Inaktivera Gilla- och Rekommendera-knapparna

Medlem
Inaktivera Gilla- och Rekommendera-knapparna

Hej hej

Jag undrar om det skulle kunna gå att inaktivera visningen av "Gilla" resp "Rekommendera" (eller vad nu Google+ har för namn).

Varför? Jo, för resten av sidan laddas snabbt, men just den delen tar ca 2-4 sekunder längre att ladda. Speciellt om man precis har startat upp webbläsaren och går in på sidan första gången i sessionen. Detta leder till att man får upp sidan, ser att man har notiser, men man kan inte klicka med en gång, utan man måste sitta och vänta i 3 sek så att "Gilla"-knappen har laddats och sedan kan man gå vidare.

Speciellt störande är knapparna i och med att jag redan har "gillat" FZ på FB och ngt G+ har jag inte, vilket gör knapparna helt meningslösa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mina laddar direkt, har försök tömma cache o testa, etc etc. Kanske dags att byta från 33,6 modem till något mer modernt? Eller nåt ...

Medlem

Om resten av sidan laddas fort, så känns det inte som att det är uppkopplingen som är flaskhalsen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Laddar direkt här med. Du kanske har nån plugin som stör funktionen hos dig?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hmm. Jag märker nu att det är noterbart långsammare på http://www.fz.se/ fast på andra sidor, som t ex forumet är det lite snabbare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hade problem med seg fz sida för något år eller två sedan...vet ej vad det berodde på. Men det gick över när jag bytte från telia adsl. Antar att det var slumpen eller någon skum routing.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Får se vad det kan bero på. Hemma är det ngt snabbare än på jobbet, verkar lite random


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Du kan blockera element med t ex. adblock plus eller stylish.

Medlem

Jag kunde inte heller riktigt reproducera problemet till den nivå du beskrev, men nog laddar de långsammare. Däremot ser jag inte varför du inte skulle kunna kolla notifieringar medan de laddar? Funkar utmärkt för mig att öppna notifieringar eller PM dropdown samtidigt som de ploppar fram.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmm, får nog ta och testa lite till då, se om det var något tillfälligt med deras (FB/G+) skript kanske.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Dåså, då skippar jag att rapportera detta vidare.


signatur
Medlem

Jag har inte lyckats ta reda på vad det är som gör varför dom knapparna drygar ned sidan, det är inte heller alltid dom gör det. Skall se om jag kan få reda på något senare.

Tänkte att jag lånar tråden för en annan sak, lite designfel, som ser lite fel ut.

[ia=534950 knapparna sitter lite konstigt]

[ia=534951 långt namn som får knas marginal 1]

[ia=534987 långt namn som får knas marginal 2]

[ia=534955 banner med ingen marginal upptill]

En annan sak som jag märkte när jag gjorde detta inlägget, var att den där "Fetstil"-knappen som man kan klicka på för att infoga fetstil-tagg sätter in taggen lite fel. Jag hade markören precis efter ordet "Info" som är fetstilt nedan (det var ingen tagg för fet stil då) och taggen för fetstil + texten "text" infogades mellan "Version" och "11.62" .

Sedan, efter infogandet, så markeras text i inlägget. Jag antar att det är meningen att det är den infogade taggen som skall markeras, men det är text som finns någonstans mitt i mellan markören och där taggen infogades som markeras istället.

Info

Version 11.62
Bygge 1347
Plattform Win32
System Windows 7

XHTML+Voice Insticksprogram har inte lästs in

Webbläsaridentifiering

Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; sv) Presto/2.10.229 Version/11.62


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar