Över 800 000 Tribes: Ascend-konton

Medlem

Spelade lite i tidigt stadie. Tyckte det var rätt okej. Hoppas att detta dyker upp på Steam. Tycker det är synd att det är F2P dock.

Medlem

qun0

De flesta klasser har ett automatvapen och de används en hel del då många av dessa är mycket effektivare än de flesta andra vapen. Plasman verkar vara undantaget då den tydligen är sjukt övermäktig även efter nerfen.

Det må bara finnas två olika offensiva callins men de används hela tiden.
I kombination med flera andra obalanser i spelet så förstör de väldigt mycket av det taktiska som borde krävas i ett tribes. och det är det jag har problem med.

Spelet ska handla om teamplay men det är mest bara en massa run n gun (fly n gun kanske) och allt som behövs för att vinna är en bra path capper.
Om man inte insett detta har man nog inte spelat tillräckligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Grymt LIR JUGG<3

Medlem

Hirez har förhoppningsvis lärt sig mycket från Global Agenda , är ett stabilt företag i mitt tycke

Medlem

Riktigt underhållande FPS. Men det brukar bli så när FPS görs med PC i åtanke. Har spelat sen långt tillbaka i beta och kommer troligen inte att sluta på länge.

Skrivet av qun0:

Jo det är jävligt roligt. Är glad att det är inget sånt här pay 2 win lir som många f2p brukar vara.

"Brukar vara"? Det är jävligt få som är pay to win, i förhållande till de F2P som inte är det.

Medlem
Skrivet av Idono:

Knappast. Tribes är av oldschool gameplay som kräver erfarenhet och skill. Det är ingen som helst assist som hjälper en ifall man är kassa.

Tills de klantar sig med sina class updates som med raidern senast. Där behövde man bara rikta vapnet åt samma håll som motståndaren befann sig så fick man airmail Det vapnet isig var en enda stor autoaim.

Medlem

Varför har FZ inte recenserat spelet än? Fått väldigt bra respons och jag tycker spelet förtjänar svensk uppmärksamhet. IGN har t.ex. recenserat spelet, även Eurogamer.

Kom igen nu. Spelet förtjänas att recenseras av även svenska spelsajter.

Bra dock att ni uppmärksammar spelet(om än väldigt sent). Tribes är unikt på många sätt, extremt snabbt och roligt.

Medlem

Som gammal Q3 räv maste jag säga att spelet är ovanligt beroendeframkallande. Q3L är ett väldigt bra spel som tyvärr saknar tillgangen till alla gammla maps packs fran Q3 och framförallt den gammla spelarbasen.

Tyckte först inte att spelet var mkt att hurra för ända tills jag provade scout klassen och insag hur stressande det är att plocka flaggan och i konstant panik skifta 180 grader mellan optimal färdväg och förföljande fiender, allt jämt medans tungt artilleri faller runt omkring och alla vill ha ditt huvud.

Def värt en nerladdning, inget snack om saken

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:

Riktigt underhållande FPS. Men det brukar bli så när FPS görs med PC i åtanke. Har spelat sen långt tillbaka i beta och kommer troligen inte att sluta på länge.

Skrivet av qun0:

Jo det är jävligt roligt. Är glad att det är inget sånt här pay 2 win lir som många f2p brukar vara.

"Brukar vara"? Det är jävligt få som är pay to win, i förhållande till de F2P som inte är det.

Då har du missat en hel del, kolla bara på bf heroes, bf play4free, warrock och en hel del andra fps varianter. Ifall du betalar med riktiga pengar så får du saker du annars inte kan få och slaktar alla andra i ett naffs. I T.A spelar det ingen roll om du köper med riktiga pengar för du blir oavsett inte bättre . Där krävs åtminstone tonvis med skills för att ens klara sig

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

qun0

De flesta klasser har ett automatvapen och de används en hel del då många av dessa är mycket effektivare än de flesta andra vapen. Plasman verkar vara undantaget då den tydligen är sjukt övermäktig även efter nerfen.

Det må bara finnas två olika offensiva callins men de används hela tiden.
I kombination med flera andra obalanser i spelet så förstör de väldigt mycket av det taktiska som borde krävas i ett tribes. och det är det jag har problem med.

Spelet ska handla om teamplay men det är mest bara en massa run n gun (fly n gun kanske) och allt som behövs för att vinna är en bra path capper.
Om man inte insett detta har man nog inte spelat tillräckligt.

Om du anser dom verkar vara mer effektiva i tribes kan man ju undra om du ens själv spelat T.A tillräckligt mycket.

Medlem
Skrivet av qun0:

Då har du missat en hel del, kolla bara på bf heroes, bf play4free, warrock och en hel del andra fps varianter. Ifall du betalar med riktiga pengar så får du saker du annars inte kan få och slaktar alla andra i ett naffs. I T.A spelar det ingen roll om du köper med riktiga pengar för du blir oavsett inte bättre . Där krävs åtminstone tonvis med skills för att ens klara sig

Klart att det finns såna spel också, men de är inte en majoritet. T ex WoT säljer bättre ammo för pengar, men det får dig inte att vinna. En erfaren som kör med standard ammo har lika stor chans att vinna som en erfaren med guld ammo.
När det handlar om just "pay to win" så är det nästan alltid en fråga om brist på personlig skill som får folk att börja skrika "pay to win". Självklart finns det undantag, men de är få i det stora hela.

Medlem

Kvittar om det är 50 % eller 3% i damage ökning om man betalar fortfarande pay to win. En som har börjat spela ska ha samma saker som en som har spelat i 200 timmar. Han som har spelat spelet 200 timmar borde ha lärt sig att spela bättre än den nya och inte att han har låst upp mer unlocks eller köpt vissa fördelar.

Free to play brukar oftast vara Pay to win............. Enligt mig är free to play när alla har tillgång till samma saker utan att betala.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Kvittar om det är 50 % eller 3% i damage ökning om man betalar fortfarande pay to win. En som har börjat spela ska ha samma saker som en som har spelat i 200 timmar. Han som har spelat spelet 200 timmar borde ha lärt sig att spela bättre än den nya och inte att han har låst upp mer unlocks eller köpt vissa fördelar.

Free to play brukar oftast vara Pay to win............. Enligt mig är free to play när alla har tillgång till samma saker utan att betala.

Så du menar att Tribes Ascend är Pay to Win? För en ny spelare har inte tillgång till samma saker som en som spelat i ett par månader. Så vad är det som ska driva spelet framåt och hålla företaget vid liv?

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av swordfish:

Kvittar om det är 50 % eller 3% i damage ökning om man betalar fortfarande pay to win. En som har börjat spela ska ha samma saker som en som har spelat i 200 timmar. Han som har spelat spelet 200 timmar borde ha lärt sig att spela bättre än den nya och inte att han har låst upp mer unlocks eller köpt vissa fördelar.

Free to play brukar oftast vara Pay to win............. Enligt mig är free to play när alla har tillgång till samma saker utan att betala.

Så du menar att Tribes Ascend är Pay to Win? För en ny spelare har inte tillgång till samma saker som en som spelat i ett par månader. Så vad är det som ska driva spelet framåt och hålla företaget vid liv?

Håller till viss del med svärdfisken ovan. Det här skiten med att levla upp i FPS-spel är ett jävla otyg. Om spelet inte drevs frammåt och företagen som gjorde dem inte hölls vid liv, hur fungerade det då i Q1-Q3/UT/Tribes1-eran?

Tribes Ascend hade varit bättre som ett köpspel, där alla började på lika grund.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Tribes Ascend hade varit bättre som ett köpspel, där alla började på lika grund.

Jag håller delvis med, det hade förenklat saken, men samtidigt är detta en jävligt bra lösning. Saken är den att man inte BEHÖVER alla klasser. I gruppen jag brukar spela med så behövs jag i princip bara som technician under en hel match, kan hända att jag snabbt bytar loadout till juggernaut ifall generatorn blir rushad, därav är tech och juggernaut de klasserna jag lägger min experience på.. Tar väl max någon dag innan man har köpt allt det viktigaste för att ha en chans mot duktiga spelare.

Nu snackar vi dock pub-spel. När det gäller comp-reglerna så är det en helt annan typ av spel som spelas,och personligen föredrar jag 8v8 istället för 7v7.. det blir mer fokus på att laget ska ha en bra strategi och sammanhållning, men det är som sagt upp till hi-rez hur reglerna ska vara !

Plus att som nybörjare möter man ändå folk på samma skill-level, och innan du har hunnit komma upp i lv.8-10, där det faktiskt börjar bli mer utmanande, så har du hunnit växa in i spelet och förhoppningsvis hittat din favorit-class att spela som.

