FZ lanserar ny mobilsajt!

Medlem

Trevligt med bättre mobilsida! Ser ut o bli bra måste jag säga.

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

Hm fast vafan nu är jag fast på den mobila versionen? lol

Kolla längst ner på sidan, där kan du välja mobilversion eller den vanliga.


signatur
Medlem

På min Nokia N9 så funkar vanliga sidan bättre än mobilsidan. Mobilsidan är riktigt "laggig". Men så är ju N9an en jävligt speciell telefon också!

Inaktiv

Sidan är perfekt förrutom när sidan innehållet ett videoklipp, då kan man flytta hela sidan så långt som video-inbäddningen är.

Medlem

Bra att ni äntligen anpassat för mobila användare, det tackar vi för. Båda versioner av sidan funkar fint för mig (HTC One X).

Medlem

Slidern med bilder i toppen fungerar inte så bra för mig Den fastnar mitt mellan bilderna. Samsung galaxy s2.

Medlem

riktigt bra jobbat!

använder iphone 3gs!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

en app tilll android och ios skulle vara jättedåligt med tanke på oss stackare som inte hade råd att skaffa annat en nokia =(

Funkar bra, bra jobbat!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

NICE


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Härligt! FZ har varit en plåga på iPhone, men nu är det slut på det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MEN! Klicka inte in på den med datorn, för då blir det sedan bara mobilsajten tills man raderar all historik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Pjotor:

Härligt! FZ har varit en plåga på iPhone, men nu är det slut på det.

Testa Android. Sorry, kunde inte låta bli


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fungerar fint i min Galaxy S II med chrome.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Medlem

Äntligen! Såg riktigt skönt ut till och med! grymt att ni fixat in videospelaren också, så slipper man all jäkla nedladdning..

Skrivet av Tompa:
Skrivet av SWEBarb:

Hm fast vafan nu är jag fast på den mobila versionen? lol

Kolla längst ner på sidan, där kan du välja mobilversion eller den vanliga.

Super, jag fick trixa en stund innan jag fick det bra igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hohum... Opera Mini + Fz.se = mumma. Fast videoklippen kanske faktiskt funkar på mobilversionen..

Medlem
Antikvitet

Ni som anmärker på att ni "fastnar" på mobilversionen: Längst ner på sidan finns en länk för att stänga av mobilsajten.

Detta upplägg har vi tagit från Google, men det är möjligt att vi måste förtydliga det. Kom gärna med förslag hur och var möjligheten ska placeras för att inte vara ivägen men ändå tydlig.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Pjotor:

Härligt! FZ har varit en plåga på iPhone, men nu är det slut på det.

Testa Android. Sorry, kunde inte låta bli

Haha, tack för tipset! Jag är öppen för alla förslag, orka va' fanboy.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jippie! Äntligen.

Medlem

Jag kommer använda den sidan i fortsättningen, även när jag sitter vid datorn. Mycket tydligare och enklare. Bra!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nice. Äntligen går det att skriva i forumet på mobilen utan att behöva sula mobilen i väggen av vrede... Lite finslip så kommer det här bli skitbra.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Medlem
Skrivet av John:

Ni som anmärker på att ni "fastnar" på mobilversionen: Längst ner på sidan finns en länk för att stänga av mobilsajten.

Detta upplägg har vi tagit från Google, men det är möjligt att vi måste förtydliga det. Kom gärna med förslag hur och var möjligheten ska placeras för att inte vara ivägen men ändå tydlig.

Varför ens spara inställningen? Är det inte bättre att skilja på sidorna med olika adresser (som länkarna i artikeln)? m.fz.se är alltid mobil, och fz.se är vanliga?

Eller varför inte köra med media-queries i css3 (som nog dom flesta smart-phones klarar vid det här laget) och designa responsivt (annan design under en viss skärmbredd)? Sedan om man vill "låsa" sig till en version kan man kanske använda kakor i det fallet istället?

Har inte kollat på hur ni gjort nu, men om innehållet är designat olika och använder php för att generera innehållet kanske ni kan använda jQuery för att kolla skärmstorleken och därefter ladda innehållet med hjälp av ajax?

Bara lite funderingar jag hade Annars funkar det fint såhär också tycker jag, men ni kanske kunde skriva på den svarta baren där uppe något i stil med "(växla till vanliga fz längst ner på sidan)", fast kanske bättre ordat


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Jag har en Samsung Omnia 7 med Windows Phone OS 7.10.8107.79 och får inte upp korrekt sida, utan slussan till den vanliga. Men det kanske är ett problem med mobilens Internet Explorer?

Antikvitet

@qweex2: Vi har förstås tittat på olika möjliga lösningar och utvärderat dem var och en. Den lösning vi valt nu känner vi är det bästa valet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har en Samsung Omnia 7 med Windows Phone OS 7.10.8107.79 och får inte upp korrekt sida, utan slussan till den vanliga. Men det kanske är ett problem med mobilens Internet Explorer?

Att detektera mobiler är inte vidare trivialt. Vi gör det i huvudsak via webbläsarens UserAgent-sträng och den som läst på lite vet att denna sträng är ett sammelsurium av olika ord och betydelser där browsertillverkarna gått bort sig rejält.

Av den anledningen kan det hända att vissa mobiler inte detekteras. Om det händer dig får du gärna använda denna sida:
http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php

Om du ger oss informationen om din enhet så ska vi se till så den detekteras automatiskt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har en Samsung Omnia 7 med Windows Phone OS 7.10.8107.79 och får inte upp korrekt sida, utan slussan till den vanliga. Men det kanske är ett problem med mobilens Internet Explorer?

Att detektera mobiler är inte vidare trivialt. Vi gör det i huvudsak via webbläsarens UserAgent-sträng och den som läst på lite vet att denna sträng är ett sammelsurium av olika ord och betydelser där browsertillverkarna gått bort sig rejält.

Av den anledningen kan det hända att vissa mobiler inte detekteras. Om det händer dig får du gärna använda denna sida:
http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php

Om du ger oss informationen om din enhet så ska vi se till så den detekteras automatiskt.

Gjorde en tråd om det precis innan du svarade på mitt inlägg, såg inte ditt svar ovanför innan, lite slarvigt. Men det verkar vara som du säger.

123
Skriv svar