Skyrim var bäst, Battlefield 3 vann mest

Medlem
Skrivet av Redstar:

Var är alla priser till MW3?;)

p 12 gå o kolla på bolibompa med dig

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av "Segas":

Imponerande priser till två spel som nyligen blivit färdigpatchade till ett spelbart tillstånd.

BF3 är inte i närheten av spelbart tillstånd.

Om du spelar på en PC så verkar det som du har väldigt dålig koll på hur man optimerar en PC för spel. Att skaffa sig kunskap hur man uppdaterar o rensar dålig kod i patcher är vad man bör kunna. Efterson det är enorm skillnad på vad en "konsol gör/fungerar och hur mycket mer en PC gör och fungerar. Ser ofta gnäll här i forumet men det är oftast användaren som saknar kunskap om hur det fungerar.

Om du spelar på konsol så förstår jag och därför blir det aldrig konsol för mig beroende på dess begränsningar.

Hoppas du kan få hjälp med att fiza inställningarna så du kan spela som vi andra kan. he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

"Årets actionspel: Batman: Arkham City

Motivering: Actionspel är inget för mesar, och eftersom årets nominerade enbart består av hjältar måste ju vinnaren vara en superhjälte."

Om det var det verkliga motivationen så förstår hur de gick som det gick med många andra titlar på listan. Mycket som fattas, mest av allt Witcher 2.

Medlem

Meh tråkspel utan fantasi.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Årets mest sålda spel: Battlefield 3? Har de rökt nåt dåligt? Zelda? MW3? Angry Birds?

Angry Birds är gratis...

Medlem

Inga större överraskningar.

Angeånde "spelbart tillstånd" så tycker jag nog att BF3 har i längden funkat bättre för mig än Skyrim. Det tycks handla lite om tur o otur, vissa hade ju (har???) problem med Punkbuster i BF3, vilket jag aldrig haft, och i stort har jag kunnat spela spelet utan några gamebreaking problems ^^

Skyrim däremot hade ju den där tiden där drakarna flög baklänges vilket gjorde det hyfsat svårt (läs: omöjligt) för mig att attackera dom, för när dom "attackerade" mig så flög dom spikrakt baklänges ifrån mig istället. Löjligt kul att se på, men det blev till att avvakta tills dom fixade det, vilket ju är gjort nu!

Medlem

Föga överraskande, men att inte Witcher 2 fick något tycker jag är väldigt konstigt. Ett spel som är så pass engagerande med story och med underbara karaktärer, en värld som inte är perfekt, prydlig och tillrättalagd. Kanske det är bara är en liten skara människor som vill ha en smutsigt uppmålad rollspelsvärld där varken språkbruk, våld, alkohol, eller nakenhet är nåt att höja ögonbrynen över eftersom det enligt mig iallafall, hör till på nåt vis.
Det kanske bara är jag som är en petig fåne, men världen som Andrzej Sapkowski har skapat och som sedan CD Project förmedlade till spelarna, är den värld som jag vill återkomma till i många år framöver.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Segas:

Imponerande priser till två spel som nyligen blivit färdigpatchade till ett spelbart tillstånd.

Själv kunde jag lira utmärkt innan senaste patchen (Bf3)
men nu blir jag DC:ad efter 20 sek.


signatur

Rwa?

Medlem

Ganska ironiskt att ett fps spel med klient side hit detection, äcklig blå hinna som förstör alla färger och många buggar kan hamna så högt upp. Å andra sidan säljer ju Justin Beiber skivor också så man är ju inte förvånad.

"Jryns specialpris: Frostbite 2

Motivering: Att skapa spel är inte något magiskt som bara händer, det innebär mycket arbete och mycket teknik som spelare knappt känner till. Årets vinnare av juryns specialpris är inte något stort succéspel, det är en av förutsättningarna för att stora succéspel ska kunna skapas."

FAIL! BF3 är såååååååå långt borta från succé det bara kan bli! BF3 är INGEN uppföljare till BF2, BF2 hade ju allt man önska sig och allt det tas bort i BF3? usch....

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av red_laces:

"dataspelsgalan"?? Herregud, de kan väl åtminstone heta "DATORspelsgalan", muppstavning.

"Dataspel" står för dator- och konsolspel, som engelskans "video games". "Datorspel" är ju ett etablerat begrepp för spel som spelas på just dator och inte på konsol.

Står det så i SAOL? Jag bara undrar. För mig så finns det bara datorspel och tv-spel. Har inte hört något som kan användas som ett samlingsnamn, och dataspel tycker jag verkligen inte platsar. Men det är ju min åsikt

Redaktör
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av red_laces:

"dataspelsgalan"?? Herregud, de kan väl åtminstone heta "DATORspelsgalan", muppstavning.

"Dataspel" står för dator- och konsolspel, som engelskans "video games". "Datorspel" är ju ett etablerat begrepp för spel som spelas på just dator och inte på konsol.

Står det så i SAOL? Jag bara undrar. För mig så finns det bara datorspel och tv-spel. Har inte hört något som kan användas som ett samlingsnamn, och dataspel tycker jag verkligen inte platsar. Men det är ju min åsikt

Vet ej, men det är ganska vedertaget. I brist på bättre ord, kan man kanske säga, men det fungerar ju faktiskt.


signatur
Medlem

Battlefield var en skam i mina ögon, men motorn gör iaf ett hyfsat jobb. drar nog ett par rundor 1942 eller 2142 istället ^^
Skyrim är grymt, men bristen på substans gör det fort tråkigt, precis som ex. Crackdown 2 eller just Cause 2.

Medlem
Skrivet av red_laces:

"dataspelsgalan"?? Herregud, de kan väl åtminstone heta "DATORspelsgalan", muppstavning.

Förövrigt slår man sig för pannan när inte Witcher 2 finns med på listan.

Word!

Medlem

Ja Skyrim är en bra bas för alla moddare. Jag skulle vilja utnämna Skyrim construction kit till bästa program.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Segas, båda har varit fullt spelbara hela tiden för mig, aldrig haft några egentliga problem alls. Vet inte vad folk gör med sina spel..
...

De kanske spelar på konsol?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är inte så förtjust i Battlefield,men det är kul men inget jag vill sitta och spela hur länge som helst!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

"Jryns specialpris: Frostbite 2

Motivering: Att skapa spel är inte något magiskt som bara händer, det innebär mycket arbete och mycket teknik som spelare knappt känner till. Årets vinnare av juryns specialpris är inte något stort succéspel, det är en av förutsättningarna för att stora succéspel ska kunna skapas."

FAIL! BF3 är såååååååå långt borta från succé det bara kan bli! BF3 är INGEN uppföljare till BF2, BF2 hade ju allt man önska sig och allt det tas bort i BF3? usch....

Precis! För det är ju vad du tycker som gör att ett spel blir en succé eller inte. Själv tycker jag hela BF-serien är hur tråkig som helst, men det hindrar ju tydligen inte att folk gillar dem och att de säljer bra...

Medlem

Så en succé baseras i vad ni tycker, och inte i hur mycket det säljer och hur många som spelar?

Tänk om, gör om, gör rätt. BF3 är ett av de bäst säljande spelen just nu, om inte det bästa. (Ingen källa att klistra in här, men det har ju inte direkt varit någon hemlighet..) BF3 är ju dessutom ett nytt spel, därav är det inte BF2.5, utan BF3. Det är helt nytt spel, som bygger vidare på Battlefield-andan, inte som "återupplivar" den gamla andan. Gillar du BF2 bättre, spela BF2.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Redstar:

Var är alla priser till MW3?;)

p 12 gå o kolla på bolibompa med dig

Jag brukar använda ";)" för att folk ska förstå när jag är sarkastisk, jag trodde det var tydligt nog men tydligen inte. Det finns en överhängande möjlighet att du är äldre än vad jag är då det finns många gamla rävar här, det var väl dock ca 20 år sedan jag var p12, hur är det med dig?

Medlem

mjäk säger jag om båda spelen.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Så en succé baseras i vad ni tycker, och inte i hur mycket det säljer och hur många som spelar?

Tänk om, gör om, gör rätt. BF3 är ett av de bäst säljande spelen just nu, om inte det bästa. (Ingen källa att klistra in här, men det har ju inte direkt varit någon hemlighet..) BF3 är ju dessutom ett nytt spel, därav är det inte BF2.5, utan BF3. Det är helt nytt spel, som bygger vidare på Battlefield-andan, inte som "återupplivar" den gamla andan. Gillar du BF2 bättre, spela BF2.

+1 Kunde inte ha sagt det bättre själv. För står inte varför många spelare bara måste stanna i det gamla. Det är ungefär som alla som sitter i xp och gnäller om utebliven suport samt bara vägrar gå vidare och se framtiden i nyare operativ. Menar 64 sys är väl det minsta man bör köra i dag.

Visst BF3 kunde blivit bättre ... eller? Tycker det är ok saknar bara bättre skydd mot fuskare men det ligger väl i tiden tyvärr! Sedan är det ju så att vi har väldigt mycket spel att välja på o själv tycker jag det är svårt att utse 1 absolut favorit är väl lite som vad man gillar under en period o sedan gilar man något annat. Så det finns väl inget nytt woow spel just nu o BF3 är ganska ok så det funkar för mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Precis som chopper säger så ser inte spelmarknaden, och heller inte den generella spelaren, ut som den brukade numera. Det handlar inte om casualisering, utan att hårdvara och mjukvara förändras så fort att det nästan blir obsolet med gamla spel när nya släpps. (Tolka mig rätt här)

När datorindustrin förändras i den hastighet den gör blir helt enkelt frestelsen större med nya spel, nya funktioner och bättre grafik. Man behöver inte vara en "grafikhora" för att tycka så, utan det är väl egentligen ganska naturligt att vilja se det senaste och snyggaste. Det är lite som med bilar.. Vissa vill ha nästa års årsmodel, vissa vill ha en -67 Impala (Yours truly).

Hela konflikten har alltid varit samma historia, och var väl tydligast med CS 1.6 -> CS Source. Alla veteraner som spelade kvar i 1.6 ansåg att CSS var rent skit, och tvärt om. Ingen tycktes kunna acceptera att det inte är samma spel, det är en remake och en nytolkning av ett äldre spel. Sen idag har vi de som provspelar CS:GO och säger att alla ser likadana ut och att "jag skjuter på alla då jag fortfarande inte lärt mig vem som är vem". Och han kallar sig veteran?

Allt är ju relativt. Då vår generation (Eller kanske snarare målgrupp?) kräver att industrin följer våra behov med digital marknadsföring, försäljning av billig film online osv, och skyller fildelning på att dessa möts, kanske själva måste acceptera att vi ibland måste följa strömmen åt andra hållet också. Otacksamheten inom online-communityn är enorm, och ingen tycks se vad som faktiskt ligger bakom en produkt. Alla gillar olika spel, och bara för att man gillar ett tidigare spel i en serie, innebär inte det att man gillar nästa.

Det är ju faktiskt vi gamers som styr hur spel blir, när vi köper. Att kalla folk för idioter eller dumma i huvudet för att de inte tycker samma som en själv, är bara banalt och korkat. Det är ungefär som att påstå att en Skoda-ägare aldrig kan vara lika stolt över sin Skoda som en BMW-ägare är över sin beamer. Alla har sin preferenser, och alla tycker om olika! Det borde bli vår communitys stora goal, att kunna samleva i harmoni utan att kasta paj på de som inte spelar och tycker samma som oss själva.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Redstar:

Var är alla priser till MW3?;)

p 12 gå o kolla på bolibompa med dig

Jag brukar använda ";)" för att folk ska förstå när jag är sarkastisk, jag trodde det var tydligt nog men tydligen inte. Det finns en överhängande möjlighet att du är äldre än vad jag är då det finns många gamla rävar här, det var väl dock ca 20 år sedan jag var p12, hur är det med dig

Citat:

citat

?

den där smilen betyder inte bara sarkastisk och betyder man gilla det man skriver. och när det gäller cod så hugger jag till, jag är ej så gammal,

Medlem

Skyrim är bättre än BF3 utan tvekan.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Skyrim är bättre än BF3 utan tvekan.

Som att jämföra flygplan och personbilar.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av raefzm88:

Skyrim är bättre än BF3 utan tvekan.

Som att jämföra flygplan och personbilar.

Jag förstår vad du menar, att det är två olika spel som inte kan jämföras, medans du gör en jämförelse mellan två fordon vilket skulle kunna ses som lika allmängiltigt.

Med det sagt så skulle jag mer vilja säga att Skyrim är ett rymdskepp i jämförelse med en cykel (förvisso en teknisk, modern cykel, 32 växlar o allt!), men....

... Skyrim gjorde ju för fan the Kessel Run på 12 parsec!

Om vi nu pratar om olika fordons verkningsgrad(?)...

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av raefzm88:

Skyrim är bättre än BF3 utan tvekan.

Som att jämföra flygplan och personbilar.

Sant, men det förändrar inte det faktum att de har en kategori som heter "Årets spel" som innefattar alla olika genres.

Så jag säger återigen, Skyrim - mycket bättre än bf3.

12
Skriv svar