Värt att nämna är att jag talar för leveling-systemet just för att spelet till viss del är väldigt strategiskt. I ett spel som Q3 där 99% är FPS-skill så hade detta varit förödande för spelets community..

I slutändan är det ju dock bara en fråga om business och pengar. Spelet hade aldrig kommit upp i 800 000 konton om det inte hade varit gratis. Jag hade inte köpt det, och ingen av mina vänner som spelar hade köpt det. Men det är gratis, så jag tankade det för skojs skull(Tribes 2-nostalgi) och älskar det !

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av swordfish:

Kvittar om det är 50 % eller 3% i damage ökning om man betalar fortfarande pay to win. En som har börjat spela ska ha samma saker som en som har spelat i 200 timmar. Han som har spelat spelet 200 timmar borde ha lärt sig att spela bättre än den nya och inte att han har låst upp mer unlocks eller köpt vissa fördelar.

Free to play brukar oftast vara Pay to win............. Enligt mig är free to play när alla har tillgång till samma saker utan att betala.

Så du menar att Tribes Ascend är Pay to Win? För en ny spelare har inte tillgång till samma saker som en som spelat i ett par månader. Så vad är det som ska driva spelet framåt och hålla företaget vid liv?

Håller till viss del med svärdfisken ovan. Det här skiten med att levla upp i FPS-spel är ett jävla otyg. Om spelet inte drevs frammåt och företagen som gjorde dem inte hölls vid liv, hur fungerade det då i Q1-Q3/UT/Tribes1-eran?

Tribes Ascend hade varit bättre som ett köpspel, där alla började på lika grund.

Personligen är jag trött på tävlingsinriktade spel där man levlar upp som i ett rollspel. I ett tävlingsinriktat spel borde alla ha tillgång till samma saker. En ny spelare som kommer in i ett spel utan att ha låst upp en massa prylar har för det mesta en nackdel. Erfarna spelare borde inte ha vapen som nybörjaren inte kan ta del av.

Skall man nu låsa upp saker tycker jag det skall vara rent kosmetiska saker. Texturer på rustningar och sådant. Sådant kan de ta betalt för om de nu vill tjäna mer pengar.

Drivkraften i ett tävlingsinriktat spel borde vara att spelmekaniken är kul samt att du kan träna och bli bättre på det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Varför har FZ inte recenserat spelet än? Fått väldigt bra respons och jag tycker spelet förtjänar svensk uppmärksamhet. IGN har t.ex. recenserat spelet, även Eurogamer.

Kom igen nu. Spelet förtjänas att recenseras av även svenska spelsajter.

Bra dock att ni uppmärksammar spelet(om än väldigt sent). Tribes är unikt på många sätt, extremt snabbt och roligt.

Frågade samma sak, här är varför.
http://www.fz.se/forum/synpunkter-och-forslag/tribes-ascend-r...

Bra att spelet får lite uppmärksamhet från FZ i alla fall. Förtjänar dock en recension i jämförelse med många av de 2 av 5 FZ loggor-spel som ni har recenserat på senaste tiden. Förstår dock att det tar mer tid att recensera ett spel av den här magnituden i jämförelse med ett sp-spel där det kanske tar någon dag eller två att ha varva.

Spelet i sig är i alla fall en frisk fläkt i fps-träsket och jag rekommenderar alla som har en uns intresse av den här typen av spel att prova det. Vad stoppar er då det är gratis?

Medlem

Gotta go fast.

Det är ett bra spel men personligen pallar jag inte spela rena shooters atm, blir så enformigt

Medlem

Har installerat spelet några gånger men när jag ska starta det får jag bara -
"Fatal Error - Unhandled Exception
System.ArgumentException: Font 'Arial' does not support style 'Regular'........osv."

Snälla kan någon hjälpa mig? Google gjorde mig inte klokare

Medlem
Skrivet av hankis:

Har installerat spelet några gånger men när jag ska starta det får jag bara -
"Fatal Error - Unhandled Exception
System.ArgumentException: Font 'Arial' does not support style 'Regular'........osv."

Snälla kan någon hjälpa mig? Google gjorde mig inte klokare

Kolla in de här länkarna:

http://forum.hirezstudios.com/phpbb/viewtopic.php?f=314&t=641...

http://facepunch.com/threads/1160516?s=ebc62e75ad3f610de4c06f...

Fungerar inte det så kanske de här hjälper:

http://eforum.idg.se/topic/334593-mitt-spel-crashar-i-startup...

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1088445-m...

Fungerar inte det så uppdatera drivrutiner eller prova gå tillbaka till äldre.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Riktigt underhållande FPS. Men det brukar bli så när FPS görs med PC i åtanke. Har spelat sen långt tillbaka i beta och kommer troligen inte att sluta på länge.

Skrivet av qun0:

Jo det är jävligt roligt. Är glad att det är inget sånt här pay 2 win lir som många f2p brukar vara.

"Brukar vara"? Det är jävligt få som är pay to win, i förhållande till de F2P som inte är det.

Nej, de flesta F2P är P2W med sina microtransactions.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Vorheece:

"Brukar vara"? Det är jävligt få som är pay to win, i förhållande till de F2P som inte är det.

Nej, de flesta F2P är P2W med sina microtransactions.

Jag spelar väldigt mycket F2P. Och jag kan inte hålla med. Vissa av spelen stödjer jag ekonomiskt, andra inte. Och vissa stödjer jag bara periodsvis. Min statistik i spelen i fråga har inte ändrats av att jag valt att stödja företaget ekonomiskt.
Jag är övertygad om att det mest handlar om att folk försöker dölja det faktum att de suger med skrik om P2W.
Det är i alla fall den uppfattningen jag fått efter att ha gjort som regel att kolla upp folks stats, i de spel det går, efter att de anklagat spelet för att vara Pay 2 Win när de förlorar/blir ägda. Ofta har de riktigt urusla stats.
Som sagt, visst finns det Pay 2 Win, men i förhållande till de som inte är de är ganska få.

Det är helt enkelt en bekvämlighet att skrika P2W i spel med microtransactions, så slipper man inse att man är kass och behöver träna mer.

Come on baddies. Thumbs me down

Medlem

Visste inte det var släppt. Gamla Tribes 2 var helt underbart, hoppas detta är i samma anda.


signatur

I drank what?

Medlem

Tribes Ascend är långt ifrån pay2win. Det tar inte särskilt många timmar att låsa upp det viktigaste till en klass. Själv köpte jag spelet för länge sen för att få tillgång till betan, då ingick även guld nog att låsa upp alla klasser.

Själv är jag inget större fan av leveling i FPS-spel och stör mig oerhört mycket på BF3, men Tribes har lyckats balansera det väldigt bra än så länge iaf.

Bästa shootern på länge trots att call-in strikes är rätt lame

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Vorheece:

"Brukar vara"? Det är jävligt få som är pay to win, i förhållande till de F2P som inte är det.

Nej, de flesta F2P är P2W med sina microtransactions.

Jag spelar väldigt mycket F2P. Och jag kan inte hålla med. Vissa av spelen stödjer jag ekonomiskt, andra inte. Och vissa stödjer jag bara periodsvis. Min statistik i spelen i fråga har inte ändrats av att jag valt att stödja företaget ekonomiskt.
Jag är övertygad om att det mest handlar om att folk försöker dölja det faktum att de suger med skrik om P2W.
Det är i alla fall den uppfattningen jag fått efter att ha gjort som regel att kolla upp folks stats, i de spel det går, efter att de anklagat spelet för att vara Pay 2 Win när de förlorar/blir ägda. Ofta har de riktigt urusla stats.
Som sagt, visst finns det Pay 2 Win, men i förhållande till de som inte är de är ganska få.

Det är helt enkelt en bekvämlighet att skrika P2W i spel med microtransactions, så slipper man inse att man är kass och behöver träna mer.

Come on baddies. Thumbs me down

Jag har spelat en hel del f2p spel också och måste tyvärr säga emot dig. Går bra för mig inom stats m.m. Men man ser folk flyger runt med grejer som gör dig bättre som du köper för riktiga pengar du annars inte kan få. Jag sitter inte heller och "skriker" p2w i chatten utan lägger väldigt snabbt märke till att det är just p2w spel och många f2p är så också. Oavsett vad du försöker säga. därav jag tycker T.A är bra som inte har så

Inaktiv
Skrivet av Verity:

Tribes Ascend är långt ifrån pay2win. Det tar inte särskilt många timmar att låsa upp det viktigaste till en klass. Själv köpte jag spelet för länge sen för att få tillgång till betan, då ingick även guld nog att låsa upp alla klasser.

Själv är jag inget större fan av leveling i FPS-spel och stör mig oerhört mycket på BF3, men Tribes har lyckats balansera det väldigt bra än så länge iaf.

