.

Skrivet av Coffinshaker:

FZ! Visserligen att verbet "bestiga" i en del avseenden menas att något eller någon klättrar, men i det här avseendet är det enkelt att dra paralleller till djur som (ursäkta uttrycket) sätter på varandra. Särskilt om andra hälften av meningen tillämpas i meningsförståelsen "6 000 000 ex". En översiktstolkning blir således "Batman sätter på 6 000 000 ex-partners" . Kom igen FZ, noggrann korrekturläsning ger bättre artiklar.

Well, vad kan jag säga? Rubriken sattes med stor omsorg och med ett gott leende på läpparna efteråt. Nu ser jag dock att någon tycks ha redigerat den, så säg den lycka som varar för vår promiskuöse fladdermushjälte...

Medlem

Vill också ta ut skurkar i det tysta. :/


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Gillar båda släppta spelen o riktigt kul o läsa om bra försäljning. Då ser det ljust ut för en 3'a.

"Vad hade du gjort annorlunda om du tjänat en miljard dollar mer detta året än under fjolåret?"
Fortsätta med livet på det sätt som jag har nu. Bara haft lite mer på kontot.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Coffinshaker:

FZ! Visserligen att verbet "bestiga" i en del avseenden menas att något eller någon klättrar, men i det här avseendet är det enkelt att dra paralleller till djur som (ursäkta uttrycket) sätter på varandra. Särskilt om andra hälften av meningen tillämpas i meningsförståelsen "6 000 000 ex". En översiktstolkning blir således "Batman sätter på 6 000 000 ex-partners" . Kom igen FZ, noggrann korrekturläsning ger bättre artiklar.

Well, vad kan jag säga? Rubriken sattes med stor omsorg och med ett gott leende på läpparna efteråt. Nu ser jag dock att någon tycks ha redigerat den, så säg den lycka som varar för vår promiskuöse fladdermushjälte...

Personer som klär ut sig till fladdermöss har helt klart aviga vanor, kanske rent av 6 000 000 sådana. Ursäkta om mitt utspel gjorde att din, med omsorg valda, titel blev refuserad. Svenskan är, minst sagt, lurig i vissa avseenden.

Medlem

Galet!

Hypade Battlefield 3 noterade väl nyligen 10 miljoner sålda ex. Kanske de snart får de se sig själva slagna av läderlappen?


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

12
Skriv svar