Simcity-utvecklarna: dagens spelare vill ha klara mål

Inaktiv

Spelare vill alltså ha mer linjära upplevelser, kopieringsskydd och spel som tar slut efter ~5 timmar. Jag vill nog göra mer med karlns näsa än att "smacka" den.

Medlem

De skriver tack o lov att sandlådeläge ska finnas kvar. Personligen har jag inte haft svårt att se tydliga mål i tidigare SimCity, skillnaden är väl bara att man skapade dom själv. Är väldigt trött på att spel håller mig i handen och leder mig igenom en rak enkel spelupplevelse. Hela grejen för mig med spel har ju varit att de har en dynamik som inte existerar i exempelvis filmer.

Medlem

Man visst att det skulle bli gnäll när det pratas om förändringar, men som det ju tydligt står så finns sandlådan kvar.

* delar ut lite ludd åt ludditerna *

Låter som goda nyheter, tycker jag.

Medlem
Skrivet av Morfar22:

"Samtidigt förklarar han att old school-spelarna ska få behålla sin sandlåda, ifall de inte är intresserade av förändringarna.
– Vi vill inte göra ett linjärt rollspel. Vi vill fortfarande ha den där sandlådan och leka i den. Spelare kommer att kunna vara med frivilligt i uppdragen, säger Kip Katsarelis."

Fuck yes. Give me this game now please

Haha, läste precis igenom kommentarerna och vissa av er kan verkligen inte läsa

Folk kan visst läsa. Och när dom ser att de som utvecklar spelet pratar sig varma om hur viktigt det är att implementera barnuppfostran-metodik i sitt spel för att nån ska orka spela så har man gått vilse och ramlat ner i ett kärr av bajs. Ungefär.

Det är dagens melodi. Kolla på Age of Empires Online hur fan det ser ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Bra beslut! Fick lite ångest när jag antog att sandlådan är borta men finns den kvar så är det ju bara riktigt bra. Tänk Anno serien fast med både uppdrag/mål och sandlådeläge. Bra att det finns båda, för visst är det kul att jaga efter mål.

till alla som inte läser artikeln SANDLÅDELÄGET FINNS VISST KVAR

Medlem

Men vad fan... det är ju precis tvärtom.

Ska dom sabba den här spelserien också nu?

Medlem

Sorgligt att folk inte verkar ta sig tiden att läsa artikeln.

Citat:

Samtidigt förklarar han att old school-spelarna ska få behålla sin sandlåda, ifall de inte är intresserade av förändringarna.

Sandlådan finns där för alla som vill ha den.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

mer som uppdragen i anno serien då. där man gör uppdragen för att få bonusarna inte för att man behöver eller vill ha mål, de spelen skulle klara sig utan uppdragen.
ännu ett i raden av underliga analyser.

Medlem

Dagens spelare tycks inte ha något tålamod........bara en bråkdel läste igenom hela artikeln.

Medlem
Skrivet av Softmuppen:
Skrivet av wobser:
Skrivet av Softmuppen:
Skrivet av wobser:

Minecraft är beviset på motsatsen?

Achievements används i Minecraft.

Jo men minecraft blev väll stort långt innan dom lade in achivements.

Utan målsättning i spel så tröttnar konsumenterna. Minecraft blev stort, men är det hållbart i längden? WoW till exempel, har många utmaningar och där väljer du själv vilket mål du vill satsa på. Då fortsätter många spela.

har du ens sett minecrafts "achivements" ? inget som tar lång tid att genomföra direkt.

själv är dom helt ointressanta som de flesta ja känner som spelar, och jo ja vet att det inte är något argument egentligen, men å andra sidan finns det ingen som skryter ( listor osv ) om att dom genomfört achivements i MC heller.

Medlem

Jag läser att sandlådan är kvar, så whats the big deal


signatur

Meep!

Medlem

Kan inte riktigt hålla med om att alla spelare behöver klara mål nuförtiden när spel som Minecraft är bland de bäst säljande just nu. Men Sim City behöver å andra sidan förnya sig och då kan jag tänka mig att dessa förändringar passar perfekt. Särskilt när man har valmöjligheten att spela dessa uppdrag eller ej.

Medlem
Skrivet av Zarsky:

Dagens spelare tycks inte ha något tålamod........bara en bråkdel läste igenom hela artikeln.

Jodu, de flesta läser bara en rubrik och sen får de ett raseriutbrott och orkar inte läsa vidare. xD

Medlem

Eh... Ni skriver att det inte kommer att vara öppet som föregångarna utan mer linjärt för att sedan citera Kip där han säger att man kan strunta i det och bara låta uppdragen vara och spela precis så som man vill, lite underligt.


signatur

Jaha.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Nja snarare så läser de inte hela texten, läser man bara början så skulle iaf jag tolka det som att SimCity V inte kommer ha något sådant alternativ, många läser inte hela texten utan bara delar av den för att snabbt få reda på saker som kan vara intressanta. Detta är iaf vad jag tror kan vara en anledning till de många kommentarerna ovan.

FZ får börja skriva in hela artikeln i titeln så det inte misstolkas


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Själv har jag tröttnat på sandlådespel... det är underhållande en stund men ska man fortsätta så måste ju något driva en frammåt...

Tycker det här verkar kul, speciellt om några kompisar köper det så att man får bra grannar.

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

hoppas de har vett nog att ha med ett sandlåde-läge


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Kanske gör dom detta till nåt bra, vad vet jag. Om dom däremot tar bort den charmiga delen av Sim City serien som innebär att man bara slöspelar och bygger för att det är roligt inte för att uppnå ett mål då har dom definitivt tappat mig.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

hoppas de har vett nog att ha med ett sandlåde-läge

Hahaha!

Dagens garv!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

hoppas de har vett nog att ha med ett sandlåde-läge

LÄS artikeln?

Medlem

Men är jag borgmästare vill jag faktiskt ha vissa utmaningar, ex eldsvådor och skogsbränder, översvämningar och tågolyckor. Har man en kärnreaktor i staden så ska det finnas risk att en härdsmälta uppstår om man inte underhåller den.Lyckas man bra att hantera utmaningarna så belönas man med olika medel.Misslyckas man så...

Medlem

Jag lovar att SimCity förändringarna kommer leda till ett "snyggare" farmville
Men kul att vi gamla goa gubbar får kvar sandlådan


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar