Pengastinn BF3-turnering på nästa Dreamhack

Robot
Pengastinn BF3-turnering på nästa Dreamhack

Enligt obekräftade uppgifter vankas Battlefield 3-tävling med minst 50 000 riksdaler i prispotten.

#battlefield-3


Medlem
Pengastinn BF3-turnering på nästa Dreamhack

Coolt att ha en turnering i ett spel som inte ens har lämnat betastadiet......


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Coolt att ha en turnering i ett spel som inte ens har lämnat betastadiet......

Nae, helt otroligt att folk faktiskt får mängder av pengar i DotA 2 redan!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Inte lite fel spel ni är inne på nu?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Säga upp sig från jobbet för 50000kr som man måste dela med laget? Haha tjena


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Men fail! Kommer ta minst flera timmar innan dem får igång BF3 som är i BETA fortfarande...

Medlem

Fattar inte hur dom ens kan försöka göra en turnering med den nätkoden.

Medlem

Någon aning om vilken typ av mode det skulle kunna bli?
4v4,5v5,8v8?

Medlem
Skrivet av Simmoo:

Fattar inte hur dom ens kan försöka göra en turnering med den nätkoden.

Vad är det som är fel på den?

Medlem

Varför så små prissummor? 50 000 kr är ju inget att hänga i granen precis. Dessutom dela det med laget.

Inaktiv

sååååå, det är bara jag här som spelar helt utan problem, det var ju kul att höra

Medlem

Klockrent hur folket har ändrat sig om BF3 dem senaste månaderna. Från "dem kommer patcha det", i 2 månader efter release. Till "fyfan vad dåligt det är", "fortfarande i beta", etc.
Det är bara roligt att jag har sagt det sen veckan efter release att spelet är rentav skit och att allt i spelet är budgeterat för att EA ska tjäna pengar o inte för att göra ett bra spel.

Här har ni en liten inblick på hur mycket DICE har strypt nätkoden för att klämma in fler processer på en server(För att tjäna pengar). Märk hur osynkroniserade objekt är. Detta gäller för nästan alla objekt.
http://youtu.be/iay7AZF0hAE


signatur

Idono. That's me!

Medlem

nice det skall följas, vart kan man hitta en värdig stream?

Skrivet av Idono:

Detta har jag väntat på! Tack för klippet, ska bli otroligt intressant att se.

Medlem

Jag tycker BF3 funkar väldigt bra nu. Visst finns det några småsaker. Tex att löv, grenar, trådstängsel tenderar till att vara helt skottsäkra. Tycker nätverkskoden är bra då man sällan märker av lagg, rubberbanding etc. Kan ju bero på att jag har 100mbit iof och nästan enbart spelar på svenska servrar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Löjligt!
E-sport med ett spel som inte ens har spectator mode!

Tänk er starcraft 2 turnering utan spectator!?

Inaktiv
Skrivet av TexN:

Någon aning om vilken typ av mode det skulle kunna bli?
4v4,5v5,8v8?

32v32 vore det enda riktiga.

Medlem

Dom borde fixa hitboxen lite först. Samt spectator
Hur gör dom med server förresten? Ha en stående på plats vore ju det bästa kan tyckas.

Skrivet av showerguy:

32v32 vore det enda riktiga.

Tyvärr väldigt tråkigt att kolla på 32v32. Inte särskilt kul att spela ur ett taktiskt och skillbaserat perspektiv heller. 4v4 SQR är grejer däremot

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Coolt att ha en turnering i ett spel som inte ens har lämnat betastadiet......

Coolt att läsa en kommentar skriven av en idiot...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Marwin88:

Coolt att ha en turnering i ett spel som inte ens har lämnat betastadiet......

Coolt att läsa en kommentar skriven av en idiot...

Håller med dig... verkar bara vara massa tonåringar som kommenterar här.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag tycker BF3 funkar väldigt bra nu. Visst finns det några småsaker. Tex att löv, grenar, trådstängsel tenderar till att vara helt skottsäkra. Tycker nätverkskoden är bra då man sällan märker av lagg, rubberbanding etc. Kan ju bero på att jag har 100mbit iof och nästan enbart spelar på svenska servrar.

