Assassin's Creed 3 bekräftat

Medlem

Ezio är en grymt trist huvudkaraktär, som var expert gymnast mest för han kände för det, om man följde storyn. Ska bli skönt med en ny karaktär.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Kan inte säga att detta lockar mig alls... Av alla spel som har spelats på den tiden så är det stora öken områden...
Assassins creed har ju charmed att klättra på stora byggnader i störa fantastiska städer.

Ser inte fram emot att scouta en öken från en 1 meters kaktus..

Alla spel i Nordamerika MÅSTE inte utspela sig i Arizona/Texas/New Mexico/Californien/Mexico. Man KAN röra sig i de norra delstaterna också...


signatur

I drank what?

Medlem

Älskar AC-spelen, men jag tycker att de borde lägga ner lite mer tid på dem.

Medlem

Säg inte att man ska spela som någon jävla indian? antika rom eller franska revolutionen hade varit MYCKET intressantare.

Medlem

Kul, men samtidigt är jag tveksam angående miljöer. Är rätt intresserad av historia.

Tittade även nyss på film serien John Adams som just handlar om denna tiden och kriget.

Blir nog mycket skog känns det som. Då städerna under 1700-talets USA inte var stora direkt och inte höga heller för den delen. Boston var den största staden under tiden. New York var bara en trä hydda stad vid detta laget. Philidelphia och Georgtown var andra större städer. Men annars var det inte "mycket mer".

Men öken o sånt kan ni glömma. Det täcktes inte ens av de 13 staterna. Det området tillhörde Spanien.

Jaja, dom ordnar det nog. Ska bli intressant i vilket fall! Go AssCreed!

Medlem
Skrivet av Banjo:

En sak till, FZ: er snabbsvarskommenteringsfunktion suger. Då och då närt jag skrivit kommentarer på nyheter i det snabbfönstret så har allt försvunnit utan att publiceras. Därför kopierar jag min text den här gången innan jag trycker på knappen, för säkerhets skull!

Eller så är det din dator som suger för jag har då aldrig haft problem

Medlem

Mindre klättring, mer fokus på stealth kanske ? För första gången är jag mer än spänd inför ett AssCreed-spel !

Medlem

Fan vilken ful bild xD men ändå coolt, hoppas att det kan återupprätta min respekt för serien.

Medlem

Detta gjorde mina gamerögon våta.

Medlem
Medlem
Skrivet av red_laces:

Suck, amerikanska revolutionen.. Vilken besvikelse när vi kunde fått ett spel i Rom under antiken.

Berättelsen kan ju inte gärna gå bakåt?! Det är inte en Tarrantino-rulle!
Det börjar på medeltiden med Altair, sen vidare till renässansen och Ezio, sen till Upplysningstiden och det amerikanska frihetskriget. Snyggt, prydligt och logiskt.

En röd tråd genom de tidigare spelen har varit tempelriddarorden och Assasinerna. Tempelriddarorden i "modern tid" är Frimurarorden, och George Washington var frimurare...

Medlem

En expansion till 3:an skulle kunna vara Franska revolutionen, som bara är ett pilskott iväg från Amerikanska Frihetskriget. Och inte långt därefter efter kommer Napoleon till makten. Kan ju blir hur bra som helst!

Medlem
Skrivet av naess91:

Är det Arla som är i farten med mjölkningen ? Same shit over and over again, Ubisoft goes activision( CoD) sorgligt men sant

Är det några som mjölkar så är det EA som varken förändrar story eller spelupplägg (att introducera fighter eller att man kan tappa klubban räknas inte då det är så små nyheter om man ser till helheten) utan endast småtweakar sina sportspel från år till år , putsar på grafiken och uppdaterar spelarnas lag och statistik. Både CoD och AC ger ju iallafall lite spelmässiga nyheter per år och en ny story samt nya miljöer.

Fast EA gör sina sportspel väldigt duktigt. Det får man ge dem. Men de får sällan kritik för sina "nya" sportspel som de släpper varje år. Det har blivit så naturligt med det, för varje år är det nya idrottsäsonger så då faller det sig naturligt att ge ut ett nytt spel varje säsong.

