Runor ej längre föremål i Diablo 3

Medlem

Va fan. Känns som allt blir auto? Ge mig en bot också så kan ju skiten spela sig själv. :/

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Kimpur:

Oj, oj, oj... Folk verkar inte veta hur Blizzard fungerar. Diablo 3 kommer äga sönder allt på marknaden även om de även sänker upplösningen till 1x1.

Alla vet väl att allt som Blizzard rör vid blir till guld.

Fanboys ser vad dem vill se i en produkt från Blizzard. Vill dem se perfektion, så gör dem det. Gäller ju givetvis alla slags fanboys, men Blizzard har ju en hel del sådana. Det kommer sälja som smör, tyvärr, för att folk gillar att stödja nerdummade grejor spel eller spel som aldrig förnyas på något sätt och vis *host*CoD*host*

Jag har inte den minsta aning vart "fanboyism" kom in i bilden, men kör på det du om det får dig att tro att du har en poäng med det du skrev. Blizzard kan sina grejer, det är bara ren fakta, det jag skrev har inget med fanboys att göra.

DLC däremot, där kan jag hålla med om att en viss fanboy-skara är majoritet av köpet. Själv köpte jag WoW, med 2 DLC, sen tyckte jag det gick utför så jag slutade.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Girre:

Tycker varken att de är bra eller dåligt att dom ändrar Diablo såhär pass mycket. Kul med nytt men samtidigt tveksam på resultatet. Tyckte själv att runor bara låg och tog en massa plats

Det var väl en av idéerna med runorna, att man kunde få fördelarna enbart till en kostnad av plats i ryggsäcken.

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Dinskugga:

Ju mer Blizzard gör om spelet desto mer nervös blir jag.

Tycker redan det är skit tråkigt att dom tagit bort stats och att skill tree är borta.

Nej jag är kanske bakåtsträvande men jag skulle gärna haft det som D2

Håller med, det är småsakerna som gör mycket av spelet. De har ju redan tagit bort town portal och identify scrollsen om jag inte är ute och cyklar. Och de tillförde en viss känsla i spelet, en viss micromanagement fast av väääldigt låg nivå, men den fanns där.

Att de gör allt lättare såhär nära release måste handla om deras konsol version.

Får väl hoppas på Path of Exile om d3 floppar

Jag har spelat en hel del torchlight sista tiden, och jag kan inte se hur dessa scrolls lägger till något mervärde för spelet. Antingen så gör man scrolls så sällsynta så man måste prioritera när de ska användas (vilket kommer leda till frustration då man kanske inte kan använda den gear man lootar, alternativt inte kan loota för väskan är full och man kan inte göra sig av med det) eller så gör man som i torchlight där de mest tar väskutrymme och blir ett extra irritationsmoment. Jag keybindade identify scrollsen till sist för jag tyckte det tog för mycket tid. Det finns inget val i det, då blir det inte intressant gameplay.
Samma sak gällde stats, stackade ju ändå bara 2 saker till varje klass. La nån ströpoäng här och där mest för att kunna använda vissa items. Poänglösa val är inte roliga.

Antar du inte spelat något tidigare Diablo spel och Torchligt är det första diabloliknande spelet du lirat. Väskutrymme är till för att nyttjas... Vissa gillar det lilla småpill det blir av sånt här, andra verkar tycka det är jobbigt. Oavsett så fungerade det ju bra i D2, så varför ändra ett vinnande koncept...

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av Girre:

Tycker varken att de är bra eller dåligt att dom ändrar Diablo såhär pass mycket. Kul med nytt men samtidigt tveksam på resultatet. Tyckte själv att runor bara låg och tog en massa plats

Det var väl en av idéerna med runorna, att man kunde få fördelarna enbart till en kostnad av plats i ryggsäcken.

Precis... Verkar vara många som inte förstod detta, kanske därför de tar bort det. För "svårt" haha

...det började med att Necromancer inte skulle vara med, inte ens Paladin är kvar... Jag HOPPAS att dem vet vad dem gör... Vill säga att jag litar på Blizzard men tycker bara att det blir sämre och sämre desto mer man läser om det. För min del får Diablo 3 gärna vara en direkt klon av Diablo 2 fast med bättre grafik... Slutar väl med att man förbokar det ändå, men lite rädd är man för alla förändringar, Diablo 2 var ju perfekt... =(


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv

Blizzard börjar kännas lite som George Lucas, pillar och slätar ut allt för mycket. Vad hände med integriteten.