Nej istället funkar inte kollisionen inte som det ska, fortfarande massa buggar samt nya med senaste patchen, lag compensation som bara är i vägen o mssa mer. Ideen är bra men är dåligt utfört från DICE.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Frixzon:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Marwin88:

Coolt att ha en turnering i ett spel som inte ens har lämnat betastadiet......

Coolt att läsa en kommentar skriven av en idiot...

Håller med dig... verkar bara vara massa tonåringar som kommenterar här.

Ojojoj ser att det är 2 stycken stackare som tydligen tog illa vid av mitt personliga tycke om spelet
Jag ber så hämskt mycke om ursäkt de va inte meningen att uppröra er!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Marwin88: Ditt personliga tyckte om spelet är i så fall felaktig.

Medlem
Skrivet av Marwin88:
Skrivet av Frixzon:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Marwin88:

Coolt att ha en turnering i ett spel som inte ens har lämnat betastadiet......

Coolt att läsa en kommentar skriven av en idiot...

Håller med dig... verkar bara vara massa tonåringar som kommenterar här.

Ojojoj ser att det är 2 stycken stackare som tydligen tog illa vid av mitt personliga tycke om spelet
Jag ber så hämskt mycke om ursäkt de va inte meningen att uppröra er!

Personligt tycke har inget med ett spels utvecklingscykel att göra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Flopp.
BF är ett pubspel. that's it.

Inaktiv

BF3 har än så länge en lång bit kvar innan det är ett spel för esport så varför man ens funderar på att ta in det i turneringssammanhang innan spelet har fixats till ordentligt är ju mycket märkligt.

Medlem

Alltid roande att läsa fanboys som gnäller över riktig kritik som spelet förtjänar.

BF3 är ett dålig spel med en sophög till nätkod. Varje patch ger nya buggar. De löser inga buggar; de flyttar bara runt dem. I senaste patchen så tillkom en ny bugg (m26 dart blev helt sjukt OP). DICE lovar nu att fixa den nyaste buggen i nästa patch(som kommer om månader). Och vilka nya buggar får man med i nästa patch?

DICE har sysslat med BF-serien i över 10 år och failer alltmer för varje spel. Det finns något milt tragiskt med det hela. Men många fanboys, särskilt svenska som hejar på DICE av bisarra nationalistiska skäl, vägrar inse detta.

Snart har det gått 1 år och spelet är fortfarande en enda stor messig pöl. UI:n är laggig, buggar abounds, nätkoden är ett skämt, etc etc.

BF3 var spelet som dödade BF-serien. Precis som MW2 var spelet som dödade CoD-serien genom att införa en massa skräp(som att man inte kunda ha en egen dedikerad server, tog bort modstöd för saker som promod etc etc etc) så kommer vi se tillbaka på BF3 som ett liknande spel. BF3 var spelet som släpptes för att tjäna stålar. Kosta vad det kosta vill i spelkvalité.

Visst, vissa svenska fanboys kommer aldrig att acceptera det här, precis som vissa CoD-fanboys försvarar det spelet oavsett vilken kritik som kommer. Det blir nästan som en religion.

Men de flesta oberoende spelare kommer långsamt lämna skeppet över en tidsperiod på månader och år. BF3 är redan nu en officiell flopp. Och det intrycket kommer bara stärkas in the months and years ahead.

MW2 sålde extremt bra, men redan då insåg många försynta att om detta fortsätter så dör serien långsamt (när det gäller kvalité, inte spelförsäljning). Samma sak händer med BF3. Spelaråldern kryper ner i åldrarna, fler köper men spelet blir sämre. Nu ska EA mjölka, DICE ska servera och de av oss som inte är fanboys ser en tragisk repris av åkomman som hände med CoD.

Medlem

Ja för Bf2:s hitreg och hitbox var ju sååå mycket bättre...

Medlem

Jag kan hålla med om att spectator mode är ett måste för att det ska kunna växa (samt lite småfixar), men i övrigt fungerar det faktiskt bra. Verkar vara ett stort intresse bland klanerna som spelar att åka från DH.


signatur

snestreck woicer

1
Skriv svar