Söndagsdiskussion: Vad tycker du om DLC?

Medlem

DLC är skräp och borde förbjudas.

Medlem

DLC-konceptet är en okej idé så länge priset är rätt. Kostar spelet 400 och ett dlc kostar 100 så ska det också ha 25% innehåll. Tyvärr har jag ännu inte sett ett enda DLC med ett pris som är okej.
Därför köper jag endast DLC på rea då priset passar mängden innehåll.

Medlem

DLC är vida överlägset de gamla "expansionerna".
DLC kan du köpa när du vill, var du vill (så länge internet finns), du kan till och med välja att köpa de delar som är intressanta och helt skita i att köpa andra delar. DLC kan sponsra spel under utveckling och ge nya funktioner till ett spel, som behövs, och ge möjlighet att testa nya idéer med minimal risk. DLC tar kortare tid att skicka till kund då du slipper skivor och skit samt är miljövänligare

Köper man Horse Armor, färg till hattar i TF2 eller Day 1 DLC som i Bf3 får man skylla sig själv, då man bevisligen ber om mindre spel för pengarna och gärna ser fram emot att betala för standard features.
Köper man vettig DLC, stödjer man en vettig utveckling

Medlem

Det är väl en sak att sälja uppgraderingar till ett spel, men att ge "förvalskunder" alltså dem som förhandsbokar mm sk "perks" vilket ger vissa övertag med ordinarie spelare, det är FEL!

Sen är min personliga uppfattning att DLC är sådant som redan borde ingå i priset, egentligen

Snart betalar man för att få ett spel patchat, skulle inte förvåna mig!

New game title!: THE WORKING GAME, only $45

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Enda nackdelen med DLC är väl att det oftast kostar pengar?

Medlem

DLC är okej ibland. Tycker att Killing floor har bra DLC. Andra kläder endast. Till en billig peng. Det ska inte kosta mer än max en tjuga att få en extra bana, andra kläder vapen som ser annorlunda ut mm. Inte om man redan äger spelet

Medlem

Om folk fattade att om ingen köper DLC så skulle vi få sånt här i gratis uppdateringar.

Nötter.

Medlem

Om folk fattade att om INGEN köpte DLC, så skulle vi få sånt här i gratis uppdateringar!

Men det finns för mycket nötter i världen.

Medlem

Om bara folk fattade att om INGEN köper DLC, så skulle vi få allt det här i uppdateringar för goodwill till spelets fans.

Men eftersom det finns så mycket nötter i världen så tjänar dom sjukt mycket pengar på sånna här små microtransaktioner. "ÅH JAG HAR ALLTID VELAT HA HORSE ARMOR PÅ MIN HÄST, 20KR* JA VAFAN, EN KUL GREJ" & hell broke loose.

*Har ingen aning hur mycket det kostade & bryr mig inte.

Medlem

Jag hade gärna sett mer dlc som är bra utvecklat. Till exempel så skulle jag älska att kunna ladda hem / köpa fler banor till Mario Kart Wii eller Mario Party. Varje konsol borde ha en egen dlc store med gratis / betalinnehåll imo.

Medlem

DLC är oftas av ondo. Inte för att de oftas är dåliga utan för att man kunde fått dem gratis. Hur? Moddar såklart! Om utvecklare släppte modvänliga spel skulle man inte behöva dlc, för spelare skulle skapa content åt oss, gratis! Viss, man kan hävda att det skulle dela communityn precis som många DLC gör(typ multiplayer-maps som måste låsas upp) men det är smällar man får ta om man vill ha nytt CS, nytt DotA ....... gratis

Medlem

Det som förr var gratis patchinnehåll är idag kostsamt dlc, dessutom....kostade det något förr så var det rejäla expansioner.


signatur

Retro.

Medlem

Den här sidan behöver mer polls, jobbigt att gå igenom massa kommentarer för att se vad folk känner.

