Game over för Game?

Robot
Game over för Game?

Butikskedjan Game har gått i konkurs idag. Det är ännu oklart hur det påverkar svenska kunder.


Medlem
Game over för Game?

omg detta är helt å hållet pc spelarnas fel som köper massa på rea på steam evil evil computers


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

omg detta är helt å hållet pc spelarnas fel som köper massa på rea på steam evil evil computers

Jag erkänner, det var mitt fel! Jag har också handlat på GamersGate!

Medlem

Glada nyheter är glada

Medlem

Mmm dåligt av gamers att inte lägga ut 100kr extra för att få handla det i butik istället för en digital alt en internetbutik kopia.. super dåligt!

Så gå ut till ditt lokala GAME och köp ett spel eller två idag, stöd din lokala GAME butik nu!

Medlem

Jag köper mina spel oftast på elgiganten eller media markt. Eftersom det är typ ett par hundra meter mellan deras stora "butiker". Pris krigar dom väldig ofta på. Sen oftast när det är större spel släpp så ligger dom ju på typ 200kr mindre än Game butiken i min närhet. Så :// hårt men men

elgiganten & media markt säljer ju dom oftast under inköp pris för locka kunder att gå genom dörrarna typ

Medlem

Så går det när man tar 500 spänn för ett begagnat spel

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Mmm dåligt av gamers att inte lägga ut 100kr extra för att få handla det i butik istället för en digital alt en internetbutik kopia.. super dåligt!

Så gå ut till ditt lokala GAME och köp ett spel eller två idag, stöd din lokala GAME butik nu!

Eller inte.

Medlem

Webhallen, nuff said.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Haha, så går det i marknaden.. inga bailouts för er

Medlem

...Skulle vara trevligt med rea...

Medlem

Och så en varning alla barn, handla inte från games webbshop med kort eller direktbetalning, innan vi vet mer om detta. Annars riskerar man att stå där utan både varor och pengar.

Passa även på att lösa in presentkort och tillgodokvitton, då dessa blir värdelösa vid en konkurs.

Medlem

Så kan det gå när man inte kan konkurrera.

Medlem

Då är det nog dags att gå och lösa ut det man har på bonuskortet!

Medlem

Det är massor med rabatter på game vid fridhemsplan iallafall . Så det känns som det går dåligt för de här med.

Medlem

Det är piraternas fel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Felet måste vara deras priser, dom är ju helt galna, speciellt på begagnat.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det är piraternas fel.

Även dom som köper/säljer begagnade spel.
Glöm inte dom.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

måste gilla games still, lämnade in ett spel som jag fick 50 spänn för dagen efter e jag inne och ser spelet för 250 spänn begagnat


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Mmm dåligt av gamers att inte lägga ut 100kr extra för att få handla det i butik istället för en digital alt en internetbutik kopia.. super dåligt!

Så gå ut till ditt lokala GAME och köp ett spel eller två idag, stöd din lokala GAME butik nu!

Eller så tackar man gud för att den jävla bluffirman har gått åt helvete så folk inte betalar för mycket för sina spel längre? Idioti att handla på både Game och Gamestop, själv brukar jag importera och få det åtminstonde för halva priset.


signatur

En styck signatur.

Medlem

aldrig gillat game synd att en fysisk spelbutik går i graven,kul att det är game som går i graven utav de som finns.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

499:- för nya PC-titlar ... 399:- (det högre normalpriset alltså) om du har Games kundkort. De vet hur de ska få stamkunderna att känna sig speciella!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Så går det när man tar 500 spänn för ett begagnat spel

Håller med dig helt!
Även när de gäller dyra spel så är Game och Gamestop väldigt dyra.
En butik inriktad på spel bör iallafall enligt mig ha bättre priser än en stormarknad såm Elgiganten och alla dom anrda, men istället så ligger dom ofta 100kr över.

Medlem

Dåligt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Discshop eller CDON.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Digitalt är framtiden.

Det finns jämförelsevis i princip bara fördelar, både ekonomiskt och miljömässigt.

Undantaget är Collectors Editions och dylikt, men kanske kommer även dessa gå mer och mer mot digitalt innehåll istället för konkreta prylar som statyetter, kartor m.m.

SE

Medlem

Bara inte svenska gör det också... ligger nära mig med 13 mins bussresa. Endast därför jag handlar spel på Game i deras butik i Malmö samt förhandsbokar spel

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

499:- för nya PC-titlar ... 399:- (det högre normalpriset alltså) om du har Games kundkort. De vet hur de ska få stamkunderna att känna sig speciella!

Nya spel kostar 299-449 kr annars. Ungefär lika mycket som alla andra butiker. Detta är dock webbshoppen. De tar kanske ett högre pris i butik då en spelaffär nästan måste göra det för att ens gå med vinst.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Glada nyheter är glada

Håller med, mitt hat för game är stort. De förtjänar detta, då dem tar 200kr mer för varje spel än vad du köper det för i t.ex. webhallen, CDON eller de flesta andra butiker.

Dock så är det synd om de anställda

Medlem

Sist jag var där så tog dom 700spänn för nya spel... jovisst varför går skiten i konkurs...

123
Skriv svar