Spelare försöker förstöra EVE-ekonomin – CCP hurrar

Robot
Spelare försöker förstöra EVE-ekonomin – CCP hurrar

"Jag kan säga dig att det kommer bli jävligt grymt", säger CCP:s Jon Lander om att tusentals spelare attackerar spelets största handelscentral Jita.

#eve-online, #ccp-games


Medlem
Spelare försöker förstöra EVE-ekonomin – CCP hurrar

Ekonomin kommer gå åt helvete i Jita ( Jita = Wallstreet i new york typ), man kommer att flytta sina operationer till andra områden. Det kommer fucka upp hela tritanium handeln eftersom det kommer att bli så stor efterfråga efter skepp som görs mestadels av tritanium(priset kommer gå upp). Med andra ord så är folk som har sina operationer i Jita fucked och Industry människor kommer at få höja utlagda skepps priser så KÖP KÖP KÖP NU!!!!!

Medlem

Jesus christ, detta spelet verkar nördigare än något jag kunnat föreställa mig:D

Medlem

Att uppmuntra folk till att jävlas med någon som är självmordsbenägen är det mest tragiska jag har hört. Men artikeln fick det att låta som att detta är en reaktion på just banningen av han snubben, som om det skulle vara fel att banna honom ? Är inte insatt, men Hampus får gärna förklara, eller någon annan som har koll på situationen !

Medlem

Gud vad jag älskar EvE politik!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Famest:

Att uppmuntra folk till att jävlas med någon som är självmordsbenägen är det mest tragiska jag har hört. Men artikeln fick det att låta som att detta är en reaktion på just banningen av han snubben, som om det skulle vara fel att banna honom ? Är inte insatt, men Hampus får gärna förklara, eller någon annan som har koll på situationen !

Fick det intrycket också, och då är det ju sinnessjukt. "VA?! Får vi inte tracka en kille som är självmordsbenägen? Då jävlarrrrrrrrrrrrrrrrr..."

I övrigt måste jag säga att EVE Online är brutalt coolt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Burn Jita var väl planerad långt innan banningen av den där killen?

Medlem

Syftningsfel <3


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Det här är otroligt coolt. Om ändå gameplayen var mer lik Freelancer's.

Medlem

Oj, jag trodde inte jag hade pubbat den. Men nu är den uppdaterad att innefatta den information jag tänkt mig att den skulle innefatta. Upplevs den tydligare nu?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Önskar att jag hade tid/tålamod att lira eve asså

Medlem

Finns det inte möjlighet att se detta spektakel på någon LIVE-feed?!? Detta vill man ju vara med och bevittna

Ju mer jag läser om detta spel desto mer vill jag spela det. Synd att det lär ta upp all fritid.

Medlem

Försökte ta mig in i Jita för att få se lite action men det var karantän och man kunde inte hoppa genom portarna

kul med saker som livar upp spelvärlden


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Alphons Alphahane:

Ju mer jag läser om detta spel desto mer vill jag spela det. Synd att det lär ta upp all fritid.

Inte nödvändigtvis, efter som att skills tränas automatiskt även när du inte är online kan man vara ganska casual faktiskt. Och det finns många "corps" som håller sig till de säkra zonerna och gör "mission running" (svårare uppdrag som man måste vara fler för att klara av).


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Qu4lm:

Finns det inte möjlighet att se detta spektakel på någon LIVE-feed?!? Detta vill man ju vara med och bevittna

Titta här, är oftast online

http://www.evenews24.com/2012/04/27/live-burn-jita-starts-ear...

Medlem

Jag blir mest irriterad på idioterna, som trots 1 månads "varning" om att Goonies skulle "invadera", Flyger runt med sina freighters fulla med mineraler/skepp/plex värda flera biljoner.

Jita och "next-door" systemen har fullt utav Goons I sig, som är där utav en anledning: "Sucide-Ganka" alla skepp som transporterar värdefulla saker.

Så 1 månads varning, och freigther-piloterna spatserar runt som att inget har hänt, och vips , där rök 5-50 Biljoner.
Sen har de mage att gå till forumen och "begär" att CCP ska ingripa

Jag hatar Goons, och Mittani, men om det nu finns så dumt folk som spelar EvE , så är det bra att Goons bankar lite vett i huvet på dom.

Ska förövrigt till Jita och spränga lite Goonies, då jag tillfälligt hoppade in i en Corp som hade War-Deccat Goons

Medlem
Skrivet av Qu4lm:

Finns det inte möjlighet att se detta spektakel på någon LIVE-feed?!? Detta vill man ju vara med och bevittna

Jodå, det gör det. Gå till Twitch.tv och leta upp en EVE-stream som passar dig.

Medlem

Häftigt. Tyvärr så gav streamen mig inte så mycket då jag inte förstår vad som pågår. Ser en massa prickar (skepp) som snurrar runt någon större installation. Hoppas det går bra för dem i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Folk är tydligen lika galna i fabricerade världar som i den riktiga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag håller mig till high sec, jag har redan börjat hamstra tritanium och diverse andra metaller. Detta är ett spel man kan lägga sitt liv på, ist för att köpa COD en gång per år.

Medlem

Vill ni vara med i detta underbara MMO, skicka ett mail till mig med eran email så fixar jag en 21 dagars trial till dig. Inget MMO slår detta spel, helt underbart ^^

Medlem

Eve online är så SJUKT mycket större än bara ett spel för 99% av alla som spelare. Att det här går att göra överhuvudtaget och att CCP har den attityd de har till det gör att EVE är helt underbart. På det sättet är det det mest användarvänliga spelen jag vet. (Garrys Mod kanske kommer på andra plats.)

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Folk är tydligen lika galna i fabricerade världar som i den riktiga.

There is no spoon


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Inte så mycket att se i live-streamsen. Följ killmails-uppdateringarna istället:
http://www.eve-kill.net/?a=system_detail&sys_id=143

7,400+ kills för över 600bil ISK än så länge!

Medlem

EvE har alltid varit ett av det bästa spelen jag spelat, tyvärr så har jag inga att spela med! EvE är ju verkligen ett spel där man vill ha ett stort corp för att kunna göra nåt skoj! Inget spel har fått mitt hjärta att slå lika snabbt som när det är PvP i EvE


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Harpa:

Oj, jag trodde inte jag hade pubbat den. Men nu är den uppdaterad att innefatta den information jag tänkt mig att den skulle innefatta. Upplevs den tydligare nu?

Åh jo, den tanken har man inte haft hundra gånger?

Tror antalet spelare hade ökat explosionsartat och jag hade varit en av dem.

Freelancer har utan tvekan den bästa känslan i något rymdspel, mixa det med "resten" av Even online så... ja jävlar.

Medlem
Skrivet av robbis:

EvE har alltid varit ett av det bästa spelen jag spelat, tyvärr så har jag inga att spela med! EvE är ju verkligen ett spel där man vill ha ett stort corp för att kunna göra nåt skoj! Inget spel har fått mitt hjärta att slå lika snabbt som när det är PvP i EvE

Kolla in Swedish Aerospace om du tycker om 0.0 PvP

Medlem

"Lander förklarar vidare att han tänker att det är hälsosamt att det här händer, att spelarna som har sina huvudaktioner vid Jita är de som styr ekonomin, att det kan verka positivt att de mer eller mindre kan sjunka ner till nivån "som alla andra" spelar på, just för att de inte längre är osänkbara"

Det är så sant det lander säger. Jita är svingit jävla dyrt och ekonomin är förjälvigt upphöjd. Det gör sig gått att krasha ekonomin.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

"Lander förklarar vidare att han tänker att det är hälsosamt att det här händer, att spelarna som har sina huvudaktioner vid Jita är de som styr ekonomin, att det kan verka positivt att de mer eller mindre kan sjunka ner till nivån "som alla andra" spelar på, just för att de inte längre är osänkbara"

Det är så sant det lander säger. Jita är svingit jävla dyrt och ekonomin är förjälvigt upphöjd. Det gör sig gått att krasha ekonomin.

Kanske därför de genomför aktionen?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

12
Skriv svar