Blizzard: "Vi tappar spelare till The Old Republic"

Robot
Blizzard: "Vi tappar spelare till The Old Republic"

Ett par miljoner spelare har slutat spela World of Warcraft under de senaste månaderna. Blizzard erkänner att Biowares MMO The Old Republic tar spelare från WoW. De tänker dock inte gå över till free-to-play-modellen.

#blizzard, #world-of-warcraft, #star-wars-the-old-republic, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria


Medlem
Blizzard: "Vi tappar spelare till The Old Republic"

"väljer att vänta på mists of pandaria"
vänta, hur många var det som ville ha den expansionen bara här på fz?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

10 milj användare x 15 USD per månad. Näh, skulle nog inte heller gå över till F2P.

Medlem

Pandor lol


signatur

Meep!

Medlem

Blizzard förlorar spelare, nice. Bioware får nya spelare.... damn -.-'

Medlem

gammalt spel folk blir less inget konstigt med det. förr trodde man CS aldrig skulle dö ut, men alla spel dör tills sist


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Tror inte de förlorar spelare atm till swtor, tror heller inte swtor drar nytta av spelarna wow förlorat.

Jag skulle vilja tro att de flesta som hoppar av wow för att prova swtor förmodligen inte kommer tillbaka till wow när de inser att swtor suger. Utan lägger ner allt helt.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Tror inte de förlorar spelare atm till swtor, tror heller inte swtor drar nytta av spelarna wow förlorat.

Jag skulle vilja tro att de flesta som hoppar av wow för att prova swtor förmodligen inte kommer tillbaka till wow när de inser att swtor suger. Utan lägger ner allt helt.

jag tillhör helt klart kategorin du just beskrev...slutade med wow för ett bra tag sen köpte swtor när det kom och slutade spela efter 2veckor...nu väntar man på d3, är alt jag gör.

Medlem

Allt jag behöver säga bör vara: Diablo 3 och Guild Wars 2
Kommer säkert peta ned WoW till 2-5mil


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av QueloR:

Tror inte de förlorar spelare atm till swtor, tror heller inte swtor drar nytta av spelarna wow förlorat.

Jag skulle vilja tro att de flesta som hoppar av wow för att prova swtor förmodligen inte kommer tillbaka till wow när de inser att swtor suger. Utan lägger ner allt helt.

jag tillhör helt klart kategorin du just beskrev...slutade med wow för ett bra tag sen köpte swtor när det kom och slutade spela efter 2veckor...nu väntar man på d3, är alt jag gör.

Hehe, exakt samma här. Spelat WoW i fem år, la av för ca ett år sedan. Testade Swtow när det kom, förnyade aldrig premunationen och sitter ni och väntar på Diablo 3. Kör mest World of Tanks under tiden

Medlem

Kommer aldrig spela WoW igen och jag spela ändå från beta fram till 4,1. Kommer aldrig bli som i vanilla och då spelar jag hellre nåt annat.

Medlem

Tröttnade rätt snabbt på TOR, gott om PVE content men som PVPare så blir man snabbt less. Kör D3 tills GW2 kommer.

Aldrig lirat WOW för den delen.

Medlem
Skrivet av torylva:

"väljer att vänta på mists of pandaria"
vänta, hur många var det som ville ha den expansionen bara här på fz?

Detta gjorde mig fundersam med, vem ser fram emot mists of pandaria?

Medlem
Skrivet av QueloR:

Tror inte de förlorar spelare atm till swtor, tror heller inte swtor drar nytta av spelarna wow förlorat.

Jag skulle vilja tro att de flesta som hoppar av wow för att prova swtor förmodligen inte kommer tillbaka till wow när de inser att swtor suger. Utan lägger ner allt helt.

Din kommentar gjorde så jag kände mig tvingad och logga in och säga +1.

SWTOR var det sämsta jag någonsin lagt pengar på, ångrar det djupt att jag la ner 450 kr på den dyngan när jag kunde fått nästan 4 biobiljetter för samma peng, suck.