Medlem

Nog kan jag tycka att de kanske ändrar litet för mycket nu så här i slutändan, men jag måste verkligen försöka förstå det här klagomålet om stats.

Alltså, det stats-system som fanns in d2 var ett av de sämsta i spelhistorien. Hur kan man sakna det? Skills, visst... men just stats? Det var ju så fruktansvärt fattigt. Angående skills så tror jag det är något man måste prova på - det är ju så lätt att inte se helheten när de använder sig av ett segmentsystem, eller hur man ska uttrycka det.

Medlem

Så.. vad ska man samla på i end-game nu då ? Bara utrustning ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Men för helvete, när ska vissa lära sig att läsa?

Inget är borttaget, frågor som: vad ska man nu göra över lvl 30? ja bara för att du får en rune vid lvl 8 så behöver man inte använda den. Blizzard lyckades förändra det största problemet med d2. Elfter lvl 30 fick man inget nytt bara gear hunting. Vid 35 får man en rune, sen vid 40 för samma skill etc. Du blir ju belönad för din tid i spelet efter 30. Gode gud alltså. INGET ÄR BORTAGET

Medlem
Skrivet av moondragon:

Men för helvete, när ska vissa lära sig att läsa?

Inget är borttaget, frågor som: vad ska man nu göra över lvl 30? ja bara för att du får en rune vid lvl 8 så behöver man inte använda den. Blizzard lyckades förändra det största problemet med d2. Elfter lvl 30 fick man inget nytt bara gear hunting. Vid 35 får man en rune, sen vid 40 för samma skill etc. Du blir ju belönad för din tid i spelet efter 30. Gode gud alltså. INGET ÄR BORTAGET

Men på lvl 60 torde ju alla runor vara upplåsta alla redan ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skrivet av Dinskugga:

Ju mer Blizzard gör om spelet desto mer nervös blir jag.

Tycker redan det är skit tråkigt att dom tagit bort stats och att skill tree är borta.

Nej jag är kanske bakåtsträvande men jag skulle gärna haft det som D2

VA!? Är Stats och Skill tree borta? Nej fyfan, sen att runor kommer bort och blir casual istället... Nä, blir fan inget köp här inte. Får väl kolla nåt annat spel som man vill ha istället då...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av moondragon:

Men för helvete, när ska vissa lära sig att läsa?

Inget är borttaget, frågor som: vad ska man nu göra över lvl 30? ja bara för att du får en rune vid lvl 8 så behöver man inte använda den. Blizzard lyckades förändra det största problemet med d2. Elfter lvl 30 fick man inget nytt bara gear hunting. Vid 35 får man en rune, sen vid 40 för samma skill etc. Du blir ju belönad för din tid i spelet efter 30. Gode gud alltså. INGET ÄR BORTAGET

Klart de är borttagna om de inte kan droppas. Sen att de används på annat sätt är ju en helt annan sak. Så håller med om att "vissa" borde lära sig läsa

Medlem

Hur kan någon som ens kan något om diablo2 klaga på att de tog bort attributes? Allt du gjorde i d2 var ju att fixa 150 eller va du ville ha för din nigma, monarch osv, sen resten i vitality. Statsen var ju totalt meningslösa i d2 ändå

Medlem

suck ... gör dom detta till pvp arena så blir jag sur ...

Medlem

NU har de förstört diablo, det var jud e som var roligt, fundera ut o räkna på de perfekt statsen och skilsen och greja, sätta allt i vitality med bugg gear o skit. booooring. D3 blir som wow, hatar allt med automatiska stats och gear, som i wow med set och skit, roligare att bygga allt själv...

Medlem

Sista spiken i D3s Kista för min del. Detta är PEST

Medlem

Ja så länge det inte blir allt för likt WoW på det fundamentala planet. Kommer sakna lösa runor, det var ju bra tradegoods :S Men men, spelet kommer ju bli bra oavsett, men som oldschool så vill man ju igentligen bara ha en kopia på d2 fast med bättre grafik och ny story. Im so lame


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem
Skrivet av Qale:

Hur kan någon som ens kan något om diablo2 klaga på att de tog bort attributes? Allt du gjorde i d2 var ju att fixa 150 eller va du ville ha för din nigma, monarch osv, sen resten i vitality. Statsen var ju totalt meningslösa i d2 ändå

Dom kunde ha förbättrat attribute systemet så att dom andra attributes blir lite mer värda att ha än dom var i d2.