Bästa shootern på länge trots att call-in strikes är rätt lame

Hur köper man ett f2p spel? när spelet släpps till full release är det fortfarande gratis bara så du vet.
Sedan hur kan du säga att call-in-strikes är lame? det är två du har och det är oavsett svårt att få ihjäl någon med dom. Den tredje skickar bara ner en dockningsstation för mer ammo

Moderator | Testpilot
Skrivet av qun0:
Skrivet av Vorheece:

Riktigt underhållande FPS. Men det brukar bli så när FPS görs med PC i åtanke. Har spelat sen långt tillbaka i beta och kommer troligen inte att sluta på länge.

Skrivet av qun0:

Jo det är jävligt roligt. Är glad att det är inget sånt här pay 2 win lir som många f2p brukar vara.

"Brukar vara"? Det är jävligt få som är pay to win, i förhållande till de F2P som inte är det.

Då har du missat en hel del, kolla bara på bf heroes, bf play4free, warrock och en hel del andra fps varianter. Ifall du betalar med riktiga pengar så får du saker du annars inte kan få och slaktar alla andra i ett naffs. I T.A spelar det ingen roll om du köper med riktiga pengar för du blir oavsett inte bättre . Där krävs åtminstone tonvis med skills för att ens klara sig

Om vi då säger "mer seriösa" F2P? Sedan DnDO gick F2P har F2P blivit bättre. Titta på det spelet, LOTRO, LOL, HON, TRIBES etc etc. Många mycket bra gratis spel. Nya och såväl gamla som följer med trenden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Soulless:

qun0

De flesta klasser har ett automatvapen och de används en hel del då många av dessa är mycket effektivare än de flesta andra vapen. Plasman verkar vara undantaget då den tydligen är sjukt övermäktig även efter nerfen.

Det må bara finnas två olika offensiva callins men de används hela tiden.
I kombination med flera andra obalanser i spelet så förstör de väldigt mycket av det taktiska som borde krävas i ett tribes. och det är det jag har problem med.

Spelet ska handla om teamplay men det är mest bara en massa run n gun (fly n gun kanske) och allt som behövs för att vinna är en bra path capper.
Om man inte insett detta har man nog inte spelat tillräckligt.

Om du anser dom verkar vara mer effektiva i tribes kan man ju undra om du ens själv spelat T.A tillräckligt mycket.

Har spelat det en hel del, betydligt mycket mer än man behöver spela för att inse att tribes fokus har skiftats från varierande explosiva vapen till automatgevär.
Faktum är att den enorma kritiska respons som HR fått på dessa automatvapen är ett tydligt tecken även för den som inte spelat alls. Det kommer alltid finnas en grupp som klagar men den kritik som HR fått för sina automatvapen (bl.a.) är för stor och för vidspridd för att kunna skyllas på en liten grupp missnöjda veteraner.

De förstör vad som skulle kunna vara ett riktigt kul sätt att panga ihjäl varandra digitalt och det är jag långt ifrån ensam om att tycka.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Verity:

Tribes Ascend är långt ifrån pay2win. Det tar inte särskilt många timmar att låsa upp det viktigaste till en klass. Själv köpte jag spelet för länge sen för att få tillgång till betan, då ingick även guld nog att låsa upp alla klasser.

Själv är jag inget större fan av leveling i FPS-spel och stör mig oerhört mycket på BF3, men Tribes har lyckats balansera det väldigt bra än så länge iaf.

Bästa shootern på länge trots att call-in strikes är rätt lame

Hur köper man ett f2p spel? när spelet släpps till full release är det fortfarande gratis bara så du vet.
Sedan hur kan du säga att call-in-strikes är lame? det är två du har och det är oavsett svårt att få ihjäl någon med dom. Den tredje skickar bara ner en dockningsstation för mer ammo

2 olika callins som dödar folk, men de är rätt billiga och alla kan kalla in dem.

och det är inte svårt att få kills med varken tactical eller orbital, rikta mod fiendebasen och du har 2-5 kills allt som oftast.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tack för tipset, hade helt missat det!

Jag spelade Tribes och mestTribes 2 som fan på den gamla goda tiden, och detta var förvånansvärt bra.

Man känner igen spelstilen direkt och kontrollerna känns lika naturliga och bra som de gjorde i Tribes 2.

Detta kommer spelas ett bra tag framöver.

123
Skriv svar