Skyrim – husbygge, drakridning, Kinect-skrik

Medlem

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

hehehehehehh

Inaktiv
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Medlem

Hoppas detta kommer som gratis DLC, hade vara såååå najs


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Inaktiv

Jag vill se spjut i Skyrim.

Fixa det i nästa DLC tack.

Medlem

Jag vill se lite mer blod och gore, förbättrar gameplay så enormt mycket.
Tänk Dark Messiah ~

Medlem

Hoppas att det här kommer i en ordentlig, sammansatt mod. Verkligen coolt!

Medlem
Skrivet av odenia:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kuzul:

Lyantrophy max skill: bli en drake

Vet att det inte visades, men fan vad roligt det skulle vara

Hur makes det sense då "Lycan" har med varulvar att göra?

För att "Lycantrophy" inte har med endast varulvar att göra?

Tyvärr så har det det. Teriantropi (Therianthropy) heter den variant som täcker andra djur.

Medlem

Men....va!? ...Nu får ju kära bethesda se till att släppa allt det där!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Och ändå köper majoriteten av folket spelen. Det är fortfarande något magiskt med det...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Och ändå köper majoriteten av folket spelen. Det är fortfarande något magiskt med det...

Det är så hypeat och folk är så hjärntvättade. Det lever inte upp till förväntningarna dock. Se bara på cataclysm.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Och ändå köper majoriteten av folket spelen. Det är fortfarande något magiskt med det...

double post

Medlem
Skrivet av odenia:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kuzul:

Lyantrophy max skill: bli en drake

Vet att det inte visades, men fan vad roligt det skulle vara

Hur makes det sense då "Lycan" har med varulvar att göra?

För att "Lycantrophy" inte har med endast varulvar att göra?

Lycanthropy is the professed ability or power of a human being to transform into a werewolf, or to gain wolf-like characteristics. The term comes from Greek Lykànthropos (Λυκάνθρωπος): λύκος, lykos ("wolf") + άνθρωπος, ànthrōpos ("human").

Inaktiv

FUCK JA! FAITH IN BETHESDA = RENEWED.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Och ändå köper majoriteten av folket spelen. Det är fortfarande något magiskt med det...

Majoriteten av folken köper nog inte spelen, då skulle ju Blizzard kränga runt 3.5 miljarder av sina alster


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Bygga hus..

Errrr..

Hell yeah!

Edit: Och Eldpilar.. Dom skulle varit med innan spelet var påtänkt.. ^^

Inaktiv

Vilken enorm tease det är av Bethesda att visa det här egentligen.

Medlem

Som några redan har sagt...

Vill ha ALLT! Mounted combat på drake mot giant mudcrabs FUCK YEAH!


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Eeh... Så mycket buggar det är i wow så ahaa... Sen bannar dom folket som "råkar" använda buggarna medvetet och inte medvetet.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Innehåll kanske? världen är ju extremt välpolerad men storyn och karaktärerna är ju extremt platta, finns ju inte en enda intressant karaktär i hela spelet, morrowind var proppfullt med sådana, och Oblivion hade en drös också, samt Guildquests, dark brotherhood var ju deprimerande, och endast en av Daedric quest känns ju välgjord ("A night to remember"). Nej, innehåll Bethesda, innehåll, Vi har en fantastisk värld, nu behöver vi quests som inte handlar om att samla 10 björnpälsar, sånt hör hemma i WoW...

Medlem

Med risk för att låta som en dålig meme... men... Y U NO RELEASE?!

Medlem

Så länge det ska finnas på konsolerna så får vi leva med vissa begränsningar. Finns inte särskilt mycket minne på dom gamla burkarna som ni vet.

Medlem

Släpp det som moddar!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varför klagar alla så jäkligt? Jag läser kommentar hit och dit där det står "skulle ju ha varit med i releasen", "skulle vara trevligt att få med det här från början" och "vi släpper ett halvfärdigt spel och säljer det för femhundra spänn". Blir så trött på det här klagandet! Om ni inte trivs med spelet så då har jag ett tips... spela det inte... Jag tycker att Bethesda har gjort ett skitbra jobb och inget är perfekt från början, varför tror ni att Blizzard släpper så många patchar och expansioner? *nudge nudge* Nu är det så här att de höll den här veckan för att hitta grejer som kan förbättras, liksom "gör det ni vill ha med i spelet", om vi har tur kommer alla de här trevliga grejerna att komma med i kommande patchar/DLC:er.


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem

Hade SSAO och allt annat smask funnits med hade de fått mina pengar också


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Jag trodde det fanns folk som spelade wow även om de hypade det tidigt. Men jag kanske har fel.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Blizzard gillar att hypa sina spel 4 år innan release. Och trots att de överpolerar sina spel så kommer det ändå en massa patchar efteråt för att de inte fixat allt.

Blizzard hypear sina spel i 4 år, så när de sedan släpps så har folk redan tappat intresset.

Och ändå köper majoriteten av folket spelen. Det är fortfarande något magiskt med det...

Det är så hypeat och folk är så hjärntvättade. Det lever inte upp till förväntningarna dock. Se bara på cataclysm.

konstigt dock att du äger Diablo 1 & 2, och tycker att det är toppenspel ?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Kimpur:

Blizzard skulle aldrig gå med på att släppa ett halvfärdigt spel

Eeh... Så mycket buggar det är i wow så ahaa... Sen bannar dom folket som "råkar" använda buggarna medvetet och inte medvetet.

Har man inte koll på en så självklar sak som vad är bugg är så tycker inte jag att man borde spela överhuvudtaget


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag trodde det fanns folk som spelade wow även om de hypade det tidigt. Men jag kanske har fel.

Naturligt vis finns det folk som spelar wow, oavsett vad blizzard gör. Skulle de släppa 10st totalt värdelösa och oseriösa expansionser till efter MoP så skulle de fortfarande ha ex antal tusen spelare.

Vad jag pratar om är att blizzard börjar hypea en produkt för tidigt, det skadar produkten i slutändan.

Ta då mitt exempel cataclysm. Tidigare har antalet wow spelare _alltid_ ökat sedan release, dvs de har aldrig minskat i spelare. Det har alltid ökat extra mycket vid expansions släppen, makes sense.
Men inför cataclysm så började dem hypa det alldeles för tidigt. Långt innan Wotlk var avklarat (egentligen kan man tycka att cataclysm borde kommit ett par månader tidigare än vad det gjorde) så lade blizzard upp en site med all information om cataclysm, så som alla nya features, quest, raser, whatever. Syftet var naturligtvis att locka spelare, gamla så som nya. Problemet var att de gjorde det för tidigt. När cataclysm väl lanserades så kändes nästan inte som om det var en ny grej, eftersom folk hade läst om uppdateringarna och tittat på videos i flera månader innan release. Alltså tillbringade inte cataclysm den där "wow, nytt content!!! " känslan i wow som alla tidigare expansioner gjort, och det såg vi resultat ett par månader senare när blizzard publicerade sina försäljningssiffror. Spelet hade sålt bra, men kort därefter hade många av dem som köpt expansionen slutat spela och således slutat betala för gc. Jag vill minnas att blizzard förlorade runt 600-800k spelare, vilket är ett enormt bakslag. Sedan att det var påtryck från activision att hetsa om cataclysm, det är ju inte så konstigt om man tänker efter.

tl;dr = hype är bra, då det säljer. Men för mycket hype / hype för långt från release = ej bra (DNF någon??)

123
Skriv svar