Att skapa sin karaktär och forma den som man vill är det som jag tycker är roligt iaf, men nu får man en färdig karaktär och alla kommer mer eller mindre vara "lika" förutom items som antagligen blir barb only,wizard only till slut om man ska se på vad alla andra ändringar som trillar in.

Största besvikelsen med Wow när det kom var att de var automatiska stats och inte så mycket personligt. Sen att vissa inte orkar/vill testa sig själva fram till något bra build och bara läser guider hur en bättre spelare tycker man ska spela är en annan sak.

Medlem

Känns som att bara fler och fler variabler tas bort, blir igen som helst skillnad på spelarna mer än klass, gear och level. Hatar att man inte kan skilja sig från flocken på nåt sätt. Utan att dra fram kreditkortet och leva rövare.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Kimpur:

Oj, oj, oj... Folk verkar inte veta hur Blizzard fungerar. Diablo 3 kommer äga sönder allt på marknaden även om de även sänker upplösningen till 1x1.

Alla vet väl att allt som Blizzard rör vid blir till guld.

Fanboys ser vad dem vill se i en produkt från Blizzard. Vill dem se perfektion, så gör dem det. Gäller ju givetvis alla slags fanboys, men Blizzard har ju en hel del sådana. Det kommer sälja som smör, tyvärr, för att folk gillar att stödja nerdummade grejor spel eller spel som aldrig förnyas på något sätt och vis *host*CoD*host*

Jag har inte den minsta aning vart "fanboyism" kom in i bilden, men kör på det du om det får dig att tro att du har en poäng med det du skrev. Blizzard kan sina grejer, det är bara ren fakta, det jag skrev har inget med fanboys att göra.

DLC däremot, där kan jag hålla med om att en viss fanboy-skara är majoritet av köpet. Själv köpte jag WoW, med 2 DLC, sen tyckte jag det gick utför så jag slutade.

Fanboy kommentaren var inte riktad mot dig personligen. Däremot så har blizz kunnat sina saker, men inte längre IMO. Visa gärna de fakta om att de är perfekta :S Överbevisa mig gärna. De har förstört Diablo 3 för mig (inget skill tree, stat allocation, RMAH, riktigt ful grafik (imo)). WoW är på tok för Casual och nerdummat. Diablo 2 är FULLT med hackers. Starcraft 2 är dock bra, fast jag är sämst på det.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Ser inget problem alls, utan snarare kommer man att få fler möjligheter att välja sin egen väg direkt, utan att vänta på att få rätt rune. Mindre onödigt grejs i inventory är också skönt att slippa.Vad jag vill veta nu är bara... när i - beep - kommer det?

Medlem

Skrämmande många fåniga kommentarer som inte ens är värda att kommentera. För er andra kan jag iallafall säga så här: Efter att spelat igenom betan med alla karaktärer så såg jag ingenting som skulle få mig att tveka inför ett spelköp. Det hela är enkelt, jag kommer att ha hur kul som helst när jag levlar upp minst en karaktär, och det kommer vara fullkommligt prisvärt.
Det enda jag är nyfiken på är hur länge det kommer hålla, blir det 2 år som D2, eller mer? Det får tiden utvisa, och det är inte långt kvar nu.

Medlem

Jag skrattar nästa så jag gråter. Folk klagar på ett spel dom inte har provat, eller provat 1/3 del utav första akten. Är ni seriösa eller? För det första så har ni inte en blekaste aning om hur end game kommer se ut och vara strukturerat. För det andra, så verkar vissa förväxla runes med Charms.

Charms var det du hade i inventory som ökade dina stats/skills (Dessa blev borttagna pga att senare i spelet så var 90-95% av ditt inventory täckt av endast charms) Runor, är det så att folk saknar rune words så pass mycket? Sen att runes nu ändrar skillsen istället är självfallet en grym ide.

Fan jag minns hur sjukt drygt det var att få tag i alla dessa super rare runor, vilket slutade i att folk köpte skiten via hemsidor för riktiga pengar istället.

Det jag menar är, jag tycker folk ska ta och chilla ner och prova spelet när det kommer ut istället.

Vi har fått en ny svårighets nivå som är svårare änn Hell i d2. bara det är ju en grymt nice förändring.