Jag väntar med att se mer av AC III innan jag är så hård mot det. . . Redan miljöbytet och tidshoppet från renässans till upplysning / tidigmodern tid gör mig nyfiken. och även om Ubi ger ut ett nytt AC per år så har väl varje spel i serien ändå lite längre utvecklingstid än ett år, då flera av Ubis interna team jobbar på spelen växelvis, är det inte så? Lite som med IW och Treyarch som turas om med CoD... Men jag kan samtidigt förstå de som blir trötta. Spelbranschen är full av uppföljare. De som gnäller om för många uppföljare i filmens värld borde sätta sig in i spelens värld för att få lite perspektiv

Medlem
Skrivet av bandite:

En expansion till 3:an skulle kunna vara Franska revolutionen, som bara är ett pilskott iväg från Amerikanska Frihetskriget. Och inte långt därefter efter kommer Napoleon till makten. Kan ju blir hur bra som helst!

jo men absolut. Ett långt pilskott, men...han har 13 år på sig. Kan Ezio åka till Konstantinopel så kan väl den här nye huvudpersonen korsa atlanten (och visa att det går. världen tittar på, ända från New Delhi till Moskva!). Sen är ju ubi ett franskt företag i grunden så de lär nog inte ens kunna hålla sig borta.

Medlem

Och en sak till: Vår egen Kung, den upplysta despoten Gustav III som tog över efter Frihetstiden....vem hade ihjäl honom på den där maskeraden 1792 egentligen? Kommer ihåg en gammal Fantomenserie som skrev om historien lite omkring den historiska händelsen. Snälla Ubi, kan inte er hjälte (?) ha vägarna förbi Stockholm...?!

Om jag träffar hon Jade Raymond ska jag föreslå det! Men varför skulle jag träffa henne...?

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av Banjo:

En sak till, FZ: er snabbsvarskommenteringsfunktion suger. Då och då närt jag skrivit kommentarer på nyheter i det snabbfönstret så har allt försvunnit utan att publiceras. Därför kopierar jag min text den här gången innan jag trycker på knappen, för säkerhets skull!

Eller så är det din dator som suger för jag har då aldrig haft problem

Fast om min dator sög så skulle väl alla, eller i varje fall flera, websidor strula. Kanske borde byta webläsare. Kör med Internet Explorer.

Medlem

Teaser bilderna som släppts framstår ju aningen komiska med tanke på hur out-of-place protagonistens kläder är jämfört med tidsåldern och övriga omgivningen.

Medlem

Skönt att slippa Ezio, gillade aldrig honom... på tok för pratig!

Medlem

Ja, då får lönnmördaren lägga huvan på hyllan annars så blir det bara för löjligt. Trekantshatt eller bäverpälsmössa is the shit.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av bent toe:

Är inte Revelations 3:an? (Brotherhood vara bara en avstickare) TRodde det var Assassins Creed 4 nu?
Börjar bli vimsig..

Detta är egentligen Assassins Creed 5. Detta "avstickare" är bara skitsnack som krånglar till allt, kalla dem ist
AC I
AC II
AC III
AC IV
AC V osv.

Medlem

Kan de blanda historia med fiction som i den här, så kan väl Ubisoft?

Medlem
Skrivet av papapuc:
Skrivet av mini-mus:

Fast det är väl inte bekräftat ännu, då deras pressrelease inte gått ut än(?).
Bilden kan mycket väl vara en del av det stora hela spelet, då rykten sagt att AC III ska utspela sig på flera olika platser i världen. De säger ju att de ska berätta allt senare - varför påstå att de har bekräftat ryktena redan nu, FZ?

Undercover intels?

True, men då behövs ju källhänvisning - om man nu prompt påstår att det är bekräftat.
Fast som man säger; hemligheten med kreativitet är att dölja sina källor. "Kreativa nyheter" that is...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

12
Skriv svar