Battlefield 3: Close Quarters – premiärtrailern!

Medlem

haters gonna hate.
Ser grymt kul ut, jag längtar.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av mosoloa1:

Det är inte direkt så att ni måste köpa expansionen om ni vill forsätta spela på det vanliga mapsen.

Lite så ser jag också det. Nu vet jag inte vad dessa kommer kosta - (100? 150?) Men gillar man inte såna kartor så är det bara att vänta ett par månader på nästa expansion.
Men iofs - det hade varit roligare om allt släpps i en stor uppdatering...men that's life

Jag håller med om att man inte måste köpa det om man inte vill

Men min poäng var att utav det jag har sett i videon och vad jag _TROR_ kommer hända, är att banorna kommer likna Metro när man spelar 64 pers.

Dvs raket och granat spammande åt höger och vänster, alt. Shotgun spam, men shotguns har sån lite användbarhet imo så det är bara bra.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av mosoloa1:

Det är inte direkt så att ni måste köpa expansionen om ni vill forsätta spela på det vanliga mapsen.

Lite så ser jag också det. Nu vet jag inte vad dessa kommer kosta - (100? 150?) Men gillar man inte såna kartor så är det bara att vänta ett par månader på nästa expansion.
Men iofs - det hade varit roligare om allt släpps i en stor uppdatering...men that's life

Jag håller med om att man inte måste köpa det om man inte vill

Men min poäng var att utav det jag har sett i videon och vad jag _TROR_ kommer hända, är att banorna kommer likna Metro när man spelar 64 pers.

Dvs raket och granat spammande åt höger och vänster, alt. Shotgun spam, men shotguns har sån lite användbarhet imo så det är bara bra.

Inaktiv

Njaaaaee, tror inte detta är något för mig iaf, vill ha stora banor, därför jag lirar Battlefield
Men sure, locka över cod flickorna bara ^^

Medlem

Sir, you may drool now.

Medlem

Riktigt snygg trailer... men... spelet är ändå bortom räddning. skrota dlc projekt och börja på Bad Company 3 istället Dice

Medlem

Problemet med Metro ar val inte kartan i sig utan alla "efterblivna" servrar som kor 64 pers pa den.
Kor man nagot i still med ~24 som den verkar vara skapad for ar det riktigt rolig.

Kor mest conquest men ibland kan det vara kul med lite mindre kartor ocksa, kommer latt skaffa detta aven om jag ar mer intresserad av dom kommande DLC'erna.

Medlem

Man behöver ju inte köpa detta om man inte gillar CoD stilen vilket jag inte gör.

Men vad jag undrar är om alla vapen man kan få via detta kan användas i orginal versionen av spelet? Isf blir det nästan ett tvång för dem som vill ha alla vapen på vanliga maps utan att spela close quarters.

Medlem

Jag ser att avlingen går framåt. Snart har vi Call of Battlefield...

Jippie...!

Medlem

Känns som de flirtar med konsolerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Känns som de flirtar med konsolerna.

och?

Medlem

Battlefield: Call of Duty är alltså här...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av predator:
Skrivet av bjosarn:

Känns som de flirtar med konsolerna.

och?

Vilket betyder att det blir mindre och trängre banor för att det ska bli mycket action med färre spelare, det var i alla fall så jag tolkade bjosarns inlägg.

Medlem

Visar tydligt vilken marknad Dice bryr sig mest om. Pengarna styr.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av predator:
Skrivet av bjosarn:

Känns som de flirtar med konsolerna.

och?

Vilket betyder att det blir mindre och trängre banor för att det ska bli mycket action med färre spelare, det var i alla fall så jag tolkade bjosarns inlägg.

Stämmer bra. Eftersom jag bara hängt på PC-forumet har jag inte sett några som velat ha små, trängre banor - utan snarare fler öppna, stora banor. Därför kan jag inte tänka mig att det är PC-spelarnas önskningar som besannas i och med "Close Quarters" - får vänta på de andra expansionerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Operation Metro är faktiskt en rolig bana att spela på lite mindre antal spelare. Hur som helst så tycker jag att detta ser ut trevligt ut, nya vapen, nya banor som kan vara intressant att köra i ESL osv.
Om ni inte gillar det, köp det inte som vanligt


signatur

Welcome to the Manglerdome

De måste absolut göra någonting åt vapnen. I princip endast finkalibriga bössor, handgranater & pistol/revolver bör tillåtas om detta ska bli spelbart.

Annars kommer sir Gaymore Claywhore se till att armera varenda liten vrå, raketer kommer smälla genom varje korridor, granater lobbas bakom varje hörn & lågrankade Medics kommer masha med sina färska granatkastare, Recons kommer mata minimapen & fortfarande insistera på att gömma sig bakom någon buske & plocka av alla vilsna campare, det kommer alltid finnas fler handgranater i luften än i spelarnas bälten, Supports kommer mounta sina feta magasin bakom varje skydd & tillsammans mata på flera lager kontinuerligt kulregn & de enda som rör på sig är hederslösa vesslor med USAS.

Aja, man slipper i alla fall mortars

Medlem

Säkert kul för dom som gillar CQB.
Men jag tycker banorna ser lite väl små ut... och blir det RPG/NADE/M320 spam som på Metro så blir det inte kul....

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av predator:
Skrivet av bjosarn:

Känns som de flirtar med konsolerna.

och?

Vilket betyder att det blir mindre och trängre banor för att det ska bli mycket action med färre spelare, det var i alla fall så jag tolkade bjosarns inlägg.

Stämmer bra. Eftersom jag bara hängt på PC-forumet har jag inte sett några som velat ha små, trängre banor - utan snarare fler öppna, stora banor. Därför kan jag inte tänka mig att det är PC-spelarnas önskningar som besannas i och med "Close Quarters" - får vänta på de andra expansionerna.

Jag tror att rätt många pc spelare gillar mindre banor också, 64 spelare på Metro är väldigt populärt, nästan alltid fulla servrar. Metro är ju också ända banan utan fordon så lite variation är bara bra, enligt mig. Att konsolspelare endast gillar små trånga banor är en myt.

Inaktiv

Det vill till att DICE's level designers verkligen tänker till, inte bara en gång utan gärna flera gånger, över hur mapsen ska se ut för att det inte ska bli ett Clusterfuck av hela DLC:n.

Medlem

Känner av svag doft av RPG i lyften..
Men dom nya vapnena som man kan se i videon är:

ACW-R
MTAR-21 (AR)
AUG (AR)
SCAR-L (AR)
L86A1 LSW (LMG)
LSAT (LMG)
SPAS-12 (shotgun)


signatur
Medlem
Skrivet av darkthunder:

DICE har klart och tydligt glömt deras begynnelse... Utan PC, så hade Battlefield aldrig blivit lika etablerat som det är idag. Och som vanligt, så får PC spelarna allting sist.

Dessutom, förstörs serien genom att fokusera på tight:a infanteri-strider i snäva korridorer. När Battlefield framförallt, är baserat på stora ytor med mycket fordon OCH infanteri. Lär ju inte finnas ett enda fordon i Close Quarters, och pga dom snäva korridorerna, så kommer det bli RPG och granat-spam så det skriker om det. Enda lösningen då, är att göra RPGs och granater verkningslösa.

Förlåt men du behöver inte köpa den här expansionen om du inte vill ha fordon utan banor och med snäva korridorer.

Bara för några dagar sen så annonserade EA/DICE att det kommer komma TRE expansioner i år, alla inriktade på olika saker. Det kommer en FORDONS expansion med nya tanks och "största banan i battlefields historia" efter denna så lugna ner er!

Jag tycker det är fantastiskt att de inte bara går sin "egna" väg utan faktiskt kan tillfredställa alla och ge folk VALFRIHET att köpa den expansion som passar dem.

Förlåt om jag är bitter, men det blir jag när folk gnäller

Inaktiv

Och där dog bf3 ... Synd men har ändå inte rört skiten på 2 månader

Rpg spam / Granat spam / Pump hagel med spräng kulor noobs som bara sitter på ett ställe och skjuter sönder allt och hoppas på att träffa någon ( oftast mig ) / Ingen teamwork alls / inget droppa med kit när man behöver / inget droppa amo när man behöver / Sa jag ingen teamwork? / kartor som är "STORA" men används 20% av storleken - Förutom APC som åker ner från berg för att hoppa över helikoptrar / SA JAG INGET TEAMWORK?! / Helikoptrar som är ett skämt imot dom i bf2 / CoD snipers som är uppe i dit ansikte med ett sniper gevär och inte ger back upp för polarna / Sa jag inget teamwork? / Inga custom squads / Inget voip / SNIPA med Pumphagel.....

