Resident Evil-serien har blivit action för att sälja mer

Medlem

REOPRCC har failat nåt å d grövsta, precis som @ss Effect 3, årets stora besvikelser, det 'r sorgligt att man kan göra sådana sunkiga slut, skruvad och pårökt story och värdelöst gameplay.

Sen undrar dem varför folk inte köper deras skitspel, eller åtminstone väntar till bestbuy eller då superrean börjar

Oprac
A$$ Effect 3

CRAP

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av neonille:

Jag hoppas verkligen ert "Operation Raccon city" failar så det skriker om det. Jag hoppas verkligen att om RE 6 bara kommer innehålla action att det inte säljer speciellt bra. För ni förtjänar inte det.....Kom på något eget förhe****

Var sugen på det spelet, men efter jag såg en recension på gametrailers så blev jag helt stum! Vilket skit!

Medlem

jag hatar er nu capcom... :/


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

resident evil goes cod.

Varför måste allting bli cod-aktigt idag....

Cod är ett perfekt recept för casual console gaming. Hata eller älska det. Cod erbjuder publiken det samma som en hollywood blockbuster film erbjuder. Själv gillar jag spel där man får tänka själv och utforska, men när du verkligen inte orkar och bara vill underhållas så är Cod perfekt, spelet är föraren som kör bilen medans du och dina polare vevar ner rutorna och skjuter ner allt det onda ;D.

Medlem

Varför inte bara göra ett helt nytt spel av den här action inriktade monster slakten och låta Resident Evil vara Resident Evil?

Medlem
Medlem

Av alla spelen var det ju bara ettan som var ett survival-horror-spel egentligen. Tycker RE-spelen är suveräna och bara har blivit bättre med tiden. Visst är det synd att stora spelserier tar efter CoD men CoD har ju inte heller skapat sin egen genre utan bara gått i andras fotspår.
Sen kanske man kunde bredda RE-spelen lite mer, två spår, något jag gärna ser i RE6, en action och en survival.
RE6 har ju rätt upplägg med flera karaktärer i olika miljöer, Leon som utreder och bygger vidare storyn i mer survivalmode, Chris som kör survival/action och pushar fram storyn samt eventuellt ny karaktär med mer actionbetoning och mer follow the line.
Detta skulle dessutom ge fansen tre spel i ett.

Medlem

Tråkigt, men det är ju så allt funkar. Älskar de gamla spelen, men folk har ju ingen smak tyvärr. Därför melodifestivalen har +3miljoner tittare och dominerar itunes. Tyvärr.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Hur dom än vänder och vrider på spelstilen i Resident Evil så kommer dom aldrig att sälja så mycket som FPS jättarna.. Kommer ihåg dom första resident evil.. Mysiga stunder från barndomen. vad ska framtidens barn få lära sig från spel? QUICKSCOPE NOOOOOOB OMFG SCRUB

Klarar dom inte av att göra skräck spel så borde dom sluta kalla sina spel Resident Evil..

Medlem

Marknadsekonomi dödar kreativitet.......suck


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det är lugnt, kör på den linjen. Vi köper det vi tycker verkar bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av vampyrer_suger:

Varför detta gnäll. De får väll göra som de vill?
Det är ju knappast deras fel att monotona actionspel är den stora grejen

Jag ser hellre att de gör såhär tills alla cod-kids växer upp och börjar efterfråga schysta skräck äventyr än att företaget går under för att de hänger kvar vid en för liten markand.

HAH! Tror du på den själv eller? CoD-kidsen tar och spelar ACTION-spelen Deadspace 1 & 2 istället om de vill ha "skräck".

Survival horror-genren är död.

Dead Space 2 skulle jag väl påstå var det bästa som hänt SURVIVAL HORROR på många många år. Fantastiskt spel som gjorde allt rätt där Resident Evil på senare år bara gjort fel. Påminde mig starkt om Resident Evil 2 faktiskt. Sen att Silent Hill och Resident Evil numera är en patetisk smörja jämfört med sin forna glans är tyvärr bara sorgligt.

Känns som spelindustrin går mot att bli som film- och musikindustrin där det finns ett Hollywood eller Sony BMG som inte bryr sig ett skit om själva konsten eller kreativiteten i det som görs, utan det handlar om siffror och att övertyga stora massan om vad de vill ha. Detta har konstigt nog gjort att PC fått en revival av indiespelen på senaste tiden. Tror de var Joss Stone som sa "the only part about music that I dislike is the business attached to it" angående musikindustrin. Känns som detta snart även passar spelindustrin.

Medlem
Medlem

Jag måste säga att Resident Evil 1 och 2 var bra när de kom. Var en riktigt grym upplevelse.

Fast när jag körde 4:an för första ggn (hos en kompis som har konsoller) så tyckte jag det var mycket bättre. Bättre känsla, bättre styrning. Ja, allt var bättre. Del 5 gillade jag också.

Säger samma sak om gamla typers RPG som Baldurs Gate och Icewind Dale jäntemot Dragon Age och Mass Effect.

Testade Baldurs Gate II och Icewind Dale 1 och 2 men begrep aldrig de utan gav upp efter 30min med varje.

Har bara sett videos på Dragon Age och det verkar otroligt mycket bättre.

Så slutsatsen för mig blir: Blir spelet bättre med action, så ge oss mer action! Innovativitet och originalitet är så kraftigt överskattat.

Medlem

"Marknaden" är folk. Det är folk som indirekt bestämmer vad som ska tillverkas.

Och eftersom alla bara köper CoD vill alla företag göra sådana spel. Det är helt enkelt det folk vill ha. Det släpps ett nytt CoD-spel varje år och folk tröttnar helt enkelt inte. Det är lite som Super Mario är för barnen, dom spelen säljer alltid även om de är väldigt lika varandra.

Att klaga på Capcom i det här fallet är som att klaga på Aftonbladet. Visst, Aftonbladet snackar mycket skit och skvallrar, men det är ju precis det som folk älskar och därför säljer tidningen.

Medlem

Burn the heretic


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Där sprack allt hopp om att den serien någonsin skulle kunna vända..
Re 0,1,2,3 <3

Inaktiv

Otur för dem då att de senaste spelen suger balle och har ingenting som är tilltalande.

De gamla spelen må ha varit flummiga med dialoger så fåniga att man bryter ihop men 2:an och 3:an är fortfarande utan tvivel bättre än 5:an.

Medlem

Vi har sett Operation Racoon City, vi behöver inte mer :/

Medlem

För jävla tråkigt att de ska va så..
Tycker dom ska gå tillbaka för dom rikta fansen! av spelen ( som 1-3 )

Medlem

tycker precis som flera ovanstående. Sätt egen titel på Actionliren och skapa Resident Evil spel som tilltalar de riktiga fansen av de gamla spelen. Eller för all del, vill ni behålla titeln på actionliren, skapa en ny titel för survivalhorror spel!? Vad ni än nu bestämmer er för Capcom, så sluta skit på er fanbase.....


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

12
Skriv svar