Medlem

Expansioner ska det va.
DLC är för lite för för mycket pengar.
Se på Sims 2 t.ex, där fick man ganska okej med saker och funktioner för ~200 kr.
Nu som det är idag får man kanske en sketen map och ett polerat vapen för ~150 kr

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Rydike:

I 90% av fallen är DLC:s ren jävla bullshit och här har ni anledningen.

http://cdn.overclock.net/c/c3/c3a3ef5b_dlc-mona-lisa-1.jpeg

Den där bilden säger nog. ANTI-DLC!

Död åt ea.

Vadå död åt ea? alla distributörer sysslar med DLC's gå o lägg dig under en sten eller anslut dig till en idiotisk kult.

Haha, ea fanboi tog åt sig.

Så om någon pekar ut en bristande punkt inom din åsikt så måste det betyda att dom dyrkar vad du nu än bestämmer dig för att kritisera? Med den inställningen så kommer du att komma långt.

Trött på dlc, inte för att jag köper det förutom "mini-expansionerna" som släpptes till fallout 3 och new vegas, känns som att det var något dom faktiskt arbetade för att skapa och borde få betalt för.

Dock precis som all dlc så kändes det som att dom vill ha lite för mycket för det man får och väntade alltid på att det skulle bli minst 50% billigare först.

Önskar att jag kunde bara säga "dom som vill ha det kan köpa det och om jag inte är intresserad så köper jag det inte" men tyvärr så blir det mer och mer som tas ut från spelet och säljs som dlc och därför så drabbas jag negativt utav att folk tydligen gillar att spendera sina pengar på skit, skit som inte ens borde vara något man behöver betala för, för att få det i sitt spel.

Min åsikt är att Ea är det värsta av alla bolag inom hela marknaden, därför att deras DLC svineri har direkt sabbat serier som jag personligen tyckte om innan. Naturligtvis är inte Ea ensamma där, något jag aldrig har påstått heller, alltså läste du fel eller förstod inte texten och således är du idioten.

Medlem

Tycker dlc är okej om man inte sliter ut en del av spelet innan release för att kränga.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Rydike:

I 90% av fallen är DLC:s ren jävla bullshit och här har ni anledningen.

http://cdn.overclock.net/c/c3/c3a3ef5b_dlc-mona-lisa-1.jpeg

Den där bilden säger nog. ANTI-DLC!

Död åt ea.

Vadå död åt ea? alla distributörer sysslar med DLC's gå o lägg dig under en sten eller anslut dig till en idiotisk kult.

Haha, ea fanboi tog åt sig.

Så om någon pekar ut en bristande punkt inom din åsikt så måste det betyda att dom dyrkar vad du nu än bestämmer dig för att kritisera? Med den inställningen så kommer du att komma långt.

Trött på dlc, inte för att jag köper det förutom "mini-expansionerna" som släpptes till fallout 3 och new vegas, känns som att det var något dom faktiskt arbetade för att skapa och borde få betalt för.

Dock precis som all dlc så kändes det som att dom vill ha lite för mycket för det man får och väntade alltid på att det skulle bli minst 50% billigare först.

Önskar att jag kunde bara säga "dom som vill ha det kan köpa det och om jag inte är intresserad så köper jag det inte" men tyvärr så blir det mer och mer som tas ut från spelet och säljs som dlc och därför så drabbas jag negativt utav att folk tydligen gillar att spendera sina pengar på skit, skit som inte ens borde vara något man behöver betala för, för att få det i sitt spel.

Det är min personliga åsikt att Ea är ett av de värre bolagen inom marknaden, eftersom de har sabbat serier med sitt DLC svineri som jag personligen tyckte om tidigare. Därför hatar jag Ea. Skrev aldrig dock att det var det enda företag som sysslade med DLC, så hur du fick för dig det är en gåta. Förmodligen läste du fel eller så förstod du inte texten, och således är det du som är idioten här.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Rydike:

I 90% av fallen är DLC:s ren jävla bullshit och här har ni anledningen.

http://cdn.overclock.net/c/c3/c3a3ef5b_dlc-mona-lisa-1.jpeg

Den där bilden säger nog. ANTI-DLC!

Död åt ea.