Jag tror folk är mer involverade känslomässigt änn vad dom borde vara. Kanske ni ska sluta läsa allt nytt som händer innom spelet tillsvidare? Nostalgi i all ära., Men jag vill inte ha en Diablo 2 remake.

Inaktiv

Fan också jag vill att det ska vara möjligt att göra en galet sjukt kraftfull low level som i diablo 2. Nu känns det som att allt blir gimpat till wow standarden där man bara kan göra så pass mycket skada på grund av sin level och klass.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Casual for everyone weeeeeee

Medlem

Oj, så ledsna barnen verkar vara idag.

Varför går ni inte tillbaka till Diablo 2 och nöter det istället? Det enda ni gör är att klaga på helt irrelevanta ting, varför inte logga in på erat blizz-account och ge konstruktiv kritik i deras feedback trådar?

Att sitta och gnälla på diverse gaming sites kommer ju knappast göra saken bättre.

Personligen så ser jag fram emot Diablo 3, även om de ändrat en del av sakerna jag faktiskt såg fram emot så tror jag fortfarande att Activision-Blizzard vet vad dem gör. Dem har ännu inte gjort mig besviken, så varför skulle jag bli det då?

Antingen så tycker ni om det ni ser i nyheter och köper det när det släpps, eller så låter man bli att köpa det. Varför måste ni alltid bli som små skolflickor som slåss om barbies varje gång något inte faller er i smaken?

Medlem

Att leva upp till Diablo 2 måste ju vara bland det svåraste dem kan göra.
Saker som funkade då är kanske inte lika kul nu, utvecklingen går ju framåt.
Tror inte D3 kommer vara lika kul på samma sätt som 2an var, men det betyyder inte att det kommer bli dåligt. Det är säkert en massa nya element som kommer definiera diablo spelandet och vara hur kul som helst.

Förenklat och fördummat säger många, själv tror ja det kommer bli bland det svåraste jag har spelat när man kommer upp i hell/inferno på hardcore.
Kommer sitta livrädd när horderna anfaller eller varför inte bossar som oneshotar en, det är iaf diablo för mej.
Själv sitter jag och spelar igenom ettan nåra vändor igen, helt sjukt viken atmosfär det fortfarande är i det spelet.

Medlem

Alltid lika kul att se, när hjälten sviker så skyndar sig de godtrogna fansen att skylla på den onde istället för att inse att de (återigen) blir lurade, egentligen vet de nog men de vill inte inse då det är alltför smärtsamt att erkänna tror jag.
De beslut som fattats gällande D3 och dess "casualisering"/Förenkling har varit riktade mot PC och för PC sedan dag 1. Så stora designbeslut om spelet ändrar man inte någon ynka månad innan release, det måste väl även de mest inbitna fanboys inse?

Nej, spelet blir förenklat, fördummat, simplifierat och socialt för att det är precis så man lockar folk numera!
Blizzards storsäljare i modern tid är inte något "hardcore" spel, tvärt om. Ju mer de förenklat, ju mer de belönat nybörjare (se WoW/Sc2)., desto större är vinsten och antalet spelare.
Det bästa som kan hända är att de snabbt får en stor mängd exakt likvärdiga karaktärer vars enda chans att kunna vinna i PVP eller ens questa på hög nivå, är att spendera rejäla summor i deras item shop/pay 2 win. Blizzard gör förutom vinst på det sålda spelet massiv vinst från sålda föremål, som WoW fast utan månadsavgift men mer microtransaktioner.
Om spelet sen släpps till konsol eller ej är en bisak, Blizzard satsar hårt på sina trogna PC fans som de känner från WoW, och vill gärna locka Farmville/Angry Birds generationen också. Därför måste spelet vara sött och enkelt, det ska vara barntillåtet och gå att bemästra över en kafferast. Det kommer troligen sälja mycket bra, och många kommer febrilt att försöka påstå att det är minst lika djupt/HC som de gamla just för att man måste grinda (köpa?) epic gear för att vinna pvp. Desperat försök att försvara sina hjältar medan nyss nämnda hjälte hugger dig i ryggen, snor dina pengar och går skrattande där ifrån (Valve, Blizzard, Dice). Microtransaktioner, day 1 DLC, pay 2 win? Det 'r mer Pc än konsol numera, och då alla köper det så gillar alla det bevisligen.

123
Skriv svar