Bethesda i blåsväder över allt tekniskt strul med Skyrim

Robot
Bethesda i blåsväder över allt tekniskt strul med Skyrim

Utvecklarna kände till att många Playstation 3-spelare sannolikt skulle stöta på tekniska problem, men hävdar att dessa enbart skulle vara "några få procent".

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Bethesda i blåsväder över allt tekniskt strul med Skyrim

Haha älskar bilden!

Medlem

Heh! Konsol som var så mycket lättare att utveckla till och mindre strul, eller hur var det Bethesda?

Medlem
Skrivet av Friberg:

Heh! Konsol som var så mycket lättare att utveckla till och mindre strul, eller hur var det Bethesda?

Eller hur, kan de bestämma sig någon gång.

Medlem

Inga problem efter den senaste patchen, inget att klaga över nu.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av Friberg:

Heh! Konsol som var så mycket lättare att utveckla till och mindre strul, eller hur var det Bethesda?

Alla hårdvarukonfigurationer till PC gav tydligen utvecklarna sådan huvudvärk att någon till slut kände sig tvugen att göra hela världen medveten om deras interna frustration. Oh the irony att de tjöt över ett obligatoriskt moment som var beroende av deras egen arbetsnivå. Speciellt kul nu i efterhand när man sett att de byggt upp spelet som ett skatbo & lyckats ge liv åt varenda bugg i boken ^^

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Heh! Konsol som var så mycket lättare att utveckla till och mindre strul, eller hur var det Bethesda?

Det beror ju på vilken konsoll det gäller, ps3an är ju den konsol som oftast får buggiga spel när det gäller multiplattform.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Ingen vill känna sig lurad på konfekten, hoppas det funkar bra nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skyrims nuvarande status: Ospelbart.

Men allt kommer ordna sig när Unofficial Skyrim Patch släpps - i förlängningen tack vare att Bethesda släpper alla dev tools.

Här är den officiella inofficiella bugtrackern: https://unofficialskyrimpatch.16bugs.com/projects/7078/bugs

Även Bethesda använder den faktiskt till sina egna patcher.

Medlem

Jag minns fortfarande när dom sa hur det var "jätte jobbigt" att göra spel till PC.
Dessutom, efter att ha sett de saker som deras programerare lyckades göra på fri hand under en vecka, så känner man sig ju jävligt lurad av hur de inte lade in allt sådant för release.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Friberg:

Heh! Konsol som var så mycket lättare att utveckla till och mindre strul, eller hur var det Bethesda?

Eller hur, kan de bestämma sig någon gång.

Det är lättare att utveckla till konsol, men det betyder inte att det är lätt. Ps3 har en jobbig arkitektur samt låst Ram vilket medför klara begränsningar jämfört med ex. 360, därför brukar multiplattform på Ps3 alltid vara sämre, och Bethesda är ökända för sina buggiga spel på alla plattformer hur som helst.
På 360 går det däremot, precis som vanligt, utmärkt att spela och det är långt lättare att utveckla/optimera för än PC, helt enkelt. Tror nog ni också vet det om ni tänker efter lite, men i desperationens stund griper man väl efter vilket halmstrå som helst, även tomma argument, om än man vet bättre.

De borde ha lagt två år till på spelet verkar det som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

mage questen first lesson buggar fortfarande...


signatur

🐖💨💩

Medlem

Många stress-missar verkar det. :S Synd.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Sorgligt hur konsumenter (låter sig?) behandlas.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Min PS3-version har inte strulat alls, så jag kan skatta mig lycklig. Det enda jag konstant klagar över är hur överjävligt dåliga skuggorna ser ut, speciellt när man är nära en öppen eld. Annars är spelet hur skönt som helst.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag väntar nog till hösten med att köpa skyrim till min ps3a då måste alla dlcna vara ute eller?

Medlem

jag har som alltid bara versionen för pc, och jag har inte haft några märkvärdiga problem alls. har man en konsoll för 2 lax istället för dator för 15 så förstår jag att det krånglar eliten kör pc!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av KatOne:

Skyrims nuvarande status: Ospelbart.

Men allt kommer ordna sig när Unofficial Skyrim Patch släpps - i förlängningen tack vare att Bethesda släpper alla dev tools.

Här är den officiella inofficiella bugtrackern: https://unofficialskyrimpatch.16bugs.com/projects/7078/bugs

Även Bethesda använder den faktiskt till sina egna patcher.

Du överdriver inte lite nu? Ospelbart?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

1
Skriv svar