Vadå död åt ea? alla distributörer sysslar med DLC's gå o lägg dig under en sten eller anslut dig till en idiotisk kult.

Haha, ea fanboi tog åt sig.

Så om någon pekar ut en bristande punkt inom din åsikt så måste det betyda att dom dyrkar vad du nu än bestämmer dig för att kritisera? Med den inställningen så kommer du att komma långt.

Trött på dlc, inte för att jag köper det förutom "mini-expansionerna" som släpptes till fallout 3 och new vegas, känns som att det var något dom faktiskt arbetade för att skapa och borde få betalt för.

Dock precis som all dlc så kändes det som att dom vill ha lite för mycket för det man får och väntade alltid på att det skulle bli minst 50% billigare först.

Önskar att jag kunde bara säga "dom som vill ha det kan köpa det och om jag inte är intresserad så köper jag det inte" men tyvärr så blir det mer och mer som tas ut från spelet och säljs som dlc och därför så drabbas jag negativt utav att folk tydligen gillar att spendera sina pengar på skit, skit som inte ens borde vara något man behöver betala för, för att få det i sitt spel.

Det är min personliga åsikt att Ea är ett av de värre bolagen inom marknaden, eftersom de har sabbat serier med sitt DLC svineri som jag personligen tyckte om tidigare. Därför hatar jag Ea. Skrev aldrig dock att det var det enda företag som sysslade med DLC, så hur du fick för dig det är en gåta. Förmodligen läste du fel eller så förstod du inte texten, och således är det du som är idioten här.

Medlem

Det spelar ingen roll. Exempelvis är det bara meningslös spekulation att hävda att dlc är innehåll som skulle varit inkluderat i spelet från början. Hur vet man det? Låt dom välja vilken betalningsmodell de vill, sen väljer köparna om de vill köpa. Så länge man är tydlig med vad man får för sina pengar så är det okej. Det står ju oftast i recensioner hur många banor det är i spelet o s v oavsätt vad dlc sen kommer lägga till.
Är det värt pengen för det man får? Då köper man. Är det för lite innehåll? Då avvaktar man rea eller avstår köp.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Om man utvecklat ett spel och släppt det men känner efter ett tag att man skulle vilja utveckla det mer genom att införa ny mekanik eller har hittat lösningar på problem man inte kunde lösa förut som gör att man kan tillföra en till dimension till ett spel så tror jag att alla uppskattar DLC.
Det är väl snarare när man känner att man blir mjölkad av spelindustrin som man blir irriterad.

Som någon var inne på tidigare kan det verkligen vara av ondo med DLC om man har en ganska liten community som sen blir delad pga DLC, då är risken att hela spelet dör istället.

Enda DLC jag köpt på senare år var Back to Karkand & jag tyckte det var lite typiskt när banorna redan låg installerade i spelet sedan någon uppdatering. Tänker mig det som en sketch ur Monty Python.

-What are those maps doing there, why can't I play them?

Well see although you do have the content installed they're only aviable in the full version of the game.

-But Sir, I have already just paid full price shouldn't they all be included for me to play?

Well they are included, you just have to give us a bit more money.

-What? Thats near extortion! How much is that then?

Oh! Only about a third of the charge of the complete production, Sir! *smug*

-For a few missing maps?

We do throw in a missing handfull of disappointing firearms as well...

-Well how bad are they? Show them to me, let me see those guns...

*provides sample*

-Wow! Why theese are terrible, very disappointing indeed! *happily surprised*

Yes we know Sir, they barely work! Thank you Sir! *proud smile*

Ah! And might I add, after you have paid their price you will find we have added a complementary lock on them for you.

-I think I like the sound of that! I feel quite a bit irritated already!

Jag är för det mesta emot DLCs idag, mest för att de ofta ger väldigt lite innehåll till höga priser. Sen så kan jag inte ladda ner från mitt internet hemma så alla dessa extrauppdrag och saker som kanske är intressanta ändå är utanför min räckvid för att det bara finns till nedladdning.

12
Skriv svar