Finns nog 100 saker till att klaga på...

Vet att myckte av det här kommer i en "patch" men snälla lilla DICE - SÅNT SKA FINNAS I BÖRJAN !!!

Stog ut med det här skit spelet den första månaden men efter mer och mer kartor som blir sönder spammade av rpg och granater och pumphagel noobs så rör jag inte skiten igen.

Och efter att dom nu släpper "CALL OF DUTY BF3" kartor där 20 pers of 32 kommer använda raketer och pumphagel med spräng ammo så du verkligen inte kan gömma dig någonstans så står jag över...

Vad sägs om att TA KARTORNA DOM REDAN HAR - SPRID UT FLAGGORNA så du faktiskt ANVÄNDER kartan, ta bort vissa saker så som SNIPA MED PUMPHAGEL?! så kanske jag rör spelet igen...

Men tror jag står över skiten... Bf3 är IMO ett av dom största skämten i spel historien ( inom battlefield ) - Ska nog fan inte ens kalla det battlefield.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av darkthunder:

DICE har klart och tydligt glömt deras begynnelse... Utan PC, så hade Battlefield aldrig blivit lika etablerat som det är idag. Och som vanligt, så får PC spelarna allting sist.

Dessutom, förstörs serien genom att fokusera på tight:a infanteri-strider i snäva korridorer. När Battlefield framförallt, är baserat på stora ytor med mycket fordon OCH infanteri. Lär ju inte finnas ett enda fordon i Close Quarters, och pga dom snäva korridorerna, så kommer det bli RPG och granat-spam så det skriker om det. Enda lösningen då, är att göra RPGs och granater verkningslösa.

Förlåt men du behöver inte köpa den här expansionen om du inte vill ha fordon utan banor och med snäva korridorer.

Bara för några dagar sen så annonserade EA/DICE att det kommer komma TRE expansioner i år, alla inriktade på olika saker. Det kommer en FORDONS expansion med nya tanks och "största banan i battlefields historia" efter denna så lugna ner er!

Jag tycker det är fantastiskt att de inte bara går sin "egna" väg utan faktiskt kan tillfredställa alla och ge folk VALFRIHET att köpa den expansion som passar dem.

Förlåt om jag är bitter, men det blir jag när folk gnäller

"stora kartor" --- Du kanske ska vänta och sprida det rycktet?
Vet att dice själva sagt det, och vad dom säger stämmer ju .... eller inte.

Stora kartor kommer innebära att alla sitter första dan "stora kartorna" kommer och väntar, sen när dom är ute så kommer alla köpa dom och hoppas på STORA KARTOR SOM DICE har sagt.

Efter 1 minut + laddnings tid eller vad det nu är och efter att ha hoppat in i en squad som inte gör ett SKIT - så kommer dom kolla kartan "M" och inse att .. hmm STORA KARTOR = JA .. används hela kartan ?! = NEJ ... Kommer fortf vara en kluster fuck av flaggor i mitten och 90% oanvänd karta på sidorna...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

"stora kartor" --- Du kanske ska vänta och sprida det rycktet?
Vet att dice själva sagt det, och vad dom säger stämmer ju .... eller inte.

Stora kartor kommer innebära att alla sitter första dan "stora kartorna" kommer och väntar, sen när dom är ute så kommer alla köpa dom och hoppas på STORA KARTOR SOM DICE har sagt.

Efter 1 minut + laddnings tid eller vad det nu är och efter att ha hoppat in i en squad som inte gör ett SKIT - så kommer dom kolla kartan "M" och inse att .. hmm STORA KARTOR = JA .. används hela kartan ?! = NEJ ... Kommer fortf vara en kluster fuck av flaggor i mitten och 90% oanvänd karta på sidorna...

Lugna ner dig med påhoppen nu, jag satte "Största kartan i battlefields historia" inom citattecken för att det är.... Just ja, ett citat. Jag påstår det inte själv och vet att spelutvecklare ibland pratar lite utanför sanningen men det finns inga bevis för att det inte stämmer!

Jag tror fortfarande att DICE kan leverera men jag tror också att många, bland annat egna vänner, har blivit gamla och bittra och inte kan nöja sig med något. "Det var bättre för"

Inaktiv
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

"stora kartor" --- Du kanske ska vänta och sprida det rycktet?
Vet att dice själva sagt det, och vad dom säger stämmer ju .... eller inte.

Stora kartor kommer innebära att alla sitter första dan "stora kartorna" kommer och väntar, sen när dom är ute så kommer alla köpa dom och hoppas på STORA KARTOR SOM DICE har sagt.

Efter 1 minut + laddnings tid eller vad det nu är och efter att ha hoppat in i en squad som inte gör ett SKIT - så kommer dom kolla kartan "M" och inse att .. hmm STORA KARTOR = JA .. används hela kartan ?! = NEJ ... Kommer fortf vara en kluster fuck av flaggor i mitten och 90% oanvänd karta på sidorna...

Lugna ner dig med påhoppen nu, jag satte "Största kartan i battlefields historia" inom citattecken för att det är.... Just ja, ett citat. Jag påstår det inte själv och vet att spelutvecklare ibland pratar lite utanför sanningen men det finns inga bevis för att det inte stämmer!

Jag tror fortfarande att DICE kan leverera men jag tror också att många, bland annat egna vänner, har blivit gamla och bittra och inte kan nöja sig med något. "Det var bättre för"

Menade det inte som ett "påhopp" - Insåg det dock själv nu när jag läste igenom det att det kan tas som det men menade inte så : )

hahaha Kallar du mig GAMMAL VA?!

Men det är ju alltid det som diskuteras överallt : )

Vissa säger att förnyelse är nyttigt för ett spel, och andra säger att låt (i det här fallet) bf vara.
Och jag är mera på den sist nämnda sidan, Battlefield ska vara som battlefield va back in the "Old" days (bf2 eller hellre bf1942).

Ett annat tydligt exempel på hur illa det kan gå (imo) är syndicate som dom total förstörde.
(dock så va det inte dice nu , men ändå )


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

DICE har klart och tydligt glömt deras begynnelse... Utan PC, så hade Battlefield aldrig blivit lika etablerat som det är idag. Och som vanligt, så får PC spelarna allting sist.

Dessutom, förstörs serien genom att fokusera på tight:a infanteri-strider i snäva korridorer. När Battlefield framförallt, är baserat på stora ytor med mycket fordon OCH infanteri. Lär ju inte finnas ett enda fordon i Close Quarters, och pga dom snäva korridorerna, så kommer det bli RPG och granat-spam så det skriker om det. Enda lösningen då, är att göra RPGs och granater verkningslösa.

dom försöker säker göra banor för alla, det kommer ju snart en ny med den största banan i Battlefields historia har dom ju berättat och får ju alltid hitta dom som inte tillåter RPG och Granater

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Menade det inte som ett "påhopp" - Insåg det dock själv nu när jag läste igenom det att det kan tas som det men menade inte så : )

hahaha Kallar du mig GAMMAL VA?!

Men det är ju alltid det som diskuteras överallt : )

Vissa säger att förnyelse är nyttigt för ett spel, och andra säger att låt (i det här fallet) bf vara.
Och jag är mera på den sist nämnda sidan, Battlefield ska vara som battlefield va back in the "Old" days (bf2 eller hellre bf1942).

Ett annat tydligt exempel på hur illa det kan gå (imo) är syndicate som dom total förstörde.
(dock så va det inte dice nu , men ändå )

Jo klart att det är en stor diskussion men det blir ofta för ensidig eller svartvit. Det är ont om folk som faktiskt säger, "Låt oss se vart det här tar oss".

Du kanske inte är gammal men du (och faktiskt även jag) tillhör nog ändå gruppen som har tanken "det var bättre för" liggandes i bakhuvudet Min favoritbana i 1942 var alamein och älskar BF2s stora slagfält och är lite besviken på allt rpgspam och konstigt dimensionerade banor. Har dock en gnista av hopp kvar om att de ska leverera med fordonsexpansionen!

Oskyldiga tills motsatsen bevisats. Så om de inte levererar efter det här blir det en annan sak

Medlem

Suck, rädda oss från konsolsmörjan. Först får vi BF3 och Operation Metro..nu den här skiten. Har inte spelat sen innan jul och har inte saknat det ett dugg.

Medlem

Alla vi som spelat Battlefield länge och älskar stora samt öppna banor, chilla för fan, vi får Armored Kill i augusti, STÖRSTA BANAN I BATTLEFIELD NÅGONSIN.

Inte helt fel att spela lite CQB kartor ibland med, lite variation på det hela, ett par nya vapen, osv.

Skriv svar