För blodigt omslag på spelet – tvingades byta

Robot
För blodigt omslag på spelet – tvingades byta

Risens box var för blodrött för amerikanerna och utgivarna tvingades byta till en ljusblå. Se båda varianterna här.

#risen-2-dark-waters, #deep-silver, #dead-island


Medlem
För blodigt omslag på spelet – tvingades byta

Lite halvt lögligt :I

Medlem

Vad fan? Det där är väl ingenting..

Medlem

Om det där får dom att sätta kaffet i halsen så undrar jag hur deras vardag ser ut...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Om det där får dom att sätta kaffet i halsen så undrar jag hur deras vardag ser ut...

Oblodig?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av conthox:

Om det där får dom att sätta kaffet i halsen så undrar jag hur deras vardag ser ut...

Oblodig?

Skär sig på ett A4 - "OMG WE ARE GOING TO DIE IN HERE!!!"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Om det där får dom att sätta kaffet i halsen så undrar jag hur deras vardag ser ut...

jo man kan ju undra hur de reagerar om de skulle sen nån som blöder på gatan...
troligen går de fram och ger han en stämmningsansökan för att hans betéende är olämpligt för minderåriga och ska bara vara tillgängligt för äldre publiken...

sen tycker iaf jag inte det ser ut som blod direkt snarare en fläck röd sprayfärg...

Medlem

jag kommer ihåg på den tiden när skaer som var importerade från usa hade massvis med blod och hemskheter som inte fanns i eus versioner, lite snabba exempel carmageddon, friskt med blod och gore, i eus version var det istället konstiga zombies man dödade som sprutade grönt konstigt blod. Fallout 1 och 2 var man ju väldigt noga med att fixa amerikansk version, för den europeiska var ju rent ut sagt mjäkig.

Medlem

såg ju mer ut som röd målarfärg. Vilket svammel.

Medlem

Det ser mer ut graffitti på en betongvägg tycker jag

Inaktiv

trollamerica! fuck yeah!

Medlem

Dra åt helvete vad töntigt !

Medlem

Tur.. sket på mig när jag såg originalet


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

USAs nya terrorlarm: Röd färg...

Medlem

När jag är ute och går så skiter jag på mig varje gång jag går förbi ett rött hus! För man vet ju inte om det är blod eller färg! Gör inte ni det?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

När jag är ute och går så skiter jag på mig varje gång jag går förbi ett rött hus! För man vet ju inte om det är blod eller färg! Gör inte ni det?

Ketchupflaskan i kylen... kan det vara någons blod?

Medlem

Va fan.

En brud lär sig i tonåren att blod är helt normalt för en människa.

Sen ska killar vara mer macho än brudar, och sen gråter stora vuxna män (kanske också kvinnor?) över lite rött på ett jävla spel-cover.

Mera regnbågar och ponnyn åt folket!

Medlem
Skrivet av pippen1001:

jag kommer ihåg på den tiden när skaer som var importerade från usa hade massvis med blod och hemskheter som inte fanns i eus versioner, lite snabba exempel carmageddon, friskt med blod och gore, i eus version var det istället konstiga zombies man dödade som sprutade grönt konstigt blod. Fallout 1 och 2 var man ju väldigt noga med att fixa amerikansk version, för den europeiska var ju rent ut sagt mjäkig.

I den europeiska versionen av Fallout 1 och 2 gick det inte att döda barn va? Men annars var det väl samma?
Det är i tyska versionerna av Carmageddon det är zombies istället för människor.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Jesper1230:

När jag är ute och går så skiter jag på mig varje gång jag går förbi ett rött hus! För man vet ju inte om det är blod eller färg! Gör inte ni det?

Ketchupflaskan i kylen... kan det vara någons blod?

Vi kan inte ha det i vår kyl för jag ringer polisen annars och säger att det är ett mord i min kyl eller så svimmar jag :S


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Kände inte till att det fanns sådan censur i Usa? Kan tänka mig att man skulle kunna se det i Tyskland eller Australien. Löjligt.. Originalet till Dead Island såg f.ö betydligt bättre ut!

Medlem

Döskalle + rött = mer olämpligt... så visst förstår man dem.

Medlem

Haha, förvånad att de inte var tvungen att byta färg på flaggan också!
Retarded rules for retards rules.

KoP
Medlem

Jag tycker inte ens det ser ut som att omslaget illustrerar blod. Ser mer ut som någon som har gått fram med en sprayburk röd färg. :S

Medlem

Det är en jävla tur att reglerna följs! Tänk om en minderårig hade fått händerna i det där omslaget

Inaktiv

.. ..bloooood .. *fap*

Inaktiv

Only in amerikat!

Inaktiv

Kristna moralhögern fick panik i USA när de såg det "blodiga" omslaget.

Medlem

Löjligt, men den blev faktiskt snyggare.

Inaktiv

Fan.. dom har ju själva blod i kroppen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte det nya omslaget var snyggare, så who cares.

12
Skriv svar