Jag kommer dock att prova Mists of Pandaria, men pga Looking for Raid är spelet inte beroende framkallande längre, vilket jag tycker är ett eget sett dem dödat sitt subscriberantal eftersom man då blir klar med all content snabbt, och behöver inte spela förrens mer content kommer.


signatur

Jag äger.

Medlem

Tror de tappar många fans till GW 2 (som verkar bli allt WoW borde ha blivit). Har inte spelat WoW (även om jag köpte det för ett bra tag sedan) men jag själv är helt klart mer sugen på GW 2 än på WoW.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Tröttnade rätt snabbt på TOR, gott om PVE content men som PVPare så blir man snabbt less. Kör D3 tills GW2 kommer.

Aldrig lirat WOW för den delen.

Det gör du rätt i


signatur

Game long and prosper

Medlem

Själv ser jag riktigt mkt fram emot detta! De verkar räta upp felen de gjorde i Cataclysm som att göra mer end content osv... Good stuff!

Medlem

jag väntar på nya spelet!

Medlem

kungfu panda wow. behöver jag säga mer nu?

Medlem

trollolololoollol?

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:

kungfu panda wow. behöver jag säga mer nu?

Du har aldrig spelat wc3 eller? Dom fanns där med som heroes lilla vän.
Dom hör till warcraft världen. Men folk som aldrig lirat dom före detta wc spelen utan började direkt på wow har ju ingen vidare koll...

Medlem
Skrivet av Glutt:

Allt jag behöver säga bör vara: Diablo 3 och Guild Wars 2
Kommer säkert peta ned WoW till 2-5mil

Man behöver ju inte betala någon månadsavgift för de spelen. Då väljer nog många att fortsätta med WoW vid sidan av.

Ifall man skulle behöva betala även för de spelen så skulle det nog varit många som helt övergav WoW.

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:

kungfu panda wow. behöver jag säga mer nu?

Rätt långsökt att säga så faktiskt.

Men egentligen, why not. Kung fu panda ägde ju ;D

Medlem

Så jävla trött på blizzard...


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:

kungfu panda wow. behöver jag säga mer nu?

Originell kommentar, en sekund efter att Blizzard sa vad expansionen skulle innehålla så kläckte genast några miljoner gamers detta "käcka" lilla skämt som i dagsläget är mera uttjatat än "an arrow to the knee", vilket måste ses som en bedrift.

Medlem

Som om dom inte visste att det skulle hända förr eller senare. Dom kommer tappa ännu fler när Diablo 3, GW2 och Tera släpps.

Medlem

Jag blev trött på WoW innan SWTOR kom, och satt och fnulade på vad man kunde hoppa in på här näst. Då kom ju beta helgerna i swtor, så jag hoppade in. Det jag sett av det innan dess imponerade inte på mig, men drog in ändå. Älskade det!

1 månad in i releasen så var jag så urbota uttråkad av det... och lack på laddningstider och lite annat tjafs. Så jag la ner det.
Vilken tur då, att star trek online blev F2P nyligen, så jag drog dit. Återupplivade mina 4 maxade gubbar och levlade upp en femte nu senast.
Visst, det är inte det mest fullmatade liret på marknaden, och Cryptic är inte de bästa på att lägga in nytt innehåll, men det som finns är underhållande. Spacecombat är så himla kul. Ground är inte så dåligt som många säger, och klart undervärderat.

Men men.. rabblade på lite där...

Jo just det.. WoW var det. Min åsikt om WoW, är att det är fortfarande det bästa på marknaden, och att jag kommer garanterat att inhandla Panda-lådan när den kommer.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Skärpning.. det räcker nu. Pandor har varit en del av Warcraft-Lore hur länge som helst. Det är inget de har hittat på för att locka barn via Kung Fu Panda eller dylikt. Lägg ner already, vet du inte vad du pratar om så snacka inte skit, ska det vara så svårt?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

kungfu panda wow. behöver jag säga mer nu?

Intressant, speciellt då Frozen Throne kom före Kung Fu Panda ;).

Medlem

swtor var ett stort misslyckande -.-" wow in da space

123
Skriv svar